Članek
Selfi generacija
Objavljeno Oct 21, 2015

Selfi ali sebek je fenomen digitalne dobe in zdi se, da ni imun prav nihče. Kaj pa vse to pomeni za nas in naš (osebni) razvoj?

Selfi je zavzel vse digitalne platforme in generacije, njegovo moč pa izkazuje tudi dejstvo, da ga je Oxford slovar proglasil za besedo leta 2013, ameriška tv hiša ABC pa je nekaj časa predvajala celo serijo z istim naslovom.

Statistika

Splošno mnenje je, da selfije javno objavljajo le pozornosti željni najstniki in zvezdniki, ki bi radi povečali bazo svojih oboževalcev ter da so med tistimi, ki jih objavljajo, večinoma ženske. A gre za ene od številnih mitov, ki jim vsak dan radi nasedamo. Po statistiki bloga picmonkey.com je kar 93 % moških, starih med 35 in 44 let napravilo selfi in ga javno delilo na družbenem omrežju, med tem ko je to storilo le 78 % žensk v isti starostni skupini. Med ženskami starimi med 18 in 34 let pa jih bo selfije objavilo in delilo kar 90 %.

Sodeč po statistiki, ki jo je pripravil portal Tech Infographics, je dnevno ustvarjenih kar milijon selfijev, med njimi pa je 14 % digitalno izboljšanih. Statistika o retuširanju selfijev pa je dokazala, da so moški pravzaprav veliko bolj nečimrni kot ženske 34 % jih namreč retušira VSAK selfi, medtem ko to počne le 13 % žensk.

Selfiji za samozavest?

Mediji in oglasi nas nenehno bombardirajo s fotografijami popolnih manekenk in zvezdnic, selfi pa vsakemu navadnemu dekletu in ženski ponuja možnost, da jo opazijo. Potrditev in občutek pomembnosti sta pomembni psihološki potrebi, selfi pa nam ponuja možnost, da v dele svojega življenja vključimo tudi druge.

Objava avtoportretov prav tako omogoča ženskam, ki niso zastopane v tradicionalnih medijih, da so opažene. Tako dobijo priložnost ženske vseh starosti, oblik, velikosti in ras, da svetu pokažejo, da lepota dejansko obstaja v več oblikah.

Želja po ugajanju

A izkušnje kažejo, da ne gre vedno le za moč in priložnost, ki je sicer ne bi dobili. Pogosti so selfiji, pri katerih je očitno, da so posneti izključno z namenom pridobivanja všečkov in hvale na račun videza. In objavljajo jih tako moški kot ženske.

Kaj to pomeni? Ko je dvig vašega ega ali samozavesti odvisen le od števila komentarjev, všečkov ali prošenj za prijateljstvo, se podajate v nevarne vode. Kmalu postanejo mnenja drugih, ali ste vredni „všečkanja“, bolj pomembno kot vaša samoocena. In ko dobljena potrditev ne doseže vaših pričakovanj, se počutite potrte in žalostne. Preden objavite selfi, se vedno vprašajte, kaj želite z objavo doseči.

Fotografija: Depositphotos