Članek
Pedro Opeka, papež Frančišek in cerkveno izkoriščanje v Akamasoi
Objavljeno Sep 16, 2019

Med enotedenskim potovanjem po Afriki je papež Frančišek na Madagaskarju obiskal tudi skupnost Akamasoa, ki jo vodi misijonar slovenskega rodu Pedro Opeka. Po poročanju medijev je bilo srečanje starih prijateljev prisrčno, na kar kaže tudi to, da sta se dolgo toplo objemala in na poti v športno dvorano, kjer so sicer maše, občasno držala za roki.

Akamasoa je naselje za reveže, ki je na pobudo Pedra Opeke in z njegovo izdatno pomočjo zraslo na nekdanjem smetišču glavnega mesta Madagaskarja. Naselje ima več tisoč hiš, z delom v kamnolomu in drugih dejavnostih pa misijonar Opeka, po poročanju medijev, omogoča dostojno življenje 23.000 ljudem, več kot 14.000 otrokom pa šolanje. Človek bi lahko rekel: bravo Pedro Opeka. Toda ali je res mogoče to reči?

Po navedbah katoliškega spletnega portala Crux je Pedro Opeka dejal, da so nizke plače, ki jih izplačuje delavcem v kamnolomu krivične – ti namreč prejmejo manj kot 2 dolarja na dan. To pa je še vedno bolje, tako meni, od tega, kar dobijo čistilci na smetišču. Ali je to mogoče? Duhovnik Opeka izplačuje krivične plače! Ali ni Opeka pravičen človek? Ali ne gre pri krivičnih plačah za izkoriščanje delavcev v kamnolomu? Ali duhovnik in misijonar Opeka leto za letom izplačuje krivične plače? »Nikar ne izkoriščajte drug drugega«, izhaja iz biblije. (3 Mz 25,17) Opeka kot duhovnik to dobro ve. Zakaj potem izkoriščanje? Kam gre dobiček? V cerkveni žep? Ali Bog izkorišča? Vsekakor ne, mogoče pa dela to bog podzemlja, torej bog cerkve! Izkoriščane delavce v kamnolomu je obiskal tudi papež. Malo verjetno je, da mu je neznano, da so delavske plače v kamnolomu krivične. Če mu je znano, ali je Pedru Opeki pod grožnjo izobčenja ukazal, da morajo imeti delavci pravične plače – papež je namreč v javnih besedah zagovornik pravičnosti? Verjetno tega ni naredil, vsaj mediji o tem niso poročali, čeprav ves čas grmi proti izkoriščevalskemu kapitalizmu. Očitno je to samo za javnost – da cerkev prikaže kot borko za pravičnost in ljudi. V resnici pa papež podpira izkoriščanje ljudi in s tem krivičnost. To je pač cerkev ljubezni, kakor sama sebe mnogokrat imenuje. Vsebina ljubezni pa je izkoriščanje!

Naselje Akamasoa obišče veliko ljudi. Ena izmed njih je dejala, tako na Radiu Ognjišče, da ko so ji tam ukradli telefon, je Pedro aktiviral vse žandarje za vrnitev telefona. Zaradi strahospoštovanja do Pedra se ji je telefon tudi vrnil. Dejala je še, da če nekdo nekaj naredi, kar ne sme, ga Pedro skupaj z družino izžene oz. izključi iz skupnosti. Tipično katoliško: izobčenje, kar je sicer prekletstvo in odhod v večni pekel, če nekdo ne upošteva navodil cerkvenega klera. »Človek pa, ki bi predrzno ravnal, tako da ne bi poslušal duhovnika, ki tam opravlja službo GOSPODU, tvojemu Bogu ali sodnika, ta človek mora umreti,« (5 Mz 17,12) uči Pedro Opeka. Za mali prekršek že v večnem peklu. Po bibliji pa mora tisti, ki je ukradel telefon, če ga ne vrne, umreti, ker ni poslušal Pedra Opeke. Ali je to »dobro prijateljstvo«, kar je sicer v slovenščini pomeni beseda Akamasoa. Ali pa gre za nasilje!? 

Akamasoa izraža bistvo misijonov: ljudi spreobrniti v katolištvo in jih potem izkoriščati v verskem ali kakšnem drugem smislu. Misijonarji so tisti, ki mnogokrat »trasirajo« pot kapitalizmu, še posebej v tistih delih sveta, kjer je velika revščina. Iz velikih revežev naredijo reveže, to pa je že kategorija, ki jo je mogoče tako ali drugače izkoriščati. V tem je katoliška cerkev pravi velemojster. »Skrajno revščino smo na tem kraju izkoreninili …, pravi Pedro Opeka. Ne pravi pa, da je izkoreninjena revščina. Kdaj bodo pa to izkoreninili, če sploh kdaj? Kajti reveži so baza cerkve!

Ali se Akamasoa gradi z denarjem Vatikana? Malo verjetno. Veliko večino, če ne vse, pripevajo razni donatorji, čeprav se cerkev koplje v zlatu in sedi na milijardah. Kljub temu pa se hvali s tem naseljem. Več tisoč Slovencev podpira to naselje in tako sodeluje pri širjenju vere, kajti pri vsem tem gre samo za to. Pomoč ljudem ni primarna, domačini pri tem niso bistveni – važno je samo širjenje vere in s tem cerkvenega vpliva in bogastva. In zato se postavi vprašanje: ali je Akamasoa mesto prijateljstva ali mesto izkoriščanja? Katoliška cerkev je namreč prijateljica samo z denarjem in oblastjo. Da to doseže, izkorišča druge, pa naj si bodo to ljudje, živali ali narava.

In še nekaj. Pedro Opeka ima diplomatski potni list Republike Slovenije. Zanj je zaprosil leta 2015, ko je v vlogi zapisal: » … prosim za ponovno odobritev diplomatskega potnega lista. Ta mi je bil izdan že leta 2009, a mu je veljavnost potekla«. V vlogi še piše, da mu pri delu in na potovanjih po svetu slovenski potni list izredno pomaga, saj z njim lažje prestopa meje in hitreje ureja birokratske posle. Zagotavlja, da diplomatski potni list uporablja z velikim spoštovanjem in da visoko ceni gesto, s katero mu je Slovenija ta privilegij omogočila. Na podlagi teh navedb mu je minister Erjavec odobril izdajo diplomatskega potnega lista. Neverjetno je, da ima tisti, ki po lastnih besedah izplačuje krivične plače in je celo član tiste organizacije, ki je proti demokraciji in mnogim človekovim pravicam (celo proti pravici do življenja in veroizpovedi) in ki je po ustavi ločena od države, diplomatski potni list in tako celo predstavlja državo Slovenijo. Absurdno in žalostno. Kako nizko je padla država.