Leon Kralj

Prijatelji (53)
Ziliute88edita Edita
Radmila Čučak
Bojan Pravica
Darja Molan
Zlatko Herncic
Dušan Mirić
Kolmanič Barbara
Anton Komat
Spremljevalci (5)
Zlatko Herncic
GORAZD Gogo VELNER - DJoʞko
Volodymyr Anželj
Vitomir Horvat
Dajana Babič

Kategorija: vrednote

NAJBOLJ OBISKANO
Najbolj obiskane objave v zadnjem tednu. Osveži se vsako nedeljo.

Abolicionistični strip
Zloraba živali: MI in ONI
Doslednost.
Medsebojna prepletenost človekovih pravic in pravic živali
Klasičen primer moralne shizofrenije
Vsi smo pasjeborci!
Uvedba seznama mučiteljev živali ali kako so se zagovornikom živali uresničile sanje
Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!
Kam gre gibanje za pravice živali?
Veganstvo in diskriminacija
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
januar 2022
PTSČPSN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Veganstvo in diskriminacija

Leon Kralj
27.10.2015 19:34 (Oct 27, 2015)

Če rečemo, da smo proti rasizmu, homofobiji, seksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ter hkrati nismo proti specizmu (diskriminacija na podlagi vrste), so naše vrednote precej zmedene. 

 

Razmislimo za trenutek o tem. 

  

Zakaj nasprotujemo rasizmu? 

Zato, ker rasizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (rasa), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo homofobiji? 

Zato, ker homofobija diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spolna usmerjenost), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo seksizmu? 

Zato, ker seksizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spol), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

In točno za enako stvar gre pri diskriminaciji v odnosu do živali - specizmu. Tudi specizem namreč diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (vr

ŽIVALI: Naša moralna shizofrenija

Leon Kralj
04.05.2015 19:37 (May 04, 2015)

PRAVICE ŽIVALI - Abolicionistični pristop

Načeloma vsi trdimo, da živali jemljemo resno – da jih smatramo za čuteča bitja. Vsi se strinjamo, da je povzročanje »nepotrebnega« trpljenja ali smrti živali moralno nesprejemljivo. A kaj pomeni »nepotrebno«? Če že kaj, potem mora to med drugim pomeniti, da je povzročanje trpljenja ali smrti živali zgolj v namen užitka ali zabave, zgolj zaradi priročnosti ali pa iz gole navade, nesprejemljivo.

Ampak... kako pogosto sploh lahko upravičimo izkoriščanje živali s čim drugim kot užitkom, zabavo, navado ali priročnostjo? Izredno redko - skorajda nikoli.

Večino živali ubijemo za hrano. Po podatkih OZN za prehrano in kmetijstvo (UN-FAO) ljudje letno ubijemo 70 milijard živali - kamor niso vštete ribe in druge morske živali (teh je okoli 1 bilijon!). To je preko 170 milijonov ubitih vsak dan, 7 milijonov vsako uro, 150.000 vsako minuto, oziroma 2.000 vsako sekundo! To število nenehno raste in se bo v drugi polovici tega stoletja podvojilo. 

S čim to

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj