Leon Kralj

Prijatelji (53)
Barbara Remec KMEČKI GLAS
Aleksander Zamuda
Radmila Čučak
Franc Mihič
Volodymyr Anželj
Dušan Mirić
Woodicinvestment Company
Rastko Plohl
Spremljevalci (5)
Zlatko Herncic
GORAZD Gogo VELNER - DJoʞko
Volodymyr Anželj
Vitomir Horvat
Dajana Babič

Kategorija: vrednote

NAJBOLJ OBISKANO
Najbolj obiskane objave v zadnjem tednu. Osveži se vsako nedeljo.

Vsi smo mučitelji živali!
Klasičen primer moralne shizofrenije
Abolicionistični strip
Poziv feministom, ki so vegetarijanci, a še vedno uživajo mlečne izdelke ali jajca
Novoletna zaobljuba 2017!
Materinski dan?
Vsi smo pasjeborci!
Medsebojna prepletenost človekovih pravic in pravic živali
Za narcizem gre!
Kaj lahko VSAKDO izmed nas stori za dosego odprave izkoriščanja živali
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
oktober 2020
PTSČPSN
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Veganstvo in diskriminacija

Leon Kralj
27.10.2015 19:34 (Oct 27, 2015)

Če rečemo, da smo proti rasizmu, homofobiji, seksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ter hkrati nismo proti specizmu (diskriminacija na podlagi vrste), so naše vrednote precej zmedene. 

 

Razmislimo za trenutek o tem. 

  

Zakaj nasprotujemo rasizmu? 

Zato, ker rasizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (rasa), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo homofobiji? 

Zato, ker homofobija diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spolna usmerjenost), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo seksizmu? 

Zato, ker seksizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spol), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

In točno za enako stvar gre pri diskriminaciji v odnosu do živali - specizmu. Tudi specizem namreč diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (vr

ŽIVALI: Naša moralna shizofrenija

Leon Kralj
04.05.2015 19:37 (May 04, 2015)

PRAVICE ŽIVALI - Abolicionistični pristop

Načeloma vsi trdimo, da živali jemljemo resno – da jih smatramo za čuteča bitja. Vsi se strinjamo, da je povzročanje »nepotrebnega« trpljenja ali smrti živali moralno nesprejemljivo. A kaj pomeni »nepotrebno«? Če že kaj, potem mora to med drugim pomeniti, da je povzročanje trpljenja ali smrti živali zgolj v namen užitka ali zabave, zgolj zaradi priročnosti ali pa iz gole navade, nesprejemljivo.

Ampak... kako pogosto sploh lahko upravičimo izkoriščanje živali s čim drugim kot užitkom, zabavo, navado ali priročnostjo? Izredno redko - skorajda nikoli.

Večino živali ubijemo za hrano. Po podatkih OZN za prehrano in kmetijstvo (UN-FAO) ljudje letno ubijemo 70 milijard živali - kamor niso vštete ribe in druge morske živali (teh je okoli 1 bilijon!). To je preko 170 milijonov ubitih vsak dan, 7 milijonov vsako uro, 150.000 vsako minuto, oziroma 2.000 vsako sekundo! To število nenehno raste in se bo v drugi polovici tega stoletja podvojilo. 

S čim to

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj