Leon Kralj

Prijatelji (54)
Sara Sonja Sakelšek
Aleksander Zamuda
Milena Miklavčič
Darja Molan
Radmila Čučak
Peter Slapšak
Romano Rajkov
Marinka Marinčič KMEČKI GLAS
Spremljevalci (5)
Zlatko Herncic
GORAZD Gogo VELNER - DJoʞko
Volodymyr Anželj
Vitomir Horvat
Dajana Babič

Kategorija: pravičnost

NAJBOLJ OBISKANO
Najbolj obiskane objave v zadnjem tednu. Osveži se vsako nedeljo.

Abolicionistični strip
Klasičen primer moralne shizofrenije
Vsi smo pasjeborci!
Novoletna zaobljuba 2017!
Zavrnimo VSAKRŠNO nasilje
Zloraba živali: MI in ONI
Materinski dan?
Svetovni dan veganstva
OPOZORILO: Živila živalskega izvora predstavljajo resno tveganje za vaše duševno zdravje
Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
avgust 2020
PTSČPSN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Zloraba živali: MI in ONI

Leon Kralj
28.01.2017 18:32 (Jan 28, 2017)

Prejšnji teden je radijska postaja iz Bostona (ZDA) predvajala posnetek, v katerem lahko slišimo obrazložitev sodbe, ki jo je izrekel sodnik iz zvezne države Ohio, ki je obsodil žensko, ki je pustila psa 8 ur zaprtega v zanemarjeni hiši, polni smeti. Ljudje zdaj množično komentirajo odločitev sodišča; navsezadnje je bilo ravnanje obtoženke “nehumano”. ONA je zlorabila psa. In NAM to ni všeč.

Ravno tako pretekli teden, so mediji obširno poročali o tem, da se je Walter Palmer, zobozdravnik iz Minnesote, ki je ubil leva Cecila in mu grozi izročitev Zimbabveju, vrnil nazaj na delo ravno sredi protestov proti njemu in vsesplošni jezi ljudi nad tem, da je ubil Cecila le zato, ker mu je to prinašalo užitek. ON je zadal nepotrebno trpljenje in smrt Cecilu. In NAM to ni všeč.

Obstaja neskončno število podobnih zgodb in odziv javnosti je skoraj vedno enak: ostro nasprotujemo ravnanjem, ko ljudje v odsotnosti vsakršne nuje zadajajo trpljenje in smrt živalim. ONI zlorabljajo živali.

Novoletna zaobljuba 2017!

Leon Kralj
02.01.2017 18:23 (Jan 02, 2017)

Sprejmite novoletno zaobljubo, ki nekaj šteje. 

Sklenite, da boste nehali govoriti, da imate radi živali, če jeste živila živalskega izvora. 

Postanite vegan. 

Poskrbite, da bo to kar gre v vaša usta skladno s tem kar prihaja iz njih. 

SREČNO NOVO LETO 2017! 

Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"

Leon Kralj
09.12.2016 15:16 (Dec 09, 2016)

Alastair Graham iz Škotske je bil obsojen na 9-mesečno zaporno kazen za uboj psa Bruna. Psa je ubil zato, ker ga je ta ugriznil. Privezal ga je za drevo, ga polil z bencinom in zažgal. Graham je dobil tudi dosmrtno prepoved posedovanja živali. Obsojen je bil še na dodatnih 36 mesecev zapora zaradi sodelovanja pri poskusu ropa.

BBC je poročal:

»Graham se je izrekel za krivega v obtožbi, da je 24. oz. 25. aprila z zažigom psu Brunu zadal nepotrebno trpljenje in povzročil njegovo smrt.« 

Številni ljudje so zgroženi nad tem kar je storil Graham in smatrajo, da je nedopustno, da je najvišja predpisana zaporna kazen za to dejanje zgolj 1 leto.

To kar je storil Graham je grozno. Zadal je trpljenje in smrt živali, za kar ni imel nobenega opravičila. Povzročil je nepotrebno trpljenje in smrt.

Toda ali je on sploh kaj drugačen od večine izmed nas?

Preden označimo Grahama za nemoralno pošast, se spomnimo, da vsako leto ubijemo približno 70 milijard čutečih kopenskih

Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!

Leon Kralj
10.11.2016 13:15 (Nov 10, 2016)

Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!

 

Svetovni dan veganstva ni le 1.novembra. Je prav vsak dan. Pravičnost zahteva nič manj od tega. 

 

Sorodne teme (kliknite na povezavo):

Svetovni dan veganstva

Leon Kralj
01.11.2016 17:18 (Nov 01, 2016)

Danes je svetovni dan veganstva. Veganstvo je moralna osnova in temeljna pravičnost v odnosu do vseh človeških in ne-človeških živali. Veganstvo ni "način prehranjevanja" ali "način življenja", kot mnogo ljudi zmotno misli. Je naša skupna obveza, v kolikor pravimo, da pripisujemo živalim (in ljudem) moralno vrednost in jih ne vidimo le kot predmete, ki služijo našim interesom. Veganstvo je globalno mirovno gibanje, prvo v zgodovini, ki ne izpušča nikogar. Je nekaj, s čimer se strinjamo praktično vsi ljudje: vsi namreč pravimo, da ni prav povzročati trpljenja in smrti "po nepotrebnem". Vsi soglašamo, da užitek, navada, priročnost ali zabava nikakor ne morejo šteti kot "nujni" razlogi za trpinčenje in ubijanje kogarkoli – živali ali ljudi. Toda to so edini razlogi, ki jih v resnici lahko ponudimo za to, da izkoriščamo živali. Nikomur namreč ni treba jesti mesa, mlečnih izdelkov ali jajc, da bi bil optimalno zdrav. To potrjujejo vse največje prehranske in zdravstvene organizacije na svet

Klasičen primer moralne shizofrenije

Leon Kralj
26.10.2016 18:33 (Oct 26, 2016)

Osrednja tema mojega dela zadnjih dveh desetletij je vezana na raziskovanje naše kognitivne zmede – naše "moralne shizofrenije" - ko gre za odnos do živali. Pred kratkim sem pisal o tem, kako je popularna TV-voditeljica Ellen DeGeneres med svojo oddajo jokala za psom, ki ga je posvojila in nato morala oddati proč, medtem ko njena spletna stran oglašuje menu za kosilo, ki vsebuje mrtve živali. Nogometaš Michael Vick je bil ostro kritiziran za svoje sodelovanje pri pasjih bojih s strani ljudi, ki sicer nimajo prav nobenih težav z jedenjem živali, ki so bile mučene vsaj toliko kot Vickovi psi.

Mnogi ljudje delijo svoje domove z živalmi, ki jih imajo radi in jih smatrajo za člane svoje družine, medtem ko istočasno jedo neke druge živali, ki se v ničemer ne razlikujejo od tistih, ki jih imajo radi in ki jim priznavajo njihovo edinstveno osebnost oz. pripisujejo moralno vrednost.

Pred dvema dnevoma je britanski BBC poročal o nadvse osupljivem primeru "moralne shizofrenije". Na

Poziv feministom, ki so vegetarijanci, a še vedno uživajo mlečne izdelke ali jajca

Leon Kralj
24.10.2016 16:18 (Oct 24, 2016)

Prosim, vzemite si čas in ponovno premislite o svojih načelih.

Mlečni proizvodi predstavljajo temeljno kršitev pravic živali. V moralnem smislu se ne razlikujejo od mesa.

Pravzaprav, mlečni proizvodi predstavljajo kršitev pravic, ki bi morala feministe zelo skrbeti:

Krave so vedno znova nasilno oplojene, za kar se uporablja napravo, imenovano "rape rack" [stojalo za posilstvo; op.p.]. 

Njihovi otroci so jim odvzeti takoj po rojstvu (oziroma dan, dva ali tri kasneje na "srečnih" kmetijah), z namenom preprečiti teličkom sesati njeno mleko. Telički moškega spola so prodani za teletino. Telice postanejo del mlečne industrije. Krave so čudovite matere, ki žalujejo za izgubo svojih otrok. Vsakdo, ki je kdaj opazoval ločitev krave od svojih teličkov ve, da to vključuje grozljivo in dolgotrajno trpljenje tako matere kot otroka. 

Krave pogosto zbolevajo za mastitisom (vnetje mlečnih žlez in vimena), zelo bolečim stanjem, ki se pojavi zaradi ponavljajočega sti

Vsi smo mučitelji živali!

Leon Kralj
26.06.2016 17:43 (Jun 26, 2016)

Skorajda vsi ljudje pravijo, da so proti "mučenju živali", toda večina tistih, ki to trdi, niso vegani. Mučenje živali pomeni zadajati bolečino in trpljenje po nepotrebnem, iz česar logično sledi, da gre za neupravično dejanje. Toda pomislimo: ni nam potrebno jesti živali ali se oblačiti v njihove kože. Torej je vsa bolečina in trpljenje, ki jo zadajamo živalim, vključno z uporabo živali za hrano in obleke (ne glede na to kako domnevno "humano" ravnamo z njimi) neupravičena in predstavlja mučenje.

Če povzamem: v kolikor nasprotujete mučenju živali, ste zavezani k temu, da postanete vegan. Če niste vegan, potem neposredno sodelujete pri mučenju živali, ne glede na to kako odločno trdite, da mu nasprotujete.  

*******

Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, ki pravi, da moramo promo

Materinski dan?

Leon Kralj
25.03.2016 15:32 (Mar 25, 2016)

Danes je materinski dan.

.   

Ni boljšega načina za praznovanje materinskega dne kot prenehati podpirati izkoriščanje ne-človeških mater, ki ga predstavljajo mleko, mlečni izdelki in jajca.

.   

Krava, ki je izkoriščana za mleko, je vsako leto nasilno oplojena in prikrajšana za svoje otroke, saj so ji odvzeti kmalu po skotitvi. Kravja mater je bodisi breja bodisi v obdobju laktacije 9 do 10 mesecev v letu, in po skotitvi teličkov se jo vsakič znova prisili v nov cikel nasilne oploditve, brejosti in laktacije.

.   

Vse teličke odtrgajo od svojih mater že po nekaj dneh, kar tako kravi kot njenim otrokom povzroči grozljivo travmo. Nekatere telice se nadalje vzreja z namenom, da se jih spremeni v krave mlekarice ter tako doživijo usodo svojih mater, medtem ko so preostali otroci (nekatere telice in vsi telički) ubiti in prodani kot teletina. Ljudje smo edina vrsta, ki se je odločila, da bo pila mleko samic druge vrste in v ta namen zasužnjevala te samice in ubijala njihove otr

Zavrnimo VSAKRŠNO nasilje

Leon Kralj
23.03.2016 17:45 (Mar 23, 2016)

Svet je v šoku zaradi ostudnega nasilja, do katerega je prišlo v Belgiji. Svet žaluje skupaj z Belgijci.

 

Ta odziv bi bil toliko bolj smiseln, če bi žalovali tudi za tistimi nedolžnimi žrtvami, ubitimi z odobravanjem naših vlad, kot na primer ljudje "pomotoma" razstreljeni na koščke s strani brezpilotnih letal med praznovanjem poroke, otroci med poukom v šoli, v bolnišnici, ali ljudje živeči na okupiranih ozemljih, ki so redno deležni nasilja s strani našega orožja.

 

Vso to nasilje je vredno obsojanja, kdorkoli ga povzroča.

 

Pred nekaj meseci, ko smo žalovali za žrtvami terorističnega napada v Parizu, smo bili vsi Parižani.

Danes smo vsi Belgijci.

Toda očitno nismo nikoli vsi Sirci, Iračani, Libijci ali Palestinci.

 

In nikoli nismo živali.

 

Če žalujemo za nedolžnimi žrtvami, bi naše žalovanje moralo zajemati vse nedolžne. Če bi bile naše dobre misli in prizadevanja usmerjena enakovredno k vsem, bi s tem naredili pomemben korak v smeri nenasilnega sveta.   

www.howdoigoveg

Doslednost.

Leon Kralj
31.12.2015 18:03 (Dec 31, 2015)

Če se zavzemaš za enakopravnost žensk, a nisi vegan, potem ignoriraš izkoriščanje živalskih samic in prilaščanje njihovih razmnoževalnih procesov, kot tudi uničevanje njihovega odnosa z njihovimi otroki.

Če si naravovarstvenik, a nisi vegan, potem ignoriraš nesporno dejstvo, da živinoreja predstavlja eno največjih ekoloških groženj planetu. 

Če sprejemaš načelo nenasilja, a nisi vegan, potem iz tvojih ust prihajajo besede o nenasilju, medtem ko vanje vstopajo rezultati trpinčenja in smrti.

Če trdiš, da imaš rad živali, a ješ njihova telesa ali njihove izločke, ali jih namerno izkoriščaš na kakršenkoli drug način, potem enačiš ljubezen s škodovanjem tistim, za katere trdiš, da jih imaš rad.

Prenehaj z iskanjem izgovorov. Tehtni izgovori ne obstajajo. Postani vegan.

.

www.howdoigovegan.com


				Pravice živali brez veganstva, so kot človekove pravice s suženjstvom. Brez pomena.

Za narcizem gre!

Leon Kralj
28.12.2015 19:41 (Dec 28, 2015)

V trenutku, ko nasedemo ideji tistih zagovornikov živali, ki pravijo, da moramo ubirati "majhne postopne korake" in pri nagovarjanju ljudi ne smemo oglaševati veganstva kot moralne obveze, češ da je vsakdo izmed nas na svoji "osebni poti", nasedemo ideji specizma
 
Nikoli nam ne bi prišlo na misel, da bi v primeru temeljnih človekovih pravic izjavili, da je pri njihovem zagovarjanju potrebno ubirati "postopne korake". Nikdar ne bi dejali, da če je neka oseba rasist, da jo moramo zato, ker naj bi bila na svoji "osebni poti", spodbuditi, da postane bolj "nežen" rasist.
.
Naša dolžnost je, da prenehamo z izkoriščanjem živali. Ideja, da je vsakdo izmed nas na neke vrste "osebni poti", ki nam dovoljuje, da se lahko poljubno odločimo, kje in kdaj (če sploh kdaj), bomo spoštovali temeljne pravice živali, je ena najbolj gnusnih idej na katero sem kadarkoli naletel.
.
Ne, ne gre za "osebne poti" samozaverovanih narcisov, gre za pravice živali. Ko slišim "živaloljubce" govoriti o "osebnih pote

Je veganstvo res elitizem?

Leon Kralj
21.11.2015 17:16 (Nov 21, 2015)

Nekateri ljudje namigujejo, da se imamo vegani za "nekaj več". Pravijo, da je veganstvo nekakšen "elitizem". 
Kakšen nesmisel!
Elitizem pomeni verjeti v lastno večvrednost in pripisovati manjšo moralno vrednosti "podrejenemu, manjvrednemu" bitju. 
Ne potrebujemo niti 3 sekunde razmisleka, da ugotovimo, da je veganstvo vse kaj drugega kot elitizem. Namreč, veganstvo pomeni zavračanje ideje, ki trdi, da je prav izkoriščati čuteča bitja ker naj bi bila "manjvredna".
Ne-vegani (oz. vsejedci) so tisti, ki verjamejo v manjvrednost živali, saj jim to omogoča, da sploh lahko jedo živali. Oni so tisti, ki sprejemajo elitizem. 
Bi se morali vegani imeti za "boljše" od ne-veganov? 
Ne, seveda ne. Ne gre za obsojanje ljudi, temveč za vrednotenje moralnosti nekega stališča.

Je vegansko etično stališče enakopravnosti boljše od stališča, ki pravi, da je moralno sprejemljivo izkoriščati ranljiva čuteča bitja? 
Da, vsekakor. Moralno stališče je vedno boljše od nemoralnega. Stališče, ki ščiti

Veganstvo in diskriminacija

Leon Kralj
27.10.2015 19:34 (Oct 27, 2015)

Če rečemo, da smo proti rasizmu, homofobiji, seksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ter hkrati nismo proti specizmu (diskriminacija na podlagi vrste), so naše vrednote precej zmedene. 

 

Razmislimo za trenutek o tem. 

  

Zakaj nasprotujemo rasizmu? 

Zato, ker rasizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (rasa), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo homofobiji? 

Zato, ker homofobija diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spolna usmerjenost), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo seksizmu? 

Zato, ker seksizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spol), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

In točno za enako stvar gre pri diskriminaciji v odnosu do živali - specizmu. Tudi specizem namreč diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (vr

ŽIVALI: Naša moralna shizofrenija

Leon Kralj
04.05.2015 19:37 (May 04, 2015)

PRAVICE ŽIVALI - Abolicionistični pristop

Načeloma vsi trdimo, da živali jemljemo resno – da jih smatramo za čuteča bitja. Vsi se strinjamo, da je povzročanje »nepotrebnega« trpljenja ali smrti živali moralno nesprejemljivo. A kaj pomeni »nepotrebno«? Če že kaj, potem mora to med drugim pomeniti, da je povzročanje trpljenja ali smrti živali zgolj v namen užitka ali zabave, zgolj zaradi priročnosti ali pa iz gole navade, nesprejemljivo.

Ampak... kako pogosto sploh lahko upravičimo izkoriščanje živali s čim drugim kot užitkom, zabavo, navado ali priročnostjo? Izredno redko - skorajda nikoli.

Večino živali ubijemo za hrano. Po podatkih OZN za prehrano in kmetijstvo (UN-FAO) ljudje letno ubijemo 70 milijard živali - kamor niso vštete ribe in druge morske živali (teh je okoli 1 bilijon!). To je preko 170 milijonov ubitih vsak dan, 7 milijonov vsako uro, 150.000 vsako minuto, oziroma 2.000 vsako sekundo! To število nenehno raste in se bo v drugi polovici tega stoletja podvojilo. 

S čim to

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj