Leon Kralj

Prijatelji (54)
Barbara Kolmanič
Marinka Marinčič KMEČKI GLAS
Ernest Skrjanec
Elena Pecaric
Rok Zavrtanik
Volodymyr Anželj
Romano Rajkov
Ursa Zupan
Spremljevalci (5)
Zlatko Herncic
GORAZD Gogo VELNER - DJoʞko
Volodymyr Anželj
Vitomir Horvat
Dajana Babič

Kategorija: etika

NAJBOLJ OBISKANO
Najbolj obiskane objave v zadnjem tednu. Osveži se vsako nedeljo.

Abolicionistični strip
Klasičen primer moralne shizofrenije
Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"
Zavrnimo VSAKRŠNO nasilje
Abolicionistični pristop do vprašanja pravic živali in veganstva
Novoletna zaobljuba 2017!
Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!
Ali sploh smemo pozivati ljudi k veganstvu?
Zloraba živali: MI in ONI
Doslednost.
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
avgust 2020
PTSČPSN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!

Leon Kralj
10.11.2016 13:15 (Nov 10, 2016)

Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!

 

Svetovni dan veganstva ni le 1.novembra. Je prav vsak dan. Pravičnost zahteva nič manj od tega. 

 

Sorodne teme (kliknite na povezavo):

Moralna "večvrednost" ljudi ali kako je pes rešil življenje svojemu prijatelju

Leon Kralj
23.05.2016 17:08 (May 23, 2016)

Ljudje ponavadi skušajo opravičevati svoje zatiranje in izkoriščanje živali z izpostavljanjem domnevnih empirično dokazanih razlik med ljudmi in živalmi. Ena izmed številnih razlik na katere se sklicujejo je ta, da so živali, za razliko od ljudi, nesposobne moralnega razmišljanja, presojanja in ravnanja. Tovrstni pomislek pravi, da so lahko člani moralne skupnosti samo tisti, ki razpoznajo moralnost določenih situacij ter se ravnajo v skladu z moralnimi načeli, ki veljajo v odnosu do drugih - in glede na to, da živali tega domnevno niso sposobne, smo upravičeni do tega, da jih obravnavamo kot predmete brez moralne vrednosti (da jih jemo, se oblačimo v njihove kože in izkoriščamo na vse mogoče načine). 

Ta argument je problematičen iz najmanj dveh razlogov.

Prvič, težava je že v samem logičnem sklepanju. Predpostavljajmo, da imamo dva človeka – enega, ki je normalno razvit in drugega z motnjami v duševnem razvoju, ki je nezmožen razpoznavanja svojih moralnih dolžnosti v odnosu do drug

Medsebojna prepletenost človekovih pravic in pravic živali

Leon Kralj
18.04.2016 18:39 (Apr 18, 2016)

»Na svetu je preveč človeških problemov, ki jih je potrebno razrešiti, preden bi lahko razmišljali o živalih.«

»Poskrbimo najprej za mir na svetu; s pravicami živali se bomo ukvarjali kasneje.«

Vsakdo, ki si prizadeva za pravice živali, redno naleti na takšne in podobne komentarje. Pogosto me sprašujejo, kako odgovarjam nanje. 

.   

Kot prvo, nihče ne pravi, da bi se morali tisti, ki se ukvarjajo s človekovimi pravicami, prenehati ukvarjati s človekovimi pravicami na račun posvečanja pravicam živali. Gre le za to, da v kolikor jemljemo živali za moralno pomembne, jih pač prenehamo jesti, se vanje oblačiti in uporabljati v kakršnekoli namene. Postati vegan ne zahteva, da prenehate zagovarjati pravice zlorabljenih otrok, pretepenih žensk ali da prenehate nasprotovati vojnam.

.   

Po koncu enega mojih predavanj o pravicah živali, je k meni pristopila neka ženska in povedala, da dela kot prostovoljka v ustanovi za pomoč ženskam, žrtvam nasilja in posilstva. Rekla je, da je ze

Doslednost.

Leon Kralj
31.12.2015 18:03 (Dec 31, 2015)

Če se zavzemaš za enakopravnost žensk, a nisi vegan, potem ignoriraš izkoriščanje živalskih samic in prilaščanje njihovih razmnoževalnih procesov, kot tudi uničevanje njihovega odnosa z njihovimi otroki.

Če si naravovarstvenik, a nisi vegan, potem ignoriraš nesporno dejstvo, da živinoreja predstavlja eno največjih ekoloških groženj planetu. 

Če sprejemaš načelo nenasilja, a nisi vegan, potem iz tvojih ust prihajajo besede o nenasilju, medtem ko vanje vstopajo rezultati trpinčenja in smrti.

Če trdiš, da imaš rad živali, a ješ njihova telesa ali njihove izločke, ali jih namerno izkoriščaš na kakršenkoli drug način, potem enačiš ljubezen s škodovanjem tistim, za katere trdiš, da jih imaš rad.

Prenehaj z iskanjem izgovorov. Tehtni izgovori ne obstajajo. Postani vegan.

.

www.howdoigovegan.com


				Pravice živali brez veganstva, so kot človekove pravice s suženjstvom. Brez pomena.

ŠEST TEMELJNIH NAČEL ABOLICIONISTIČNEGA PRISTOPA K PRAVICAM ŽIVALI

Leon Kralj
06.12.2015 15:56 (Dec 06, 2015)

1. Abolicionistični pristop zavrača vsakršno uporabo živali ter zagovarja načelo, da imajo vsa čuteča bitja (človeška in ne-človeška) temeljno pravico ne biti obravnavan kot lastnina drugega.

 . 

2. Razpoznavanje te temeljne pravice pomeni, da se zavzemamo za odpravo in ne zgolj za reguliranje institucionaliziranega izkoriščanja živali (kljub temu, da obstoječi sistem smatra, da so živali lastnina človeka). Čeprav se zavedamo, da ni možno "čez noč" odpraviti lastniškega statusa živali, podpiramo samo tiste kampanje, ki jasno in nedvoumno spodbujajo abolicionistična načela. Ne podpiramo kampanj, ki pozivajo k domnevno "izboljšanim" uredbam izkoriščanja živali.

 . 

3. Abolicionistični pristop smatra abolicionizem za cilj na področju živalske etike, pri čemer je sredstvo za dosego tega cilja ustvarjalno, nenasilno zagovarjanje veganstva. Abolicionistični pristop smatra veganstvo za moralno osnovo in zagovarja stališče, da ni nobene moralne razlike med mesom in ostalimi živalskimi proizvod

Je veganstvo res elitizem?

Leon Kralj
21.11.2015 17:16 (Nov 21, 2015)

Nekateri ljudje namigujejo, da se imamo vegani za "nekaj več". Pravijo, da je veganstvo nekakšen "elitizem". 
Kakšen nesmisel!
Elitizem pomeni verjeti v lastno večvrednost in pripisovati manjšo moralno vrednosti "podrejenemu, manjvrednemu" bitju. 
Ne potrebujemo niti 3 sekunde razmisleka, da ugotovimo, da je veganstvo vse kaj drugega kot elitizem. Namreč, veganstvo pomeni zavračanje ideje, ki trdi, da je prav izkoriščati čuteča bitja ker naj bi bila "manjvredna".
Ne-vegani (oz. vsejedci) so tisti, ki verjamejo v manjvrednost živali, saj jim to omogoča, da sploh lahko jedo živali. Oni so tisti, ki sprejemajo elitizem. 
Bi se morali vegani imeti za "boljše" od ne-veganov? 
Ne, seveda ne. Ne gre za obsojanje ljudi, temveč za vrednotenje moralnosti nekega stališča.

Je vegansko etično stališče enakopravnosti boljše od stališča, ki pravi, da je moralno sprejemljivo izkoriščati ranljiva čuteča bitja? 
Da, vsekakor. Moralno stališče je vedno boljše od nemoralnega. Stališče, ki ščiti

Veganstvo in diskriminacija

Leon Kralj
27.10.2015 19:34 (Oct 27, 2015)

Če rečemo, da smo proti rasizmu, homofobiji, seksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ter hkrati nismo proti specizmu (diskriminacija na podlagi vrste), so naše vrednote precej zmedene. 

 

Razmislimo za trenutek o tem. 

  

Zakaj nasprotujemo rasizmu? 

Zato, ker rasizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (rasa), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo homofobiji? 

Zato, ker homofobija diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spolna usmerjenost), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

Zakaj nasprotujemo seksizmu? 

Zato, ker seksizem diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (spol), ter jih na podlagi tega izključuje iz kroga moralne zaščite, ki jo je deležna naša družba.

 

In točno za enako stvar gre pri diskriminaciji v odnosu do živali - specizmu. Tudi specizem namreč diskriminira druge na podlagi osebne okoliščine (vr

ŽIVALI: Naša moralna shizofrenija

Leon Kralj
04.05.2015 19:37 (May 04, 2015)

PRAVICE ŽIVALI - Abolicionistični pristop

Načeloma vsi trdimo, da živali jemljemo resno – da jih smatramo za čuteča bitja. Vsi se strinjamo, da je povzročanje »nepotrebnega« trpljenja ali smrti živali moralno nesprejemljivo. A kaj pomeni »nepotrebno«? Če že kaj, potem mora to med drugim pomeniti, da je povzročanje trpljenja ali smrti živali zgolj v namen užitka ali zabave, zgolj zaradi priročnosti ali pa iz gole navade, nesprejemljivo.

Ampak... kako pogosto sploh lahko upravičimo izkoriščanje živali s čim drugim kot užitkom, zabavo, navado ali priročnostjo? Izredno redko - skorajda nikoli.

Večino živali ubijemo za hrano. Po podatkih OZN za prehrano in kmetijstvo (UN-FAO) ljudje letno ubijemo 70 milijard živali - kamor niso vštete ribe in druge morske živali (teh je okoli 1 bilijon!). To je preko 170 milijonov ubitih vsak dan, 7 milijonov vsako uro, 150.000 vsako minuto, oziroma 2.000 vsako sekundo! To število nenehno raste in se bo v drugi polovici tega stoletja podvojilo. 

S čim to

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj