Leon Kralj

Prijatelji (54)
Woodicinvestment Company
Marinka Marinčič KMEČKI GLAS
Darja Molan
Ziliute88edita Edita
Rastko Plohl
Rok Zavrtanik
Vitomir Horvat
Bojan Pravica
Spremljevalci (5)
Zlatko Herncic
GORAZD Gogo VELNER - DJoʞko
Volodymyr Anželj
Vitomir Horvat
Dajana Babič

Kategorija: ekologija

NAJBOLJ OBISKANO
Najbolj obiskane objave v zadnjem tednu. Osveži se vsako nedeljo.

Klasičen primer moralne shizofrenije
Vsi smo pasjeborci!
Abolicionistični strip
Novoletna zaobljuba 2017!
Svetovni dan veganstva
Zloraba živali: MI in ONI
Vsi smo mučitelji živali!
Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"
Medsebojna prepletenost človekovih pravic in pravic živali
Doslednost.
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
avgust 2020
PTSČPSN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Abolicionistični pristop do vprašanja pravic živali in veganstva

Leon Kralj
01.07.2016 16:24 (Jul 01, 2016)

Pojem "abolicionizem", uporabljen v kontekstu etike v odnosu do živali, je mnogokrat zlorabljen, saj ga uporabljajo tri različne vrste ljudi: tisti, ki sami sebe imenujejo "abolicionisti" in bi radi videli odpravo vseh oblik izkoriščanja živali; tisti, ki bi radi videli odpravo nekaterih, toda ne vseh oblik izkoriščanja živali; in tisti, ki bi radi dosegli odpravo le nekaterih "najhujših zlorab" živali, toda v osnovi izkoriščanju živali ne nasprotujejo. Zato seveda med tistimi, ki sami sebe smatrajo za "abolicioniste", ni splošnega medsebojnega soglasja o tem za kaj si prizadevajo ter kako nameravajo odpraviti to kar želijo odpraviti. V tem oziru "abolicija" sama po sebi ne označuje nobenega določenega stališča, enako kot ga ne pojem "pravice živali", ki je danes postal povsem brez pomena, saj ga uporabljajo že izkoriščevalci živali, ki trdijo, da verjamejo v "pravice živali".

Ta blog opisuje točno določeno abolicionistično teorijo, poznano kot "abolicionistična teorija o pravica

Doslednost.

Leon Kralj
31.12.2015 18:03 (Dec 31, 2015)

Če se zavzemaš za enakopravnost žensk, a nisi vegan, potem ignoriraš izkoriščanje živalskih samic in prilaščanje njihovih razmnoževalnih procesov, kot tudi uničevanje njihovega odnosa z njihovimi otroki.

Če si naravovarstvenik, a nisi vegan, potem ignoriraš nesporno dejstvo, da živinoreja predstavlja eno največjih ekoloških groženj planetu. 

Če sprejemaš načelo nenasilja, a nisi vegan, potem iz tvojih ust prihajajo besede o nenasilju, medtem ko vanje vstopajo rezultati trpinčenja in smrti.

Če trdiš, da imaš rad živali, a ješ njihova telesa ali njihove izločke, ali jih namerno izkoriščaš na kakršenkoli drug način, potem enačiš ljubezen s škodovanjem tistim, za katere trdiš, da jih imaš rad.

Prenehaj z iskanjem izgovorov. Tehtni izgovori ne obstajajo. Postani vegan.

.

www.howdoigovegan.com


				Pravice živali brez veganstva, so kot človekove pravice s suženjstvom. Brez pomena.

Ali sploh smemo pozivati ljudi k veganstvu?

Leon Kralj
26.10.2015 15:34 (Oct 26, 2015)

Vsi se strinjamo o tem, da se ne moremo odločati namesto drugih. Ljudje morajo sprejemati svoje odločitve. In ravno zato moramo biti kristalno jasni glede tega, da je veganstvo moralna osnova, ki predstavlja edini razumni odziv na naše priznanje inherentne vrednosti življenja ostalim živalskim vrstam.

 

Biti moramo kristalno jasni - pri veganstvu gre za vprašanje temeljne pravičnosti.

 

Toda, zamislite - večina organizacij za pravice živali [1,2,3,4,5,6] trdi, da naša nezmožnost odločanja namesto drugih pomeni, da ne smemo spodbujati ljudi k veganstvu. Izjavljajo, da je veganstvo "način življenja" in da predstavlja odločitev za veganstvo "ogromno odrekanje".

 

Takšno prepričanje je popolnoma zgrešeno, kar lahko vidimo že, če pogledamo v katerikoli človeški kontekst, kot na primer:

Ne moremo se odločati namesto drugih glede njihovega sprejetja enakopravnosti žensk. Toda, ali to zdaj pomeni, da bi morali označiti odločitev za sprejetje enakopravnosti žensk kot "ogromno odrekanje

ŽIVALI: Naša moralna shizofrenija

Leon Kralj
04.05.2015 19:37 (May 04, 2015)

PRAVICE ŽIVALI - Abolicionistični pristop

Načeloma vsi trdimo, da živali jemljemo resno – da jih smatramo za čuteča bitja. Vsi se strinjamo, da je povzročanje »nepotrebnega« trpljenja ali smrti živali moralno nesprejemljivo. A kaj pomeni »nepotrebno«? Če že kaj, potem mora to med drugim pomeniti, da je povzročanje trpljenja ali smrti živali zgolj v namen užitka ali zabave, zgolj zaradi priročnosti ali pa iz gole navade, nesprejemljivo.

Ampak... kako pogosto sploh lahko upravičimo izkoriščanje živali s čim drugim kot užitkom, zabavo, navado ali priročnostjo? Izredno redko - skorajda nikoli.

Večino živali ubijemo za hrano. Po podatkih OZN za prehrano in kmetijstvo (UN-FAO) ljudje letno ubijemo 70 milijard živali - kamor niso vštete ribe in druge morske živali (teh je okoli 1 bilijon!). To je preko 170 milijonov ubitih vsak dan, 7 milijonov vsako uro, 150.000 vsako minuto, oziroma 2.000 vsako sekundo! To število nenehno raste in se bo v drugi polovici tega stoletja podvojilo. 

S čim to

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj