Vsi smo mučitelji živali!

OddajLeon Kralj, dne 2016-06-26 ob 17:43:46

Skorajda vsi ljudje pravijo, da so proti "mučenju živali", toda večina tistih, ki to trdi, niso vegani. Mučenje živali pomeni zadajati bolečino in trpljenje po nepotrebnem, iz česar logično sledi, da gre za neupravično dejanje. Toda pomislimo: ni nam potrebno jesti živali ali se oblačiti v njihove kože. Torej je vsa bolečina in trpljenje, ki jo zadajamo živalim, vključno z uporabo živali za hrano in obleke (ne glede na to kako domnevno "humano" ravnamo z njimi) neupravičena in predstavlja mučenje.

Če povzamem: v kolikor nasprotujete mučenju živali, ste zavezani k temu, da postanete vegan. Če niste vegan, potem neposredno sodelujete pri mučenju živali, ne glede na to kako odločno trdite, da mu nasprotujete.  

*******

Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, ki pravi, da moramo promovirati "srečno" oz. "humano" izkoriščanje živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega/humanega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu čutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Gary L. Francione

Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

Vse informacije o tem ZAKAJ in KAKO postati vegan dobite na: www.howdoigovegan.com

Prevod: Leon Kralj

.  

 .                                                                   

Sorodne teme (kliknite na povezavo):

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
2
Leon Kralj
0
Jun 27, 2016
Sponko,

hvala za vprašanje.

Abolicionistično gibanje poteka izven vseh uradnih organizacij in društev za pravice/zaščito živali (t.i. animal welfare). Te organizacije (vključno s Slovenskim "veganskim" društvom, Društvom za osvoboditev živali ter VSEMI ostalimi društvi in organizacijami doma in v tujini) so namreč del problema in ne del rešitve, saj zavračajo stališče, da je veganstvo moralna osnova ter nekatere celo poslovno sodelujejo z živinorejsko industrijo pri uvajanju standardov "humanega/srečnega" izkoriščanja živali, kar (med drugim) povzroči, da se zato vzredi, trpinči in ubije čedalje več živali, saj se javnost počuti pomirjeno in nadaljuje z uživanjem živil živalskega izvora, misleč, da izvirajo iz "srečnih" živali. Zato obstoječe oz. prevladujoče welfare "gibanje" predstavlja popolno izdajo živali na račun lastnega služenja (velike organizacije kot so PETA, Mercy For Animals, RSPCA in druge obrnejo na stotine milijonov evrov letno, večinoma preko politike doniranja). Tovrstno zavzemanje za "humano" izkoriščanje živali sega v začetek 19.stoletja, toda 200 let kasneje ubijemo več živali in na bolj grozljive načine kot kadarkoli prej v človeški zgodovini. Več kot očitno smo zabredli kot družba.

Skratka, abolicionistični pristop, ki je ekvivalent gibanju za odpravo človeškega suženjstva, popolnoma spreminja osnovno paradigmo in zavzema stališče, da NOBENA uporaba živali ne more biti moralno upravičena ter da bi se morali zagovorniki pravic posluževati miroljubnega, nenasilnega in ustvarjalnega izobraževanja ljudi o veganstvu - o veganstvu kot moralnem imperativu oz. temelju pravičnosti.

Abolicionistični pristop nima pisarn, nima voditeljev, nima gumba za doniranje in se razvija med običajnimi ljudmi, ki jim je resnično mar in ki do potankosti razumejo posledice (tako v moralnem kot praktičnem smislu), ki jih povzroča obstoječe, vsesplošno razširjeno "welfare razmišljanje". Abolicionizem je v naglem razcvetu šele zadnjih nekaj let (od vzpostavitve spletne strani ustanovitelja abolicionistične teorije, prof. Garyja Francioneja). Iz dneva v dan se čedalje več ljudi širom sveta seznanja s tem pristopom in spoznavajo njegovo smiselnost in logiko. Pričenjajo z izobraževanjem samega sebe ter nato še svoje okolice. V Sloveniji sem (kot vem) prvi abolicionist. Po tem, ko sem v slovenščino prevedel že preko 70 esejev abolicionističnega pristopa ter jih plasiral v javnost, po odzivih sodeč vidim, da nisem več edini in da se to zavedanje naglo širi tudi pri nas. Vsakodnevno nagovarjam ljudi (v živo) in odzivi so odlični.

Vljudno vabljen k branju in spoznavanju abolicionističnega gibanja za odpravo živalskega suženjstva. Če boš imel kakršnokoli vprašanje, sem ti vedno na voljo za pojasnitev.

Lp, Leon

Puščam ti še posnetek predavanja, ki nekako povzame vse pomembne točke:
https://leonkralj.blogspot.si/2015/10/odlicno-predavanje-vredno-ogleda.html

Pravice živali: Abolicionistični pristop

The world is vegan! If you want it.
#2
Sponko
0
Jun 27, 2016
*Leon
Abolicionistični pristop je zelo zanimiv. Zanima me kako ste zagovorniki v Sloveniji organizirani, kje se dobivate, katere teme obravnavate, koliko članov štejete, vaši cilji na kratek rok.... ?

Lep dan
#1
Leon Kralj
Leon Kralj
Objavil/a 2016-06-26 17:43:46 (Jun 26, 2016)
Starejša objava Novejša objava
KATEGORIJE OBJAVE
ZADNJE OBJAVE
Zloraba živali: MI in ONI
Novoletna zaobljuba 2017!
Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"
Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!
Svetovni dan veganstva
Klasičen primer moralne shizofrenije
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
januar 2020
PTSČPSN
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj