ŠEST TEMELJNIH NAČEL ABOLICIONISTIČNEGA PRISTOPA K PRAVICAM ŽIVALI

OddajLeon Kralj, dne 2015-12-06 ob 15:56:21

1. Abolicionistični pristop zavrača vsakršno uporabo živali ter zagovarja načelo, da imajo vsa čuteča bitja (človeška in ne-človeška) temeljno pravico ne biti obravnavan kot lastnina drugega.

 . 

2. Razpoznavanje te temeljne pravice pomeni, da se zavzemamo za odpravo in ne zgolj za reguliranje institucionaliziranega izkoriščanja živali (kljub temu, da obstoječi sistem smatra, da so živali lastnina človeka). Čeprav se zavedamo, da ni možno "čez noč" odpraviti lastniškega statusa živali, podpiramo samo tiste kampanje, ki jasno in nedvoumno spodbujajo abolicionistična načela. Ne podpiramo kampanj, ki pozivajo k domnevno "izboljšanim" uredbam izkoriščanja živali.

 . 

3. Abolicionistični pristop smatra abolicionizem za cilj na področju živalske etike, pri čemer je sredstvo za dosego tega cilja ustvarjalno, nenasilno zagovarjanje veganstva. Abolicionistični pristop smatra veganstvo za moralno osnovo in zagovarja stališče, da ni nobene moralne razlike med mesom in ostalimi živalskimi proizvodi (npr. mlečni izdelki in jajca) ter med hrano živalskega izvora in uporabo živali za obleko ali ostale izdelke.

 . 

4. Abolicionistični pristop pogojuje moralni status živali izključno s sposobnostjo občutenja, in z nobeno drugo kognitivno lastnostjo. Občutenje je subjektivna zavest: obstaja nekdo, ki zaznava in doživlja svet. Čuteče bitje ima svoje interese; se pravi, prioritete, potrebe ali želje. Če je bitje čuteče, to zadostuje, da ima pravico ne biti uporabljeno kot sredstvo za dosego človekovega cilja, kar vzajemno nalaga človeku moralno zavezo, da ne uporabi to bitje kot svoj vir. Ne priznavamo "humanega" izkoriščanja živali. Čeravno je manj trpljenja boljše kot več, nobena oblika izkoriščanja ne more biti moralno upravičena.

 . 

5. Enako kot zavračamo rasizem, seksizem, diskriminacijo starejših in heteroseksizem, zavračamo tudi specizem. Različne življenjske vrste čutečih bitij so enakovreden razlog za zaščito temeljnih pravic kot to v človeški moralni skupnosti v odnosu do drugih ljudi velja za raso, spol, starost ali spolno usmerjenost.

 . 

6. Načelo nenasilja prepoznavamo kot vodilno načelo gibanja za pravice živali. Nasilje je problem in zato ne more biti del rešitve.

 . 

---------------

Opomba:

Da bi sprejeli abolicionistični pristop, ni potrebno biti veren, stremeti k duhovnosti ali biti ateist. Lahko ste verni, stremite k duhovnosti, lahko ste ateisti ali karkoli vmes. Popolnoma vseeno je.

Tisto, kar šteje je:

(1) da vam je moralno mar za živali in da jim želite dobro; ter

(2) da smatrate za veljaven logični argument, ki pravi, da naša moralna skrb ne bi smela biti omejena zgolj na nekatere živali, temveč mora biti razširjena na vsa čuteča bitja, ter da bi morali odpraviti in ne zgolj regulirati izkoriščanje živali.  

 

**********

 

Vir: http://www.abolitionistapproach.com/about/the-six-principles-of-the-abolitionist-approach-to-animal-rights/#.VZE6KBt_Oko   

 

Prevod: Leon Kralj 

...  

Več informacij na: 

www.abolitionistapproach.com 

www.howdoigovegan.com 

leonkralj.blogspot.si  


							 

profileimage
Všeč mi je
1
Komentarji
2
Leon Kralj
0
Dec 11, 2015
Roman Jerše, hvala za komentar.

Prej kot to, da smo ljudje kruti, bi rekel, da smo ljudje moralno shizofreni. Praktično VSI ljudje trdno verjamemo v načelo, da ni prav povzročati trpljenja in smrti "po nepotrebnem" (t.j. iz golega užitka ali navade), toda večina med nami je takih, ki ravno z jedenjem živil živalskega izvora kršijo to lastno "neizpodbitno" načelo. Za prehranjevanje z mesom, mlečnimi izdelki in jajci človek namreč nima prav nobenega drugega razloga, kot ravno užitek v okusu ali navada: teh živil ne potrebujemo za zdravje (prej obratno!), poleg tega pa je živinoreja glavni krivec za vrsto okoljskih težav (onesnaženje zraka, zemlje in voda). Skratka, ljudje z uživanjem živalskih teles in izločkov delujejo proti svojim načelom.

Še več - taisti ljudje se celo odkrito jezijo, hudujejo in zgražajo nad dejanji mučiteljev psov in mačk, torej tistih živali, ki se v svoji osnovi v NIČEMER ne razlikujejo od živali (krav, piščancev, pujsov), katerih trpljenje in smrt naročajo trikrat dnevno za jedilno mizo.

Dobra novica je, da za to, da postanemo vegani in tako sprejmemo nedeljeno pravičnost v svoje življenje, ne potrebujemo nobenega radikalnega odstopa od dosedanjih osebnih vrednot, saj vsi ŽE od nekdaj verjamemo v neupravičenost trpinčenja in ubijanja "po nepotrebnem" - slednje le prenesemo v prakso in tako uskladimo to kar govorimo s tem kar počnemo.
#2
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
1
Dec 10, 2015
Ljudje smo kruti. Treba je storiti evolucijski preskok v etiki in morali.
#1
Leon Kralj
Leon Kralj
Objavil/a 2015-12-06 15:56:21 (Dec 06, 2015)
Starejša objava Novejša objava
KATEGORIJE OBJAVE
ZADNJE OBJAVE
Zloraba živali: MI in ONI
Novoletna zaobljuba 2017!
Moralna shizofrenija: Alastair Graham, škotski "Michael Vick"
Vse najboljše za Svetovni dan veganstva!
Svetovni dan veganstva
Klasičen primer moralne shizofrenije
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
december 2021
PTSČPSN
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj