Spremljevalci (6)
Aaysha Rosie
Marjan Vincetič
Sonja Ramsak
Žiga Turk
KGZ Slovenije
Dajana Babič
KAKO

KAKO?



V redu. Če smo rešili vprašanje, kdo sem in zakaj kandidiram, lahko preidemo na to, kako sem si zamislil vodenje občine, da bom lahko izpolnil moje obljube.



RED



Prva naloga je narediti red!


V naših občinskih službah vlada kaos. Brez uvedbe reda, pa ni mogoče izvajati razvojne vizije. In to je naloga, ki jo moram izpolniti v prvih šestih mesecih mandata. To je ključ do vseh naslednjih korakov.


Prvi ukrep, prvi dan, pred prvim kapučinom je menjava vseh predstojnikov občinskih uradov. Novega tempa razvoja in novega odnosa do prebivalcev in do podjetij v našem kraju ne bomo dosegli, če ne bomo na vodilne položaje postavili novih ljudi.


Čeprav mi vsi odsvetujejo, da to javno napovedujem, je to moja prva obljuba. Zato, da to ne bilo veliko presenečenje na prvi dan mandata. Zato, da bo jasno, da mislim zelo resno.


Drugi korak je uporaba modernih orodij za spremljanje postopkov, ki bodo nadomestila sedanja zastarela orodja.


Živimo v času digitalnih orodij, ki nam lajšajo življenje in predvsem omogočajo učinkovito opravljanje nalog s polno preglednostjo.


Uvedel bom moderna digitalna orodja za spremljanje posameznih postopkov, ki pokažejo, kako kakovostno in predvsem kako hitro posamezni birokrati urejajo težave naših ljudi.


In tretji korak do reda: na čisto vsakem področju, ki je urejen s predpisi, bomo javnosti predstavili pravila na enostaven in razumljiv način.


Zato da bo povsem jasno, kaj je dovoljeno in kaj ni. Ne pa, da za vsako malenkost “strokovnjaki” žonglirajo s paragrafi. Pravila morajo biti jasna in pregledna. To je osnova reda.



KOREKTNOST



Mnogi so nezadovoljni z odnosom občinskih služb. Tako do ljudi kot do podjetij. In prav korekten odnos je še najmanj, kar si ljudje zaslužijo. Končno morajo birokrati razumeti, da so v službi prebivalcev in lokalnega gospodarstva.


In to je moja druga naloga. Zagotoviti korekten odnos občinskih služb do svojih strank v postopku.


Prvi korak bo uvedba tako imenovanega programa 48 ur, ki je razširjen ne samo v zahodnih državah, ampak se je uveljavil že tudi južno od nas.


To pomeni, da bo moral dežurni skrbnik postopka v roku 48 ur osebno poklicati občana ali podjetje, ki bo na nas naslovilo kakršnokoli vprašanje. Dežurni skrbnik postopka bo moral zainteresiranim osebno pojasniti v kakšni fazi je nek postopek in kakšno časovno dinamiko lahko človek pričakuje. To je prvi korak do korektnosti v odnosu do ljudi in gospodarstva.


Drugi korak je razvoj ocenjevanja zadovoljstva strank s posameznim birokratom.


In jasno, ta ocena bo pomemben dejavnik pri odločitvi, ali se nekomu še naprej lahko zaupa neka javna služba ali pa si bo moral poiskati službo drugod in bo njegovo ali njeno mesto zavzel nekdo primernejši.


In končno, za nadzor korektnosti odnosa birokracije do svojih strank bom uvedel ljudski nadzor.


Po svetu obstajajo različne oblike sodelovanja prebivalcev pri upravljanju skupnosti. Končno je to eden glavnih trendov moderne politike in čas je, da tudi pri nas stopimo na to pot.



PREGLEDNOST



Glavni problem politike danes je popolno pomanjkanje zaupanja. Nekomu domnevno zaupamo glas za to, da vodi skupnost, pa mu v istem koraku dejansko ne zaupamo.


Čeprav so sistemi, ki temeljijo na zaupanju, seveda dosti bolj učinkoviti kot današnji proceduralno zapleteni sistemi, ki se iz leta v leto še bolj komplicirajo, smo pač tu, kjer smo.


In čeprav so že današnji sistemi povsem pregledni in je dejansko skoraj vsak korak občine informacija javnega značaja, niti novinarji niti javnost nima znanja, da bi v današnji zapletenosti birokracije sploh razumeli, za kaj v posamezni zadevi gre.


Zato imamo tako zmedo in zato imamo tako nizko stopnjo zaupanja.


In zato bomo v Piranu naredili poseben politični eksperiment popolne preglednosti.


Čisto vsak evro, ki ga bo občina porabila, pa naj gre za nakup wc papirja ali za veliko investicijo, bo čivknjen na posebnem Twitter profilu.


To bo urejeno povsem avtomatično in javnost bo lahko do potankosti spremljala porabo proračunskih sredstev.


To bo od nas sicer terjalo ogromno energije in časa, ker bo nujno utemeljevati in argumentirati vrsto reči, ki jih javnost in mediji ne bodo razumeli ali ne bodo hoteli razumeti. A če je to korak do večjega zaupanja, ga bomo naredili.


Drugi ukrep je vezan na večje investicije.


Danes imamo vrsto digitalnih aplikacij za spremljanje investicij, ki omogočajo da vsak dan vidimo čisto vsak dokument v postopku izvajanje nekega projekta. Te aplikacije so sicer namenjene direktorjem in drugim vodjem podjetij ali institucij, a najlažje je pregled investicije odpreti za celotno javnost.


Tretji ukrep pa bo eksperiment s pridihom igrifikacije, ki je danes eden temeljnih marketinških trendov. Uvedli bomo posebno aplikacijo Birokratometer.


Za vsakega posameznega uslužbenca na občini bo urejen osebni profil, kjer bo poleg njegove slike in uradnih zadolžitev javnost lahko spremljala dnevno statistiko njegovega delovanja. Torej, koliko zadev je opravil ta dan, kakšno je zadovoljstvo strank s temi postopki in podobno. Nekaj takega kot športna statistika, ki meri posamezne elemente discipline.


Tako bo javnost lahko spremljala čisto vsak evro, čisto vsako investicijo in čisto vsakega birokrata.


Bo taka preglednost dovolj za zaupanje?


No, naša glavna naloga bo v teh pogojih dobro argumentirati vsak korak. In če bo tako vložena energija pripeljala do večjega zaupanja, bo to vreden eksperiment.


To so torej tri naloge, ki sem si jih zastavil, da bom lahko izvedel vizijo in program, ki ga na volitvah obljubljam.



RED / KOREKTNOST / PREGLEDNOST



To je trojka, ki določa način vodenja občine v prihodnjem mandatu.

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj