Članek
Lokalna samouprava
Objavljeno Nov 01, 2020

Kaj je lokalna samouprava?

Osnovno bistvo lokalne samouprave je decentralizacija ali prenos upravljanje vseh primarnih funkcij ali odločanja v družbeni skupnosti na delovne ljudi in občane! 

Bistvo lokalne samouprave je decentralizacija upravljanja Slovenije, kot nacionalne skupnosti z vsemi njenimi prebivalci, kjer se uveljavlja neposredna demokracija ali dejanska oblast ljudstva ne političnih strank!

Kakšen je predlog in organizacija lokalne samouprave iz l. 2008 civilne družbe, kot alternativa predlogu političnih strank (13) in cerkve (7-škofij), ki je bil že objavljen pred propadom referendumu l. 2008 za 13 pokrajin!

Predlogom CD od ljudi za ljudi je teritorialna razdelitev soupravljanja Slovenije na 5 enot (4+1). Sloveinja sestavlja pet samoupravnih enot na II. nivoju in sicer: severo-zhodna, severo-zahodna, jugo-vzhodna, jugo-zahodna enota in metropola, ki jih poimenujemo po največjih pokrajinah znotraj ene enote. Vsako upravna enota ima status samostojne dežele in glavno mesto! 

Dežele so: Gorenjska, (enotna) Štajerska, Dolenjska, Primorska in metropola Ljubljana. Znotraj predlaganih (4-dežele + metropola Ljubljana) so obstoječe pokrajine (od Prekmurja do Notranjske, kot regije znotraj dežele) označene z rumeno črto!


Primorska Dolenjska in Gorenjska so skoraj enake predlogu CD (pet enot) razlika je ta, da so tri občine iz Primorske priključene Gorenjski in Zasavje priključeno Dolenjski!

In Štajerska je enotna brez Zasavja, ki je priključeno jugo-vzhodni upravni enoti oz. dolenjski deželi!

Dežele so poimenovane po največji pokrajini znotraj posamezne dežele in vsaka pokrajina je samostojna funkcionalna razvojna celota znotraj posamezne dežele.


Občine (1. nivo lokalne samouprave) se povezujejo v funkcionalne razvojne regije ali pokrajine, ki so med sabo popolnoma enakopravne in te sestavljajo skupaj enakopravno celotno deželo vse 4-dežele in metropola pa teritorij države Slovenije (2. nivo lokalne samouprave).

Po tem predlogu so si dežele med sabo in metropola enakovredne in dežele dovolj močne, da si jih niti metropola, niti politična kasta s kapitalom iz tujine ali celotne države ne more podrejati in jim dirigirati, kajti dogovor med deželami z metropolo ter odločitve delovnih ljudi n občanov so obvezne za skupno lokalno ali nacionalno administracijo oz. državno upravo!


Tako so dežele dovolj močne za učinkovit lasten razvoj in nadzor državne uprave, ki je podrejena lokalni samoupravi na II. nivoju (ali deželam 4+1 metropola). S tem predlogom je državna uprava podrejena lokalni samoupravi in v lokalni samoupravi odločajo delovni ljudje in občani. Vsako deželo vodi razvojni svet dežele in ne vlada!

Za odločanje ima vsaka dežela svojo skupščino sestavljeno iz treh zborov ali forumov in razvojni svet , ki ga izvoli skupščina je podrejen skupščini dežele

V vsakem zboru pa ima vsaka občina svoje predstavnika ali zastopnika za določeno strokovno področje! Predstavnike ali zastopnike občin v zbore pa volijo občani neposredno na predlog organizacij civilne družbe,


Zastopniki občin (pooblaščeni ljudje) izvoljeni v zbore ali forume so neposredno odgovorni svojim volivcem, ki jih lahko vsakem trenutku odpokličejo in razrešijo, če slabo opravljajo svoje strokovno delo ali neodgovorno zastopajo občane!

Vsa zakonodaja ali pravne podlage za delovanje vseh teles in organov lokalne samouprave na 2,. nivoju je enovita (enaka za dežele in metropolo, oz.) celotno državo v okviru določene dežele oz. metropole!

To pomeni, da vse občine enakopravno sodelujejo pri odločanju o vseh skupnih zadevah v okviru vsake dežele (mestna občina ne more preglasovati ostale občine) in preko nje tudi o skupnih državnih zadevah!

S predlogom (4+1) je zagotovljen enovit sistem lokalne samouprave in državne uprave, ki je podrejena lokalni samoupravi v kateri se uveljavlja neposredna (prava) demokracija ali oblast ljudstva (3. člen ustave RS). 


Z novim družbenim sistemo neposredne demokracije Bio-humanizmom se dejansko sistemsko omogoči realizacijo 3. čl. Ustave RS in oblast primarno prezamejo delovni in pošteni ljudje, kajti dobro se nagrajuje in slabol kaznuje, kot to velja po zakonih življenja v naravi!

Neposredna (ali prava) demokracija v Bio-humanizmu, prav za to pomeni "neposredno odločanje" vseh ljudi v vsaki družbeni skupnosti (na lokalnem in nacionalnem nivoju) o svojih pogojih dela in življenja, zato so tudi vse "pravice in dolžnost" upravljanja v novi skupnosti svobodnih, srečnih in ponosnih ljudi neposredno v rokah delovnih in poštenih ljudi!

Parlamentarna demokracija ali strankokracija - pomeni

"oblast političnih strank in kapitalistov"!

Neposredna demokracija ali samouprava - pomeni

"obast ljudstva ali delovnih in poštenih ljudi"!!!

 "OPTIMIZEM + REALIZEM + MODROST = BIO-HUMANIZEM !!!" 

Učno-vzgojni proces! Naš cilj je oblikovanje pravih vsebin in pogojev za sodobno izobraževanje v lokalnih skupnosti, kjer sodelujejo učenci, starši ali odrasli in učitelji ter se povezujejo ljudje iz različnih življenjsko pomembnih področij: zdravilci, kmetje, mojstri, obrtniki, podjetniki, pravniki. Vsi, ki sodelujemo v skupnosti ter učno-vzgojnem izobraževalnem procesu za našo skupno prihodnost, smo hkrati tudi mentorji, ki posredujemo drug drugemu svoje znanje. Tako se znanje pretaka skozi različne življenjske prakse in veščine. http://rckosop.eu/blog/svobodna-sola-za-zivljenje/

Pozdravljen prijatelj! Zakaj vsaka oblast odtujena od ljudi pomeni negativni trend razvoja od slabega na slabše in centralizacijo ali likvidacija demokracije in osnovnih človekovih pravic, ki so človeku podarjene po naravnih zakonih življenja za vsako bitje, ki se rodi in tudi umre? Po naravnih zakonih je rojstvo in tudi smrt del življenja, zato ni več vprašanje preživetja človeka, ampak gre za vprašanje kako živeti, da bomo zdravi, srečni in veseli ter uživali vsak trenutek življenja, saj je to naravni pojav, ki se prične ob rojstvu in konča s smrtjo! Za življenje samo sta rojstvo in smrt le dve skrajni točki življenja, zato ne gre za preživetje, ampak le za življenje, ki je določeno s časom med rojstvom in smrtjo, zato tudi ni preživetja, kajti svoje življenja nihče ne preživi, to je le psihološka prevara, kajti obstaja le rojstvo (pričetek), življenje (proces) in smrt ali konec življenja! Vse troje skupaj začetek, proces in konec procesa ali zaključek so naravni pojavi, ki tvorijo življenje! Nihče svojega življenja po naravnih zakonih ne preživi, kajti življenje se samo živi (ko je človek živ) in ga zato ni mogoče preživeti! Po naravnih zakonih obstaja tako le življenje, ki ga omejujeta le rojstvo in smrt, zato ni nikjer pravo vprašanje preživetja človeka, temveč le vprašanje kako živeti, da bomo vsak trenutek uživali življenje, ki ga živimo! Da pa resnično pričnemo zdravo in srečno živeti moramo nase prevzeti polno osebno odgovornost, ne pa da nekdo drug odloča in nam vsiljuje svojo voljo in nam onemogoča svobodo, ki se prične s svobodnim gibanjem, razmišljanjem in govorjenjem! Svobodo gibanja, razmišljanja in govorjenja pa omogočajo človeku le naravne zakonitosti življenja in prava ali "neposredna demokracija", ki se uresničuje z novim družbenim sistemom Bio-humanizmom, kajti le ta gradi novo in pravo skupnost svobodnih, srečnih in ponosnih ljudi, ki živijo v sožitju, miru in ljubezni! https://www.facebook.com/101017414921399/videos/347081123260784

V obstoječem družbenem sistemu, obstoječa oblast nima posluha za zdravo kmečko pamet ali potrebe svobodnega človeka! Zato so potrebni ukrepi pravične družbe ali razumnih in poštenih delovnih ljudi, ki ne sprejemajo nasilje in drugo samovoljo ali ukrepe proti zdravi pameti, ki zatirajo življenje in zdravega človeka. Potrebni so ukrepi zdrave kmečke pameti, ki jo nobena oblast v sistemu razredne družbe ne premore, zato ta pravica pripada ljudem v lokalni skupnosti v kateri ljudje živijo in delajo! Ker nimamo prave lokalne samouprave, ampak mini državo (po meri šerifa, ki dela po direktivi kapitala in politike) zato rešitev ni v Ljubljani, ampak v lokalni skupnosti, kjer imamo šolo in smo jo gradili s samoprispevkom ali proračunom občine ali davkoplačevalcev in ne politikov! To velja za vse kar določa naše pogoje za življenje nas in naših otrok in to velja od pravne, socialne, zdravstvene varnost,......pravice do dela in doma,......do kulture in izobraževanja! Dokler bomo dopuščali ali prosili druge da odločajo namesto nas, tako dolgo bomo le hlapci svoje kratke pameti, nam ni pomoči!

Spoštovani prijatelj! Če bi ZKJ (ali edina politična stranka) v bivši državi SFRJ sestopila z oblasti in dejansko omogočila delavsko samoupravljanje z državo in institucije oblasti (upravljanje ne vladanje) prepustila delovnim ljudem in občanom, bivša SFRJ ne bi razpadla! Zakaj? Delovni ljudje in občani ne bi sami sebi umetno ustvarili politične in ekonomske krize ter sami sebe prodali tujemu gospodarju, kot je to storila bivša partija (ZKJ) in danes javno delajo vse politične stranke na oblasti! Rešitev tega problema bivše in sedanje države je nadgradnja samoupravljanje s soupravljanjem vseh delovnih ljudi in občanov ali neposredno demokracijo oz. novim družbenim sistemom Bio-humanizmom, kjer vse pravice in dolžnosti (tudi politične ali odločanje oz.) upravljanja v novi družbeni skupnosti svobodnih, srečnih in ponosnih ljudi, pripadajo vsem delovnim in poštenim ljudem

Zakaj v Slovenij nimamo dežel, ali drugo stopnjo lokalne samouprave, kot jih imajo na primer v Avstriji, Nemčiji, Italiji,...itd? REGIJE DA ALI NE?⁉️ V času, ko poteka razprava o razdelitvi sredstev Evropske kohezijske politike za novo finančno perspektivo 2021-2027, se ponovno odpira vprašanje o smiselnosti regionalizacije v Sloveniji. Slovenija je trenutno razdeljena na Zahodno in Vzhodno kohezijsko regijo. Zahodni kohezijski regiji se v novi finančni perspektivi obeta bistveno manj razvojnih sredstev, saj je k njej priključena tudi osrednjeslovenska regija, ki ima najvišji BDP na prebivalca. Slovenija bi tako morala, po zgledu sosednjih držav, uzakoniti administrativne regije in tako enakomerneje porazdeliti razvojna sredstva za uravnotežen gospodarski razvoj. V SLO je po Zakonu o lokalni samoupravi trenutno ustanovljenih 212 občin, kar predstavlja veliko razdrobljenost, posebej pri izvajanju večjih regionalnih investicij. Z vzpostavitvijo administrativnih regij bi se lažje in enakomernejše črpalo EU sredstva, ki so glavni vir za dolgoročni razvoj in mednarodno konkurenčnost Slovenije. V času, ko se svet in Slovenija spopadata z gospodarsko krizo zaradi pandemije Korona-virusa, je še posebej pomembno, da čim učinkoviteje izkoristimo sredstva, ki so nam na razpolago s strani EU. Poleg Interventnega zakona za odpravo ovir pri izvedbi pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji Korona-virusa, v katerem bo Sloveniji namenjenih 10,5 milijard EUR sredstev, bi se morali usmeriti tudi k dodatnim finančnim mehanizmom, ki jih EU v tem trenutku ponuja. Eden takih so sredstva za pomoč pri okrevanju za kohezijo – REACT EU (55 milijard EUR), s katerim bo Slo podpirala ohranjanje delovnih mest, podprla samozaposlene, spodbudila zaposlovanje mladih, podprla mala in srednja podjetja ter podpirala naložbe za zeleno gospodarstvo in digitalizacijo. Regionalizacija Slovenije je pomembna predvsem z vidika decentralizacije države. Sedanja razvojna politika namreč temelji na delitvi sredstev iz državnega nivoja in je odvisna predvsem od trenutnih političnih razmer v državi. Z ustanovitvijo regij bi se, na podlagi pripravljenih projektov, precejšen del državnih in evropskih razvojnih sredstev usmeril neposredno na regijski nivo. Z ustanovitvijo regij bi se, po zgledu ostalih evropskih držav, črpanje evropskih sredstev izvajalo bistveno hitreje in učinkoviteje. Pri regionalizaciji bi morali upoštevati dobre prakse iz sosednjih držav, kjer so regije geografsko širše zaokrožene celote, in tako preprečiti ponovno razdrobljenost države. Regije bi morale poleg upravno administrativnih nalog (npr. pridobivanje dovoljenj za posege v prostor) predvsem skrbeti za učinkovit regionalni razvoj. Država bi morala tako regijam prepustiti avtonomnost predvsem na področju investiranja v infrastrukturo in razvoj. Sedanja razdrobljenost Slovenije onemogoča izvajanje večjih regionalnih investicij, saj predvsem manjše občine težko zagotovijo svoj lastni delež financiranja. S tem bi se tudi enakomerneje porazdelila tako državna kot mednarodna razvojna sredstva. Ob tem bi morale Regijske razvojne agencije postati pomemben člen pri črpanju evropskih sredstev in delovati v okviru regijske uprave. Na podlagi zgoraj navedenih dejstev torej jasno vidimo, da so regije še kako potrebne, ustanoviti pa jih je potrebno čimprej, kot odgovor na potrebe, ki jih prinaša kriza po pandemiji. (Greti Manfreda) "V Sloveniji žal nimamo lokalne samouprave, saj so obstoječe občine, le slaba imitacija države na mikro nivoji ali sistemska prevara. Obstoječe občine v Sloveniji delujejo, kot mikro država primarno po direktivi politike in kapitala in ne po volji ljudi, ki živijo v občini. To pomeni, da tudi nimamo lokalne samouprave, ali neposredne demokracije, v kateri imajo ljudje neposredno vpliv na pogoje življenja ljudi, saj neposredno ne odločajo o skupnem razvoju v katerem lahko tvorno sodelujemo vsi! Kje je rešitev, da se zgodi demokratična sprememba je popolnoma jasno? Namesto lažne demokracije, ki jo predstavlja obstoječi družbeni sistem parlamentarne strankokracije ali diktature kapitala je potrebno uvesti neposredno demokracijo, kot jo opredeljuje nov družbeni sistem Bio-humanizem, kjer oblast (po 3. čl. Ustave RS) dejansko prevzamejo delovni in pošteni ljudje! Na ta način vsi skupaj gradimo novo skupnost svobodnih, srečnih in ponosnih ljudi!!!" (Srečko Prislan) https://www.rtvslo.si/blog/sreco-za-sreco

V novem družbenem sistemu Bio-humanizmu se v razvojnem procesu aktivira in angažira vse naravne in človeške vire ter lokalne potenciale, ni brezposelnih, zato se vso prebivalstvo organizira in za stalno zaposli v kooperative in socialna podjetja v lasti zaposlenih, kar vključuje tudi dejavnost trgovine, ki poveže proizvajalca in potrošnika! Oba (pridelovalec in potrošnik ali stranka) oz. vsi soustvarjamo eden za drugega, oz. smo hkrati proizvajalci in potrošniki različnih dobrin, ki si zagotavljamo zadovoljevati naše vsakdanje potrebe in tudi potrebe razvojnega procesa! To nam omogoča več ustvarjati za znanega kupca ali našo družbeno skupnost v kateri živimo, kar pomeni tudi večjo potrošnjo zdrave domače hrane in manj bolezni ali stroškov, zaradi slabe hrane in slabega prehranjevanja! Večje povpraševanje pomeni večje potrebe in posledično omogoča več delovnih mest ter hkrati hitrejše obračanje kapitala ali v denarju izražene vrednosti dela. Več dela ali pridelave in zaslužek omogoča tako večjo ponudbo in potrošnjo, zato sta pridelovalec in stranka ali potrošnik soodvisna in življenjsko povezana ter s sodelovanjem omogočata sebi in ostalim hitrejši razvoj ter napredek celotne lokalne ali širše družbene skupnosti!