Jutri, na veliki petek križanje - bo ISIS križal nekega človeka?

OddajAna Kos, dne 2016-03-24 ob 18:54:30

Veliki četrtek. Dan spominjanja na slovesno velikonočno večerjo, Jezusovo poslovilno. Apostoli so gotovo večerjo sprejemali predvsem kot spominjanje na hvaležnost za rešitev iz egiptovske sužnosti ter praznovanje in druženje s svojim Prijateljem in Učiteljem, niso si mogli pa misliti, kaj njihovega Učitelja čaka. In vendar veliki četrtek vsebuje že tudi veliki petek. Darovanje samega sebe je to, tisto pri zadnji večerji na nek način, tisto na veliki petek na drug način.


Zadnje dni me stiska od groze ob novici, da naj bi ISIS križal nekega salezijanskeva duhovnika (ugrabljenega v Jemnu) na sam veliki petek - kot je bil križan Jezus.
Moram priznati, da jaz mnogih tovrstnih novic ne pogledam, jih ne preberem, grozljivo se mi zdi, da kdo muči in ubije človeka ... sploh pa, da ga zato, ker je "drugače veren" kot on. Strašno mi je, ko slišim, kako pobijajo celo otroke. Strašni so vseh vrst holokavsti, genocidi. Tudi tisti v Ruandi mi je živo v spominu - ker sem prebrala knjigo, ki je name naredila izredno močan vtis zaradi "pisateljičine" zmožnosti odpuščanja morilcem

Za ugrabitev tega duhovnika sem zvedela pred nekaj dnevi ... in zdaj ga imajo neznano kje, a da ga bodo na veliki petek (jutri!!) križali. Odtlej so oživele vse te strašne zgodbe, ki sem jih slišala v zadnjih letih ... Ne morem razumeti, da se vse to res dogaja. Da se vse to tudi danes dogaja.

Ne morem razumeti, da lahko ljudje tako ponorijo in delajo popolnoma nečloveške stvari. Kje človek izgubi samega sebe, svojo človečnost in človeškost?

(Meni je tale Jezus ljub iz več razlogov, eden od teh je, da ima na rami gnezdo in je tako Jezusova rama domek ptičkom!)

...

Pred nekaj dnevi se mi je sanjalo, da sem bila z neko skupino ljudi v nekem pritličnem prostoru, ko so se nam začeli skozi okna posmehovati in nas žaliti neki neznanci, nakar so vdrli noter in začeli streljati. Ko je mislil en moški (ki me je spominjal na nekega soseda) ustreliti mene, ni imel več naboja. Pa je rekel: "Dovolj je bilo, kvota je dosežena." Potem je nas preživele nagnal ven, tam je bilo že veliko ljudi. Potem so začeli kuriti zgradbe, in spet je šlo za neko kvoto; ko so dodegli določeno število gorečih hiš, so rekli, da je dovolj.

Kaj nas v resnici čaka? Kaj moremo v resnici narediti ... za boljši svet?

Moč molitve? Molimo in zaupajmo ....

Delajmo, kolikor moremo dobro. Imejmi radi sami sebe in druge. In zaupajmo ...

Nepoznata sudbina otetog salezijanca - Vijesti - Udruženje salezijanaca suradnika

Službene web stranice udruženja salezijanaca suradnika

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
71
Ana Kos
0
May 18, 2016
Leon, tvoje predloge si bom posebej spravila - da jih bom našla :)
Hvala, ker si se tako potrudil!
#71
Leon Kralj
0
May 18, 2016
Tako.
Mislim, da sem ti ponudil dovolj branja. Kar v miru najprej preberi ETIKA V KUHINJI, potem pa lepo dalje ...

Se tipkava.
Lp, Leon
#70
Leon Kralj
0
May 18, 2016
http://issuu.com/vegan.si/docs/veganske_velikonocne_dobrote
#69
Leon Kralj
0
May 18, 2016
https://veganskigurman.wordpress.com/
#68
Leon Kralj
0
May 18, 2016
http://www.veganskakuharija.blogspot.com/
#67
Leon Kralj
0
May 18, 2016
http://www.veganskakuhinjica.blogspot.com/

VegK

Veganski recepti. Juhe, glavne jedi, sladice, kruh...
#66
Leon Kralj
0
May 18, 2016
Še nekaj enostavnih, okusnih in zdravih receptov:
http://www.scribd.com/doc/111205986/VEGANSKI-RECEPTI

VEGANSKI-RECEPTI

Scribd is the world's largest social reading and publishing site.
#65
Leon Kralj
0
May 18, 2016
4. Knjiga dr. Esselstyna PREPREČITE IN ODPRAVITE SRČNO-ŽILNE BOLEZNI. Dr. Esselstyn je bil dvakrat imenovan za najboljšega zdravnika v Združenih držav Amerike:
http://www.zalozba-planet.si/2/productID=4805
#64
Leon Kralj
0
May 18, 2016
3. Raziskovalni center dr. T. Colina Campbella (avtorja KITAJSKE ŠTUDIJE), vodilnega nutricionističnega znanstvenika zadnjega stoletja, ki je ena največjih znanstvenih avtoritet na svetu. Že več kot 50 let je eden izmed vodilnih znanstvenikov na področju prehranskih raziskav; objavil je že več kot 350 raziskovalnih člankov ter je zaslužni profesor prehranske biokemije na univerzi Cornell. Na njegove raziskave ni imel vpliva nihče: ne industrija, ne oblast, ne lastne finančne koristi. Njegovo temeljno vodilo je iskanje resnice.
http://nutritionstudies.org/articles/
#63
Leon Kralj
0
May 18, 2016
2. http://nutritionfacts.org/

NutritionFacts.org | The Latest in Nutrition Related Research

The latest in nutrition related research delivered in easy to understand video segments brought to you by Dr. Michael Gr
#62
Leon Kralj
0
May 18, 2016
Ana,
lahko si POPOLNOMA brez skrbi kar se zdravja tiče. Še več - drastično boš zmanjšala tveganja za nastanek mnogih bolezni. Preberi si knjigo KITAJSKA ŠTUDIJA, ki predstavlja največjo in najcelovitejšo neodvisno raziskavo v zgodovini glede učinka hrane na zdravje. Polnovredna rastlinska hrana vsebuje VSE hranilne snovi (mikro in makro hranila), ter preprečuje številne kronične in avtoimunske bolezni (rak, diabetes tip 1 in 2, Alzheimerjeva bolezen, multipla skleroza, srčno-žilne bolezni, itd. itd.). Gre za znanstveni konsenz (=najvišja stopnja znanstvene resnice, ki je rezultat tisočev peer-reviewed raziskav).

Ponudil ti bom še nekaj koristnih povezav, kjer se lahko o vsem tem prepričaš tudi sama:
1. http://www.vegan.si/clanki/mag-marko-cencur-pojasnjuje/

#61
Ana Kos
0
May 18, 2016
Leon, ja, tako je (bo) najbolje.
Imam razne pomisleke, sprašujem se, če res dobimo prav vse potrebne snovi s samo rastlinsko hrano. Pred kratkim je bila v Sloveniji Boutenkova, ki je bila (ali je še?) pesnojedka veliko let ... in ni zdrava ... Zdaj ni. Jaz sem pa prav njo "propagirala", ne, sama nisem bila presnojedka nikoli, ena do mojih hčera pa je bila tri tedne ali en mesec samo na nekuhani hrani.
Vem za primere, ko so ljudje bistveno izboljšali zdravje s smoothiji, tudi sama verjamem, da mi je prav to pomagalo (redno pitje svežih sadnozenjavnih sokov), da sem se znebila vrtoglavic.

Hrana ... tu gre seveda za več vidikov - ne gre samo za lastno zdravje, pač pa tudi za "ljubezen" do stvarstva.
#60
Leon Kralj
0
May 17, 2016
Ana, ti le v miru preberi knjigo in moj komentar ter razmisli o vsem skupaj, potem pa bova kakšno rekla. Kar počasi.
#59
Ana Kos
0
May 17, 2016
Leon, Etiko v kuhinji imam sedaj doma, izposojeno iz knjižnice.
Vse tole, kar si napisal, moram v miru prebrat. Nočem samo preleteti, zato traja malo dlje časa ...
#58
Leon Kralj
0
May 14, 2016
Ana

Zdi se mi krasno, da si pripravljena razmišljati o teh zadevah. Kritični um je predpogoj in gonilo napredka. Na vseh področjih.
Že vnaprej se opravičujem za nekoliko daljši odgovor, toda za lažje razumevanje omenjene problematike, je nujno, da ti razložim zadevo v celoti.

Osnovno stališče, ki ga zagovarjam, se glasi:
Vsa čuteča bitja (človeška in ne-človeška) imajo ENO samo pravico iz katere izhajajo vse ostale - temeljno pravico do tega, da niso obravnavana kot lastnina drugih. Ne obravnavati druga čuteča bitja kot lastnino med drugim pomeni, da moramo prenehati vzrejati VSE živali za človekovo uporabo, vključno s "hišnimi ljubljenčki".

Dovoli, da razložim podrobneje zakaj takšno stališče ...

1.
V naši družbi imajo živali status lastnine in so uporabljane izključno kot sredstvo za zadovoljitev človekovih teženj. In čeprav pravimo, da priznavamo živalim moralno vrednost in da jih ne dojemamo kot navadne predmete, njihov status lastnine v resnici pomeni, da pravzaprav nimajo moralne vrednosti; imajo le ekonomsko vrednost. Vsi razpoznavamo, da je tretirati ljudi kot lastnino v nasprotju s priznanjem ljudi za bitja z moralno vrednostjo. Vsi sprejemamo temeljno moralno načelo, ki pravi, da mora biti vsem ljudem (ne glede na njihove osebne značilnosti) priznana osnovna moralna pravica do tega, da niso obravnavani kot lastnina. Na tem načelu sloni celotna svetovna obsodba človeškega suženjstva. Lastniški status živali pomeni, da so živali obravnavane kot predmeti, ne glede na to kako z njimi ravnamo. Med človeškimi in ne-človeškimi živalmi ni nobene takšne razlike, ki bi lahko upravičila nepriznavanje enake temeljne pravice vsem ne-človeškim živalim, kot jo priznavamo vsem ljudem. Vsem čutečim bitjem (ljudem in živalim) moramo priznati enakovrednost v tem, da niso obravnavana oz. uporabljena izključno kot sredstvo za dosego človekovih ciljev. Abolicionistični pristop k pravicam živali, ki ga zagovarjam, zavzema stališče, da so vse oblike izkoriščanja živali – ne glede na to kako domnevno "humane" - moralno neupravičene. Enako kot ne bi nikoli zagovarjali "humanega" človeškega suženjstva, "humanega" posilstva ali "humane" zlorabe otrok, ne moremo zagovarjati niti "humanega" izkoriščanja živali.

2.
Udomačene živali niso niti približno podobne temu, kar naj bi v resnici bile. Tekom zgodovine jih je človek s križanjem in gensko manipulacijo tako zelo spremenil, da sploh ne spominjajo več na živali izpred nekaj stoletij. Zato ta udomačena bitja niso del naravnega sveta, temveč so del sveta, ki smo ga mi umetno ustvarili. Ta bitja smo razvili za svoje egoistične namene – hrano, obleko, družbo, itd.. Zanje smo ustvarili umetni svet, v katerem jih izkoriščamo na vse mogoče načine.

Te nekdaj veličastne, samostojne živali smo si podredili in jih naredili popolnoma odvisne od nas. Zato udomačene mačke, psi, svinje, krave, kokoši, itd., ne zmorejo preživeti v divjini. Mi odločamo o vseh aspektih njihovih življenj - v kakšnih pogojih bodo živele, kaj bodo počele, kdaj in koliko bodo jedle, kdaj bodo šle ven na svež zrak (če sploh), skratka ta bitja smo si v celoti podredili in njihova življenja zreducirali na golo služenje našim sebičnim zahtevam. Ta nemočna bitja v resnici niso ne živali, ne ljudje - so nekaj vmes.

In ker se udomačene živali niso znašle v tej godlji po svoji krivdi, temveč izključno zaradi človeka, je edino pravično, da jih ponovno "osvobodimo". Osvoboditev ne pomeni, da jih spustimo v divjino, temveč da jih nehamo "proizvajati", da torej prenehamo z načrtno vzrejo novih in novih živali, bodisi za zrezek, sir, jajčno pito, pulover, jakno ali za "hišne ljubljenčke". Svet bo veliko bolj naraven in pravičen brez udomačenih živali. Obstajale bodo le prostoživeče (divje) živali, ki jih bomo ljudje PUSTILI NA MIRU.

3.
Tako rejne kot tudi "hišne" živali so obravnavane kot lastnina. In to je SRŽ PROBLEMA. Če si lastnina, potem je tvoje življenje vredno samo toliko, kolikor ti ga pripisuje tvoj lastnik. Popolnoma si odvisen od njega. Tvoje življenje lahko tvoj lastnik vrednoti visoko ali nizko. Če želi, ga lahko vrednoti tudi z 0 (nič). Skratka, tvoje življenje je zreducirano na služenje drugemu, bodisi njegovemu ekonomskemu, gurmanskemu ali čustvenemu interesu.

Pse, mačke, hrčke, zajčke in druge živali se množično proizvaja, podobno kot vijake v tovarni ali (v primeru ptic in eksotičnih živali) so zajete v naravi in se jih prevaža na dolge razdalje, ki je za mnoge usodna. Hišne ljubljenčke se trži na enak način kot predmete. Čeprav nekateri lepo skrbijo za svoje hišne živali, je mnogo več takih, ki z njimi ravnajo zelo slabo. Npr. v ZDA večina psov preživi v enem domu manj kot dve leti, preden so odvrženi na cesto, v zavetišče ali oddani novemu lastniku. Več kot 70% ljudi, ki posvojijo živali, jih kasneje tudi odvrže. Vsi poznamo grozljive zgodbe o sosednjih psih na kratkih verigah, ki preživijo večino svojega življenja osamljeni. Mesta širom sveta so polna potepuških mačk in psov, ki živijo nesrečno življenje in bodisi stradajo bodisi zamrznejo, podležejo bolezni, ali pa so trpinčeni s strani ljudi. Veliko je tudi takšnih ljudi, ki trdijo, da imajo radi svoje hišne živali, a jih brezčutno iznakazijo z rezanjem ušes, repkov ali puljenjem njihovih krempljev, da ne bi popraskali pohištva, itd. itd.

Svojo hišno žival resda lahko obravnavaš kot družinskega člana in ji priznavaš inherentno vrednost njenega življenja ter je ne tretiraš kot potrošno blago. Toda tvoja skrb za tvojo žival v resnici pomeni le, da svojo živalsko lastnino vrednotiš višje od njene tržne vrednosti. Nič drugega. In če si premisliš ter se odločiš, da boš svojemu psu vsakodnevno zadajal hude udarce kot neke vrste "vzgojni ukrep" ali da ne boš hranil svoje mačke, češ da bo bolj motivirana za lovljenje miši v kleti, ali pa da boš "evtanaziral" (beri: ubil) svojo žival, ker ne želiš več finančnih izdatkov zanjo, bo tvoja odločitev zaščitena z zakonom. Imaš dovoljenje, da vrednotiš svojo lastnino kot se ti zahoče.

Na primer: za svoj avtomobil lahko skrbiš lepo in ga redno čistiš ali pa se ga odločiš pustiti rjaveti in propadati. Izbira je tvoja. Dokler mu zagotavljaš minimalno vzdrževanje, ki omogoča, da opravi tehnični pregled, je vsaka druga odločitev v zvezi s tvojim avtom, vključno z odločitvijo, da ga oddaš trgovcu z rabljenimi deli, tvoja stvar. Dokler zagotovljaš minimalno hrano, vodo in zatočišče za svojega hišnega ljubljenčka, je katerakoli druga odločitev, razen sadističnega mučenja živali, povsem tvoja stvar, vključno z odločitvijo, da jo odvržeš v zavetišče (kjer je veliko živali bodisi ubitih ali prodanih v raziskave), ali da jo neseš "uspavat" (beri: ubit) k veterinarju.

Skratka ... naša moralna dolžnost je, da karseda dobro poskrbimo za tiste živali, ki so že tukaj, dokler ne umrejo naravne smrti. Narava bo veliko bolj naravna brez udomačenih živali. Toda predpogoj je, da postanemo vegani. Ne moremo biti za pravičnost v odnosu do živali in jih hkrati jesti, jim jemati njihovo mleko ali jajca (ki jih potrebujejo zase!), se oblačiti vanje, itd. Obstaja veganstvo in obstaja izkoriščanje živali. Tretja možnost ne obstaja. Smo bodisi vegani bodisi izkoriščevalci živali.

4.
Nekateri, ki ugovarjajo argumentu, ki ga predstavljam, pravijo, da imajo vse živali in tako tudi "hišni ljubljenčki" temeljno pravico do razmnoževanja oz. do nadaljevanja vrste.

Odgovor zakaj je ta teza moralno zgrešena, je še najlažje razumljiv, če uporabim analogijo v človeškem kontekstu:

Dejstvo je, da bomo ljudje v prihodnosti ustvarjali "umetne ljudi". Pravzaprav se obstoječa tehnologija že zelo nagiba v to smer (menda celo že obstajajo zametki prvih poskusov). Skratka, ustvarjalo se bo ljudi za potrebe takšnih in drugačnih del (večinoma nevarnih ali zelo utrujajočih del, ki jih običajni človek ne zmore). Trudili se bodo ustvariti takšne ljudi, ki bodo čimbolj fizično sposobni, a hkrati zaostali v duševnem in čustvenem razvoju, zato da bodo bili sposobni opraviti vse zadane naloge (kakršnekoli že). Njihova življenja in celoten njihov obstoj bo namenjen služenju drugim ljudem. Na svet bomo spravili posameznike, čigar življenja bodo v resnici ena sama žalost. Povedano drugače, to bodo novodobni sužnji, ki bodo izkoriščani v vseh ozirih.

In zdaj pomisli, Ana ... ali bi kdorkoli med nami rekel, da je temeljna pravica teh načrtno ustvarjenih ljudi (duševno pohabljenih sužnjev) pravica do razmnoževanja in nadaljevanja vrste (zato, da jih bomo lahko še naprej izkoriščali)? Nihče. Če je kaj temeljna pravica, je to prenehati z načrtnim ustvarjanjem teh ljudi, jih prenehati izkoriščati ter na primeren način poskrbeti za vse tiste, ki so že ustvarjeni.

Enako je z udomačenimi živalmi. Tu so zato, ker smo jih mi umetno ustvarili za naše egoistične potrebe. Temeljna pravičnost pomeni prenehati jih načrtno vzrejati, nič drugače kot v primeru umetno ustvarjenih človeških sužnjev.

----------------
Skratka, naša osnovna moralna dolžnost je, da:
1. ne jemo in na noben drug način ne izkoriščamo živali.
2. ne kupujemo živali, temveč jih posvajamo in tudi druge ljudi spodbujamo k posvajanju vseh zavrženih, pomoči potrebnih živali ter k njihovi sterilizaciji/kastraciji.
3. izobražujemo in pozivamo javnost k veganstvu oz. temeljni pravičnosti v odnosu do VSEH ranljivih in neenakovredno obravnavanih skupin (žensk, ljudi drugih ras, druge spolne usmerjenosti, duševno ali telesno hendikepiranih, starejših in obnemoglih ljudi, otrok, ... in seveda živali). Zavrniti je potrebno VSE diskriminacije oz. vse oblike nasilja hkrati, saj slonijo na istem imenovalcu - obravnavanje drugega za "manjvrednega" izključno na podlagi irelevantne osebne okoliščine - barve kože, spola, vrste, itd.

P.s. Toplo priporočam ogled sledečega predavanja (pozornost velja predvsem od 9. minute naprej - upam, da ti angleščina ne povzroča težav):
http://leonkralj.blogspot.si/2015/10/odlicno-predavanje-vredno-ogleda.html

Lp, Leon

-------
Na vprašanje o splavu odgovorim naslednjič.
#57
Ana Kos
0
May 12, 2016
Leon, razmišljam o(b) vsem tem.
Ampak meni se kure ne zdijo izkoriščane, če jih imam doma in imajo travnik, kjer se pasejo in jaz jem njihova jajca, pustim pa kure, da živijo, dokler živijo.
Kokoši sterilizirat ali kastrirat - to se mi pa res zdi nekaj groznega.
To, da kura znese jajce, sploh en pomeni, da bo piščanček. Če petelina ni, piščankov ni.
Če bi torej ukinili kure in še mnoge druge živali, bi zrušili svet. Ali pa bi imeli kakšno kravo ... smao za videti, kakšna krava je? Ali bi krave živele prosto v naravi in same skrbele zase? Domačih živali, ki pojedo veliko hrane, najbrž ne bi gojili? Potem krav sploh ne bi bilo a- ali bi bile v živalskih vrtovih (no, do živalskih vrtov imam zadržek)?
Če bi šli v strogo abstinenco živalskih "proiizvodov", bi zrušili ves svet, vsaj tega malo bolj "civiliziranega".

Zanima me, če si proti splavu. To je pač drugo področje, ampak ugotavljam, da so razni ljudje zelo ljubeči do vseh živali, do nerojenih otrok pa ne.

Ob kokoših še to: Če jaz pojem jajce, s tem nič ne prizadenem kure. Hkrati pa jaz skrbim zanjo, ji dajem jesti.
Kure v našem okolju v naravi ne bi mogle preživeti.

Res ... ne predstavljam si, kako bi bilo potem ... in nekako ne morem verjeti, da bi bil tisti svet potem res tako lep.

Kot vidiš, razmišljam ... :)

Hvala za dobre želje in predlagano knjigo. Jo že odpiram :)
#56
Leon Kralj
0
May 11, 2016
Ana,

težava ni v NAČINU izkoriščanja živali, temveč v tem, da jih SPLOH izkoriščamo. Industrijska, talna, prosta ali ekološka reja vse po vrsti zahtevajo trpljenje in neobhodno smrt živali.

Ali je boljše, če "lepo" ravnam z živaljo, ki jo hkrati izkoriščam in naposled še ubijem? Vsekakor. Toda to še ne pomeni, da za njeno izkoriščanje in uboj ne potrebujem tehtnega razloga - ki pa ga nimam.

Ali je boljše, če sužnje bičam 5-krat na dan namesto 10-krat? Vsekakor. Toda bičanje 5-krat dnevno ne pomeni, da je s suženjstvom potemtakem vse v najlepšem redu, kajne? No, vidiš.

Poleg tega nikomur med nami ne bi padlo na misel, da bi se zavzemal za "humano" pretepanje žensk, za "sočutno" zlorabo otrok ali za "prijazno" linčanje temnopoltih. Toda ko so v igri živali, kar naenkrat pomišljamo o "humanem, prijaznem, sočutnem" izkoriščanju in ubijanju. Precej neiskreno (beri: moralno shizofreno), kajne?

Če iz naših ust prihajajo besede o miru in nenasilju, medtem pa si v usta redno tlačimo nasilje, se moramo globoko zamisliti nad samim seboj. Nikoli ne bomo imeli miru na svetu, dokler bo nasilje nad najranljivejšimi prebivalci tega planeta obravnavano kot nekaj najbolj "normalnega" in celo "humanega".

Sprašuješ me, če se mi zdi izkoriščanje kokoši, če jih imaš do naravne smrti. Ne, v kolikor jim seveda ne jemlješ jajc ter jim omogočiš varno in udobno bivanjsko okolje (ob tem, da jih ne kupiš, pač pa jih posvojiš ter hkrati poskrbiš za sterilizacijo/kastracijo - kajti v nasprotnem primeru zgolj ustvarjaš nove in nove udomačene živali, ki bodo ravno tako potrebovale zaščito pred izkoriščanjem s strani drugih generacij ljudi ...).

Ne, nisem presnojedec. Jem raznoliko polnovredno rastlinsko hrano, v nešteto okusnih različicah. Najboljše glede veganskega načina prehranjevanja (mimogrede, veganstvo je precej več kot zgolj prehranjevanje - gre za etiko oz. temeljno pravičnost) je to, da lahko jem kolikor mi paše, pa nikoli ni težav z odvečno težo in da pokam od zdravja! Imam več energije kot ljudje, ki so pol mlajši od mene!

Tako tebi kot tvojima otrokoma toplo priporočam knjigo ETIKA V KUHINJI:
http://www.eatlikeyoucarebook.com/slovenscaron269ina-slovenian.html

Slovenščina (Slovenian) - Eat Like You Care

Sami se boste vprašali: »Zakaj že sam nisem o tem razmišljal na tak način?«
#55
Ana Kos
0
May 10, 2016
Leon,
parkrat sem se ustavila tukaj!
Priznam, meni se zdi tvoje govorjenje prepričljivo.
Kakšne stvari, kakšne odločitve sprejmem v trenutku, v tem trenutku pa se še oklepam mleka in jajc. Gotovo le zato, ker še ne preklapljam na tisto, kar sodobni časi kažejo: industrija mleka in jajc. Tisto je res strašno. Verjamem, da ko preberem na kartonu, da so jajca iz talne reje ali celo reje na prostem, da so kljub vsemu revice izkoriščane. Sploh pa ... v mojem otroštvu kur skoraj nismo jedli, saj jih ej pojedla lisica ... Zdaj pa da so uporabne le toliko časa, dokler je od njih dobiček .......... :( Ja, res je, žalostno.
Včasih sanjam, da bi jaz imela, morda bom, na stara leta, enih par kur, če mi bo dano živeti na vasi ... In da bodo putke pomrle naravne smrti. Se ti tudi to zdi izkoriščanje kokoši?
Ko sem bila otrok, sem skrivaj "valila", eno kuro sem skrila in ji pomagala valiti. Pomagala sem si z neko staro knjigo, Kokošjerejo iz l. 1932. No, prebrala sem celo knjigo, tam je pisalo tudi o klanju kur ... kako narediti, da jih čim manj boli ... Ja, tisto me je vznemirjalo že vse življenej. Da živali ne bi bolelo ...

Danes so v gimnaziji dveh mojih otrok imeli projetni dan ... in hči se je udeležila delavnice Pravice živali. Bila je zelo navdušena.

Še nekaj: zanima me, če si presnojedec.

Želim ti vse dobro!
#54
Leon Kralj
0
May 08, 2016
Ana, biti vegan je zelo logično in je EDINA smiselna poteza, v kolikor dojemamo živali za bitja in ne za predmete.
Samo pomisli ... vsi se strinjamo z načelom, da ni prav povzročati trpljenja in smrti živalim "po nepotrebnem". Kaj pomeni "po nepotrebnem"? Če kaj, potem se vsi strinjamo, da ni prav povzročati trpljenja in smrti živalim iz golega užitka, za zabavo ali iz navade. To je po mnenju praktično vseh ljudi po definiciji nepotrebno. Toda, uživanje živil živalskega izvora (meso, mleko, mlečni izdelki, jajca, itd.), ki vsa po vrsti zahtevajo trpljenje in nasilno smrt živali, je moč opravičiti IZKLJUČNO z užitkom, zabavo ali navado. Torej z razlogi, ki jih istočasno smatramo za neutemeljene: uživamo v okusu teh živil, navajeni smo jih jesti, zabavamo se ob piknikih na žaru, ipd. Z drugimi besedami - za zadajanje trpljenja in smrti 70 milijardam kopenskih in preko bilijonu morskih živali, ki jih človeštvo vsako leto namerno vzredi, izkoristi, ubije in poje, nimamo NOBENEGA tehtnega razloga. To počnemo "po nepotrebnem". Za to ni ne zdravstvenega razloga, ne kateregakoli drugega utemeljenega razloga, poleg tega pa živinoreja predstavlja eno največjih ekoloških groženj našemu planetu.

Se pravi, vsi ljudje, ki verjamejo v neupravičenost zadajanja "nepotrebnega" trpljenja živalim, z morebitnih uživanjem njihovih teles in izločkov kršijo LASTNE vrednote, v katere verjamejo. Zato postati vegan pomeni postati usklajen s tem v kar že tako ali tako verjameš. Noben ekstrem. Ekstremno je misliti, da lahko naši užitki upravičijo muke in smrt nekoga drugega. To je PRAVI ekstrem.

Praviš, da če bi bila veganka, da bi bil to res velik preskok.
Jaz pravim: To bi bil majhen preskok zate in OGROMEN preskok za živali, ki jih zdaj izkoriščaš. Zanje bi to pomenilo VSE. Vsaka žival ceni svoje življenje, enako kot ti ceniš svoje.

Prosim razmisli.

Vse o tem ZAKAJ in KAKO:
http://www.howdoigovegan.com/
#53
Ana Kos
1
May 07, 2016
Leon, da bi bila jaz veganka, je pa res velik preskok. Zdaj hodimo po mleko h kmetu. Me pa zelo prizadene, kadar vidim kakšne strašne prizore o tem, kako ponekod delajo z živalmi. Zrasla sem na kmetih. Koliko sem prepestovala kokoši! Jedli smo jajca, večino kokoši je pa odnesla lisica ...
Skušam pogledati na svet še nekoliko drugače .... tako, da bi odklonila tudi mleko in jajca.

Ena od mojih hčera je veganka, polno jo podpiram pri tem, vedno grem na "roke", kolikor morem, in res prav nikoli ničesar ne podtaknem v hrano (vem, da nekateri to počno).
#52
Pokaži več komentarjev
Ana Kos
Ana Kos
Objavil/a 2016-03-24 18:54:30 (Mar 24, 2016)
Starejša objava Novejša objava
Nepoznata sudbina otetog salezijanca - Vijesti - Udruženje salezijanaca suradnika

Službene web stranice udruženja salezijanaca suradnika

HITNO Salezijanski svećenik,brat Tom,... - " Srce Isusovo " Molitvena zajednica |

HITNO Salezijanski svećenik,brat Tom, kojeg je ISIS oteo u domu Misionarki ljubavi u Jemenu. Izmolimo 3 Vjerovanja za obraćenje progonitelja i 3 Zdravo...

Preživela holokavst - Immaculee Ilibagiza

"To je moja zgodba, povedana tako, kot se je spominjam ... In spominjam se je tako, kot bi se zgodila včeraj." Tako pove Immaculee v predgovoru - ne bo pisala zgodovinske knjige, te pišejo drugi, njena knjiga je njena osebna zgodba. Zgodba, ki se dogaja v času ruandskega holokavsta pred 20 leti (1994), ko je bilo v približno 100 dneh umorjenih več kot milijon ljudi.

Preživela, da pričujem - odpustiti neodpustljivo

Kasneje, že v taborišču, kjer so Tutsije, ki so uspeli rešiti svoje življenje, varovali francoski vojaki, je Immaculee naletela na nekaj svojih sorodnic in ena od njih je imela pismo zanjo, zadnje pismo, ki ji ga je napisal njen ljubljeni brat Damascene. ... Skušal bom oditi iz države, vendar ne vem, ali mi bo uspelo. Če me ubijejo na poti, naj vas ne skrbi; dovolj sem molil ..., pripravljen sem na smrt ...

KATEGORIJE OBJAVE
ZADNJE OBJAVE
Punčka
Sredi noči
Zakaj je breza bela?
Jezus je vstal - a še ni?
Mrhovinarji na kosovcu
Pod plazom
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
Biseri
(169)
Tanka
(89)
Zaveza
(89)
Hospic
(21)
Psalm
(17)
Rožce
(13)
Film
(3)
IŠČI PO ARHIVU
december 2019
PTSČPSN
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj