Slovenski Godbenik
OZIRANJA V LANSKOLETNE ŠIRJAVE …
Vsi vemo, da moramo za srečno, polno in dolgo življenje poznati tisto največjo strast, ki nas zjutraj požene iz postelje in daje smisel našemu življenju. Vsako srečanje, vsako doživetje, vsak trenutek je enkraten zaklad, ki se ne bo nikoli več ponovil. In če v njem ne uživamo, za vedno izgubimo priložnost.  Misli nam divjajo na vse konce, težko ostanejo na mestu, kjer smo ta hip, pri tem, kar počnemo ta trenutek, pri tem, s kom smo ta trenutek. Edini trenutek, ki ga živimo, je ta, ki se ponuja zdaj. Je neponovljiv. Čas je, da umaknemo nogo s stopalke za plin in se spomnimo dogodkov, pustolovščin, ki smo jih preživeli do sedaj. Še posebej tistih, najlepših, ki smo jih preživeli skupaj.  Leto dni je minilo, odkar smo se polni pričakovanja podali na 24-urno vožnjo proti skromnemu koščku zemlje ob Baltskem morju. Drugačen, zanimiv delček sveta, ki pripada največji državi na svetu, nam je bil večini takrat še nepoznan. Hvaležni smo, da smo ga videli in občutili skupaj. Po naporni, vendar pestri vožnji, obogateni s pogovori, igrami in smehom, smo pojedli kosilo in takoj pričeli s sekcijskimi vajami ter se tako počasi pripravljali na petkovo tekmovanje. Pred tekmovanjem smo izpeljali še eno vajo v enem izmed prostorov v hotelu, ki pa je bil za 60-članski orkester nekoliko premajhen, vendar smo se razmeram uspeli prilagoditi. Še istega dne smo v tekmovalno dvorano stopili samozavestni in pripravljeni, da ljudem pokažemo, kdo smo in kaj ustvarjamo. Prišli smo z namenom, da se predstavimo, se na tujem odru znova začutimo in se s svojo energijo ter interpretacijo zapisanih not dotaknemo vsaj ene osebe, da pokažemo, kaj glasba pomeni nam, mladim. Zadnji dan v Rusiji pa smo izkoristili za raziskovanje mesta in ga zaključili s podelitvijo nagrad. Melodije Orkestra Ave so se očitno dotaknile tudi tekmovalne komisije, saj nas je nagradila s stotimi točkami in nas imenovala za absolutnega zmagovalca prestižnega WASBE tekmovanja. Ob prejeti nagradi grand prix smo prejeli še naziv laureate.  Orkester Ave Tako smo zaključili gostovanje v Kaliningradu in se na poti domov ustavili še v češkem vodnem parku, ki je eden večjih v tem delu Evrope. Tu so imeli manjši koncert naši klarineti, ki so nam popestrili še zadnje trenutke našega druženja. Polni vtisov in novih izkušenj smo se željni počitka vrnili v domovino. Hvaležni smo, da smo del nečesa tako lepega, tako srčnega, poučnega. Zavedamo se, da sami ne bi zmogli. Posebna in velika hvala gre gospe Ani Recelj Gole, ki nam je omogočila nakup mnogih inštrumentov, s katerimi soustvarjamo melodije, ki so zaradi njih bogatejše. Hvala se nam zdi premalo, zato se vsako leto vračamo v dvorano Kulturnega centra Janeza Trdine, kjer s hvaležnostjo zapojejo naši inštrumenti, letos pa se nam je pridružil še zvok harmonike profesorja matematike Oliverja Dragičevića in nežnost glasu Nine Strnad. Izjemna glasbenika sta nam pomagala pričarati enkraten večer in se dotakniti prav vsakega srca polne dvorane. Tako smo popisali še eno stran in ujeli še en trenutek popolne sreče, ki bi nam brez plemenitosti in zaupanja gospe Ane zdrsnil med prsti. Orkester Ave Od deževnega novembra smo se poslovili kot gostje na tradicionalnem letnem koncertu Šentjernejskega okteta med stenami Kulturnega centra Primoža Trubarja. Skupaj s prodornim glasom slovenskega glasbenika Ota Pestnerja smo popestrili del programa in v domačem kraju pustili delček melodije slovenske popevke. Orkester Ave Teden dni kasneje smo v naših vadbenih prostorih gostili dirigentsko šolo, ki jo organizirata Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in Zveza slovenskih godb pod mentorstvom našega dirigenta Mira. Veseli smo, da smo lahko del procesa učenja in napredovanja novih dirigentov. Na zimski solsticij pa smo odigrali še zadnji koncert v letu 2019, naš ustaljeni božični koncert, ki je kljub že nizkim temperaturam eden toplejših koncertov v sezoni. Zopet smo igrali pred polno dvorano domačih ljudi, ki nam vedno znova prisluhnejo in nas podprejo. Njim že znano energijo nadgrajujemo z novimi melodijami in še pestrejšim programom. Kot nam je v navadi, smo si po koncertu podali roke in se močno objeli, saj smo tistega večera čutili in dihali kot eno.  Po končanem božičnem koncertu smo si vzeli nekaj dni počitka in nato pridno začeli z vajami, saj se nam je že nestrpno približeval koncert v Slovenski filharmoniji. Težko smo pričakovali 5. april, ko bi nastopili v vrhunski dvorani, pa smo zaradi nastale situacije ostali doma. Ostajamo optimisti in pričakujemo, da bomo koncert lahko izvedli v prihajajočem letu.  Orkester Ave Sezona se je končala hitro, prehitro. V veliki meri nas je kar preskočila, odpadle so vaje, odpadli so koncerti … Ustavili smo se za trenutek, dva in spoznali, da je življenje mimo nas letelo s svetlobno hitrostjo. Kolikšni del ga v resnici sploh nismo živeli, občutili, cenili, ga ljubili. S hvaležnostjo obrnemo pogled nazaj, se za trenutek prestavimo v trenutek in prostor, kjer smo nekoč že bili, ki nam je pustil kopico novih izkušenj, med nami pa spletel še trdnejše prijateljske vezi. Veseli smo, da se je nova sezona končno pričela, da lahko stopimo še stopničko ali dve višje do cilja, še z večjo vnemo rastemo ter vztrajneje vsak dan skupaj postajamo boljši. Sara Vrtačič, Orkester Ave
Slovenski Godbenik
AVE UPANJU IN SPOMINJANJU! PA TUDI POGREŠANJU …
Zadnje čase veliko pogrešamo. Pogrešamo poletje in širno brezskrbnost. Pogrešamo vonj po kavi, ki se širi po našem prostoru, pogrešamo sekcijske vaje in … Celo naše čistilne akcije pogrešamo! Pogrešamo Erna, ki zdaj z nami igra iznad oblakov. Pogrešamo se. Pogrešamo vse, kar smo in kar smo gradili v naših upih. Letos svet pač nima sreče, a se ne bomo vdali. Vestno verjamemo, da si jo bo izboril nazaj.  V počitnice smo namreč vstopili optimistično. Se na tradicionalnem zaključnem pikniku razveselili vnovičnega snidenja. Ob Kolpi kovali načrte novih projektov in se spominjali rodovitnih in s spomini bogatih preteklih sezon. Septembra so nas prsti že precej srbeli, zato smo bili veseli, da smo lahko (sicer odgovorno in skladno z novimi pravili in priporočili) poprijeli za naše inštrumente. Vdahnili bogatost, ki jo ponuja nov program. Začeli s sekcijskimi vajami in razmišljali o vseh koncertih – najprej o že tradicionalnem Aninem večeru, da bi vnesli barvo v novembrsko sivino in predvsem, da bi se zahvalili naši Ani Recelj Gole, ki nam je v preteklem letu ogromno pomagala pri nakupu inštrumentov. Ki verjame in upa z nami in za nas. Misel se je spletla tudi z božičnim koncertom. Pa tistim, na katerem bi upihnili že 5. svečko našega delovanja. Zato si jemljemo pravico, da želje v nebo pošljemo že danes. Želimo si, da bi bili kmalu spet skupaj. Da bi čas čim prej ozdravil svet. Želimo si, da bomo lahko kmalu spet igrali  in živeli to, kar smo. A zato še bolj cenimo in spoštujemo. Cenimo poletje in predvsem občutek brezskrbnosti, ki mu ni mar za letne čase. Cenimo vonj po kavi,  klepet in druženje, ki ga rodi. Spoštujemo sekcijske vaje, čistilne akcije tudi. Vsaj malo … Se spominjamo Erna in še bolj cenimo in spoštujemo čas, ki ga je preživel z nami. Ob vseh skupaj preživetih trenutkih minljivosti, ki si pravijo življenje, se bomo v prihodnosti radovali še bolj. In še naprej gradili, upali in verjeli. Do takrat pa si kličemo Ave ob spletnih čajankah, ob spominov polnem preigravanju programa in mislih na zgodbe, ki jih bomo še zaigrali. Koščke sveta, ki jih bomo obiskali. Skupaj. Neža Cerinšek, Orkester Ave
Slovenski Godbenik
Rudolf Glavač
Samo ime nam mogoče ne pove nič, ko pa povemo, da je rojen 1923, da je leta 1936 začel igrati v godbi, da je po 80 letih še vedno aktiven član KD Godba Slovenskih železnic, s sedežem v Zidanem Mostu, šele vidimo, kako velik glasbenik in človek je Rudolf. Po izvedenem poizvedovanju med slovenskimi godbami leta 2008, je bilo nesporno ugotovljeno, da je Rudolf najstarejši še aktivni godbenik v Sloveniji. Lahko zagotovo trdimo, da je na tej »lestvici« zelo visoko tako v evropskem kot v svetovnem merilu. Za svoje nesebično, vedno iskrivo in veselo igranje v godbi je bil nagrajen z bronasto, srebrno in zlato Gallusovo značko, priznanjem CISM – križem za zasluge in Aškerčevim priznanjem za delovanje na področju kulture občine Laško. V svoji karieri je deloval tudi kot gospodar, tajnik in nekaj časa tudi kot predsednik godbe, takrat še Godbe Zidani Most. Igral pa je rog in trobento, sedaj pa igra na tolkala. V soboto, 24. septembra 2016, je KD Godba Slovenskih železnic, katere aktivni član je še vedno tudi Rudolf, v okviru praznika krajevne skupnosti, izvedla slavnostni koncert v počastitev njega in njegovega častitljivega jubileja; 80 let aktivnega igranja v gobi. V enournem slavnostnem koncertu je tudi sam Rudolf, kljub svoji starosti, zbranim predstavil svoje veščine igranja na nakovalo in činele in ob tem v ritmu ni zaostajal za mnogo mlajšimi kolegi godbeniki. Vrhunec svečanosti, v počastitev jubileju Rudolfa Glavača, je bila podelitev odličja Bojana Adamiča za izjemne zasluge na področju slovenskega godbeništva, ki mu jo je izročil predsednik Zveze Slovenskih godb, g. Tone Urbas. Rudolfu želimo vse najlepše, predvsem pa, da bi še dolgo igral z in med nami, iskreno pa smo mu hvaležni za njegove želje »Našim godbenikom želim, da bi še dolgo igrali in bi jih veliko dočakalo 100 let«. Benjamin Ornik Preberite tudi: http://www.rtvslo.si/zabava/novice/93-letni-rudolf-glavac-najstarejsi-aktivni-godbenik-pri-nas-igra-ze-80-let/403600
Novice
Slovenski Godbenik
MUSICA CREATIVA 2021
Projekt poletni glasbeni tabor Musica creativa je v letu 2020 zaradi zdravstvenih razlogov, kljub številnim prijavam, odpadel. V gostoljubni obmorski Izoli pa se je med 15. in 21. avgustom leta 2021 zbralo nad 90 mladih glasbenikov. S svojimi mentorji so ob 40-letnici Musice creative pripravili program, ki je bil posvečen tudi 30-letnici slovenske osamosvojitve. V petek, 20. avgusta, so nastopili v Izoli v Letnem kinu Arigoni in v soboto, 21. avgusta, v ljubljanski Slovenski filharmoniji. Pozdravil jih je in bil  navdušen nad njihovim igranjem tudi predsednik Zveze slovenskih godb Boris Selko. Prijavljenih je bilo manj mladih, ki so komaj dobro stopili na pot skupinskega muziciranja , vendar pa to ni bila ovira in so pod skrbnim vodstvom dirigenta Daniela Leskovica naštudirali štiri skladbe, njim dosegljive tako po tehnični kakor po izvedbeni plati. Uvodna je bila skladba Intrada skladateljice in pedagoginje Helene Vidic Lesjak. Skladba jim je bila blizu, saj ima kljub sodobnemu pristopu elemente oziroma motive ljudske glasbe. Orkester je boljše zazvenel v skupnih delih, tonska slika je bila dobro prenesena v zvočno podobo. Ponekod malo ohlapne fraze niso pokvarile odličnega vtisa celotne skladbe. Sedemnajstim izvajalcem je ob zaključku skladbe popuščala zbranost, tako da je ta nekoliko zbledel. Slično se je dogajalo tudi v izvedbah drugih treh skladb: Remember me – K. Anderson Lopez, Fires of Mazama – G. Berryman, J. Buckland, W. Champion, C. Martin. Najbolj jim je bila blizu zadnja skladba, ki se nagiba v pop smer. Opazne so bile tudi drobne težave, ki izhajajo predvsem iz vzdržljivosti in izkušenosti samokontrole, kot so intonacija na daljših tonih, unisoni in izguba koncentracije proti koncu skladb. Vse to pa so zakrili radoživost, zagnanost, veselje do skupnega igranja in dobro vodenje dirigenta Daniela Leskovica. Vsekakor so bili boljši hitrejši deli in tisti, kjer so z neizprosnim in  natančnim pulzom prevladovali dobri tolkalci. Neverjeten glasbeni dosežek majhne in tako mlade skupine izvajalcev. Bolj ambiciozno pa je lahko zastavil program Slovenskega mladinskega pihalnega orkestra dirigent Mitja Dragolič. Po uvodni skladbi Radovana Kokošarja Fanfara Tabor 2000 smo premierno slišali v godbeni izvedbi, za katero je iz simfonične partiture poskrbel sam dirigent Mitja Dragolič, Arničevo uverturo h komični operi, op. 11. Delo je nastalo leta 1932. Neproblematično, lahkotno, a tehtno delo, nastalo ob zaključku Arničevega študija na Dunaju, nudi skupinskim in posameznim sekcijam obilo izzivov za kvalitetno izvedbo. Dirigentu je uspelo ustvariti ravnovesje med šegavimi, veselimi in živahnimi deli ter mestoma Arničevo sentimentalno melodiko. Vsekakor bo ta skladba primerna za številne kvalitetnejše slovenske godbe. Potovanja na vzhodno ameriško obalo in v mestno okolje moskovskega mestnega okrožja sta predstavili dve večstavčni skladbi East Coast Pictures Nigela Hessa in Moscow Cheryomushki Dmitrija Šostakoviča. Obe skladbi sta odlično inštrumentirani, karakterno zelo raznoliki ter predstavljata dva različna pristopa k ustvarjalnosti, vendar vsaka zase ustvarja živo podobo svojega naslova.  Orkester z dirigentom je izkoristil dane možnosti, jih z občutkom za vse elemente glasbe dobro izvedel in jim dodal mladostno zagnanost, polet in svežino. Najbolj prepričljivi pa so bili v hitrih virtuoznih stavkih, v prvem delu skladbe East Coast Pictures – Shelter Island in New York ter v Moscow Cheryomushki – A spin through Moscow in allegro molto v četrtem stavku Lidotsjka and Boris. Skladbe L. Andersena so zaradi njihove lahkotnosti, šaljivosti in igrivosti priljubljene. Taka je tudi Bugler's Holiday za solistične tri trobente in orkester. S trobentami, ki so se izkazale že v Šostakovičevi polki (drugi stavek suite), so se tokrat kot solisti predstavili Peter Tomšič, Luka Kraševec in Frančišek Križ. Velika nagrada za dobro izvedbo, bleščeč ton in dobro dinamiko je bil dolg in spontan aplavz. Vsa trobila so se izkazala v zadnji skladbi rednega dela koncerta, v slavnostni koračnici Modro – rumeno Tomaža Habeta. Delo, ki je bilo napisano za slovesnost ob vstopu Slovenije v EU leta 2004, za letošnji koncert pa še revidirano, zahteva od trobilcev veliko kondicije ter bleščeč zvok v izmenjavi delov in motivike, od dirigenta pa veliko muzikalnosti, kar je Mitja Dragolič v vseh zaigranih skladbah nenehno dokazoval. K popolnejšemu zvoku orkestra in k pripravi so ogromno prispevali tudi letošnji mentorji tabora Musica creativa 2021: flavta – Nina Rupnik, klarinet – Matic Titovšek, saksofon – Ita Nagode, oboa – Monika Babič, fagot – Dejan Rihtarič, rog – Franci Šuštar, trobenta – Miha Salobir, pozavna – Andraž Cencič, tuba, evfonij – Rok Vilhar, tolkala – Mitja Tavčar. Zaradi dolgega aplavza so se mladi godbeniki poslušalcem zahvalili še z izvedbo Adamičeve koračnice Tra-ta-ta. Petju se je pridružila tudi navdušena publika. Vzdušje med izvajalci in publiko pa je ponovno potrdilo smiselnost tabora Musica creativa.  Tomaž Habe foto: Andrej Kerman
Slovenski Godbenik
TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB IN MAŽORETNIH SKUPIN V KORAKANJU
Nas parketu Radeške dvorane se je na tekmovanju zvrstilo 250 godbenikov in mažoret iz 7 društev širom Slovenije. Sodelovali so: KULTURNO UMETNIŠKO DRUŠTVO GODBA LUKOVICA KUD OBČINSKI PIHALNI ORKESTER TREBNJE IN TREBANJSKE MAŽORETE DRUŠTVO GODBENIKOV ŠMARJE PRI JELŠAH IN MAŽORETE DRUŠTVA TRG SEVNICA KULTURNO DRUŠTVO LAŠKA PIHALNA GODBA IN MAŽORETE LAŠKO GODBA SLOVENSKIH ŽELEZNIC IN KLUB MAŽORETE RAP RADEČE Poleg tekmovalnega programa je na parketu potekal tudi spremljevalni program, v katerem so nastopili: Pihalni orkester Radeških papirničarjev, Vaška godba Vrh nad Laškim ter Steklarska godba Hrastnik in ekipe Radeških mažoret (ekipi Mini Radeških šefic, ekipa CICI Radeške mažorete, ) ter dva dueta iz Mažoret Dobrova (v sestavi Lea Savnik in Larisa Gerjovič, ter Anja in Manca Račič). Tekmovanje slovenskih godb in mažoretnih skupin je razdeljeno v tri tekmovalne kategorije. O izbiri kategorije se godbe in mažoretne skupine odločajo samostojno, za tekmovalne kategorije pa imajo društva na voljo naslednje možnosti: Kategorijo Protokol, kategorijo Parada ter kategorijo Show. V kategoriji Protokol so nastopili KUD Godba Lukovica. Kategorija obsega naslednje prvine godbeništva v gibanju: Postavitev formacije in pozdrav Izkorakanje s predigro tolkal ali ustnim poveljem Zavoj ali obrat med igranjem koračnice Ustavitev godbe in hkratna prekinitev igranja in korakanja z zvočnim signalom Izkorakanje s predigro tolkal ali ustnim poveljem ter odhod s pozdravom V kategoriji Parada so nastopili KUD Občinski pihalni orkester Trebnje in Trebanjske mažorete. Kategorija obsega naslednje prvine godbeništva v gibanju: Postavitev formacije in pozdrav Izkorakanje s predigro tolkal ali ustnim poveljem Zavoj in obrat med igranjem koračnice (angleški in ameriški obrat) Ožanje oz. širjenje formacije Ustavitev godbe in prekinitev korakanja z zvočnim signalom Nastop mažoretne skupine ob spremljavi godbe Sestava in izvedba koreografije Težavnost in izvedba dela z mažoretno palico Izkorakanje s predigro tolkal ali ustnim poveljem ter odhod s pozdravom V kategoriji Show tekmujeta godba in mažoretna skupina skupaj in obsega naslednje prvine: Postavitev formacije in pozdrav, Izkorakanje s predigro tolkal ali ustnim poveljem, Izvedbo zahtevnejših »show« elementov, ki jih godbe in mažoretne skupine izvajajo skupaj in vključujejo vse osnovne elemente iz ostalih tekmovalnih skupin ter odhod s pozdravom. V tej kategoriji smo videli 3 nastope: Društvo godbenikov Šmarje pri Jelšah in Mažorete društva trg Sevnica Kulturno društvo laška pihalna godba in Mažorete Laško Godba slovenskih železnic in Klub mažorete RAP Radeče Ocenjevalci Miha Dergan (sodniku za Osnovne prvine korakanja godb), Tadeja Rozman (sodnica za Osnovne prvine korakanja mažoret, Mitja Dragolič (sodnik za glasbo), Sabina Seme (sodnica za figurativni nastop) in Aleš Breznikar (sodnik za splošni vtis), so nastope godb in mažoret spremljali glede na Pravilnik Zveze slovenskih godb in Mažoretne zveze Slovenije. Pri tekmovalnih kategorijah so ocenjevali tako splošni vtis, kot izgled tekmovalne skupine, urejenost, postavitev formacije, nastop predvodnika ter izvedbo njegovih povelj preko godbenic in godbenikov, sestavo in izvedbo koreografije, izvedbo nadstandardnih in show elementov, težavnost in izvedbo dela z mažoretno palico ter seveda glasbeno izvedbo, pri čemer je bil poudarek na kakovosti zvoka, intonaciji, glasbenem stilu in dinamiki. Tekmujoče godbe in mažorete so tako za svoje nastope prejela naslednja priznanja: KULTURNO UMETNIŠKO DRUŠTVO GODBA LUKOVICA, zlata plaketa s posebno pohvalo za 91,3% doseženih točk KUD OBČINSKI PIHALNI ORKESTER TREBNJE IN TREBANJSKE MAŽORETE, zlata plaketa za 88,3% doseženih točk DRUŠTVO GODBENIKOV ŠMARJE PRI JELŠAH IN MAŽORETE DRUŠTVA TRG SEVNICA, zlata plaketa za 81,8% doseženih točk KULTURNO DRUŠTVO LAŠKA PIHALNA GODBA IN MAŽORETE LAŠKO, zlata plaketa s posebno pohvalo za 99,0% doseženih točk GODBa SLOVENSKIH ŽELEZNIC IN KLUB MAŽORETE RAP RADEČE, zlata plaketa s posebno pohvalo za 97% doseženih točk Plakete sta podelila predsednik Mažoretne Zveze Slovenije, g. Aleš Breznikar ter predsednik Zveze slovenskih godb, g. Boris Selko. Najvišje ocenjena godba in mažoretna skupina, torej Kulturno društvo laška pihalna godba in mažorete Laško, sta prejela tudi naziv Državni prvak tekmovanja godb in mažoretnih skupin v korakanju.   Daniel Leskovic
Slovenski Godbenik
»ONLINE« IZOBRAŽEVANJA V LETU 2020-2021
V 21. stoletju smo priča novi dimenziji glasbenega (tako izobraževalnega kot izvajalskega) izvajanja: »online« sodelujemo na različnih glasbenih tekmovanjih (prek spleta), sočasno imamo skupne vaje, čeprav se člani glasbene skupine nahajajo na različnih koncih sveta, hkrati spremljamo koncert kar na dveh lokacijah. Različni pretočni avdiovizualni sistemi ter zelo zmogljiva omrežja so spremenili tradicionalne načine in prakse glasbenega izvajanja in so omogočili tisto, o čemer so glasbeniki pred dobrimi sto leti lahko samo sanjali. Glasbena tehnologija je spremenila tudi sodobne načine izvajanja izobraževanja. Med epidemijo smo iskali različne načine, kako ostati povezan in kako nadaljevati strokovna usposabljanja. Danes in v prihodnosti pa bosta časovna stiska in prevelika oddaljenost od mesta poučevanja lahko pozabljeni prav s pomočjo sodobne tehnologije. Ni ovir za spremljanje glasbenega pouka ali poučevanje glasbe po spletu. Včasih zadostuje samo dobro omrežje, malo bolj kakovostna videokamera in brezplačni program skype. Konec leta 2020 in na začetku 2021 smo poleg rednih srečevanj dirigentov v okviru dirigentske šole izvedli drugačna predavanja s področja inštrumentalne glasbene dejavnosti - cikel predavanj z večjim številom srečanj, na katere smo povabili razne, izbrane predavatelje.  V tem času so vsi udeleženci lahko spremljali na spletni aplikaciji zoom vsa ali zgolj posamezna predavanja. Predavanja so bila namenjena vsem, ki jih zanima dodatno znanje ali pa so zgolj potrebovali družbo. Predavanja so potekala vsak ponedeljek od 21. decembra 2020 do 25. januarja 2021. Predavali so: mag. Mitja Dragolič: Kako voditi mladinski pihalni orkester, ali ima mladinski orkester drugačne zahteve za delo kot društveni? Miro Saje: Apel podobo na ogled postavi, paberkovanje v zvezi s pomembnostjo izpostavljanja na tekmovanjih in drugih tehtnih izzivih Gašper Salobir: Vloga dirigenta pri godbeništvu v gibanju, pomen sodelovanja med dirigentom in predvodnikom? Mitja Tavčar: Godbeniki iz ozadja, uporaba tolkal v pihalnem orkestru ter njihov pomen. mag. Damir Zajec: Enotnost inštrumentov in ostale opreme v tamburaški glasbi, kako pomembno je imeti vizijo o nakupih posameznih inštrumentov in uporabo enotnih materialov. prof. Tomaž Habe: Slovenski skladatelji za pihalni orkester, pomen in kompozicijske tehnike slovenskih skladateljev za pihalne orkestre  Daniel Leskovic
Slovenski Godbenik
MUSIKPARADE
S svojimi šov nastopi je Pihalni orkester Pošte Maribor gostoval široko po Evropi. Znamenita in priljubljena Musikparade je vrsto let pripravljala nastope v večnamenskih dvoranah po vsej Nemčiji. Sprejele so tudi pet do deset tisoč obiskovalk in obiskovalcev in vstopnice zanje so bile vedno razprodane. Čeprav so bile priprave in izvedbe zahtevne, je teklo vse kot namazano. Predstavili so se predvsem vojaški orkestri, nastopilo pa je še nekaj uveljavljenih amaterskih skupin. Organizatorji so več let vabili tudi naš pihalni orkester. Seveda smo se odzvali in dobili priložnost, da smo prekrižarili skoraj vso Nemčijo in si ogledali veliko mest; ne toliko znamenitosti in kulturnih spomenikov kot  predvsem velike dvorane, cestno omrežje in hotele. Turneje so bile naporne, nastopi zahtevni. Trajali so deset do petnajst minut, prizorišče je bilo treba prehoditi in pri tem igrati dvakrat ali celo trikrat. Pri uvodni ceremoniji nismo bili vedno zraven, med finalom pa vsekakor, saj smo tedaj vsi orkestri izvedli skupen program s številnimi dodatnimi solisti in vizualnimi učinki. Spektakel je bil na vrhuncu. Priprave na skupni nastop vseh sodelujočih orkestrov na MUSIKPARADE. Fotografija: arhiv E. Hartmana Najzahtevnejši je bil otvoritveni nastop. V eni sezoni smo se tja odpravili kar dvakrat. Drugič nas je organizator povabil takrat, ko naj bi uvodni nastop izvajala vojaška orkestra Rusije in Ukrajine. Ker je prišlo do političnega spora med njunima državama, so Rusi odpovedali udeležbo, zato so povabili nas. Ko smo potrdili sodelovanje, so nam poslali videoposnetek otvoritvene slovesnosti obeh vojaških orkestrov, na osnovi katerega smo v nekaj dneh pripravili precej zahteven program, ki je bil videti tako, da sta oba orkestra na prizorišču izvedla nekaj medsebojnih »dialogov«, se pravi dvogovorov dirigentov, ki naj bi drug drugega šaljivo skušala zmotiti. Takšno duhovito nagajanje je bilo kar stresno. Skupna vaja je trajala samo kako uro pred nastopom in že smo stopili pred občinstvo. Prvič nam je bilo nekoliko tesno pri srcu, na naslednji ponovitvi v drugem mestu pa je vse steklo kot po maslu. Bili smo polaskani, da so nam zaupali tako pomembno nalogo.   Zaključek otvoritvenega nastopa festivala poštnega orkestra, ki ga je izvede skupaj z beloruskim vojaškim orkestrom na MUSIKPARADE v Nemčiji. Fotografija: arhiv Ervina Hartmana Na teh številnih nastopih in po prevoženih tisoč in tisoč kilometrih je bilo veliko lepih trenutkov, , včasih pa se je tudi zgodilo, da nam ni bilo lahko. Prireditev je vedno tekla po natančno določenem scenariju in brez pomoči pomožnega osebja, ki bi orkestre spremljalo iz zakulisja. Ob predvideni uri se je orkester zbral za zaveso. Ko se je dvignila, smo začeli svoj nastop. Vsi smo se zavedali odgovornosti in smo se pravočasno postavili na dogovorjena mesta. Samo enkrat se je zgodilo, da bi se lahko vse skupaj obrnilo kako drugače. Napovedovalec je bil že skoraj pri koncu svoje uvodne napovedi, mi pa strumno pripravljeni za spuščeno zaveso, toda, joj, prejoj, v postavitvi je nekdo manjkal. Koga ni bilo? Vlada. Kaj zdaj? Brez njega bi bilo skoraj nemogoče nastopiti. Zaskrbljeno smo pogledovali proti vratom. Ali kdo ve, kje se je izgubil? Sekunde so hitro tekle. Zavesa se je dvignila in dal sem znak za začetek, saj nisem imel več druge izbire. Od nekod se je v zadnjem hipu čudežno prikazal Vlado. Še so čudeži, in to zlasti pri tistih, ki so se za vse življenje zapisali glasbi. Po uspelem nastopu še ena "gasilska" za spomin na skupno muziciranje. Fotografija: arhiv E. Hartmana Turneje so bile vedno ob koncu tednov. Na njih smo imeli v različnih mestih tri do pet nastopov. Prehranjevali smo se v začasnih jedilnicah, v katerih smo imeli priložnost, da smo se seznanjali z glasbeniki z vseh koncev sveta. Pogosto smo si čakanje na nastope krajšali tudi z glasbo, in to ne vsak zase. Ko je kdo od nas začel igrati ali peti, takole za dušo, so se mu kmalu pridružili tudi godbeniki iz drugih skupin. Prav vseeno je bilo, od kod je kdo prišel. Glasba nas je povezovala ter odstranjevala meje in pregrade med različnimi ljudmi. Sodelovanja na MUSIKPARADE so omogočali tudi navezovanje stikov z orkestri iz raznih koncev sveta. Z vodstvom vojaškega orkestra iz Kitajske sva s predsednikom poštnega orkestra Ivom Jurišičem izmenjala spominska darila. Fotografija: arhiv E. Hartmana Nekajkrat smo se združili v manjšo glasbeno skupino in med odmorom s polkami in valčki zabavali občinstvo kar pred dvorano. Peli smo in zraven plesali ter prodali tudi kako svojo zgoščenko. Publika je bila včasih tako navdušena, da se ni hotela vrniti v dvorano. Organizatorji so nas morali prositi, naj prenehamo igrati, da bo prireditev lahko potekala natanko tako, kot je bilo načrtovano. Še zdaj mi je toplo pri srcu, kadar sem spomnim na prisrčne sprejeme občinstva, stiske rok in trepljanje po ramenih. Življenje je prekratko za vse te prelepe spomine.  Ervin Hartman
Slovenski Godbenik
10 LET GODBE DOBROVA-POLHOV GRADEC
Morda je bilo pred desetimi leti na Dobrovi še bolj nepredstavljivo verjeti, da bi se v kraju, ki že leta ni   imel ponudbe glasbenega izobraževanja, lahko ustanovila godba, kot pa je bilo to mogoče pred stotimi leti. Takrat je bil sicer čas večjega pomanjkanja v primerjavi z današnjim obiljem, a z večjo možnostjo razpolaganja s prostim časom in z ljudmi, ki so hrepeneli po glasbenem ustvarjanju. Kakorkoli, oba začetka sta bila v svojem času izjemna!  Letos smo praznovali 10. obletnico Godbe Dobrova-Polhov Gradec, ki je v teh letih dosegla neverjeten napredek in postala prepoznavna široko po Sloveniji in tudi izven nje. Prispevek naše godbe k prepoznavnosti občine Dobrova-Polhov Gradec je župan Franc Setnikar na prireditvi podkrepil s podelitvijo priznanja godbi. Letos smo praznovali tudi 100 let godbeništva na Dobrovi, se ozirali v tančico skrivnosti zavito preteklost in si lahko le mislili, kako je bilo vse skupaj videti takrat.  Razstavo Godba nekoč, danes in jutri smo člani godbe postavili v dvorani župnijskega doma na Dobrovi in jo 15. oktobra zvečer s slavnostno akademijo in s podelitvijo priznanj Zveze slovenskih godb zaslužnim članom odprli za širšo javnost. Do konca oktobra smo se lahko sprehodili po Sloveniji; predstavili smo najstarejšo, Idrijsko godbo, ki deluje že 356 let, ter spoznali nekaj godb z bogato tradicijo, s katerimi naša godba sodeluje, se od njih uči in se jim postavlja ob bok s svojo mladostno zagnanostjo. Spoznali smo kulturni pomen godbeništva in krovno organizacijo Zvezo slovenskih godb ter razširjenost skupin po Sloveniji. Stari boben nekdanje godbe in trobenta ter klarinet so nas popeljali v čas pred 100 leti, ko se je na Dobrovi vse skupaj začelo s Francem Birtičem, zagnanim kapelnikom, ki je kupil inštrumente, zbiral in učil sicer neuke talente in sestavil številno godbo v okviru tedanjega Gasilskega društva Dobrova. Izjemno vrednost predstavlja tudi originalna knjižica z imeni članov in seznami nastopov iz tistega obdobja. Da kri ni voda, se je pokazalo 90 let zatem, ko je njegov pravnuk Borut Dolinar prav tako verjel, da godba v teh krajih manjka in da jo z nekaj volje in ogromno dela lahko spet ustanovimo. Ni se zmotil. Pripeljal je izkušenega dirigenta Mateja Rihterja in začelo se je s trobili. Kmalu je Borut Dolinar ustanovil še Glasbeno šolo Emil Adamič, ki je godbi v veliko strokovno podporo. Na razstavi smo se lahko sprehodili od negotovih začetkov Godbe Dobrova-Polhov Gradec v aprilu 2011 do številnih nastopov po Sloveniji, od vrste najrazličnejših sodobnih tolkal do fotografij s potovanj in druženj, pa do godbenih koncertov na velikem odru. Spoznali smo lahko dosedanja godbena oblačila, si ogledali godbene publikacije in se navduševali nad številnimi dogodki. Obiskovalci razstave so lahko opazili, da je bilo vanjo vloženega mnogo truda in da se godbeniki že veselijo prihodnosti. Že naslednji teden je bil ob 10. obletnici delovanja v športni dvorani na Dobrovi slavnostni koncert Noč godbe 2021.  Zaradi zagotavljanja ukrepov ob pandemiji je bil tokrat kar dvakrat, v petek, 22. oktobra, in v nedeljo, 24. oktobra. Poleg  godbenega dela so nastopali tudi solisti ter plesni pari, pevke in operna pevca. Obakrat je bilo slovesno, veselo in pestro, začinjeno s komentarji Jureta Seška. Letos je bilo še posebej slovesno, saj so imeli vsi godbeniki in godbenice nove, prave in lične godbene uniforme. Za to se moramo zahvaliti mnogim podjetjem in posameznikom, še posebej  mecenom godbe Damjanu Plevniku, direktorju podjetja Plevnik d.o.o., Matevžu Trojarju, direktorju podjetja Trol d.o.o., Janezu Jarcu, direktorju podjetja JA-NE d.o.o. in Janezu Šenku, direktorju podjetja Šenk pohištvo d.o.o. Danes pa lahko vsi obujamo spomine na edinstven dogodek preko spletne povezave. Godba Dobrova-Polhov Gradec nas vsako leto z nečem preseneti. Tako smo si lahko na razstavi ogledali njeno rast, ki se je začela s prvim nastopom v letu 2011 in nadaljevala s prvim koncertom v letu 2012, s prvim taborom v letu 2013, s prvim učenjem korakanja v letu 2014, s prvo budnico v letu 2015, s prvim koncertom na velikem odru v letu 2016, s prvim obiskom na televiziji v letu 2017, s prvim potovanjem po tujini v letu 2018, s prvim Valentinovim plesom v letu 2019, prvikrat z godbo na Triglav v letu 2020 in prvim koncertom na Posestvu Frjan v letu 2021. Prepričani smo, da jim ne bo zmanjkalo idej tudi v prihodnosti! Magdalena Tehovnik (foto: Urška Dolinar)
Slovenski Godbenik
JUBILEJNA MUSICA CREATIVA V IZOLI IN SLOVENSKI FILHARMONIJI
V obmorski Izoli je po lanskoletnem premoru med 15. in 21. avgustom potekal že 40. tradicionalni poletni godbeni tabor Musica creativa, ki ga organizirata Zveza slovenskih godb in Javni sklad za kulturne dejavnosti RS  z namenom, da se mladi glasbeniki izobražujejo in vključujejo v slovenske godbe in pihalne orkestre.  Pihalni orkester Musica creativa Udeleženci tabora, med katerimi so bili tudi številni mladi člani cerkniške godbe, so sodelovali v dveh orkestrih. V tednu celodnevnih intenzivnih vaj, tako sekcijskih kot tudi orkestrskih, sta dirigenta Mitja Dragolič in Daniel Leskovic s pomočjo strokovnih mentorjev za posamezna glasbila pripravila koncertni program, ki smo ga najprej slišali v Izoli v Letnem kinu Arrrigoni, zadnji dan tabora pa sta orkestra nastopila v prekrasnem ambientu Slovenske filharmonije v Ljubljani. Letošnje muziciranje sta zaznamovala jubileja, 40. obletnica Musice creative in 30. obletnica slovenske osamosvojitve.  Pihalni orkester Musica creativa, podmladek slovenskega godbeništva pod vodstvom dirigenta Daniela Leskovica, je odigral štiri skladbe. Uvodni Intradi mlade slovenske skladateljice Helene Vidic Lisjak je sledila Remember me iz animiranega filma Koko in velika skrivnost. Po drznih zvokih Fires of Mazama, ki pričarajo izbruh vulkana, so najmlajši koncertni nastop zaključili z Viva la vida, ki z naslovom spomni na delo znane mehiške slikarke, v glasbeni svet pa jo je pospremila britanska rock skupina Coldplay. Pihalni orkester Musica creativa V starejšem, Slovenskem mladinskem pihalnem orkestru so sodelovali že znani udeleženci preteklih taborov, tisti, ki tvorijo jedro današnjih slovenskih godb, nekateri pa so se tabora udeležili prvič.  Slovenski mladinski pihalni orkester Slovenski mladinski pihalni orkester je pričel drugi del koncerta s fanfarami in z uverturo. Fanfare Tabor je Radovan Kokošar prav za Musico creativo napisal leta 2000. Sledila je Arničeva Uvertura h komični operi, ki je nastala ob sklepu skladateljevega študija na Dunaju leta 1932, za orkester jo je priredil dirigent Mitja Dragolič. East Coast Pictures Nigela Hessa so glasbeno pričarale široko paleto pokrajin in ljudi vzhodne ameriške obale, glasba iz operete Moscow Cheryomushki Dmitrija Šostakoviča nas je preselila v novo okrožje blokovskih stanovanj, zgrajenih sredi petdesetih let. Z glasbe smo spoznavali mlade stanovalce in njihove zgodbe, v katere je skladatelj spretno vtkal satiro tedanje družbe in oblasti. Skladba Bugler's Holiday ameriškega skladatelja Leroya Andersona s triom trobent, ki so ga sestavljali naši mladi solisti Peter Tomšič, Luka Kraševec in Frančišek Križ, je navdušila občinstvo v veliki dvorani filharmonije, ki je za zaključek slišalo še delo skladatelja Tomaža Habeta, koncertno koračnico, ki je ob nastanku leta 2004 pozdravila slovensko priključitev EU. Skladatelj jo je naslovil Modro-rumeno, torej v barvah evropske zastave.  Slovenski mladinski pihalni orkester Na taboru, ki je gostil 90 mladih glasbenikov iz vse Slovenije, je poleg obeh dirigentov in številnih mentorjev, za saksofone je poskrbela Ita Nagode, sodelovala številna ekipa vzgojiteljev in animatorjev, med njimi tudi Dejan Krajnc, ki je vodil koncert v Izoli, v Slovenski filharmoniji pa je koncert povezovala Vesna Telič Kovač.  Posnetek sklepnega koncerta iz Slovenske filharmonije, kjer je zbrane nagovoril Boris Selko, predsednik ZSG, je bil dve zaporedni septembrski nedelji na ogled tudi na RTV Slovenija. https://4d.rtvslo.si/arhiv/koncerti-kulturno-umetniski-program/174804567/00:00:15 https://4d.rtvslo.si/arhiv/koncerti-kulturno-umetniski-program/174806482/00:00:00 Tekst: Vesna Telič Kovač
Video
Zdaj se predvaja
Slovenski Godbenik
Zveza Slovenskih godb
Zveza slovenskih godb
JAVNI RAZPIS ZA MESTO DIRIGENTA (m/ž)
JAVNI RAZPIS ZA MESTO DIRIGENTA (m/ž). Slogan »Prijatelji ustvarjamo glasbo in glasba prijatelje« povezuje godbenike Pihalnega orkestra Marezige že več kot 115 let. Pihalni orkester je del življenja in tradicije Marezig in taka dediščina se prenaša iz roda v rod. Štejemo že več kot članov, med katerimi zadnja leta prevladujejo mladi. Orkester letno izvede (najmanj) tri samostojne koncerte ter sodeluje na več nastopih. Vaje potekajo dvakrat tedensko ob torkih in petkih med 19.30 in 22. uro godbenem domu v Marezigah. Z leti ne ohranjamo le kulturne tradicije, ampak se tudi razvijamo, zato novejši repertoar vsebuje vedno več zahtevnejših skladb slovenskih in tujih avtorjev. Udeležujemo se tekmovanj tako na državni kakor na mednarodni ravni in dosežka na katera smo lahko prav posebej ponosni sta, tekmovanje Slovenskih godb iz leta 2002, kjer smo z osvojeno zlato plaketo prešli v drugo težavnostno stopnjo in iz leta 2017, ko smo prav tako osvojili zlato plaketo. Vsako leto nastopamo na raznih festivalih, koncertih, prireditvah in povorkah, v domačem kraju znotraj Mestne občine Koper ter širom po Sloveniji in tujini (Italija, Hrvaška, Avstrija, Španija, Francija, Češka..) Od kandidata pričakujemo:- ustrezno akademsko izobrazbo,- izkušnje z vodenjem orkestrov ali podobnih glasbenih sestavov so zaželjene, niso pa pogoj zaprijavo,- vestnost, zanesljivost, prilagodljivost in dobre pedagoške sposobnosti,- vodstvene in organizacijske sposobnosti,- vizijo vodenja in razvoja orkestra,- muzikološka znanja, znanja iz inštrumentacije. Naloge v sklopu dela dirigenta vključujejo:- strokovno vodenje in odgovornost do orkestra,- priprava, študij, izvedba programov za koncerte in druge nastope ter mesečna poročila oopravljenem strokovnem delu,- sodelovanje z upravnim odborom pri pripravi programa in njegovi izvedbi,- skrb za udeležbo godbenikov na nastopih (po potrebi dogovor s substituti)- pripravljenost do dodatnih izobraževanj- izvedba nastopov korakanja- izvedba intenzivnih in sekcijskih vaj (vikend). Prijavnica naj vsebuje:- življenjepis,- kratko vizijo vodenja in razvoja orkestra vključno s primeri skladb, ki bi jih lahko orkesterizvajal v tekočem letu- dokazila. Kandidate vabimo, da pisne prijave s kratkim življenjepisom, dokazili o izobrazbi, viziji vodenja in razvoja orkestra ter kontaktnimi podatki pošljejo do vključno 31.1.2022 na elektronski naslov info@kud-marezige.si z navedbo "javni razpis - dirigent" oz. priporočeno na naslov: KD Pihalni orkester Marezige, Marezige 24, 6273 Marezige. Komisija za izbor dirigenta bo seznam primernih kandidatov preučila in primerne kandidate povabila na razgovor. Kandidate bomo povabili tudi na praktični preizkus vaje z orkestrom po predhodnem dogovoru. Ob pozitivni oceni upravnega odbora in orkestra bo kandidat postal dirigent Pihalnega orkestra Marezige. Kandidat bo sklenil pogodbo za določen čas z možnostjo podaljšanja in z odpovednim rokom šestih mesecev. Neizbrani kandidati bodo v roku 8 dni po odločitvi pisno obveščeni o tem, da niso bili izbrani. Dodatne informacije v zvezi z razpisom so na voljo pri predsedniku društva Mateju Bržan na tel. 031-317-017.
Zveza slovenskih godb
EVIDENTIRANJE KANDIDATOV ZA ORGANE ZSG 2022-2026
Predsedstvo ZSG je na seji 14. oktobra 2021 v Ljubljani že začelo s pripravami na volilni, 30. Zbor ZSG, ki bo v 19. marca 2022 v Šoštanju. Zato predsedstvo poziva članstvo, da predlagajo kandidate/kandidatke ali več kandidatov za vse organe ZSG, in sicer za: -         Predsedstvo ZSG, -         Nadzorni odbor ZSG -         Častno razsodišče ZSG -         Ostale oblike delovanja (odbori, skupine, komisije) ZSG Predlogi naj vsebujejo naslednje podatke o kandidatih/kandidatkah: -         ime in priimek, -         rojstni datum in kraj rojstva, -         kontaktne podatke kandidata/kandidatke (e-pošta, GSM), -         poklic in stalno prebivališče kandidata/kandidatke, -         obrazložitev in utemeljitev iz katerih je razvidno dosedanje delo v godbi ali pihalnem orkestru in njenih organih upravljanja, ki ga predlaga, -         oceno njegovega dela z navedbo njegovih uspehov (cca 10 vrstic), -         področje delovanja, za katerega se predlaga kandidat/ka (organizacijske zadeve, pravne zadeve, koncertna dejavnost, korakanje in figurativa, vzgoja in izobraževanje godbenikov in dirigentov, založniška dejavnost, mednarodno sodelovanje, finančno področje, marketing in sponzorstvo, stiki z javnostmi), -         funkcija, za katero se kandidat predlaga (predsednik ZSG, podpredsednik ZSG (2), glavni tajnik ZSG, član predsedstva ZSG (3), član nadzornega odbora (3+2), član častnega razsodišča (3+2) ali član delovnih komisij ZSG -         osnutek programa za opravljanje funkcije v organu oz. na področju godbeništva, velja za kandidata/kandidatko predsednika ZSG, -         pisno soglasje kandidata/kandidatke.  Rok za vložitev kandidatur je 10. januar 2022. Za prijavo izpolnite priloženi obrazec, ki vam bo v pomoč.  Prijave pošljite v zaprti kuverti s pripisom »Ne odpiraj, Vloga za kandidate organov ZSG«  na naslov: Zveza slovenskih godb, Pisarna Cerknica, Gerbičeva ulica 19, 1380 Cerknica. Godbeni pozdrav! Boris Selko, predsednik ZSG
Zveza slovenskih godb
PRIZNANJA ZVEZE SLOVENSKIH GODB
Vsaka godbenica in vsak godbenik si za svoje delovanje v društvu zasluži tudi posebna jubilejna priznanja. Ponavadi so v decemberskem času koncerti, kjer društva svojim članom podeljujejo posebna priznanja za njihovo delovanje in doprinos pri prepoznavnosti godbeništva. Veste katero priznanje je na voljo? Preverite v knjižici. 

Slovenski Godbenik
NOVITETA za na seznamu strokovnega založništva: Ervin Hartman: SLOVENSKI PREDVODNIK, tretja dopolnjena izdaja
Vsi godbeniki se zavedamo, da dejavnost godb sega danes od tradicionalnega izvajanja koračnic, polk in valčkov vse do koncertnih izvedb. Poleg igranja na koncertnih odrih pa morajo godbe velikokrat nastopiti tudi v gibanju. Da naloga ne bi bila pretežka, nam lahko pomagajo avtorji Ervin Hartman, Ivan Medved in Roman Grabner s prenovljenim in dopolnjenim priročnikom Slovenski predvodnik. Priročnik je izšel v sodelovanju med Zvezo slovenskih godb, Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti in založbo Hartman v novembru 2015. V priročniku nam avtorji izčrpno in sistematično po področjih prikažejo vlogo predvodnika pri nastopu godbe v gibanju. Da je priročnik še boljši in nazornejši, so avtorji poskrbeli z barvnimi fotografijami posameznih ukazov in značilnosti. S slikovnim gradivom je predstavljena tudi raznolikost uniform slovenskega godbeništva. V priročniku gre za uresničitev številnih znanj, ki smo jih tradicionalno poznali iz vsakodnevnega delovanja naših godb ter že obstoječe literature. Preko seminarjev za predvodnike pa smo v sedanjosti že dokazali, da so vse izpostavljene »naloge« v praksi izvedljive in primerne za množično rabo. Tretja dopolnjena izdaja Slovenskega predvodnika bo vsekakor nenadomestljiv strokovni pripomoček za delo vsake godbe.Priročnik je portret prihodnjega razvoja. Na vprašanja, kakšno vlogo ima oseba (predvodnik), ki pred godbo na cesti drži dolgo palico, nihče ne bo več odgovoril napačno, temveč bo odgovor vedno lahko našel v novem priročniku. Novi priročnik smo predstavili tudi na 31. Knjižnem sejmu v sredo, 25. novembra 2015, na razstavnem prostoru JSKD. Urednik priročnika je odgovarjal na razna vprašanja obiskovalcev ter poskrbel, da bo javnost še bolje poznala delovanje slovenskega godbeništva. Priročnik so organizatorji knjižnega sejma uvrstili tudi v eno izmed razpisanih kategorij tekmovanja za izbor najlepše slovenske knjige za leto 2015. Cena priročnika v redni prodaji je 20 €.
Slovenski Godbenik
Pomen ljubiteljske kulture za medgeneracijsko sodelovanje in vseživljenjsko učenje
(Povzetek okrogle mize na 15. F3ŽO, 30.sept. 2015, CD)Ljubiteljska kultura združuje vse generacije, omogoča vseživljenjsko učenje in je vzorčen primer druženja in sodelovanja med generacijami. Sožitje generacij v kulturi je zanimiv preplet ljudi različnih starosti za doseganje kakovostnejšega življenja in skupnih ciljev. Aktivna vključitev v kulturi bogati življenje vseh generacij. Ljubiteljska kultura ima srce in posluh za drugačne in enakovredno sprejema v ljubiteljski krog osebe z motnjami v razvoju. Vseživljenjsko učenje v kulturi ni le učenje iz knjig ampak tudi spoznavanje in predajanje kulturne dediščine in običajev. Velik je tudi pomen komplementarnih znanj, ki jih ponuja ljubiteljska kultura in jih ni mogoče pridobiti v okviru institucionalnega izobraževanja. Pri ljubiteljskih kulturnih društvih gre za širok razpon kulture od vrhunske do čisto osnovne, ki temelji na druženju in veselju. Vrhunski dosežki nekaterih skupin (npr. vokalnih, gledaliških, orkestrskih) se lahko kosajo z dosežki poklicnih ustanov ali jih celo presegajo. Kulturna produkcija na polju ljubiteljske kulture je za državo ena najcenejših, obenem pa dobi s številčnostjo tudi vrhunsko kulturno produkcijo. Žal se je v zadnjih letih politika lotila sistemskega razvrednotenja kulture, žrtev takšnega početja pa je tudi ljubiteljska kultura. Razvoja kulture ni mogoče prepustiti samo tržnim zakonitostim, ampak ga je treba vsestransko podpirati tudi z javnimi sredstvi. Društvena kultura, žal, skoraj v celoti ni vredna medijske pozornosti. Mediji ne posvečajo dovolj pozornosti ozaveščanju javnosti o pomenu in vlogi ljubiteljske kulture za človekovo osebnostno rast in za krepitev zavesti o naši samobitnosti in kulturni istovetnosti. Potrebno je odpraviti mnoge ovire, ki vplivajo na udeleženost tretje in drugih dveh generacij v kulturnem življenju. Odpraviti je treba podcenjevalna gledanja izražena v kulturi ter spodbujati kulturno raznolikost v programih javnih zavodov. Ohraniti je potrebno dinamiko razvoja ljubiteljske kulture in povečati število obiskovalcev. Izboljšati je potrebno dostopnost do kulturnih dobrin ne glede na lokacijo in omogočiti dostopnost tudi tistim, ki imajo nizke dohodke. Vključitev v kulturi izboljša samopodobo socialno izrinjenemu posamezniku. Učinkovit dostop do kulture sodi med pravice pred socialno izključenostjo. Odnos do človekovih pravic (tudi nematerialnih) je tisto vrednostno merilo, ki določa pravo moč in šibkost posameznikove in družbene (tudi politično-ekonomske) občutljivosti.Milan Pavliha
Slovenski Godbenik
Aktiv veteranskih godb je zasedal v Laškem
V prostorih Kulturnega centra v Laškem se je 13. januarja 2016 sestal Aktiv veteranskih godb Slovenije in začrtal svoj letni program. Obravnavali so podrobno poročilo o izvedbi 9. Festivala veteranskih godb v Mengšu in izrekli pohvalo Mengeškim godbenim veteranom za izvrstno organizacijo in dobro počutje. Letošnji jubilejni 10. Festival veteranskih godb Slovenije bo potekal v soboto, 9. julija 2016 od 15.ure naprej na dvorišču Občine Laško. Pokroviteljstvo festivala bo prevzel župan laške občine gospod Franc Zdolšek. Na festivalu bo sodelovalo vseh sedem slovenskih veteranskih godb: KD Mengeška godba - sekcija veteranov, Godba veteranov »GAMBRINUS« Laško, Godba veteranov Žalec, Godba veteranov Univerze za III. življenjsko obdobje Velenje, Prleška godba Društva upokojencev Ljutomer, Godba veteranov Štajerske in Kulturno društvo Godba ljubljanskih veteranov. Kot vsa leta doslej bo tudi letošnji festival že tradicionalni glasbeni uvod v 16. Festival za tretje življenjsko obdobje, ki bo potekal konec meseca septembra 2016 v Cankarjevem domu v Ljubljani.Poleg tega so se še dogovorili, da bo na letošnjem evropskem srečanju orkestrov MID EUROPE 15. julija 2016 v avstrijskem Schladmingu na Slovenskem dnevu sodeloval vseslovenski seniorski orkester, sestavljen iz vseh sedmih veteranskih orkestrov. Razpravljali so tudi o predlogu podeljevanja najžlahtnejšega seniorskega priznanja Vitez godbeništva, ki bi ga prejeli staroste v godbeništvu (dopolnjeno 80. leto), ki imajo izjemne zasluge za razvoj seniorskega godbeništva. Skupna fotografija kaže, da je druženje v Laškem udeležence napolnilo z novo delovno energijo.Milan Pavliha

prikaži časovnico

Slovenski Godbenik

Dec 02, 2021
MUSICA CREATIVA 2021
Projekt poletni glasbeni tabor Musica creativa je v letu 2020 zaradi zdravstvenih razlogov, kljub številnim ...
(0)
Dec 02, 2021
JUBILEJNA MUSICA CREATIVA V IZOLI IN SLOVENSKI ...
V obmorski Izoli je po lanskoletnem premoru med 15. in 21. avgustom potekal že 40. tradicionalni poletni godbeni tabor ...
(0)
Dec 02, 2021
TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB IN MAŽORETNIH SKUPIN V ...
Nas parketu Radeške dvorane se je na tekmovanju zvrstilo 250 godbenikov in mažoret iz 7 društev ...
(0)
Dec 02, 2021
»ONLINE« IZOBRAŽEVANJA V LETU 2020-2021
V 21. stoletju smo priča novi dimenziji glasbenega (tako izobraževalnega kot izvajalskega) izvajanja: ...
(0)
Dec 02, 2021
MUSIKPARADE
S svojimi šov nastopi je Pihalni orkester Pošte Maribor gostoval široko po Evropi. Znamenita in ...
(0)
Dec 01, 2021
10 LET GODBE DOBROVA-POLHOV GRADEC
Morda je bilo pred desetimi leti na Dobrovi še bolj nepredstavljivo verjeti, da bi se v kraju, ki že leta ...
(0)
Dec 01, 2021
IN MEMORIAM JOŽE MEDEN
Papirniškemu pihalnemu orkestru z Vevč se je kot klarinetist Jože pridružil 1954 in mu je ostal zvest vse do ...
(0)
Dec 01, 2021
SEMINAR SLOVENSKIH PREDVODNIKOV IN PREDVODNIC
SPLETNI SEMINARJI ZA KORAKANJE IN FIGURATIVO ZSG Ob koncu leta smo se dogovorili, da zaradi izrednih razmer, ki ne ...
(0)
Dec 01, 2021
IN MEMORIAM RUDOLF GLAVAČ
V letu 1923 rojeni Rudolf Glavač je s 13 leti, torej v letu 1936, začel igrati v godbi. Med godbenike iz Zidanega ...
(0)
Dec 01, 2021
IN MEMORIAM MAG. IVAN MARIN
V Trbovljah rojeni Ivan Marin se je s starši preselil v Šoštanj, kjer je bil njegov oče dirigent ...
(0)
Dec 01, 2021
46. BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT GODBE CERKNICA
Božični večer, predvečer državnega praznika dneva samostojnosti in enotnosti, je za godbenice in godbenike Godbe ...
(0)
Dec 01, 2021
GODBA CERKNICA OBUJA SPOMINE Z DIGITALIZACIJO ...
Vas je leta 1991 na prvi majski dan prebudila cerkniška godba s svojo tradicionalno budnico? Vam je leta 1988 ...
(0)