Članek
LETALSKA NESREČA V FRANCOSKIH ALPAH
Objavljeno Apr 14, 2015

Posredujem zapis, na katerega sem naletela pred nekaj dnevi.
Zelo pomembno je, da se s tem zapisom in s stanjem v letalskih družbah, kakršno prikazuje, seznani čim večje število ljudi!
Osebno verjamem, da avtor tega zapisa, to tudi želi.

Kdo je avtor, tega žal ne vem (iz pisanja sicer sklepam, da je avtorica); če kdorkoli ve, pa naj pove.
Tu je zapis, ki ga posredujem v branje:

"Pozdravljeni vsi,

vem, da ni prav prijazno niti zaželeno sporočati slabe novice, ampak vseeno sem se odločila, da vam povem, kar sem pred dvema dnevoma (v četrtek 26.3.) slišala in videla na drugem programu francoske nacionalne televizije. Večerna, več kot dve uri trajajoča oddaja o zadnji letalski nesreči v francoskih Alpah, me je močno pretresla.

V oddaji so strokovnjaki skupaj z raziskovalnimi novinarji zelo poglobljeno analizirali vzroke nesreče, stanje na področju letalskega prometa in v letalskih družbah v EU in v svetu. Dejstva, ki so jih predstavili v tej oddaji, so mi jemala sapo.

V oddaji je bilo povedano, da so informacije, ki jih bodo posredovali najširši javnosti šokantne, da pa imamo ljudje pravico izvedeti, kakšno je stanje v letalskih družbah na kadrovskem področju in kakšna je sedaj praksa pri zaposlovanju pilotov in kopilotov, ker je tudi tukaj iskati vzroke za to zadnjo nesrečo. In morda tudi tisto, ki se je zgodila malezijskemu letalu, katerega ostankov sploh še niso našli.

In kaj smo gledalci lahko izvedeli: v zadnjih letih se je tudi v tej branži uveljavila filozofija prekarnih delavcev - kopilotov, ker letalske družbe zasledujejo en sam cilj, to pa je čim večji dobiček!
Varnost in zadovoljstvo potnikov in zaposlenih je drugotnega pomena. Na primer: Lufthansa že od leta 2009 ni redno zaposlila nobenega kopilota!

Potem smo lahko iz ust mladih diplomiranih pilotov izvedeli, kako te zadeve izgledajo v praksi:

Mladi fantje in dekleta z diplomo pilota francoske najbolj ugledne izobraževalne fakultete ne dobijo nikjer zaposlitve, ne v EU niti kje drugje po svetu, kajti za zaposlitev je poleg diplome potrebno imeti najmanj 500 ur letenja na potniških letalih v linijskem prometu (avion de ligne). Kje in kako lahko mladi diplomanti sploh pridobijo prakso za ta osnovni pogoj 500 ur, če jih nobena letalska družba ne zaposli in jim ne omogoči prakse?

V ta namen obstajajo specializirane kadrovske agencije (eno takih v Rimu so novinarji s skrito kamero predstavili v oddaji, kjer je bil ves razgovor z mlado diplomirano pilotko posnet in v oddaji prikazan), ki mladim diplomiranim pilotom "preskrbijo" 500 ur prakse letenja na način, ki mu pravijo "Pay to fly"!

Gre za to, da mora mlad diplomiran pilot za pridobitev 500 ur prakse na linijskih letalih plačati taki agenciji (!) od 55.000,00 € pa celo do 85.000,00 €!

Plačati je potrebno tako veliko denarja, da lahko letijo na linijskih letih kot kopiloti in s tem pridobijo to nujno potrebno prakso za event, kasnejšo zaposlitev. Malo jih je, katerim to lahko plačajo starši, nekateri si v ta namen izposodijo denar ali v banki ali pri prijateljih, kot naložbo v svojo prihodnost oz. možnost za kasnejšo zaposlitev.

V tem času, ko so na t.i. plačani praksi "Pay to Fly", nimajo nobene pogodbe z letalsko družbo za katero letijo kot kopiloti, niti ne dobijo niti 1 € plačila. NIČ! V pilotski kabini so na črno, odgovorni pa so za svoje življenje in življenje potnikov! In kar je bilo še povedano: ti mladi kopiloti, ko med poleti čakajo na naslednji let, v večini primerov ne spijo po hotelih, kot to gledamo v filmih. Oni gledajo na vsak evro in si hotel težko privoščijo, zato med enim in drugim letom prenočujejo kar na letališčih v avtomobilih!!! To je življenje v stalni stiski, da ja ne bi zboleli, da ja ne bi prekinili "prakse", da bodo ja dobili licenco, skrbi jih vračilo izposojenega denarja itd. Da odrugih težavah ali skrbeh niti ne govorijo. In ko jim enkrat uspe dobiti zaposlitev, znaša njihova mesečna plača kopilota 1.600,00 €. Na TV so pokazali svoje plačilne liste.

V oddaji seveda niso trdili, da je tako stanje vzrok te zadnje nesreče, vendar pa so nakazali, da je potrebno tudi tukaj iskati odgovor za to zadnjo tragedijo.

Ko sem na TV ekranih na kraju te nesreče videla Marklovo, Hollanda in tudi španskega predsednika, mi je bilo jasno, da niso prišli tja kar tako! Kdaj pa so že šli na kraj nesreče sami predsedniki držav!? Zakaj so prišli?! Ali se morda zavedajo kakšen svet ustvarjajo s svojim vodenjem?

V glavnem: glavno sporočilo te dokumentarne oddaje je bilo, da je današnji neoliberalni sistem, ki propagira fleksibilno delovno silo, povzroča milijonsko brezposelnost, ki ljudi spreminja v moderne sužnje, jih peha v hude stiske, depresije in kup drugih bolezni, gnil in zavržen. Civilizacijskih pridobitev ni več, skrb za človeka in delavske pravice so preteklost. Danes je edini cilj profit, denar, čim več denarja, način ni važen. Morala, etika, kaj pa je to?

Francoska oddaja me je res pretresla. Obravnavali so sicer eno področje, področje letalskega prometa, pa kaj, ko je enako zastrupljeno stanje na vseh ostalih področjih.

Že dva dni se sprašujem, enako kot moj dober prijatelj, ali je to sploh še moj svet.

Pa brez zamere in lp"

Za konec bi dodala še to, da je vse, kar se po zgornjem opisu sodeč, dandanes dogaja v letalskih družbah po svetu, najmanj nedopustno pa tudi neetično, nemoralno in neodgovorno, tako do pilotov in kopilotov kot do potnikov v letalskem prometu!

Bere se skoraj kot znanstvena fantastika. Zato še upravičen pomislek in vprašanje:


"Ali je v takih pogojih kadrovanja in zaposlovanja pilotov in kopilotov, letenje, beri potovanje z letali, sploh še varno in primerno In kdo bo zahteval spremembe na tem področju??"