Članek
Slovenske železnice, rak rana na poti Slovenije do druge Švice...
Objavljeno Jul 21, 2022

Piran, 21.7.2022

Slovenske železnice, rak rana na poti Slovenije do "druge Švice"... 

Odgovor najdete v nadaljevanju zapisa. Avstroogrska je gradila, Kraljevina Italija je gradila in podirala, Kraljevina Jugoslavija je upravljala, SFR Jugoslavija je gradila in elektrificirala, Samostojna Slovenija pa je leta 2005 potrdila traso 2TDK, aprila 2016 dokončala elektrifikacijo proge Pragersko–Hodoš... in glej ga zlomka, "Il miracolo delle Ferrovie slovene "...  pisalo se je 30. apr. 2021 - Prihodnji teden simbolični začetek gradnje drugega tira 2TDK... Moja zgodba se nahaja na koncu zgodovinskega pregleda...  

Slovenska železniška mreža - kdo jo je gradil?

Avstrogrska - Za uradni začetek železnice velja 2. junij 1846, ko je bila odprta železniška proga Gradec-Celje in je prvič zapeljal vlak po slovenskih tleh. Med letoma 1841 in 1857 zgrajena tudi Južna železnica (kratica SStB), ki je povezovala glavno mesto Dunaj s Trstom.

Kraljevina Italija - Po prvi svetovni vojni je območje Primorske, Istre in dela Dalmacije, po Rapalski pogodbi pripadlo Kraljevini Italiji. Ob tem je del Bohinjske proge, z odsekom do Ajdovščine ter del Južne železnice in s tem tudi progi Pivka-Reka ter Divača-Pulj, prešel pod upravo Italijanskih državnih železnic (FS).

Kraljevina Jugoslavija - Leta 1929 nastane Kraljevina Jugoslavija in zato se tudi železnice poimenujejo Jugoslovanske državne železnice (JDŽ). Leta 1941 JDŽ prenehajo obstajati, razdelijo jih na DRB, FS in MAV, v NDH nastanejo Hrvaške državne železnice (HDŽ), v Srbiji pa (ponovno) Srbske državne železnice (SDŽ).

SFR Jugoslavija - Po drugi svetovni vojni je bil železniški prevoz voden s strani Jugoslovanskih železnic (JŽ). 6. novembra 1960 pridejo v Slovenijo prve štiri garniture tirnih avtobusov, ki so bile po osamosvojitvi odstopljene Hrvaškim železnicam. Tako se leta 1962 začne elektrifikacija proge Postojna–Ljubljana in za njo še drugih, kot so Postojna–Koper, Ljubljana–Jesenice, Ljubljana–Maribor ter Zidani Most–Dobova in tako je leta 1977 dokončana še zadnja elektrificirana proga dotlej, Maribor–Špilje.

Samostojna Slovenija - Po dokončnem razpadu Jugoslovanskih železnic se tiste v Sloveniji preimenujejo v Slovenske železnice (SŽ)Leta 1994 je italijanski elektromotornik ETR 310 z nagibnim podvozjem, tipa Pendolino, na preiskusni vožnji 17. septembra, na odseku med Račami in Hočami dosegel absolutni hitrostni rekord na slovenskih progah – 208,2 kilometra na uro. Leta 2000 so SŽ nabavile tri tovrstne garniture.

Siemens Desiro Slovenskih železnic (SŽ 312)Julija leta 2002 SŽ prejmejo še zadnjo od tridesetih naročenih elektromotornih garnitur serije, imenovanih Siemens Desiro. Od prevzema naprej vozijo v sklopu lokalnih potniških (LP) in regionalnih vlakov (RG) na vseh elektrificiranih progah v Sloveniji.

Julija leta 2002 SŽ prejmejo še zadnjo od tridesetih naročenih elektromotornih garnitur serije, imenovanih Siemens Desiro. Od prevzema naprej vozijo v sklopu lokalnih potniških (LP) in regionalnih vlakov (RG) na vseh elektrificiranih progah v Sloveniji.

Leta 2005 sprejeta Trasa drugega tira 2TDKTrasa je bila izbrana po najvišjih kriterijih glede vplivov na okolje, varnosti, maksimalne pretočnosti in hitrostih na progi.Zaradi velike koncentracije naravnih vrednot in zavarovanih ekološko pomembnih območij prek katerih bo potekala proga, se je večina sprva predlaganih variant izkazala kot nesprejemljiva. Ob upoštevanju strokovnih smernic in stališč z javnih predstavitev in obravnav variant, se je izoblikovala končna predorska varianta, ki so jo podprle stroka, vse lokalne skupnosti in pristojna ministrstva. Vlada Republike Slovenije je predlagano traso drugega tira potrdila leta 2005 s sprejetjem Uredbe o Državnem lokacijskem načrtu. Vec na povezavi zgoraj...  Predstavitev zgodovine izbire trase    Animiran prikaz poteka trase 

Aprila 2016 je dokončana elektrifikacija proge Pragersko–Hodoš...

21. julij 2022 - Slovenske železnice so zaradi prezasedenosti tirov v nedeljo za 48 ur povsem ustavile sprejem tujih tovornih vlakov v slovensko železniško omrežje. V torek so se meje za tuje tovorne vlake spet odprle. Dela na omrežju vplivajo tudi na potniški promet.

Železniško omrežje prezasedeno, hromijo ga tudi obsežna prenovitvena dela < tukaj vec...

Moja zgodba pa se je odvijala takole...

 2014-10-28Piran - Celje s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah < vec tukaj!... Pred tremi leti sem se odločil, da se rešim tudi avtomobila. Glede na to, da imam že izkušnje z odjavljanjem TV naročnine, sem postopek izpeljal kar se da "elegantno", avto odstranil iz prometa ter o tem obvestil ustrezne upravne organe. Ker se bom v kratkem ponovno podal na krajše potovanje, se iz zavetja Pirana "avanturistično" premaknil v notranjost Slovenije, sem pred težko odločitvijo. Dilema je samo ena! Ali potovati po cesti ali po železnici? Vzrok dileme je v naslednji zgodbi, ki se mi je pripetila leta 2011....

2016-06-01 -  Piran - Celje s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah < vec tukaj!.. Uvodni del povzet iz Wikipedije, se ne ukvarja s hitrostjo in udobnostjo potovanja, niti ne opredeljuje razdalje potovanja. Govori samo o železniškem transportu kot načinu kopenskega transporta. V razmislek na to temo podajam mojo dogodivščino z vodenim načinom kopenskega transporta, namenjenega za vlake v Sloveniji.

Trasporto Europa