Članek
Obstoj Boga
Objavljeno Oct 02, 2016

Ateisti so pomilovanja vredni, ko zahtevajo, da vidijo s fizičnimi očmi Njega, ki je nedoumljiv intelektu. Ker je to nemogoče so zavzeli položaj čistega zanikanja Njegove eksistence. Zahtevali so, zakaj ne more biti zaobjet z intelektom? On prekorači intelekt, tako kot stvari izven vizualnega spektra ne morejo biti zaobjete z očmi.
Kot primer, če vidiš kos kamna leteti po zraku, je logično sklepanje to,da ga je nekdo zabrisal od zgoraj. Oko tega ni videlo a še zmeraj intelekt zaradi svoje spoznavne kapacitete realizira da kamen ni mogel polteti sam od sebe. Oko se je ustavilo na točki in ni moglo videti nazaj, podobno se intelekt zaustavi na predpisani limiti v zadevi Božje obsežnosti, ker ne more nadaljevati in videti naprej.
Kakorkoli, mi pravimo, da intelekt, ki dojema da ima človek um in dušo, ne ozirajoč se na dejstvo, da nobeden ni videl uma s fizičnim čutom, tako bi moral isti intelekt sposoben dojeti obstoj Stvarnika, brez da bi dojel Njegovo Esenco.
In zdaj če se sprašujete zakaj je dal On obvezo drobnemu človeku da dobi spoznanje o Njem s svojim intelektom, videč da Ga ne more popolnoma prepoznati. bi se odgovor glasil, da je zahteva po Njegovi prepoznavnosti pogojena z obsegom s katerim je človeški intelekt sposoben dojemati, z močmi, ki jih ima. To je da verjame v Njegov obstoj in uboga Njegove predpise in prepovedi.
Ni zahtevano da vsebuejo Njegovo imanenco in Njegove atribute. Noben vodja ne zahteva od svojih subjektov, da popolnoma poznajo neodvisnost njegovega vodstva ali končni cilj. Vse kar je zahtevano je lojalnost in ubogljivost zakonom dežele.
Predpostavimo da se človek približa vratom palače z zahtevo, da se mu kralj predstavi, da bi ga popolnoma poznal, ker v nasprotnem primeru bi mu odrekel ubogljivost, v tem primeru se kralj izpostavi in je odprt za obtožbe. Podobno tisti ki pogojuje svojo vero v Vsemogočnega Stvarnika s polnim znanjem o Njegovi Imanenci, obtožuje Vsemogočnega Allaha.
In če je vprašanje zakaj so pomankljivi, bi bil odgovor, da domišlija ne more doseči višine Njegove Mogočnosti in vseeno hoče doseči to višino, ki je izven njene kapacitete, dejstvo pa je da tudi kakšnih manjših entitet ne more zajeti.
Sonce ponuja ilustracijo tega. Vidimo, da meče luč na cel svet in še vedno nihče ne ve realnosti v ozadju. Obstaja mnogo domnev o soncu in tako prevladujejo različnosti mnenj med učenjaki o njem.
Nekateri pravijo, da je votlo nebesno telo polno ognja, ki sveti svoje žarke z določene odprtine. Nekateri pravijo, da je vrsta nebule. Spet drugi trdijo, da je kot steklo v obliki, sposobno koncentrirati vročino in jo nato žarčiti na svet. Nekateri celo trdijo, da je čisto telo polno zmrznejne vode, in tretji, da je dodaten element dodan štirim elementom.
Ti ljudje se ne strinjajo med sabo o obliki sonca. Nekateri pravijo,da je plska stran, drugi da je vrteča se krogla. Nesporazumi so tudi pri njegovem obsegu. Naketeri pravijo, da je večje, drugi da je manjše od Zemlje. Matematiki pravijo, da je 170x večje od Zemlje.
Z nasprotujočimi si izjavami teh ljudi je evidentno, da so ti ljudje ignorantni o njegovem bistvu. Intelekt je bil sposoben dojeti bistvo sonca, ki ga oči vidijo in ga čuti prepoznavajo, kako naj bi potem dojeli bistvo Boga, ki je izven obsega čutov in skrit od domišlije.
In potem če je vprašanje, zakaj je Bog skrit od domišlije, bi bil odgovor, da ni skrit, kot nekdo ki se skriva za vrati ali zaveso pred človeškim vidom. Ko pravimo da je Vsemogočni Allah neviden očem, mislimo, da je Njegova Imanenca preveč sijajna, da bi ga domišlija ali fizični čuti bili sposobni razumeti, kot je duša tako sijajna, čeprav je ena izmed kreacije, ampak še vedno izven obsega domišlije.
In če je vprašanje zakaj je On tako sijajen, Bitje superiorno vsemu je odgovor da mora biti Stvarnik vesolja in vseh svetov superioren vsemu in razločen pri tem.

Pearls of wisdom by Muffadal, Imam Jaffar as Sadiq a.s.