Subaru si je z Outbackom zadal kar težko nalogo. Zadovoljiti mora v vseh tistih lastnostih, ki so mu jih namenili – biti hkrati terenec, karavan, pa tudi limuzina. Pa še nekaj je izrazito pri petem rodu, v vsem se vidi, da je predvsem namenjen ameriškim kupcem. No, Američanom ne smemo pripisati, da bi na splošno manj pomembnosti pripisovali estetiki in dobremu oblikovanju. Zato je pravzaprav največji korak pri petem rodu Outbacka ravno to, da je zdaj tudi videz zunanjosti malenkost popravljen. Oblikovno je Outback ravno toliko prenovljen in posodobljen, da se bo laže spoprijel s tekmecema z oznako Allroad ali Cross Country. Pri njem je Subaru tudi za slovenski trg uporabil strategijo skorajda popolnoma opremljenih različic. Kar je po eni strani dobro, kajti v njem najdete skoraj vse, kar voznik potrebuje, sploh če upoštevamo še to, da se Subaru želi spogledovati predvsem s tekmeci iz premijskega razreda in pri tem ponujati več za sprejemljivejšo ceno.

Ob dvolitrskem turbodizlu bi sicer lahko izbrali še 2,5-litrski bencinski bokser (za zelo podobno ceno). V vsakem primeru je v Outbacku tudi samodejni menjalnik. Pri Subaruju so mu nadeli naziv Lineartronic, gre pa za neskončnostopenjski menjalnik (CVT) z dodatkom, ki prenose določa v sedmih stopnjah. Drugače kot v nekaterih drugih evropskih trgih je Outback na voljo zgolj z dodatno opremo z oznako Eyesight. Gre za elektronski sistem za varnostni nadzor nad vožnjo in samodejno zaviranje oziroma preprečevanje nevarnosti naleta v avtomobil, ki vozi pred nami. Najpomembnejši sestavni del tega sistema je stereokamera, nameščena na notranji strani v zgornjem delu vetrobranskega stekla pod vzvratnim ogledalom. Z njo sistem pridobiva podatke, ki so pomembni za pravočasen odziv (zaviranje). Tak sistem nadomešča sicer običajna tipala, ki za podoben nadzor delujejo s pomočjo radarskih ali laserskih žarkov.

Kamera zaznava zavorne luči in lahko avtomobil varno ustavi do 50 kilometrov na uro oziroma prepreči hujše posledice trčenja v primeru razlike hitrosti med avtomobiloma do 50 kilometrov na uro. Obeh opisanih možnosti seveda nismo preizkušali, povsem pa prepriča pri običajni vožnji, ko uporabljamo aktivni tempomat. Tedaj namreč omogoča zelo varno vožnjo in ustavljanje tudi v kolonah. Po prvem z dvomom navdanem poskusu in desno nogo kar se da blizu zavorne stopalke smo se prepričali, da stvar zares deluje in je vsekakor dobro uporabna v običajnem prometu. Zaradi varnostnih razlogov, potem ko avto pred nami spelje in se vožnja lahko nadaljuje, Outback počaka na voznikovo spodbudo, lahen pritisk na stopalko za plin, nato pa nadaljuje skoraj samodejno vožnjo (povsem varno). Sistem je v praksi zelo uporaben tudi zaradi hitrega odzivanja ob spreminjanju varnostne razdalje vozečega pred nami, če se na primer avtomobil vrine v kolono.

Omeniti velja, da se je Outback s svojim sistemom odlično odrezal v primerjalnem testu glede učinkovitosti zaviranja v sili, ki ga je pripravil nemški Auto, Motor und Sport. Outback ima tudi štirikolesni pogon in tudi tu lahko zapišemo, da je njegova uporaba pravzaprav povsem samodejna in je težko ugotoviti, ali prilagaja prenos moči na prednji ali zadnji par koles in kako (kot sredinski diferencial deluje večlamelna sklopka s prilagodljivim spreminjanjem prenosa moči med osema – Active Torque Split). Vse deluje povsem neodvisno od volje voznika. Sta pa tu na sredinskem grebenu tik za prestavno ročico samodejnega menjalnika še gumb z oznako X-Mode in tisti za nadzorovano vožnjo navzdol. V obeh primerih gre za povsem elektronski nadzor dogajanja.

Beri dalje...

Kratki test: Subaru Outback 2.0D-S Lineartronic Unlimited - Avto Magazin

Outback je vse v enem: terenec in karavan. S takšno zamislijo se Subaru pri Outbacku že dolgo spogleduje in jo tudi pri svojem petem rodu še ostri.