Članek
18  rabimo novo MINISTRSTVO ZA CELOSTNO IZOBRAŽEVANJE in RAZCVET VSEH POTENCIALOV
Objavljeno Dec 23, 2021

DRUGO MNENJE
DRUGO, NOVO MINISTRSTVO za celostni pristop

Že za samo osnovno izobraževanje (in ne samo za proces šolanja) rabimo DVA MINISTRSTVA.

Trenutno imamo sicer Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, toda v bistvu je to vsebinsko še vedno (staro) Ministrstvo za šolstvo, ki skrbi za proces obveznega šolanja in za intelektualni potencial, ki omogoča uspešen zaključek le parim procentom vseh vključenih otrok.

Naziv trenutno delujočega ministrstva je zavajajoč, saj je pod pojmom izobraževanja mišljeno celostno izobraževanje, ki ga še ne izvajamo. Včasih je bil naziv Ministrstvo za šolstvo, kar je bilo "priročneje" za razlikovanje.

To ministrstvo bi lahko poleg zdrave lokalne hrane za vse otroke (več v četrti in peti ogrlici) omogočilo, da bi imela tudi vsaka javna šola mentorja, ki bi obvladal veščine osnovnega humanističnega temelja.

Brez spoštovanja in zavedanja dostojanstva niso nikjer možni spoštljivi odnosi, ki jih vsi rabimo, ne glede na to, ali »prisegamo« le na intelektualni razcvet, ali pa si želimo omogočiti razcvet vseh potencialov, ki upošteva vse ostale vrste inteligentnosti.

Novo, drugo Ministrstvo za celostno, holistično izobraževanje in za razcvet vseh potencialov, pa bi zajelo vse, kar še klasično Ministrstvo ni, ki pokriva predvsem liberalni, materialistični vidik in je zanj pomemben predvsem intelektualni potencial.

Šolar javne šole je obvezno vsak, ne postane pa vsak šolar učenec, saj se od učenca pričakuje, da se rad (sam) uči, in to ne zaradi ocen, ampak, ker ga to RESNIČNO VESELI.
Skupaj moramo uresničevati vseživljenjsko Učenje z veseljem, LONGLIFE LEARNING with JOY AND FREE CHOICE, ki podpira LIFE SKILLS in omogoča razcvet vseh potencialov, ki bazirajo na osnovnem humanističnem temelju.

Da dopolnimo manjkajočo vrzel, torej nujno rabimo MINISTRSTVO ZA CELOSTNO IZOBRAŽEVANJE in RAZCVET VSEH POTENCIALOV, ki vključuje različna DRUGA MNENJA v praksi.

 

Naštejmo samo nekaj področij, ki jih bi novo Ministrstvo vključevalo poleg različnih DRUGIH znanstvenih MNENJ, ki jih prinaša nova holistična znanost:

◊ LIFELONG LEARNING with JOY and FREE CHOICE
◊ PRAVI VRSTNI RED: NAJPREJ SPOŠTUJ, ŠELE NATO DELUJ:
 le s humaniziranjem področja izobraževanja, bomo začeli postajati humani in učlovečeni, kar je ena osnovnih in zato bistvenih vrednot, ne le razsvetljenskega humanizma, ampak tudi vsake znanosti, ne le holistične.

◊ VEŠČINE ZA OBVLADOVANJE notranjega mentalnega in  duševno-duhovnega prostora, za zdravo soočanje s strahom, s stresom, za zdravo komunikacijo.

◊ vključevanje različnih vrst inteligentnosti: socialna inteligentnost, čustvena inteligentnost, razumska inteligentnost, gibalna inteligentnost, duhovna inteligentnost, intuitivna inteligentnost, domišljijsko ustvarjalna inteligentnost, ročna inteligentnost, povezovalna inteligentnost, inteligentnost, ki pomeni zmožnost posebnega zaznavanja v prostoru, presežna inteligentnost (preseganje polarnosti, uporaba smeha humorja…), sobivanjska inteligentnost...

V skoraj sto tezah(dr.K.G) je opisano sedanje stanje in so navedene vrste inteligentnosti, ki jih klasična javna šola ne podpira, ne razvija.

◊ različna DRUGA MNENJA, znanstveno podprta, poleg liberalnega, biologičnega materialističnega svetovnega nazora, tudi pogledi znanstvenikov, ki npr. dokazujejo, da smo presežna, biofilna celostna bitja, s potrebo po iskanju smisla, lepote, ljubezni do življenja, povezanosti, sodelovanja. Smo večplastna bitja, z nedotakljivim dostojanstvom, ki se izraža v veselju, radosti in hvaležnem praznovanju življenja.  Če tega ne upoštevamo, drsimo v nekrofilijo in globalne kolapse.

(otroci bi se seznanili tako z uradnim, mainstream mnenjem, kot z drugim mnenjem drugače razmišljajočih znanstvenikov. Namen je, da imajo izbiro, in da se sami odločajo in si sami oblikujejo svoje lastno mnenje.)

◊ posameznikom prilagojeni učni programi

◊veščine za odpornost in zaščito možganov, za nevrogenezo, za zdravi življenjski slog

◊ zdrava hrana lastne, šolske pridelave ali od lokalnega bio kmeta

◊ učenje ohranjanja zbranosti, čuječnosti, pozornosti

◊ področje aktivnega in odgovornega državljanstva

◊center za razcvet prave e-direktne demokracije

◊ center za učenje sreče, radosti, tudi za smer radostnega staranja
otočki LONGLIFE LEARNING with JOY bi naj bili po celi Sloveniji

◊ učenje samostojnega razmišljanja, metode paralelnega razmišljanja šestih klobukov (pri nas zelo razširila N.M.), za ustvarjanje lastnega mnenja, za sprejemanje drugačnosti in sprejemanje drugega mnenja, ne le znanstvenega, ampak tudi zasebnega, drugačnega mnenja.

 

Vse to so samo ODPRTI PREDLOGI, kot bi naj bila tudi vsa MNENJA ODPRTA.
Le to vodi v odprto, torej svobodno in demokratično družbo.

                                              (tretja ogrlica: Slovenija-možganski trust EU)