Že nekaj časa nam »obljubljajo«, da bo ta teden, menda v četrtek, potekala vseslovenska akcija za umiritev hitrosti na cestah in da bo v akciji sodelovalo približno 600 radarjev, ki bodo merili hitrost na naših cestah.

 

Policija je na svojih spletnih straneh celo objavila ure in lokacije, kje bodo na nas prežali policisti z radarskimi aparati.

 

http://www.policija.si/apps/lokacije_meritev/

 

Že nekaj časa nazaj je bil v igri celo predlog, da bi za zmanjšanje hitrosti, oziroma po mojem, da bi kaznovali večje število voznikov, na radiih prenehali objavljati sporočila, kje in kdaj stojijo radarske kontrole.

 

No na srečo se ta predlog ni uresničil. Eden od argumentov, zakaj ta predlog ni bil sprejet, je bil tudi ta, da se z radijskim opozorilom vsaj tisti čas, na tisti lokaciji umiri promet in ni kršitev prekoračitve hitrosti.

 

Pred časom je vladna služba, Agencija za varnost v prometu (AVP), celo obtožila Policiste oziroma policijske sindikaliste, ki vodijo stavko, da so krivi za poslabšanje prometne varnosti in za povišanje števila mrtvih na cestah.

 

Seveda se strinjam s tem, kar je povedal predstavnik AVP, da ljudje vozimo v skladu s pričakovanji, kaj se dogaja na cesti, oziroma, če pričakujemo, da bomo s strani Policistov ustavljeni ali kontrolirani, bomo seveda vozili bolj previdno in najbrž za volan ne bomo sedli pijani.

 

To pa ne pomeni, da do krivi Policaji, ker stavkajo.

 

Kriv je vsak posameznik, voznik ali drugi udeleženec v prometu, ki vozi pijan ali zavestno krši cestno prometne predpise.

 

Ker slovenska Policija stavka in ob tem opravlja samo najnujnejše zadeve in ob kontroli prometa, za manjše prekrške izreka samo opozorila, se je v državno malho prililo občutno manj denarja iz kazni, ki bij jih Policaji  izrekli ob teh manjših kršitvah.

 

Po mojem mnenju seveda za vožnjo pod vplivom alkohola ali za kakšno drugo hujšo prekoračitev hitrosti ali za povzročeno prometno nesrečo pa Policaji seveda  ne morejo izreči samo opozorilo in se prepričan, da tako tudi je.

 

Ker so Policaji med stavko, ki traja že skoraj pol leta, pod velikim pritiskom svojih nadrejenih, jih najbrž le-ti pošiljajo na teren, da država zasluži kaj denarja.

 

Policijski sindikalisti seveda pritiskajo na vodstvene strukture Policije, ampak Policaji so na terenu le prepuščeni samemu sebi in se jih  tem pritiskom kar nekaj ukloni, saj se vsak pač boji za svojo službo.

 

Seveda je vsega tega kriva dolžina same stavke, ki ne da nekega afekta.

 

Ko so Policaji stali pred Vlado v uniformah s transparenti, bi morali vztrajati tam do izpolnitve zahtev, ker potem je njihova »ladja« šla samo navzdol, proti dnu morja.

 

Sama ta akcija, ki bo potekala jutri, po mojem skromnem mnenju, ne spada pod nujne naloge Policije, ki so jih Policaji dolžni opravljati med stavko.

 

Kaj to pomeni?

 

Ali to pomeni, da bodo na teh lokacijah Policaji samo stali, se delali, da merijo hitrost, ali pa bodo resnično merili hitrost in tiste z manjšimi prekoračitvami hitrosti, samo opozarjali?

 

Bomo videli.

 

Če ne drugega, pa to vseeno pomeni preventivo, ker bodo ljudje vozili previdno, ker bodo pričakovali, da jih bodo Policaji ustavili. To pa tudi pomeni umiritev prometa.

 

Nekaj patrulj bo tudi na avtocestah in prav je tako. Kar preveč pogrešam večjo kontrolo prometa na avtocestah. Pa ne meritve hitrosti, ki so sicer v nekaterih primerih res visoke, temveč bolj v kontroli vožnje tovornega prometa, ki je s strani predvsem tujih voznikov, včasih res katastrofalen.

Kar ošpice dobim, ko vidim, da se prehitevata dva tovornjakarja in oni, ki prehiteva, vozi dober kilometer več na uro kot prehitevani voznik.

 

Seveda pa en dan ne pomeni nič in seveda ni pričakovati velikega števila kazni za prometne prekrške.

 

Ljudje smo se vseeno kar navadili, da vozimo po predpisih, vsaj nekateri, ker je, vsaj na ljubljanskem območju, veliko število redarskih radarjev, ki prežijo nate za skoraj vsakim grmom.

 

Je pa res, da so nekje omejitve absurdne. Če samo pogledamo primer Ižanske ceste, o kateri sem že pisal. Tam je res absurno, da na široki cesti s kolesarskimi stezami in varovalnimi ograji, ravna cesta, omejitev pa 50 km/h.

Sploh pa so absurne cone 30/km, kjer imamo nekje po Ljubljani celotna naselja z cono in omejitvijo 30km/h.

Tam so velikokrat, predvsem radarji redarjev, upam, pa da se Policaji ne bodo postaljali ravno na takšne točke, kjer so omejitev res neživljenjske.

Vozimo po pameti, z glavo in ob vsem tem prometu bomo vsi skupaj imeli večjo verjetnost, da se nam na cesti kaj ne zgodi.