Hrana za zdrave možgane

OddajŽenski Svet, dne 2015-06-03 ob 12:58:55

Z leti se pogosto pričnejo pojavljati težave s spominom in kognitivnimi funkcijami, a to lahko pomagate preprečiti že danes, s pomočjo teh živil.

Zdravje možganov je pomembno v vseh življenjskih obdobjih, a se ga običajno najbolj zavedajo starostniki, ko jim peša spomin ali se pričnejo pojavljati bolezni kot sta demenca in Alzheimerjeva bolezen. Zdravje možganov je najpomembnejša komponenta v ohranjanju zdravega življenjskega sloga starostnikov, je v študiji iz leta 2014 ugotovilo AARP (Ameriško združenje upokojencev). Linda Milo Ohr pa je v prispevku, objavljenem v marčevski številki revije Food Technology, izpostavila živila in hranila, ki vam lahko pomagajo ohraniti zdravje možganov.

Orehi

Po nekaterih podatkih naj bi z orehi v svoji vsakodnevni prehrani lahko pozitivni vplivali na zmanjšanje tveganja oziroma upočasnitev začetka ali napredovanje Alzheimerjeve bolezni.

Borovnice

Ti majhni vijoličasti sadeži so znani po svojih antioksidantih in protivnetnim učinkom, zmerno uživanje borovnic pa lahko pomaga tudi vašim možganom, saj povečajo signaliziranje nevronov v možganskih centrih.

Jajca

So odličen vir holina, ki se ga povezuje z zdravjem jeter in splošnim zdravjem žensk, pomaga pa tudi pri komunikacijskih sistemih za celice v možganih in drugod po telesu. Holin lahko možganom nudi podporo tudi med staranjem in pomaga preprečiti spremembe v kemiji možganov, katerih posledica je pogosto upad kognitivnih funkcij.

Kakavovi flavanoli

Kakavovi flavanoli naj bi izboljšali cirkulacijo krvi in zdravje srca, nekatere uvodne študije pa kažejo tudi možno povezavo z izboljševanjem delovanja možganov. V neki študiji so ugotovili, da bi kakavovi flavanoli lahko izboljšali delovanje posebnega dela možganov, imenovanega dentatni girus, ki je povezan s spominom.

Magnezij

Dodatki magnezija se pogosto priporočajo tistim, ki so doživeli resne pretrese možganov. Veliko ga vsebujejo predvsem avokado, soja, banane in temna čokolada.

Omega 3

Omega 3 maščobne kisline se nahajajo praktično na vseh seznamih zdravju koristnih hranil. Že dolgo je poznan njihov ugoden vpliv na zdravje srca, zdaj pa so odkrili še, da lahko vpliva tudi na kognitivne sposobnosti. Svoji prehrani dodajte lososa, olje lanenih semen in chia semena, saj jih ta živila vsebujejo največ.

Fotografija: Depositphotos

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Ženski Svet
Ženski Svet
Objavil/a 2015-06-03 12:58:55 (Jun 03, 2015)
Starejša objava Novejša objava
Hrana za zdrave možgane - Revija Ženski Svet

Z leti se pogosto pričnejo pojavljati težave s spominom in kognitivnimi funkcijami, a to lahko pomagate preprečiti že danes, s pomočjo teh živil.

ZADNJE OBJAVE
Mala šola poziranja s Taylor Swift
Privlačne v črni
Posnemajte navade vplivnih ljudi
Ga odvrača vaš nosečniški trebušček?
Pretiravate z vadbo?
Pomladite trepalnice
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
oktober 2019
PTSČPSN
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj