Z jogo nad stres

OddajŽenski Svet, dne 2014-11-17 ob 16:40:42

elo, um in duh so medsebojno tesno povezani. Cilj izvajanja hatha joge je ravno v uskladitvi telesa, uma in duha in ne le za krepitev telesa, okrepitev je le posledica vadbe. Telo z redno prakso joge in umirjanjem misli samo postane zdravo, lepo in harmonično.

Naše telo je ustvarjeno za gibanje

Živimo v času, ko na delovnih mestih delamo večinoma v sedečem položaju, naši gibi so precej omejeni in delo pogosto enolično. Telesna nedejavnost lahko botruje nastanku mnogih bolezni, ki bi jih lahko preprečili z malo časa in dobre volje. Vsaj enkrat dnevno raztezanje in sproščanje posameznih delov telesa pripomore k povečanju pretoka krvi v vse celice telesa in ga s tem krepi. Vadba hatha joge krepi posamezne mišične skupine, jogijske vaje z zasuki masirajo in raztezajo notranje organe ter raztezajo hrbtenico, skupine tako imenovanih obrnjenih jogijskih položajev uravnavajo krvni pritisk in raven hormonov v telesu. Skupine stoječih jogijskih položajev stimulirajo in krepijo celotno telo, postane močnejše in bolj energično.

Redna telesna dejavnost krepi mišice, vpliva na zdravje kosti, blaži upadanje psihofizičnih in funkcionalnih sposobnosti telesa, pripomore k zmanjšanju stresa in depresije, krepi imunski sistem ter izboljšuje spanec.

Dihanje je življenje

Brez dihanja ni življenja. Pri jogi se dihanja lotimo z različnimi dihalnimi tehnikami. Zavestno usmerjanje dihanja in popolno jogijsko dihanje povezuje tri načine dihanja – trebušno dihanje ali dihanje s prepono, prsno dihanje in dihanje s pljučnimi vršički. Trebušno dihanje je temelj dihanja, tako dihajo dojenčki in majhni otroci. Odrasli pa smo na ta način dihanja pozabili. Vsi v stresnih situacijah dihamo plitko in sčasoma to lahko postane naš način dihanja. Trebušno dihanje pa popolnoma izkoristi pljučne zmogljivosti, upočasni dihanje in poglobi sprostitev. Z zavestnim usmerjanjem dihanja povečujemo vitalnost in telesno odpornost, razstrupljamo telo, smo bolj sproščeni in umirjeni.

Umirjanje misli in pozornost

Poleg telesnih in dihalnih vaj je pomemben del joge tudi umirjanje misli in osredotočanje, meditacija. Pogoj za meditacijo je, da se sprostimo fizično in mentalno.

Z meditacijo ne mislimo le na tisto, ki jo izvajamo v osnovnem sedečem položaju, ampak tudi na pozornost, ki jo usmerjamo pri izvajanju jogijskih položajev. Pri vadbi joge smo s pozornostjo ves čas usmerjeni na telo in občutke, ki nas prevevajo. Pozorni smo na vse, kar se dogaja v nas v tistem trenutku, kar pomeni, da smo že v posebnem meditativnem razpoloženju. Tako se počasi distanciramo od situacij, ki nam povzročajo stres, ter smo usmerjeni le nase, svoj gib ter dih. Ko na trenutno stresno situacijo pogledamo umirjeni in sproščeni, pa le-ta pogosto dobi popolnoma drug pomen, mi pa lažje poiščemo vzrok stresa ter kako ga odpraviti.

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Ženski Svet
Ženski Svet
Objavil/a 2014-11-17 16:40:42 (Nov 17, 2014)
Starejša objava Novejša objava
KATEGORIJE OBJAVE
ZADNJE OBJAVE
Mala šola poziranja s Taylor Swift
Privlačne v črni
Posnemajte navade vplivnih ljudi
Ga odvrača vaš nosečniški trebušček?
Pretiravate z vadbo?
Pomladite trepalnice
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
oktober 2019
PTSČPSN
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj