Vse bliže smo nedelji, 24. septembra, ko naj bi Slovenke in Slovenci odločali o tem ali potrditi ali pa zavrniti vladni zakon o 2.tiru. Za njegovo referendumsko potrditev se vlada Mira Cerarja poslužuje vseh in vsega, celo iz proračunske rezerve sama sebi za kampanjo nameni 97 tisoč evrov. Zato boj Vilija Kovačiča iz Civilne iniciative davkoplačevalci se ne damo proti referendumski potrditvi več kot spornega zakona na trenutke spominja na spopad med Davidom in Goliatom. Vili Kovačič sicer pravi, da se ne počuti kot David, ker verjame v zrelost in zavest Slovencev, da bodo v nedeljo stopili na volišča in se z odločnim NE uprli plenilski državi. »Verjamem, da bo v nedeljo David premagal Goliata, državo namreč, ker verjamem, da so Slovenci dovolj osveščeni, kar so dokazali tudi ob izjemno hitri organiziranosti, ko se je čez noč v Carigrad odpravilo nekaj tisoč navijačev. In ta nacionalni naboj je treba pokazati tudi to nedeljo.« Dr. Jože Duhovnik, avtor ene od različic projekta dvojnega tira med Divačo in Koprom. »Ne moremo mimo dejstva, da Luka Koper 3 milijarde evrov ne more izplačati niti v petdesetih letih, prav tako ne moremo sprejeti vladnega zavajanja o tem, da bodo za projekt, težak 961 milijonov evrov zbrali 1,8 milijarde evrov. Milijarda bo torej preprosto izginila, poniknila. Ves projekt je na zelo trhlih temeljih, čeprav so že pokurili 42 milijonov evrov samo za svoje plače.« Da se je zdaj oglasil idejni oče tega vladnega projekta profesor Zgonc, ki je z njim 20 let posiljeval vse vlade, pa ni uspel. »Zadnja vlada Mira Cerarja želi v prostor umestiti osiromašeno verzijo Zgončevega projekta, ne da bi vedeli, kolikšna bo končna cena!«

»Od vsega začetka smo govorili le o projektu dvotirne proge,« je bil jasen dr. Jože Duhovnik. Zanj je projekt drugega tira navadno strokovno skrapucalo, enako so skrapucalo  tudi njihove trditve, da bodo tovorni vlaki v tistem 600 metrskem zavoju 2000 ton v strmino 17. promilov. »Res je, da imamo slovenske standarde, vendar po nemških in norveških standardih v tistem ovinku je nemogoče prepeljati 2000 ton. In potem se znebijo tudi tako strokovnih razlag, kot je, da če ne bo šlo z dvema lokomotivama spredaj, bomo pa na rep kompozicije dodali še eno lokomotivo.« Duhovnik poziva gradbeni lobi na čelu z DRI, da so ogledajo zastoje pred Karavankami ali pa most pri Ravbarkomandi, ki ga popravljajo vsakih pet let. »In to so njihove reference! Zdaj, ko je zmanjkalo denarja na avtocestnem programu, kjer so se leta mastili, se želijo prigrabiti še železniški denar. Tri milijarde za dvotirno progo na trasi drugega tira je odločno preveč, pa še projekt je zanič.«

Duhovnikov projekt predvideva postavitev drugega tira ob obstoječem tiru na relaciji Divača Koper, ker so lastniki parcel ob njej Slovenske železnice, zato se izogne dolgotrajnemu in dragemu odkupu zemljišč in v štirih letih bi Luka Koper dobila drugi tir. »Vlada Mira Cerarja skupaj z gospo Bulčevo v Bruslju podrepno sodeluje z Avstrijci, ki želijo, da gradimo drugi tir po vladnem predlogu, ker bodo z našo triletno zamudo pri gradnji imeli izgovor, da tovor preusmerijo v Trst.« PO vladnem predlogu bi gradnja 2.tira trajala do leta 2026, Avstrijci pa bi svojo progo končali tri leta prej. Če bi obveljala verzija, ki jo predlaga dr. Jože Duhovnik, bi bila investicija v celoti končana 2024 in to z zmogljivostjo 45 milijonov ton tovora na leto.

Vlada slepo sledi svojemu projektu, za katerim je seveda interes gradbenega lobija, pa tudi neformalnega omrežja, zato se niti ne ozira na revizijo OECD, ki je projekt preprosto raztrgala. Logika vlade Mira Cerarja je, da čim prej  pride do prve lopate in da se gradnja zavleče čim dlje. »Rabijo prvo lopato, ker so prihodnje leto volitve, pa se nimajo s čim pohvaliti,« dodaja Vili Kovačič. »Iz tega tira se bo napajala paradržava, tudi mediji,« dodaja Kovačič. Oba z dr. Jožetom Duhovnikom zato pozivata državljane Slovenije, da v nedeljo množično stopijo na volišča in z odločnim NE ustavijo plenjenje države in davkoplačevalcev.