Združenje turističnih kmetij Slovenije je bilo ustanovljeno konec leta 1997 (4. 11.). Organizirano je v skladu z Zakonom o društvih in kot področna turistična organizacija povezuje že 400 turističnih kmetij iz vse Slovenije. Člani združenja imajo okrog 2.600 ležišč in 11.800 sedežev.- http://www.turisticnekmetije.si/


							
							 

Po podatkih (marec 2017) Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS v Sloveniji so kmetije z dopolnilno dejavnostjo turizem na kmetiji v Sloveniji sledeče :

  • 446 izletniških kmetij,
  • 81 vinotočev,
  • 26 osmic,
  • 395 turističnih kmetij z nastanitvijo.

Vse te kmetije imajo skupaj 33.937 sedežev in 4.751 ležišč.

Od ustanovitve leta 1997 dalje skrbi združenje za:

  • skupen nastop turističnih kmetij na trgu,
  • za razvoj ponudbe,
  • informiranje in usposabljanje nosilcev turistične dejavnosti na kmetijah,
  • zastopanje interesov članov na gospodarskem in pravnem področju,...

Združenje svojim članom nudi:

  • brezplačno svetovanje o aktualnih zadevah,
  • mesečno informiranje članov o aktualnem dogajanju,
  • brezplačno predstavitev na sejmih v okviru združenja,
  • cenejše objave v promocijskih materialih združenja,
  • cenejšo objavo na internetu,
  • ugodnejša ali brezplačna usposabljanja (računalniški tečaji, tečaji tujih jezikov, komuniciranje z gosti....ipd.).

Dejavnosti promocijskega spleta so v preteklih desetih letih pomembno vplivale na: 

  • večjo prepoznavnost ponudbe turističnih kmetij,
  • boljše zavedanje potrošnikov,
  • boljše poznavanje in večjo naklonjenost ponudbi slovenskih turističnih kmetij
  • ter tako zagotovile vsaj 30% večjo zasedenost zmogljivosti v primerjavi z letom 1997.

Združenje turističnih kmetij Slovenije že od samega začetka tesno sodeluje s:

  • Slovensko turistično organizacijo,
  • Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
  • Ministrstvom za gospodarstvo,
  • Kmetijsko gozdarskimi zavodi v okviru Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije ter
  • z različnimi izobraževalnimi ustanovami.

Z razvojem turističnih produktov podeželja, z dobro načrtovanim marketinškim komuniciranjem na domačem in tujih trgih, pri katerem bo ZTKS sodelovalo s Slovensko turistično organizacijo ter drugimi strateškimi partnerji ter z dvigom kakovosti turističnih storitev, želimo v prihodnjih petih letih povečati zasedenost zmogljivosti na 90 dni in s tem prispevati k:

  • višjim prihodkom kmetij iz turistične dejavnosti,
  • k novim delovnim mestom na kmetijah ter
  • nenazadnje k ohranjanju poseljenosti in kulturne krajine našega podeželja.

Turistične kmetije s svojo avtentičnostjo in domačnostjo predstavljajo pomemben del slovenske turistične ponudbe.

ZTKS je ob 20-letnici izdal zbornik z naslovom »Oj, lepo je res na deželi«, ki v besedi in sliki bralca popelje skozi zgodovino ZTKS od leta 1997 do danes.

 

Mirjana Ivanuša-Bezjak