Več medijev v ZDA je v preteklih dveh dneh povzelo rezultate javnomnenjske raziskave, objavljene 2. julija 2019, opravljene konec junija, po kateri kar tretjina (33 odstotkov) od 1000 vprašanih Američanov meni, da so ameriški mediji “sovražniki ljudstva”.

Hkrati pa je 67 odstotkov vprašanih odgovorilo, da so mediji “pomemben del demokracije”.

Večina respondentov, ki imajo tako negativno mnenje o ameriških medijih, je sicer pristašev Republikanske stranke, in sicer 51 odstotkov, vendar pa jih enako meni tudi 35 odstotkov tistih, ki se deklarirajo kot “neodvisni”, a le 14 odstotkov Demokratov.

Kot je znano, je tudi sam Predsednik Trump oster kritik t.i. liberalnih medijev in te tudi redno označuje kot “lažnive”, pogosteje pa tudi kot “sovražnike ljudstva”.

Predsednik Trump sicer uživa naklonjenost nekaterih najvplivnješih ameriških medijev kot “Fox News”, ki je že sedemdeset kvartalov zapovrstjo najbolj gledani kabelski medij novic. Medtem pa je liberalni in do Trumpa zelo kritični CNN na isti lestvici zdrsnil na petnajsto mesto.

Poleg tega pa Predsednik Trump zelo spretno obvladuje družabne medije, še zlasti Twitter, na katerem ima kar 62 milijonov sledilcev.

Podobne rezultate glede (ne)zaupanja Američanov v medije so sicer že pokazale nekatere prejšnje raziskave. Zato bi moral biti skrajni čas, da bi navedeni rezultat te najnovejše raziskave, ki ugotavlja  tako visoko stopnjo nezaupanja Američanov v osrednje medije, seveda moral sprožiti plat zvona pri lastnikih in urednikih medijev, kar pa se vsaj doslej ni zgodilo oz. vsaj ne v večjem obsegu in z vidnimi rezultati.


Zato jih bo v nekakšno samorefleksijo in bolj profesionalno ravnanje verjetno lahko prisilil le še nadaljni padec njihove kredibilnosti ter posledično gledanosti in branosti, s tem pa tudi občutno zmanjšanje števila naročnikov in prihodkov. 

Ta trend pa je v ZDA že bil zaznan oziroma ugotovljen v preteklosti tako, da je samo v letu 2018 posledično izgubilo delo skoraj petnajst in pol tisoč zaposlenih v medijih, od teh daleč največ prav novinarjev. Letos pa je bil zabeležen neslaven rekord, ko je samo v enem dnevu, in sicer 24. januarja, bilo ob delo več kot tisoč novinarjev.   


Ugotovitve in nauk omenjene raziskave bi gotovo moral veljati tudi za slovenske medije, čeprav raziskave, ki bi vsebovale takšno vprašanje, v Sloveniji še niso bile opravljene oziroma vsaj ne objavljene in zato javnosti ni znano, kolikšen odstotek Slovencev ima podobno negativno mnenje o slovenskih kot Američanov o ameriških medijih.