Sveta glava

OddajAna Kos, dne 2018-03-24 ob 13:02:24

Otrokom pripovedujem o Jezusovem življenju.

Pokažem sliko njegove zadnje večerje, to sliko izberem zato, ker se mi zdi umetniška (otrokom želim približati tudi umetnost), predvsem pa zato, ker je na njej lahko najti Juda Iškariota. Jasno. Otroci ga takoj najdejo, medtem ko na raznih drugih slikah ni tako očitno, kateri je on.

Seveda je vse to pravzaprav zadeva tega, kar smo se naučili. Kar vemo. Kar so nam povedali.

V resnici težko ocenjujemo svetost oz. nesvetost posameznika.

Kakorkoli, pridružite se otrokom in povejte, kdo na sliki je Juda Iškariot. :-)

Rezultat iskanja slik za zadnja večerja

Fotka od tu.

Večina otrok takoj pove. Posebej všeč mi je izjava deklice, ki pravi: "Ta, ki nima svete glave!"

Seveda se potem pogovarjamo o svetih glavah.

"Ana, ti imaš tudi sveto glavo!" pravi eden od otrok.

Z otroki se pogovarjamo o tem, da imamo vsi svete glave, če se trudimo biti dobri, da pa se pravzaprav ob zaključku življenja najbolj vidi, koliko so naše glave res svete. Ker še tako dober človek, ki velja za poštenega, prijaznega, dobrosrčnega, včasih kasneje v življenju "pozabi biti dober". Njegova "sveta glava" potem ni več sveta ...

Tudi o Judu Iškariotu težko govorimo kaj več. Vemo, da je izdal Jezusa. Ne vemo pa, kako je potem sam doživljal vse to. No, vemo, da mu je bilo zelo hudo. Mislim, da se ni zavedal, kako hudo stvar bo naredil s tem, ko bo Jezusa izdal.

Ob sliki se potem pogovarjamo o zadnji večerji. O Jezusovih besedah, ki posvetijo kruh in vino. O Jezusovi zadnji večerji, ki je prva sveta maša.

Ob zaključku verouka imamo skupaj s starši molitev - skupaj izgovarjamo besede, ki jih slišimo pri vsaki maši ... Jezusove besede. Vsak blagoslovi kruhek, ki ga ima v svojih rokah.

In potem ena deklica, vsa v vzdušju "svetih glav", reče: "Zdaj bom pa spravila kruhek v žep - in zdaj bo sveti žep - saj sem vanj dala sveti kruhek!"

In naša usta bodo sveta, če bomo jedli sveti kruh. In potem - če bomo uživali sveti kruh - bodo sveta tudi naša srca!

Moji ljubi veroučenci!

profileimage
Všeč mi je
2
Komentarji
15
resnica
1
Mar 29, 2018
izdajalci ki ste se prodali okupatorju Vatikanu
#15
Radmila Čučak
4
Mar 25, 2018
Abram......Jezus je vedel, da ga bo Juda izdal in vedel je, da volja Očeta, da se žrtvuje, temu bi se lahko izognil pa se ni.......zaradi ljubezni do človeštva

To še ne pomeni, da ga je Juda izdal zaradi brezpogojne ljubezni, kakor trdi gnostik, ki ni navedel nobene podlage, za svoje trditve..

Ana Katarina je lepo povedala: Sin človekov sicer odhaja, kakor je pisano o njem, toda gorje tistemu človeku, po katerem je Sin človekov izročen. Bolje bi bilo za tega človeka, da se ne bi rodil....
#14
Ana Kos
1
Mar 25, 2018
Abram, tudi tebi hvala za komentar (4).
Kaj je svoboda, življenje v svobodi?
Po moje je to pravzaprav živjenje v ljubezni. So pa vsakodnevna vprašanja in vsakodnevno odločanje.

Dati svoje življenje za druge ...? V bistvu ga dajemo dan za dnem. Dajemo ga in ga, če smo v ljubezni, tudi množimo.
"Kdor se za svoje življe boji, ga bo izgubil."

#13
abram1b2 Cej
0
Mar 25, 2018
Moje vprašanje naslavljam na slehernika. Ali priznate Jezusu vsevednost in vsemogočnost ? Če mu jo, potem vam mora zdrava pamet povedati,da je Jezus namerno in zavestno žrtvoval svoje telo,za lastno in vstajenje in omogočil s svojim dejanjem vstajenje celotnega človeštva.
Kaj pa vstajenje in vesoljno samospoznanje pomeni, pa večina niti ne razume.

Juda ni mogel Jezusa izdati,ker je Jezus vedel za Judovo namero.V bistvu tu ne gre za nobeno izdajo,gre za prikaz kaj Jezusa vedno čaka,ko se pojavi /samorodi/ po Svetem duhu med nami..

Dokler se bo Biblijo bralo dobesdno bomo vedno tavali v temi.

Biblijski zapisi izhajajo iz enotne brezčasne civilizacijske zapuščine /osnova vseh verstev sveta/ in je šifriran zapis- razumevanja vsega.,

Šele ko smo mi ponovno psihofizično dozoreli jo zmoremo dešifrirati in razumeti.
RKC danes namerno zavaja lastne vernike,ker se boji novega prihoda Jezusa ,ki ji bo odvzel njeno samooklicano posredništvo med Bogom in ljudmi.

Nihče pa ne razume,da smo mi vsi individualna samomanifestacija Boga samega,ki je v resnici večno sedanja vseobsežna vesoljna samo delujoča,samo zadostna in samo hranitvena vseobsežna samo bitnost-Sama v vsemu večno sedaj.

To pomeni da je Bog sam v vsemu in vse je individulna božja samo menifestacija od kamna do človeka..
#12
Gnostik
0
Mar 25, 2018
Ga Ana zate, ker za ga. Radmilo ni rešitve iz ozkogledne Vatikanske zaciklanosti.





Oče naš, ki si v nebesih, posvečeno bodi tvoje ime. Pridi k nam, tvoje kraljestvo. Zgodi se tvoja volja, kakor na nebu, tako na Zemlji. Daj nam danes naš vsakdanji kruh. Odpusti nam naše dolge, kakor tudi mi odpuščamo svojim dolžnikom. Ne zapelji nas v skušnjavo in reši nas hudega. Amen.




Zamisli si nekoga, ki naj bi se povsem zatopil v meditacijo v molitev in naj bi pomensko sedem členov razvoja združil kot sedem prošenj v eni molitvi. Kako bi to izrekel?

Da bi izrazil, kar naj bi s to molitvijo dosegel, bo, še preden izreče sedem prošenj, rekel: Oče naš, ki si v nebesih. To kaže na najglobljem duševnem temelju človeške narave na najbolj notranje bitje človeka, ki primerno krščanski ezoteriki ustreza duhovnemu kraljestvu. Prve tri prošnje se nanašajo na tri višje člene človekove narave, na božansko vsebino človeka: Posvečeno bodi tvoje ime. Pridi k nam, tvoje kraljestvo. Zgodi se tvoja volja.

Zdaj preidemo od duhovnega kraljestva k zemeljskemu: Zgodi se tvoja volja, kakor na nebu, tako na Zemlji. Naslednje štiri prošnje se nanašajo na štiri nižje člene človekove narave.

Kaj bomo povedali o vzdrževanju fizičnega telesa v planetarnem življenju? Daj nam danes naš vsakdanji kruh.

Kaj bomo rekli o eteričnem ali življenjskem telesu? Odpusti nam naše dolge, kakor tudi mi odpuščamo svojim dolžnikom. To je prošnja po zravnavi tega, kar se je zgodilo zaradi grešnih dejanj eteričnega ali življenjskega telesa.

Kaj bomo rekli glede astralnega telesa? Ne zapelji nas v skušnjavo.

In glede Jaza? Reši nas vsega hudega, reši nas zla.

Tako v sedmih prošnjah Očenaša ne vidite nič drugega kot prošnjo človeške duše, če se pravilno povzdigne do tega, da od božanske volje izprosi tak razvoj posameznih delov človeka, da le-ta najde skozi univerzum svojo pravo življenjsko pot, na kateri vse dele svoje narave pravilno razvije. Očenaš je torej molitev, s katero naj bi se človek v trenutkih, ko to potrebuje, povzdignil do smisla razvoja svoje sedemčlene človekove narave, in sedem prošenj je izraz duhovnoznanstvenega gledanja človekove narave, četudi jih izpove najbolj preprost človek, ki jih sploh ne more razumeti.

Vsi meditacijski obrazci, ki od nekdaj obstajajo v velikih verskih skupnostih, izvirajo iz skrivne znanosti. Razčlenite lahko vse resnične molitve, besedo za besedo, nikoli ne boste našli, da so to le besede, poljubno razvrščene ena za drugo. Z njimi ne sledijo nekemu temnemu nagonu in jih le lepo razvrščajo, ampak so veliki modreci pridobili molitvene obrazce iz modrostnih učenj, ki jih danes imenujemo duhovna znanost. Ne obstaja resnični molitveni obrazec, ki se ne bi rodil iz velikega znanja, in ko je molitev učil veliki posvečenec, začetnik krščanstva Kristus Jezus, je imel sedem členov človeške narave pred očmi in je v svoji molitvi to sedemčleno človekovo naravo tudi izrazil.

Tako so urejene vse molitve; če ne bi bilo tako, ne bi imele moči za tisočletna delovanja. Le kar je tako urejeno, ima moč delovanja tudi v preprostem človeku, ki pomena besed sploh ne razume.





Blagoslovljeno cvetno nedeljo želim .

#11
Radmila Čučak
2
Mar 25, 2018
Ana.....apokrifni Evangeliji ne nasprotujejo izbranim Evangelijem v Svetem Pismu, ampak jih dopolnjujejo ......vsebujejo bolj poglobljene razlage o temnih vladarjih, stvarjenju sveta, in vlogi človeka v njem

.tudi videnja nune Ane Katarine Emmerich ne nasprotujejo Evangelijem, ampak jih dopolnijo s podrobnostmi....

Ana <3, veseli me, da imaš veliko razumevanje in ljubezen do Jezusa in da to prenašaš na mlade rodove :))
#10
Radmila Čučak
1
Mar 25, 2018
Gnostik, ti si tisti, ki ne razume Judovega Evangelija.......prevedla sem več kot 50 gnostičnih svetih spisov knjižnice Nag Hammadi in zelo dobro razumem, kaj je božansko in kaj človeško v Jezusu.

Jezus se ni ničesar dogovoril z Judo, če to trdiš, pa navedi konkretne stavke, ki to dokazujejo.....ja Juda se je v viziji dvignil k svetim generacijam, a je od tam tudi padel, v najgloblje in večno prekletstvo....

.. tvoje razlage o brezpogojni ljubezni Jude do Jezusa nimajo nikakršne osnove v nobenem svetem spisu

Naj ti bo v pomoč razumevanju vloge Jude videnje A. K. Emmerich, ki je povedala, da je bil Juda zadolžen za skupno blagajno, iz katere je ves čas kradel denar.....in da sta to vedela sveta Marija in Jezus

Anna Katarina Emmerich: Jezus je potem rekel: Sin človekov sicer odhaja, kakor je pisano o njem, toda gorje tistemu človeku, po katerem je Sin človekov izročen. Bolje bi bilo za tega človeka, da se ne bi rodil....

Med Judi je dati kruh z omako znamenje prijateljstva in zaupanja. Jezus mu je potem dal posodo, da bi ga posvaril, brez da bi drugim oznanil njegovo krivdo. Toda srce Jude je gorelo v jezi in ves čas večerje sem videla grozljivo majhno figuro, ki je sedela na njegovih nogah in se včasih dvignila v njegovo srce.

Na zgornji sliki je Juda naslikan brez svetniškega sija okoli glave, kar je povsem pravilno, saj je bil na poslednji večerji obseden...in ne prežet s Svetim Duhom kakor ostali apostoli
#9
Ana Kos
1
Mar 25, 2018
Radmila, o, hvala ti za citate!
Ko so določili "prave evangelije", so pač imeli neka merila, prav tako kot pri tekstih, ki so jih določili za svetopisemske.
O tem sem jaz spraševala stroko v zadnjih letih - kaj je bilo pravzaprav merilo. Kajti meni kakšne knjige niso nič blizu in bi težko rekla, da so "Božja pisma".

No, še pred kakšnimi desetimi leti in kasneje sem skušala VSE vedeti, natančno vedeti.
V zadnjih letih mi je pa marsikaj postalo manj pomembno, zato se ob tistem manj ustavljam.
No, na vprašanje, zakaj so prav ti 4 evangeliji določeni za svetopismeska besedila, sem dobila približno tak odgovor (zdajle sem ga poiskala v spominu, mislim, da se ne motim):
"Ker so povezani. Ker se ne izključujejo."
V bistvu zame to ni odgovor.
Jaz mislim, da bi merilo svetopisemskega besedila moralo biti predvsem to, da nas uči biti dobri, da nas uči imeti rad.

Na nek način so "sveta" besedila vsa, ki nam pri tem pomagajo - pri zorenju k dobremu!

Kakšni deli v SP so pa - po moje - lahko videti z Božjimi sporočili šele, če ne jemljemo dobesedo itd. Oz. če razumemo čas nastajanja tistih tekstov in način življenja tistih narodov - zame je izredno bogastvo poznati judovsko vero vsaj nekoliko:
kaj pomeni umivanje rok
grešni kozel
kamnati človeka
itd itd
Ali pa izraz "baraba", od kod pride ...

Potem se pa lahko še marsikje, pri mnogih tekstih, vprašamo, če to besedilo prav tako ni božje kot tisto iz SP ...

Recimo, da razumem SP ... da razumem, kaj pomeni to, da je npr. Bog pokončal kakšne ljudi ... A vendar! Jaz to sprejmem tako, da pravzaprav človek, ki dela hudo, sam sebe pokonča.
Slabe stvari, ki jih delamo, nas pogubijo, nam delajo škodo.
Zakaj bi rekli, da nas Bog kaznuje?
Sami se kaznujemo.

Če bi gledali predvsem skozi kazen (jaz pogosto sem - samospraševanje, zakaj se mi je to zgodilo - za kaj sem kaznovana), ni to širok pogled na življenje.
Življenje nam prinaša mnoge preizkušnje ...
Če jemljemo težke stvari kot preizkušnje, moremo polneje živeti kot če se čutimo predvsem kaznovane.
Ampak ko je zelo hudo, na noben način ponavadi ni lahko iti "skoz" ...

Hvala, Radmila <3
#8
Gnostik
0
Mar 25, 2018
Mislim, da nisi dobro razumela ga. Ana mojega zapisa o Judi. Ga Radmila pa še manj, še huje je to, da ima sledja vse pred nosom, celo citira določee dele a jih popolnoma nič ne razume, ker je dogmatsko cerkveno zaciklana.
To je tisto kar hočem da razumeš, ta del ki ga ponovno citiram:

Kaj so gnostiki hoteli povedati s tem, da je Jezus naročil Judi, naj ga izda?
Jezus je v tem evangeliju rekel Judi, da bo žrtvoval človeka, ki njega, Jezusa, oblači. To je v tedanjem jeziku pomenilo, da bo žrtvoval telo, ki "oblači", obdaja božansko v Jezusu. Jezus v tem evangeliju torej uči nekakšno gnostično antropologijo, v kateri ni smrt prav nič pomembna. Z njo se božansko v človeku le osvobodi snovnega, manj vrednega sveta, vključno s telesom.

In vprašanje tebi ga.Ana, zakaj je Jezus izbral ravno Judo za to nalogo, zakaj ne koga od ostalih apostolov. Zakaj je imel Jezus toliko zaupanja v Judo in mu še dodatno razodeval določene misterije, ki jih drugim apostolom ni. Se ti ne dozdeva , da se je moral Juda tudi žrtvovati, ne vidiš v tem ljubezni, da je za učitelja storil to kar mu je naročil,čeprav je vedel ,da bo za to hudo kaznovan kar drugi niso bili sposobni udejaniti in razumeti ( navajam citat :
Jezus:........toda ti boš veliko žaloval, ko boš videl Kraljestvo in vse njegove generacije.................Ti boš postal trinajsti in tebe bodo preklinjale druge generacije in ti boš prišel, da bi vladal nad njimi. V poslednjih dnevih bodo oni preklinjali tvoj dvig k svetim generacijam...............

Zdaj pa beri zadnjo vrstico zgorjega citata ( Ti boš postal trinajsti in tebe bodo preklinjale druge generacije in ti boš prišel, da bi vladal nad njimi. V poslednjih dnevih bodo oni preklinjali tvoj dvig k svetim generacijam) .
Kaj bereš ga Ana. --- Jezuski pravi Judi ti se boš prišel , da bi vladal nad njimi, v poslednjih dnevih bodo oni preklinjali TVOJ DVIG K SVETIM GENERACIJAM .... .

Cerkev marsikaj zakriva in če ne bi imela Judo za grešnega kozla bi morala svoj cerkveni nauk pisati na novo in popolnoma drugače. Gre za to da imaš monopol in manipolacijo nad ljudmi ki jih cerkev aka vera združuje.

Ga Ana Jezusa in Boga ne najdemo v bogato okrašeih cerkvah in plačljivih cerkvenih davkih in dajatvah. Jezusov nauk je bil zastonj in v skromnih razmerah. Jezusa nosimo v srcu je sila ljubezni ki povezuje vse in vso stvarstvo skratka vse v vesolju.

Si pa v težki situaciji učiti otroke ( tako majhne ). Učiti po cerkvenih dogmah , kaj meniš ga Ana je takšen način Bogu in Jezusu všeč. Misliš , da te razumeta ? Kljub vsemu, da imaš svobodno voljo ti sama v sebi v svoji duši, lahko presežeš sama sebe in pokažeš to nesebično ljubezen do boga in jezusa, brez cerkvenih Vatikanskih direktiv. Verjamem, da si postavljena bolje rečeno pred zid, ker če ne boš ubogala kaj ti rečejo in naročijo po vseh Vatikanskih in cerkvenih direktivah ne boš smela poučevati verouka otrokom in še v cerkvenem svetu , pri maši te bodo škilavo pogledovali ali celo izobčili . Kaj nisi tudi ti v tem primeru Juda.? Veš globoko v sebi, da Vatikanske direktive niso tisto kar je jezus učil in razkrival o svojem očetu in božjem kraljestvu.

Misli in razmišljaj s svojo glavo .



#7
Radmila Čučak
0
Mar 25, 2018
Ana.......še naprej lahko poučuješ svoje učence tako izvrstno, kot do sedaj...tudi v Evangeliju Jude namreč ne piše, da bi se Jezus z Judo dogovoril, da ga izda.....tu so odlomki apokrifnega Evangelija Jude

Jezus je odgovoril in rekel: Juda tvoja zvezda te je zapeljala proč.......

Juda je rekel: Gospod. ali je mogoče, da je moje seme pod kontrolo (zlih) vladarjev?........

Jezus:........toda ti boš veliko žaloval, ko boš videl Kraljestvo in vse njegove generacije.................Ti boš postal trinajsti in tebe bodo preklinjale druge generacije in ti boš prišel, da bi vladal nad njimi. V poslednjih dnevih bodo oni preklinjali tvoj dvig k svetim generacijam.............

Resnično povem ti, Juda, tisti, ki darujejo žrtvovanja Saklasu.........(manjkajo tri vrstice) ...........vse kar je zlo

Toda ti boš presegel njih vse. kajti ti boš žrtvoval človeka, v katerega sem oblečen. Tvoj rog je že dvignjen, tvoj bes je že podžgan.......

V Evangeliju Jude ni nikjer zapisano, da bi se Jezus z Judo dogovoril o izdajstvu, razvidno je le to, da je Jezus v naprej vedel, da ga bo Juda izdal. Poučil ga je o Nebeškem kraljestvu in ga opozoril, rekoč da je bilo možno, da bi tudi on dosegel Nebeško Kraljestvo kakor drugi Apostoli, a bo preklet zaradi izdajstva.

Juda mu je namreč rekel, da ve, kdo je Jezus in od kod prihaja. Zato mu je Jezus razodel določene misterije, a mu je tudi povedal, da ga je njegova zvezda (pohlepna in zavistna duša) zapeljala proč (od prave poti) in da bo naredil hujše zlo, kakor tisti, ki žrtvujejo demonom in temnim vladarjem.
#6
Ana Kos
1
Mar 25, 2018
Gnostik,
z zanimanjem sem prebrala tvoj komentar!
Prebrala sem precej raznih evangelijev, morda so bili kakšni apokrifni, kakšni pa predvsem možne literarne zgodbe.
Sama se ob zgodbah iz SP velikokrat sprašujem, kako dobesedno povedati - ali pa smem pripovedovati "poljudno" in vključevati svoje razmišljanje.
Moji najpogostejši poslušalci so otroci 1. in 2. razreda. Skušam povedati ne preveč zapleteno.
In skušam povedati tako, da otroci razmišljajo zraven in se tako učijo za življenje.
Jezusovo umivanje nog apostolom (samo v Janezovem evangeliju).
Ko Jezus reče, da ga bo eden izdal, pa Peter pravi, da ga on nikoli ne bo ... In potem tisto, da ga bo trikrat zatajil, preden bo petelin zapel.
Potem Juda, ki Jezusa izda - da v roke sovražnikom.

Ob vsem tem se pogovarjamo o preizkušnjah prijateljstva. Kako včasih človek zaradi strahu ali pa zaradi tega, ker premalo pomisli, naredi kakšne stvari zelo narobe ...

Itd itd.

Včasih sem znala zgodbe tako, kot so napisane oz. kot smo se jih učili.
Ampak leta in leta o marsičem razmišljam, tudi o svetopisemskih zgodbah - in nekaterih ne morem več povedati - tako scelega. Oz. kakšne misli se še rojevajo ...

Kako bi torej ti, gnostik, povedal o Judu učencem 1. in 2. razreda?

Pač piše, da mu je Jezus rekel: Pojdi in stori. Tedaj pred zadnjo večerjo. Meni se zdi prav tako kruto kot sicer.
Meni tudi tisto, da je Bog svet tako ljubil, da je zanj dal svojega sina, enostavno ne gre. Mislim, da ne moremo darovati svojih otrok! Darujemo lahko sebe - v svobodi - ampak ne otrok, ne drugih!!

Pojdi in me izdaj. Ne!! Potem drugemu naloži to težo.
Jezus bi navsezadnje lahko sam šel do judovskih duhovnikom in se jim izročil!!!

Mislim, da mnogih stvari ne vemo ... Lahko razmišljamo, iščemo, predvsem pa skušamo vnašati v svoje življenje čim več božjega.
#5
abram1b2 Cej
0
Mar 24, 2018
Gnostk :)** Čestitam ti!
Tole sem zapisal pred dvemi tremi dnevi in govori tebi v prid :

Kaj je bistvo osvobojenega /nad človeka /Čez človeka ? Čez človek v resnici zavestno podari svojo fizično vez/ Eksistenco/ ,ki ga omejuje v njegovi svobodi tistemu,ki mu je njegovo eksistenco omogočila to je družbi- civilizaciji.Zase pa zadrži svojo esenco,ker se zaveda ,da je njegova esenca 80 % njegove biti- nasproti 20% njegove fizične biti. Moj zapis : Ali je človek sploh lahko svoboden? Lp :)***.
#4
Gnostik
0
Mar 24, 2018

Zakaj je Juda izdal Jezusa? O tem še vedno ne vemo nič!

Ko je leta 1959 izšel angleški prevod apokrifnega evangelija po Tomažu, je krščanski svet osupnil. Sprijazniti se je bilo treba z novico, da je evangelistov več, da to niso le Marko, Matej, Luka in Janez, kot se je mislilo dotlej, in da se je že v zgodnjem krščanstvu "veselo oznanilo" interpretiralo različno. Gnostiki in gnosticizem so postali predmet pogovorov tako med akademiki kot med "navadnimi" ljudmi. Ko je odjeknila novica, da je dokument, ki ga je neka grška zbiralka starin od egipčanskega preprodajalca odkupila pred šestimi leti, že leta 180 omenjeni evangelij po Judi, presenečenje skorajda ni bilo manjše.
Tokrat je vznemirila vsebina besedila. Zasramovani, podli, pohlepni Juda - tako so ga kristjani mislili doslej - se v tem besedilu izkaže za najbistrejšega in najzvestejšega Jezusovega učenca. Svojega učitelja naj bi izdal rimskim oblastnikom, ker mu je Jezus tako naročil. O tem, kaj to 1700 let staro besedilo pomeni za vernike in kaj za znanost, s kolikšno gotovostjo ga je mogoče šteti za pristen rokopis, zakaj je bil napisan in čemu je Juda iz evangelija v evangelij veljal za bolj zlobnega, smo se pogovarjali z dr. Gregorjem Wurstom, ki je skupaj s profesorjem Rodolphom Kasserjem Evangelij po Judi rekonstruiral in prevedel.
Dokument, o katerem govoriva, zanesljivo ne bo le vir navdiha za tako imenovane strokovnjake, denimo pisatelja Browna, ali zgolj vir zaslužka za podjetne. Ta dokument je v resnici pomemben - predvsem za razumevanje zgodovine zgodnjega krščanstva. Glavni razlog za to je dejstvo, da ga lahko časovno jasno umestimo v drugo stoletje našega štetja. Vemo namreč, da je evangelij po Judi omenil škof Irenej iz Lyona v leta 180 izdanem spisu Proti vsem herezijam. Zapisal je, da nekateri gnostiki uporabljajo ta evangelij, povedal je nekaj o vsebini in, kar je najpomembneje, zapisal je tudi, da v tem "tako imenovanem evangeliju po Judi" gnostiki podpirajo idejo, da je Jezus naročil Judi, naj ga izda, oziroma da je ta storil le tisto, za kar ga je prosil Jezus.

Iz tega lahko jasno sklepamo, da je evangelij po Judi nastal v času pred škofom Irenejem. Sodi torej med tako imenovane apokrifne evangelije, ki so se brali oziroma uporabljali v 2. in 3. stoletju v različnih krščanskih skupinah, vendar niso postali del Nove zaveze. Tisto, kar uvršča Evangelij po Judi med posebno dragocene apokrifne evangelije, je dejstvo, da jih lahko le nekaj - in ta evangelij je med njimi - s tako veliko gotovostjo uvrstimo v tako zgodnje obdobje krščanstva, v drugo stoletje. Največjo vrednost tega dokumenta pa gre iskati v tem, da nam ponuja zgodovinski dokaz za obstoj številnih različnih smeri v zgodnjem krščanstvu sredi drugega stoletja.
Kar precej dokazov potrjuje tezo, da je v drugem stoletju obstajalo veliko skupin, ki so zelo različno interpretirale Jezusovo sporočilo in zelo različno presojale, kaj je njegovo "pravo" sporočilo. Te skupine so med seboj tekmovale za prevlado in zato so nastajali apokrifni evangeliji. V tem času je torej potekala razgibana razprava, skozi katero se je odvijal proces vzpostavljanja "prave" tradicije. Klasični teologi so zagovarjali tezo, da se je ta vzpostavljala le skozi tekste, ki so jih napisali apostoli ali njihovi učenci, se pravi ljudje, ki so bili najbliže dogajanjem.
Toda na podlagi zgodovinskih raziskav lahko danes trdimo le to, da so nam bili ti štirje kanonizirani evangeliji posredovani v imenu apostolov (Mateja in Janeza) ali njihovih učencev (Luke in Marka). Kako so evangeliji v resnici nastajali, pa ne vemo. Kakšni so bili torej motivi pisca evangelija po Judi? Po mojem se je v okviru razprave, katera tradicija je najstarejša in najbolj prava, namerno odločil za antiapostolsko stališče. Juda je v tem evangeliju antiapostol. S svojim besedilom je ta avtor zavestno zavrnil oziroma zanikal druge evangelije, to pa je storil tako, da je najbolj osovraženega apostola naredil za najboljšega. Zakaj jih je zavrnil? Zato, ker je bil gnostik, ti pa so Jezusov nauk tolmačili drugače. In bili zato razglašeni za heretike.
Vedeti moramo, da vprašanje upodobitve Jude v Novi zavezi strokovnjake zaposluje že zelo dolgo, s tem vprašanjem so se ukvarjali davno, preden je kdorkoli vedel za obstoj evangelija po Judi. Teološki problem Jude je star kot krščanstvo samo. Večina današnjih strokovnjakov meni, da lahko danes z gotovostjo trdimo le to, da je bil Juda eden od 12 apostolov, se pravi, da je sodil v najožji krog Jezusovih učencev, sodelavcev. Večina jih tudi soglaša, da se je zgodovinski Juda v zadnjih dneh odvrnil od njega in da je Jezusa izročil sovražnikom. V najstarejših besedilih ne piše, da ga je izdal, temveč da ga je izročil (novejši prevodi iz grščine to upoštevajo). Zakaj je to storil? Kakšni motivi so ga vodili pri tem? O tem ne vemo absolutno nič. V najstarejšem evangeliju - to je evangelij po Marku - namreč ne piše, da bi Juda za svoje dejanje zahteval plačilo, temveč da so mu 30 srebrnikov ponudili sami, potem ko se je obrnil na rimske upravitelje.
Kolikor vem, je vsak kasnejši evangelij Judo upodobil bolj negativno.
. V evangeliju po Mateju Juda rimske oblastnike vpraša, koliko bo dobil za Jezusovo izročitev. V Lukovem in Janezovem evangeliju pa Juda postane tako rekoč agent zlih sil, pojem zla.

Od kod ta potreba po demonizaciji apostola Jude?
Zdi se, da je imelo zgodnje krščanstvo velik problem z razumevanjem tega, da se je Juda, Jezusov prijatelj, odvrnil od njega in ga predal Rimljanom. V zadnjem, Janezovem evangeliju postane krivec za to Satan. In zanimivo: denar v tem evangeliju sploh ni omenjen.

Kaj so gnostiki hoteli povedati s tem, da je Jezus naročil Judi, naj ga izda?
Jezus je v tem evangeliju rekel Judi, da bo žrtvoval človeka, ki njega, Jezusa, oblači. To je v tedanjem jeziku pomenilo, da bo žrtvoval telo, ki "oblači", obdaja božansko v Jezusu. Jezus v tem evangeliju torej uči nekakšno gnostično antropologijo, v kateri ni smrt prav nič pomembna. Z njo se božansko v človeku le osvobodi snovnega, manj vrednega sveta, vključno s telesom. (R.I.)







Razmišljaj s svojo glavo in ne tako kakor te ukaluplja cerkvena dogma !

#3
Ana Kos
0
Mar 24, 2018
Babica, super si! <3
Meni se zdi, da imaš ti res sveto glavo! <3
#2
babica
1
Mar 24, 2018
Tudi jaz sem ga našla po tem, ker nima "svete glave" in ker je obrnjen proč od JEZUSA ,
VSEM ŽELIM VESELO ALELUJO !!!!
#1
Ana Kos
Ana Kos
Objavil/a 2018-03-24 13:02:24 (Mar 24, 2018)
Starejša objava Novejša objava
KATEGORIJE OBJAVE
ZADNJE OBJAVE
Punčka
Sredi noči
Zakaj je breza bela?
Jezus je vstal - a še ni?
Mrhovinarji na kosovcu
Pod plazom
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
Biseri
(169)
Zaveza
(89)
Tanka
(89)
Hospic
(21)
Psalm
(17)
Rožce
(13)
Film
(3)
IŠČI PO ARHIVU
oktober 2019
PTSČPSN
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj