Nekdanji minister za okolje in prostor Miha Jazbinšek je 4. avgusta letos v Primorskih novicah objavil članek z naslovom Minister Gašperšič mora oditi takoj!, v katerem je predsednika vlade Mira Cerarja pozval, naj nemudoma ukrepa v zvezi z gradnjo t.i. drugega tira. Neodgovornega resornega ministra naj zamenja, je zapisal Jazbinšek, ki je zdaj napisal novo pismo predsedniku vlade, uradništvo Portala PLUS pa mu je dalo možnost, da ga objavi v našem mediju.

Piše: Miha Jazbinšek

Spoštovani dr. Miro Cerar, predsednik Vlade Republike Slovenije, na moje odprto pismo "Minister Gašperšič mora oditi takoj!" kot generator upravljalskih in političnih zablod Vaše vlade in SDH do dimenzije državljanskega upora, odstopov trojke Vaših strateških ekonomistov in destabilizacije oblasti, se mi je odzval sam dr. Peter Gašperšič. Skladno tudi svojemu odgovoru na aktualno interpelacijo je v odzivu jasen. Drugi tir proge Divača-Koper naj bi "čimprej začeli graditi ... na način, da bo to kar najmanj bremenilo davkoplačevalce". Citirano v zaporedju, nasprotnemu slovenskemu pravu dobre investicijske prakse. Ker Vaša ekipa v enakem zaporedju že uresničuje slabo prakso slovenskih "gradbenih jam" brez finančne konstrukcije, me razumite, če se "primem za pištolo". Kajti 31. marca letos je Ministrstvo za okolje in prostor izdalo odločbo, prva pripravljalna dela pa naj bi se "začela že letos, s čimer bi gradbeno dovoljenje postavili v funkcijo", čeprav so za to na voljo tri leta, s podaljški pa celo pet. Vi sami pa ste julija v odgovoru poslancu dr. Mateju T. Vatovcu (Združena levica) obelodaniliperpetuum mobile v obliki koncesijskega javno-zasebnega partnerstva, podjetju 2TDK "bosta podeljeni le koncesija gradnje in storitev ... za obstoječi in novi tir" in "ker prihodki od uporabnine ne bodo zadoščali za investicijo, bo treba ... zagotoviti še dodatne komercialne prihodke". Seveda brez roka za sprejetje investicijskega programa s finančno konstrukcijo za 1,4 milijarde evrov tveganega projekta. Perpetuum mobile bi bil tudi zakon s takimi "gabariti".

Malo čez palec in malo zares se razpolovijo tudi stroški t.i. drugega tira iz 1,3 milijarde evrov na 650 milijonov, po finančno-svetovalnih in izvajalskih ponudbah pa še na manj. S tem postane projekt obvladljiv.

Sploh pa Vam je združba ministrstva in Direkcije za infrastrukturoDRI in SŽ–pp podtaknila leta 2009 naročen projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja, čeprav ni bil predhodno sprejet investicijski program. Za kar si je ta združba od Računskega sodišča prislužila za obdobje od maja 2004 do maja 2009 Sklep o kršitvi obveznosti dobrega poslovanja, ker "direkcija dokumentacije ni pripravila v takem zaporedju, kot izhaja iz predpisov, in s tem ni zagotovila vnaprejšnje vsebinske presoje ustreznosti projekta". In kljub neustreznosti je bil PGD izdelan skladno z Uredbo o DLN za drugi tir proge Divača–Koper, ki jo je Janševa vlada izdala aprila 2005 na osnovi tunelske variante I/3, izbrane še za časa Ropove vlade. In z njenim izvornim grehom koketiranja s priključkom nove proge Trst-Divača pri Ospuin z dvotirnostjo drugega tira za potrebe tržaškega potniškega prometa. Legalizacijo tega PGD je naknadno ta združba uveljavljala še z obema spremembama Uredbe.

Beri dalje...