Odprtje ljubljanske baletne sezone z modno revijo na ulicah prestolnice
Prisluhnimo muzam kot otvoritveni projekt SNG Opera in balet Ljubljana

Četrtek, 4. oktober 2018 ob 09:04

Odpri galerijo

Na špici
Barbra Drnač

Po junijski predstavitvi jubilejne sezone SNG Opera in balet Ljubljana, ki z novo gledališko sezono obhaja 100 let poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla, tudi prvega slovenskega baletnega ansambla, ko hkrati tudi njihov orkester slavi svojih jubilejnih 100 let poklicnega delovanja, so poskrbeli za še eno predstavitveno senzacijo, ki se je tokrat atraktivno prelivala po ulicah središča Ljubljane. 


				...			...

Spomnimo, da je ljubljanski baletni ansambel že 12. aprila predstavil svojo jubilejno predstavo Balet 100, obnovo treh zgodovinskih koreografij: Lok, Žica, Pastoralna simfonija. Baletni večer sestavljajo tri baletne avtorske praizvedbe treh mednarodno prepoznavnih slovenskih koreografov, ki so prerasle naše meje: baletnega in koreografskega para Pie in Pina Mlakarja, ki sta se kot slovenska koreografa uvrstila v sam evropski ustvarjalni, tudi umetniški baletni ter plesni vrh v času med dvema svetovnima vojnama in v povojnih letih, njima pa sledil mlajši kolega, koreografsko svetovno ime, Milko Šparemblek, ob njih pa še Vlasto Dedović, baletni plesalec ter koreograf, ki je deloval tako v ljubljanskem baletu kot tudi izven domovine.


				Lorella Flego (foto: Nika Regoršek)<br>
			Lorella Flego (foto: Nika Regoršek)

In se je 27. septembra dogajal slikovito zasnovan projekt z začetkom ob 17.30 v informacijskem središču ljubljanske Opere ob odprtju slikarske razstave sijoče zlate (sončne) barvitosti umetnika Žige Korenta: Prisluhnimo muzam. V novonastali operni galeriji so bile na ogled natančne umetnikove poslikave današnje ljubljanske Opere, tudi ljubljanskega motoriziranega 'kavalirja' ter celo začrtane poti z zgodovinskimi objekti, po katerih se je dejansko vila plesna povorka tega dne. Moderatorka projekta je bila slovenska novinarka in televizijska modna urednica Lorella Flego, ki je ob koncu nagovora navzoče povabila, naj po visečih muzah prisluhnejo še glasbenim in plesnim; ko so ob šumenju penine ter ob zvokih fanfar z balkona operne hiše oznanili slavnostno odprtje sezone z baletnim sprevodom.


				Roc in Sanja Nešković Peršin (foto: Nika Regoršek)<br>
			Roc in Sanja Nešković Peršin (foto: Nika Regoršek)

Umetniški vodja opere Roc je še napovedal štiri operne premiere na glavnem odru: oktobra Hoffmannove pripovedke Jacquesa Offenbacha, januarja Prodano nevesto Bedřicha Smetane, marca novo slovensko opero Milka Lazarja Koda L, aprila Lucia di Lammermoor Gaetana Donizettija ter na odru -3 še opero britanskega skladatelja Michaela Nymana Mož, ki je imel ženo za klobuk. 
Umetniška vodja ljubljanskega baleta Sanja Nešković Peršin pa je predstavila dve novi baletni deli te sezone: novembrski baletni večer,  posvečen častitljivi baletni obletnici, sestavljen iz dveh slovenskih del: Mož z nožem Matjaža Fariča in Milka Lazarja v posvetitev Rihardu Jakopiču ter Kompozicija Sanje Neškovič Peršin in Draga Ivanuše, aprila pa še romantični balet Gieselle Adolphea Adama. Na koncu kratke predstavitve sezone je navzoče povabila še na plesno popotovanje po središču mesta vse do Mestnega trga. 


				Lukas Zuschlag (foto: Nika Regoršek)<br>
			Lukas Zuschlag (foto: Nika Regoršek)

Pred Opero so čakali 'kavalirji', ki so vodili povorko, tudi prevažali one, ki so se raje vozili, kot bi da hodili. Strnjena skupina baletnih plesalcev SNG Opera in balet Ljubljana, Petar Đorčevski, Owen Lane, Filippo Jorio, Filip Viljušić, Hugo Mbeng, Yuki Seki, Yujin Muraishi, Mateja Železnik, Marin Ino, Chie Kato, Elli Purkunen, Nina Noč in Tasja Šaler, je koreografiji Lukasa Zuschlaga ter v fantaziji večplastnih modnih tendenc oblačilne kolekcije La Haine Inside Us, v vihrajočih črnih kostumih dizajna modne hiše Ikona docela atraktivno zavela prelivajoči se plesni duh po Cankarjevi cesti, čez Slovensko cesto in navzdol po Čopovi ulici do Prešernovega trga ter nadaljevala čez Tromostovje po Stritarjevi ulici do Mestnega trga. Iz vodečega 'kavalirja' so to sodobno plesno ter ubrano poulično valovanje bodrili glasbeni ritmi Stravinskega (Romeo in Julija), koraki pa kar leteli po ulicah, tudi se v taktu strnili v plesni krog, okrog katerega so se nabirali navzoči sprehajalci, ki so kar sledili vabljivemu plesnemu toku in zasnovali novo kolono plesnih zasledovalcev. Plesna in glasbena kompozicija se je ponavljala okoli 20 minut, posnetek pa bil dolg 30 minut, ko pa se ne ve, kaj vse se lahko pripeti na ulicah. Prvi večji postanek ali krožni plesni ritual se je dogajal okoli Prešernovega spomenika, sledil še okoli Robbovega vodnjaka, da bi se sklenil pred modno hišo Ikona na Mestnem trgu. Navzoče je za konec tega vznemirljivega turističnega in umetniškega dogodka pričakala še Barkarola iz Hoffmanovih pripovedk, in to kar z oken omenjene modne hiše v spevni operni izvedbi Norine Radovan in Rebeke Radovan. Potem so se še radovedno napotili v prostore Ikone, kjer so čakali modni modeli čevljev, torbic, tudi kolekcije ličil in dišav vabljivega mladostnega modnega dizajna. Lorella Flego je še pred samim vhodom v poslopje povedala na glas prav tisto, o čemer se je že velikokrat premlevalo; da je škoda, ko takih umetniških dogodkov ni več, saj povsem poživijo mestno jedro.


				Lok v izvedbi Filippa Joria in Marin Ino (foto: Darja Štravs Tisu)<br>
			Lok v izvedbi Filippa Joria in Marin Ino (foto: Darja Štravs Tisu)

Drugo slavnostno odprtje nove gledališke sezone SNG Opera in balet Ljubljana pa je steklo na večer 29. septembra ob reprizi baletne uprizoritve Balet 100. Ponovno srečanje z baletnim večerom Balet 100 je bilo po petih mesecih znova navdušujoče, celo še bolj, saj so izvedbe vlog pridobile še bolj poglobljeno vsebino ter izostreno plesno poetiko. Posebno pa navdušila izvedba plesne suite Lok v novi izvedbi dueta: Marin Ino in Filippa Joria. Marin Ino je predstavila dozorelo dekle, ki impresivno zaveje svoj dekliški ljubezenski duh, njena plesna pripoved pa vzvalovi še v prefinjeni ekspresiji njenih rok, ko se da začutiti, kako se njen notranji duh povezuje z zahtevnim plesnim izrazom. Je vse hkrati – dorečena baletna plesalka, tudi tenkočutna mladenka v ekspresivnem objemu ljubezenskega in življenjskega dueta. Plesalec Filippo Jorio se izkaže kot nosilni in vabljivi steber tega dueta ter ljubeči partner svoje izvoljenke, ki tudi prezentno izpelje svojo nosilno vlogo.


				Žica (foto: Darja Štravs Tisu)<br>
			Žica (foto: Darja Štravs Tisu)

Balet v treh slikah Žica je uprizorjen v enaki premierni izvedbi plesalcev, ki so še bolj plastično izoblikovali svoje vloge: Tjaša Kmetec, Lukas Zuschlag, Peter Đorčevski, Hugo Mbeng, Yujin Muraishi, Yuki Seki, Urša Vidmar, Filip Viljušić.


				Pastoralna simfonija (foto: Darja Štravs Tisu)<br>
			Pastoralna simfonija (foto: Darja Štravs Tisu)

Na koncu se je še posebej prilegla izvrstna koreografska zasnova v duetu z glasbo Pastoralna simfonija v izvedbi odlične baletne zasedbe: Nina Noč, Owen Lane, Elli Purkunen, Filippo Jorio, Marin Ino ter Hugo Mbeng, ki je ta večer prvič nastopil v tej koreografiji. 
Na tokratnem jesenskem odprtju nove gledališke sezone SNG Opera in balet Ljubljana smo dejansko prisluhnili muzam, še bolj pa sledili baletnim muzam, ki vabljivo odpirajo vrata svojih umetniških projektov nove sezone 2018/2019. 

Galerija slik

Sorodne vsebine

Teme
zadnje novice

Zadnji komentarji

Tatsiana Lahvinovich Galchun

2018-06-11 13:16:57


Samo par podatkov: -Zoran Miranu vec kot Mesec nazaj sporocil da nazalost nemore biti spremlevalec tisti vikend -Nato bil dodelen oficialjni spremlevalec Niko Basaric, in smo vsi bili zelo zadovoljni z tem -Nato 17 maja je bil odgovor: “Pozdravljen. Prvi par ima prednost pri izbiri spremljevalca. Odločil sem se dokončno za Nika Basariča iz razlogov kot sem ti jih navedel in pri tem bo ostalo. Alineje niso navedene po pomembnosti in so vse enakovredne. Strokovno je odločitev ustrezna. Za naslednje tekme se bomo lahko dogovarjali drugače. Če se bo Niko peljal s teboj boš dobil denar za potne stroške od Nikota. Lep dan želim Miran” -Nato po par napadaljnih emailah g. Arko, kjer tudi pise: “Kar zadeva Nika Basariča je pri meni vedno dobrodošel, žal pa za pot v Temišvar ne bom imel prostora v avtu. Glede na to, da sem samo v lanskem letu v letalu preživel 21 dni in sem našel vse načrtovane cilje od sončnega vzhoda do sončnega zahoda in tudi poti nazaj domov, bom našel tudi pot v Temišvar in nazaj, zato jaz spremljevalca ne potrebujem. Spremljevalec se bo zato moral peljati s tistim, ki si ga je izbral.” (g. Niko odlocil da se ne bo vmeseval) - 4 junija g. Miran napisal: “Moje mnenje je po vsem skupaj sledeče. Glede na to, da je g. Arko plesni učitelj, trener plesnega para, svetovni popotnik in nekdanji vrhunski plesalec, kateri pozna plesno dogajanje do obisti menim, da bi lahko ustrezno in odgovorno poskrbel za oba plesna para. Če se starši strinjate, bi na sestanku potrdili g. Arkota za uradnega spremljevalca in se potni stroški za prevoz razdelijo na dva avtomobila s katerima bi se odšlo na pot. To je moj predlog s katerim bi uredili nastalo situacijo in bi bilo najbolj racionalno za vse.” - 5 junija je g. Miran od starsih Jana & Pine dobil odgovor : “Videl sem vašo komunikacijo z g. Arkom. V prvih dveh mailih ste napisali, da se dokončno odločate za g. Basariča z vašimi argumenti, kar smo prejeli tudi na predizpolnjeni nominaciji s strani PZS (spremljevalca so dopisali na PZS). Včeraj se v zadnjem mailu negirate in g. Arka povzdigujete, hvalite in ga predlagate kot dobrega spremljevalca – pa še več – svetovnega popotnika, kar ni ravno ustrezen arguent za dobrega spremljevalca tekmovalcem na tekmi (sam sem po svetu 100dni na leto pa se ne hvalim). Še več – spremljevalca ste tudi že spremenili uradno pri organizatorju mimo naše volje in brez naše vednosti. Ga. Arka ne poznam osebno in si ne dovolim imeti mnenja o njem na podlagi mailov in drugih informacij, tako da osebno proti njemu nimam nič negativnega. Verjemite – po vseh kolobocijah, zatiranju, »napakah« pri vpisovanju točk in nizkih udarcih v zadnjih letih s strani določenih oseb in PZS, kot krovne organizacije na amaterskem nivoju, nimamo ne energije, niti volje se boriti z ljudmi, ki na svoje pozicije in delovna mesta ne sodijo. Neetično in nelogično pa nam je, da popuščate pred pritiski in da bo spremljevalec starš plesalca drugega para, za to bo dobil potne stroške, namestitev in dnevnice, se mi zdi popolnoma narobe in sem prepričan, da se to na PZS še nikoli v zgodovini ni zgodilo in da se tudi ne bi, če bi bil prvo določen par iz pravega kluba s podporo v PZS.” - in NATO ni bilo vec nobenega odgovora in oficialjnim spremlevalcem je sel g. Arko. Lep pozdrav, Tatsiana Lahvinovich Galchun
Daliborka

2018-05-28 16:21:52


To je pa lepo.