Le plesat me pelji! Prvih šest najboljših skupin minule folklorne sezone; a brez presežka.
Izbor najboljših sta na regijskih srečanjih pripravila dr. Urša Šivic in Mirko Ramovš

Četrtek, 27. julij 2017 ob 09:33

Odpri galerijo

360°
Barbra Drnač
Prvi del državnega srečanja odraslih folklornih skupin Le plesat me pelji je minulo nedeljo potekal na sklepnem večeru 47. mednarodnega folklornega festivala Beltinci. V uradnem programu se je predstavilo prvih šest, v minuli folklorni sezoni najbolje ocenjenih skupin: Folklorna skupina Ivan Cankar Jurovski Dol, Folklorna skupina Dragatuš, Mladinska folklorna skupina Kulturnega društva Svoboda Mengeš, vodilna skupina Folklornega društva Kres, vodilna skupina Akademske folklorne skupine Ozara ter Folklorna skupina Sveti Jurij s koreografijo Biserjanski štrjok.

V minuli sezoni je status prvokategornikov oziroma najbolje ocenjenih skupin v tristopenjskem ocenjevanju (območno, regijsko, državno sito) prejelo 17 skupin.,14 se jih je in se bo predstavilo na obeh državnih srečanjih (2. del najboljših se bo predstavil 21. oktobra v Žalcu). Žlahtni izbor najboljših sta na sedmih regijskih srečanjih pripravila državna selektorja dr. Urša Šivic in Mirko Ramovš.

Da pa državni srečanji ne potekata v povsem nedolžni luči, le pod iluzijo 'druženja' in 'dajmo se imeti fajn', je organizator državnih srečanj Javni sklad za ljubiteljske dejavnosti (JSKD) pred nekaj leti uvedel dodatno, posebno priznanje s pohvalo za skupine, ki pokažejo ali presenetijo s tistim 'nekaj več' (izvedba programa, interpretacija, tehnična dovršenost v plesni, pevski, glasbeni izvedbi …). Tokrat je bila za prepoznavnost presežka zadolžena strokovna komisija v sestavi: Petra Trobec (glasbenica, vodja pevskih zasedb in folklornica), Leonida Novak (vodja folklornih skupin) ter Klavdija Žabot (strokovna spremljevalka srečanj odraslih folklornih skupin in vodja folklorne skupine). Podelili so tudi Maroltovi listini za najvišje dosežke na področju folklorne dejavnosti, ki sta ju prejela David Antolin in Ludvik Rudolf.

Prireditev je tudi tokrat potekala v beltinškem parku, na enakem odru kot vsa leta do zdaj, skoraj pod enakimi pogoji, kar zadosti pričakovanjem zvestih gledalcev, žal pa ne zadostuje (več) željam in ciljem strokovne javnosti, ki si prizadeva, da bi folklorno umetnost, ustvarjanje in predstavitev dela te ogromne skupine ustvarjalcev (s folklorno dejavnostjo se v Sloveniji ukvarja med 8000 in 10.000 folklornikov) kakovostno in kredibilno predstavila širšemu krogu občinstva, nefolklorni javnosti, ki tovrstno ustvarjanje žal še vedno temeljito povezuje z 'domačijskostjo', narodnozabavnim veseljaštvom ali celo s pretiranim obujanjem nacionalnega zavedanja. Trdno verjamem in zagovarjam dejstvo, da si slovenski ljudski ples, glasba, poustvarjanje in ustvarjanje zaslužijo enakovredno mesto v našem ter mednarodnem kulturnem prostoru, zato je dolžnost vseh nas folklornikov izstopiti iz cone udobja, preskočiti plotove naše pregovorne skromnosti, nerazgledanosti, strahu pred neznanim ter začeti zares uživati v drznejšemu ustvarjanju in predvsem raziskovanju neskončnih možnosti, ki jih uprizoritvena dejavnost omogoča. Želela bi si, da bi bilo vse zgoraj našteto zajeto tudi v programu šestih najboljših folklornih skupin, a očitno bo treba še potrpežljivo počakati (upajmo) vsaj do Žalca.

Pa pojdimo po vrsti. Prva se nam je predstavila FS Ivan Cankar Jurovski Dol. Skupina je predstavila soliden plesni program, brez presenečenj, a tudi brez pravega navdiha za gledalce, tako s plesnega, pevskega kot glasbenega vidika njihovega nastopa. Prav gotovo skupina dosega solidno regijsko raven, a po videnem ničesar več kot to. Belokranjci so prav gotovo v glasbeno podobo izbora vnesli (pre)potrebno svežino, vendar je bilo tudi v njihovi koreografiji čutiti pomanjkanje (pre)drznosti in svežine. Poskušali so z ženskim triom, ki je izvedel pesem Tri jetrve, ki pa ni dosegla želenega učinka, morda gre razlog iskati v mehkejšem načinu interpretacije (ali pa se zasedba ni želela ali mogla približati posnetku s terena). Tamburaški orkester prav tako ni deloval prepričljivo, čvrsto.

Mladinska folklorna skupina Mengeš se je izkazala predvsem v plesnem pogledu, saj gre za mlado, najstniško skupino, ki za svoja leta dobro obvladuje plesne tehnike in predstavitev na odru. Upam si trditi, da je izbrana koreografija Plesi iz Razkrižja avtorja Mirka Ramovša za tako mlado zasedbo (pre)zahtevna, saj določeni plesni koraki zahtevajo rutinirane plesalce. Tako kot je koreografski izziv učinkovita koreografija za seniorje, je na drugi strani enak izziv koreografija, ki izkoristi mladost in sprosti najstniško energijo, pa drugi strani pa jih ne obremeni z zapletenostjo motorike težjih plesnih obrazcev in njihove interpretacije.
Najmočnejša dolenjska zasedba Folklorna skupina Kres prav gotovo korektno vzdržuje tako plesno kot pevsko kondicijo in upravičeno najbolje zastopa dolenjsko folklorno plesno in glasbeno izročilo.

Koreografija Ta divji mož v izvedbi Folklorne skupine Ozara je nakazala tisto 'nekaj več', lotili so se zgodbe 'povodnega moža', ki v mračni podzemni svet odpelje prevzetno Jerico. Žal je sicer dobro izvedeni plesni zasnovi umanjkalo prav tisto, kar nam folklornikom pogosto zmanjka, pogumnejša koreografska zasnova ali pogled skozi oči režiserja. Ob morebitnem drznejšem koreografskem in režijskem pristopu bi se nam lahko koža nasršila, tako pa smo se lahko navdušili ob petju solistk, dobri kostumografiji in uplesanosti plesne zasedbe.
Skupina Sveti Jurij se je izkazala z dinamično in energično koreografijo, dobro uplesani plesalci so uspeli z interpretacijo in energijo dvigniti energijo tudi pri občinstvu, skupina prav gotovo kaže potencial in si je upravičeno prislužila letošnje mesto med najboljšimi.
Strokovna komisija tokrat res ni imela težkega dela, saj presežka preprosto ni bilo. Krivdo ne smemo pripisati angažiranim plesalcem, prej avtorjem koreografij ali vodjem skupin, prav gotovo pa vodjem glasbenih sestavov in glasbenikom. Vse preveč je bili slišanih površnosti, neubranosti, nekonsistentnosti, za kar res ne gre kriviti ozvočenja ali dopustniških odsotnosti. Na reviji najboljših folklornih skupin v minuli sezoni je tako od plesalcev kot od glasbenikov treba pričakovati nič manj od profesionalnosti in brezhibnosti.
Lepo se je vračati v Beltince, občutiti festivalsko vzdušje v parku, stati v dolgi vrsti za krapce ali langoš, se ozirati v nebo, ali bo vreme v zaključnem delu zdržalo, bilo bi še bolje, če bi tradicijo in romantično vzdušje lahko revitalizirali, ji vdihnili nekaj mladostne energije, drznosti in plesno tradicijo povzdignili na raven, ki bo nam folklornikom v navdih, preostalim pa v vrhunsko plesno doživetje.

Galerija slik

Sorodne vsebine

Zadnji komentarji

Tatsiana Lahvinovich Galchun

2018-06-11 13:16:57


Samo par podatkov: -Zoran Miranu vec kot Mesec nazaj sporocil da nazalost nemore biti spremlevalec tisti vikend -Nato bil dodelen oficialjni spremlevalec Niko Basaric, in smo vsi bili zelo zadovoljni z tem -Nato 17 maja je bil odgovor: “Pozdravljen. Prvi par ima prednost pri izbiri spremljevalca. Odločil sem se dokončno za Nika Basariča iz razlogov kot sem ti jih navedel in pri tem bo ostalo. Alineje niso navedene po pomembnosti in so vse enakovredne. Strokovno je odločitev ustrezna. Za naslednje tekme se bomo lahko dogovarjali drugače. Če se bo Niko peljal s teboj boš dobil denar za potne stroške od Nikota. Lep dan želim Miran” -Nato po par napadaljnih emailah g. Arko, kjer tudi pise: “Kar zadeva Nika Basariča je pri meni vedno dobrodošel, žal pa za pot v Temišvar ne bom imel prostora v avtu. Glede na to, da sem samo v lanskem letu v letalu preživel 21 dni in sem našel vse načrtovane cilje od sončnega vzhoda do sončnega zahoda in tudi poti nazaj domov, bom našel tudi pot v Temišvar in nazaj, zato jaz spremljevalca ne potrebujem. Spremljevalec se bo zato moral peljati s tistim, ki si ga je izbral.” (g. Niko odlocil da se ne bo vmeseval) - 4 junija g. Miran napisal: “Moje mnenje je po vsem skupaj sledeče. Glede na to, da je g. Arko plesni učitelj, trener plesnega para, svetovni popotnik in nekdanji vrhunski plesalec, kateri pozna plesno dogajanje do obisti menim, da bi lahko ustrezno in odgovorno poskrbel za oba plesna para. Če se starši strinjate, bi na sestanku potrdili g. Arkota za uradnega spremljevalca in se potni stroški za prevoz razdelijo na dva avtomobila s katerima bi se odšlo na pot. To je moj predlog s katerim bi uredili nastalo situacijo in bi bilo najbolj racionalno za vse.” - 5 junija je g. Miran od starsih Jana & Pine dobil odgovor : “Videl sem vašo komunikacijo z g. Arkom. V prvih dveh mailih ste napisali, da se dokončno odločate za g. Basariča z vašimi argumenti, kar smo prejeli tudi na predizpolnjeni nominaciji s strani PZS (spremljevalca so dopisali na PZS). Včeraj se v zadnjem mailu negirate in g. Arka povzdigujete, hvalite in ga predlagate kot dobrega spremljevalca – pa še več – svetovnega popotnika, kar ni ravno ustrezen arguent za dobrega spremljevalca tekmovalcem na tekmi (sam sem po svetu 100dni na leto pa se ne hvalim). Še več – spremljevalca ste tudi že spremenili uradno pri organizatorju mimo naše volje in brez naše vednosti. Ga. Arka ne poznam osebno in si ne dovolim imeti mnenja o njem na podlagi mailov in drugih informacij, tako da osebno proti njemu nimam nič negativnega. Verjemite – po vseh kolobocijah, zatiranju, »napakah« pri vpisovanju točk in nizkih udarcih v zadnjih letih s strani določenih oseb in PZS, kot krovne organizacije na amaterskem nivoju, nimamo ne energije, niti volje se boriti z ljudmi, ki na svoje pozicije in delovna mesta ne sodijo. Neetično in nelogično pa nam je, da popuščate pred pritiski in da bo spremljevalec starš plesalca drugega para, za to bo dobil potne stroške, namestitev in dnevnice, se mi zdi popolnoma narobe in sem prepričan, da se to na PZS še nikoli v zgodovini ni zgodilo in da se tudi ne bi, če bi bil prvo določen par iz pravega kluba s podporo v PZS.” - in NATO ni bilo vec nobenega odgovora in oficialjnim spremlevalcem je sel g. Arko. Lep pozdrav, Tatsiana Lahvinovich Galchun
Daliborka

2018-05-28 16:21:52


To je pa lepo.