Po desetih letih Ana Klašnja in Lukas Zuschlag znova kot Romeo in Julija.
V četrtek baletna premiera Romea in Julije v koreografiji Youria Vámosa

Torek, 25. oktober 2016 ob 11:52

Odpri galerijo

360°
Barbra Drnač
V Orfejevem salonu Opere Ljubljana je včeraj (24. 10. 2016) potekala novinarska konferenca pred baletno premiero predstave Romeo in Julija v koreografiji Youria Vámosa, ki jo je koreograf madžarskega porekla postavil na istoimensko glasbeno kompozicijo slavnega skladatelja Sergeja Prokofjeva. Prvotna ljubljanska premiera omenjenega Vámosovega baleta se je zgodila v ljubljanski Operi pred desetimi leti, natančneje 11. februarja 2006, ko sta glavni vlogi zaplesala Ana Klašnja in takrat novo ime v ljubljanskemu baletu Lukas Zuschlag, ki je prišel leta 2004 v Ljubljano po končani gimnaziji in zasebni baletni šoli Marjana Krulanovića v Celovcu, tudi nekdanjega solista ljubljanskega baleta.

Pogovor z novimi imeni in tistimi, ki so pred desetimi leti sodelovali v tem imenitnem baletu, tudi takratnem velikem dosežku ljubljanskega baleta, je vodila poslovna sekretarka Barbara Čepirlo in na začetku predstavila prisotne umetnike ter novinarje.

O obnovi baleta Romeo in Julija z veliko novih mladih baletnih umetnikov je povedala nekaj besed umetniška vodja ljubljanskega baleta Sanja Nešković Peršin, ko je opozorila na prvo letošnjo in otvoritveno baletno premiero omenjene predstave, ki se bo zgodila v četrtek, 27. oktobra , ko bosta glavni vlogi zaplesala še vedno mladostno čila, a deset let starejša ljubljanska baletna solista Lukas Zuschlag in Ana Klašnja. Zuschlag se je spominjal svojih takratnih začetniških skrbi, ki – kot je dejal –, niso danes nič drugačne, čeprav je za njim že deset let plesne in solistične kilometrine na ljubljanskem odru. Še vedno mu je balet nadvse všeč tako kot pred desetimi leti, ko se je tudi začel njegov solistični baletni opus s to vlogo.

Ana Klašnja bo ob tej premieri dosegla še svoj lastni podvig, ko bo prekinila svojo porodniško in se šest mesecev po porodu znova predstavila v svoji mladostni ter najljubši vlogi Julije. "Nikakor si nisem smela dovoliti, da vloga Julije v Vámosevem baletu odide kar tako mimo mene. Zato sem se še posebej potrudila, da sem lahko po enoletni bolniški zaradi poškodbe in po porodu znova tu na baletnem odru, in se nadvse veselim  tega nastopa," je dejala ob svojih spominih na tiste prve dni. Sanja Nešković Peršin je še posebej poudarila pomen obnovitvene premiere Romea in Julije, saj gre za železni baletni program, k odločitvi za obnovo je pretehtalo tudi letošnje praznovanje 400. obletnice smrti Williama Shakespeara, avtorja te svetovne ljubezenske drame o veronskih ljubimcih in dveh sovražnih družinah oziroma družbenem klanu Capoletov in Montenegov.

Operna hiša je povabila koreografa Yourija Vámosa k sodelovanju pri novi baletni postavitvi z novimi plesalci; domači asistenti predstave pa so: Viktor Isajčev, Mojca Kalar Simić in Stefan Capriaroiu. Viktor Isajčev in Mojca Kalar Simić sta balet obnovila že v celoti, ko sta pred štirinajstimi dnevi prispela koreograf in njegova asistentka Joyce Cuoco, tako da sta se lahko vsak v svoji delovni dvorani posvečala solistom ter njihovim vlogam. 

Soliste je tudi tokrat izbiral koreograf Youri Vámos v soglasju z Neškovićevo, tako bosta v soboto na drugi premieri v vlogi Romea in Julije  nastopila tudi Petar Đorčevski in mlada, 21-letna balerina iz Italije, Giorgia Vailati, ki je že nadvse uspešno prestala svoj solistični debu v vlogi princese Aurore v baletu Trnuljčica.

Kot tretji solistični par v naslovnih vlogah se napovedujeta Kenta Yamamoto in Mariša Nač, datum njunega nastopa bodo še sporočili, kot napovedujejo, bo to še v tem prvem ciklu predstav, ki bodo na sporedu od 27. 10 do 4. 12. 2016.

Petar Đorčevski bo zaplesal dve solistični vlogi v tem baletu idilične prve in večne  ljubezni, poleg romantičnega Romea bo nastopil tudi kot Tibalt, za katerega je dejal, da mu je vsekakor bližji in da se včasih pred vajami prav vpraša, kdo je on – Tibalt ali Romeo, seveda je Romeo tisti njegov lirični del osebnosti, ko se mladostno lirično ujameta s soplesalko Giorgio v vlogi Julije.

Na novinarski konferenci je bil tudi koreograf Youri Vámos, ki je dejal, da je počaščen, ko sliši, kako dobro so sprejeta njegova koreografska dela v Sloveniji, zato se je želel tudi posebno potruditi ter predstaviti znova svoj balet Romeo in Julija v najboljši luči. Na repertoarju ljubljanskega baleta sta bila tudi njegova dva baleta: Coppélia na Montmartru, v letošnji sezoni je še vedno tudi Hrestač-Božična zgodba. Na vprašanje, kaj meni, da je tisto, kar v njegovih baletih tako privlači gledalce, je dejal, da klasično estetiko postavlja v luči novega časa in jo želi kot tako približati času ter sodobni estetiki, kar gledalci očitno dobro sprejemajo, baletne vloge v njegovih baletih so karakterno obarvane in niso samo zaplesane, saj od svojih plesalcev zahteva, da znajo poleg obvladovanja visoke ravni tehnične izvedbe tudi igrati.

Med pogovorom in zastavljenimi vprašanji je koreograf posebno pohvalil izvedbeno raven današnjega ljubljanskega baletnega ansambla, ki je, kot je dejal, v veliko boljši kondiciji, kot je bil pred desetimi leti, je dobro postavljen baletni ansambel, kjer se vidno poglabljajo v vloge in izvedbe, ter so plesalci veliko bolj sprejemljivi za kritiko in izboljšavo izvedbe.

Sanja Nešković je k izrečeni pohvali dodala, da se počuti odgovorna in se tudi v tej smeri trudi za dobro izvedbeno raven ansambla, k temu pa so predvsem pripomogli izbrani pedagogi, saj so sodelovali z različnimi znanimi pedagogi iz različnih plesnih usmeritev. Ko je tekla beseda o baletnem ansamblu, pa ni pozabila poudariti, da bi bila sama veliko bolj zadovoljna, če bi lahko vse te mlade talentirane plesalce tudi zaposlila, a kaj ko to žal ni v njeni moči.

O glasbeni mojstrovini Romeo in Julija skladatelja Sergeja Prokofjeva je zanosno spregovoril dirigent predstave Marko Gašperšič, kot o glasbi podtonov in izmuzljivih sprememb, ki so za glasbeno izvedbo kar zahtevne, ko je na začetku vse tako melodično tekoče, potem pa se začnejo nenadne spremembe, npr. ko se že med sceno ljubezni napovedujejo globine temačnosti, ko prihaja do popolnih glasbenih transformacij, ki  jim je kar težko slediti in so velika uganka te skladateljeve partiture. Opazen je bil tudi na novo oblikovan plakat za promocijo predstave Romeo in Julija, ki ga je ustvaril oblikovalec Ivan Ilić.

Ob vseh pohvalah, izrečenih o baletu Romeo in Julija Youria Vámosa in izvedbah solistov ter baletnega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana ter o glasbi genialnega Prokofjeva in o Shakespearovem letu, je poslovna asistentka Barbara Čepirlo povabila prisotne novinarje na premiero baleta  27. oktobra in ob tem še pripomnila, da so karte sicer še na voljo, vendar je tudi zanimanje za predstavo tako veliko, da bo treba kar pohiteti z nakupom.

Galerija slik

Sorodne vsebine

Zadnji komentarji

Tatsiana Lahvinovich Galchun

2018-06-11 13:16:57


Samo par podatkov: -Zoran Miranu vec kot Mesec nazaj sporocil da nazalost nemore biti spremlevalec tisti vikend -Nato bil dodelen oficialjni spremlevalec Niko Basaric, in smo vsi bili zelo zadovoljni z tem -Nato 17 maja je bil odgovor: “Pozdravljen. Prvi par ima prednost pri izbiri spremljevalca. Odločil sem se dokončno za Nika Basariča iz razlogov kot sem ti jih navedel in pri tem bo ostalo. Alineje niso navedene po pomembnosti in so vse enakovredne. Strokovno je odločitev ustrezna. Za naslednje tekme se bomo lahko dogovarjali drugače. Če se bo Niko peljal s teboj boš dobil denar za potne stroške od Nikota. Lep dan želim Miran” -Nato po par napadaljnih emailah g. Arko, kjer tudi pise: “Kar zadeva Nika Basariča je pri meni vedno dobrodošel, žal pa za pot v Temišvar ne bom imel prostora v avtu. Glede na to, da sem samo v lanskem letu v letalu preživel 21 dni in sem našel vse načrtovane cilje od sončnega vzhoda do sončnega zahoda in tudi poti nazaj domov, bom našel tudi pot v Temišvar in nazaj, zato jaz spremljevalca ne potrebujem. Spremljevalec se bo zato moral peljati s tistim, ki si ga je izbral.” (g. Niko odlocil da se ne bo vmeseval) - 4 junija g. Miran napisal: “Moje mnenje je po vsem skupaj sledeče. Glede na to, da je g. Arko plesni učitelj, trener plesnega para, svetovni popotnik in nekdanji vrhunski plesalec, kateri pozna plesno dogajanje do obisti menim, da bi lahko ustrezno in odgovorno poskrbel za oba plesna para. Če se starši strinjate, bi na sestanku potrdili g. Arkota za uradnega spremljevalca in se potni stroški za prevoz razdelijo na dva avtomobila s katerima bi se odšlo na pot. To je moj predlog s katerim bi uredili nastalo situacijo in bi bilo najbolj racionalno za vse.” - 5 junija je g. Miran od starsih Jana & Pine dobil odgovor : “Videl sem vašo komunikacijo z g. Arkom. V prvih dveh mailih ste napisali, da se dokončno odločate za g. Basariča z vašimi argumenti, kar smo prejeli tudi na predizpolnjeni nominaciji s strani PZS (spremljevalca so dopisali na PZS). Včeraj se v zadnjem mailu negirate in g. Arka povzdigujete, hvalite in ga predlagate kot dobrega spremljevalca – pa še več – svetovnega popotnika, kar ni ravno ustrezen arguent za dobrega spremljevalca tekmovalcem na tekmi (sam sem po svetu 100dni na leto pa se ne hvalim). Še več – spremljevalca ste tudi že spremenili uradno pri organizatorju mimo naše volje in brez naše vednosti. Ga. Arka ne poznam osebno in si ne dovolim imeti mnenja o njem na podlagi mailov in drugih informacij, tako da osebno proti njemu nimam nič negativnega. Verjemite – po vseh kolobocijah, zatiranju, »napakah« pri vpisovanju točk in nizkih udarcih v zadnjih letih s strani določenih oseb in PZS, kot krovne organizacije na amaterskem nivoju, nimamo ne energije, niti volje se boriti z ljudmi, ki na svoje pozicije in delovna mesta ne sodijo. Neetično in nelogično pa nam je, da popuščate pred pritiski in da bo spremljevalec starš plesalca drugega para, za to bo dobil potne stroške, namestitev in dnevnice, se mi zdi popolnoma narobe in sem prepričan, da se to na PZS še nikoli v zgodovini ni zgodilo in da se tudi ne bi, če bi bil prvo določen par iz pravega kluba s podporo v PZS.” - in NATO ni bilo vec nobenega odgovora in oficialjnim spremlevalcem je sel g. Arko. Lep pozdrav, Tatsiana Lahvinovich Galchun
Daliborka

2018-05-28 16:21:52


To je pa lepo.