Čas Telo Trio. Zdaj ni več tako, kot je bilo prej, stvari so se spremenile
Koreografinja Andreja Rauch Podržavnik z novo predstavo premierno na odru Stare mestne elektrarne

Sreda, 15. januar 2014 ob 09:38

Odpri galerijo

360°
Barbra Drnač
V Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana bo v četrtek, 16. januarja 2014, z začetkom ob 18. uri (ponovitev 17. januarja 2014 ob isti uri) premierno na ogled predstava avtorice Andreje Rauch Podržavnik z naslovom Čas Telo Trio (ustvarjanje in izvedba: Katja Legin, Christopher Benstead, Jaka Šimenc, Andreja Rauch Podržavnik; v sodelovanju z: Alenka Hain, Saša-Aleksandra Lončar, gosti; produkcija: Zavod Federacija, Ljubljana)

"Ves čas vem, koliko je ura. Redko se izgubim v času. Moj dan je razdeljen na stotine majhnih enot, ko delam različne stvari, mislim različne misli. To je občutek izgubljenosti, izgube nečesa zavoljo nečesa drugega. To je boj za novo vzpostavitev, za redefinicijo. In pa veliko samote. Zdaj ni več tako, kot je bilo prej, stvari so se spremenile. Zdaj je moja vloga drugačna. Kdo so zdaj moji soigralci? V kateri igri smo se znašli?"
je zapisala koreografinja Andreja Rauch Podržavnik.

Andreja Rauch Podržavnik je koreografinja, ki izhaja iz sodobnega plesa. V svojih predstavah sodeluje z glasbeniki, igralci, pevci, včasih tudi s plesalci: Tipke (2001), Rebeka (2002, 2005), Kostanjevo rjava (2004), Pasaž Delux (2006), Tkalci (2005), Melodije začetkov (2007), Melodije refleksije, Torek (2010), pilot Nezaznaven vzgib (2010), Posebna izdaja (2013). Za omenjena dela je prejela več nagrad in odmevnejših kritik; Povodni mož (2004), Dance Europe-Critic's choice (2003), Gibanica -nagrada strokovne mednarodne žirije (2007).

Andreja pojmuje ples kot način obnašanja in v tem vedno znova spoznava izrazne potenciale, ki jih gib in ples nosita v sebi. V svojem delu rada pripoveduje, pri tem pa izkorišča prednosti, ki ji jih posamezni medij nudi - tekst, gib, zvok, luč, kostum ... Tesno sodelovanje z glasbeniki in skladatelji dodaja k njenemu zanimanju za kompozicijo kot stične točke dveh različnih medijev, tudi plesa in glasbe. Plesa kot estetskega fenomena ne jemlje za gotovo, pač pa vedno znova preverja in postavlja gibalne situacije v specifičen kontekst. S tega gledišča je kot plesna ustvarjalka na robu definicije plesa in ravno ta rob je tisti, ki jo privlači in ji omogoča realiziranje idej, navdihov. Svoje ustvarjalno delo vse bolj prepleta s konkretnimi segmenti družbenega delovanja kot je na primer uporaba ustvarjalnega giba za namene učenja, kolektivnega delovanja, harmoniziranja in vzajemnega sprejemanja. V zadnjih štirih letih je svoje delovanje razširila na intenzivno kolektivno delo, s kolektivom Federacija, ki se usmerja v širši družbeni kontekst ter tako aktivno srečuje različne socialne skupine, kot so otroci, starostniki, dijaki itd. S prej omenjenim kolektivom se je posvetila tudi organizacijskemu delu, ki naj bi širši skupnosti slovenskih umetnikov srednje in mlajše generacije, omogočil bolj kontinuirano in s tem kvalitetnejše delo.

Umetnostni kritik Rok Vevar je o njenem delu med drugim zapisal: "Če bi za plesni stil Andreje Rauch Podržavnik lahko rekli, da je utopično nameščanje vrzeli v vmesno polje med resničnostjo in metafiziko: med redčenjem in zgoščanjem, med bliskovito spazmičnostjo telesa in njegovo napeto odrevenelostjo, med hitrostjo plesnega impulza in njegovim postankom, potem bi lahko rekli, da njene koreografije ta vmesni prostor iščejo v kontekstu literarne fikcije, v "redimejdu" kulturnega prostora in različnih kreativnih logikah. Na splošno pa bi lahko za Andrejo Rauch Podržavnik trdili, da je njeno plesno ustvarjanje izrazit primerek tistega plesa, ki ga francoski filozof Alain Badiou bere kot opozicijo koreografiji: ples je tisto, kar se uspe izmakniti diktatu koreografije." Donald Hutera, strogi britanski kritik, je v nekem članku leta 2007 zapisal:  "V smislu nastopa, je Rauchova v zadnjih petih letih eden najboljših razlogov, zakaj gledati britanski ples."        

Galerija slik

Sorodne vsebine

Zadnji komentarji

Tatsiana Lahvinovich Galchun

2018-06-11 13:16:57


Samo par podatkov: -Zoran Miranu vec kot Mesec nazaj sporocil da nazalost nemore biti spremlevalec tisti vikend -Nato bil dodelen oficialjni spremlevalec Niko Basaric, in smo vsi bili zelo zadovoljni z tem -Nato 17 maja je bil odgovor: “Pozdravljen. Prvi par ima prednost pri izbiri spremljevalca. Odločil sem se dokončno za Nika Basariča iz razlogov kot sem ti jih navedel in pri tem bo ostalo. Alineje niso navedene po pomembnosti in so vse enakovredne. Strokovno je odločitev ustrezna. Za naslednje tekme se bomo lahko dogovarjali drugače. Če se bo Niko peljal s teboj boš dobil denar za potne stroške od Nikota. Lep dan želim Miran” -Nato po par napadaljnih emailah g. Arko, kjer tudi pise: “Kar zadeva Nika Basariča je pri meni vedno dobrodošel, žal pa za pot v Temišvar ne bom imel prostora v avtu. Glede na to, da sem samo v lanskem letu v letalu preživel 21 dni in sem našel vse načrtovane cilje od sončnega vzhoda do sončnega zahoda in tudi poti nazaj domov, bom našel tudi pot v Temišvar in nazaj, zato jaz spremljevalca ne potrebujem. Spremljevalec se bo zato moral peljati s tistim, ki si ga je izbral.” (g. Niko odlocil da se ne bo vmeseval) - 4 junija g. Miran napisal: “Moje mnenje je po vsem skupaj sledeče. Glede na to, da je g. Arko plesni učitelj, trener plesnega para, svetovni popotnik in nekdanji vrhunski plesalec, kateri pozna plesno dogajanje do obisti menim, da bi lahko ustrezno in odgovorno poskrbel za oba plesna para. Če se starši strinjate, bi na sestanku potrdili g. Arkota za uradnega spremljevalca in se potni stroški za prevoz razdelijo na dva avtomobila s katerima bi se odšlo na pot. To je moj predlog s katerim bi uredili nastalo situacijo in bi bilo najbolj racionalno za vse.” - 5 junija je g. Miran od starsih Jana & Pine dobil odgovor : “Videl sem vašo komunikacijo z g. Arkom. V prvih dveh mailih ste napisali, da se dokončno odločate za g. Basariča z vašimi argumenti, kar smo prejeli tudi na predizpolnjeni nominaciji s strani PZS (spremljevalca so dopisali na PZS). Včeraj se v zadnjem mailu negirate in g. Arka povzdigujete, hvalite in ga predlagate kot dobrega spremljevalca – pa še več – svetovnega popotnika, kar ni ravno ustrezen arguent za dobrega spremljevalca tekmovalcem na tekmi (sam sem po svetu 100dni na leto pa se ne hvalim). Še več – spremljevalca ste tudi že spremenili uradno pri organizatorju mimo naše volje in brez naše vednosti. Ga. Arka ne poznam osebno in si ne dovolim imeti mnenja o njem na podlagi mailov in drugih informacij, tako da osebno proti njemu nimam nič negativnega. Verjemite – po vseh kolobocijah, zatiranju, »napakah« pri vpisovanju točk in nizkih udarcih v zadnjih letih s strani določenih oseb in PZS, kot krovne organizacije na amaterskem nivoju, nimamo ne energije, niti volje se boriti z ljudmi, ki na svoje pozicije in delovna mesta ne sodijo. Neetično in nelogično pa nam je, da popuščate pred pritiski in da bo spremljevalec starš plesalca drugega para, za to bo dobil potne stroške, namestitev in dnevnice, se mi zdi popolnoma narobe in sem prepričan, da se to na PZS še nikoli v zgodovini ni zgodilo in da se tudi ne bi, če bi bil prvo določen par iz pravega kluba s podporo v PZS.” - in NATO ni bilo vec nobenega odgovora in oficialjnim spremlevalcem je sel g. Arko. Lep pozdrav, Tatsiana Lahvinovich Galchun
Daliborka

2018-05-28 16:21:52


To je pa lepo.