Prazna vreča subvencij. Jamranje sodobnjakov. Kam je izginil plesni studio
Zmanjšanje sredstev t. i. vladnim organizacijam je udarilo tudi po sodobnem plesu

Četrtek, 9. januar 2014 ob 11:04

Odpri galerijo

360°
Barbra Drnač
Z minulim letom je ministrstvo za kulturo drastično zmanjšalo subvencije ali pa jih sploh ni dodelilo slovenskim akterjem sodobnega plesa. Razburjenje je bilo precejšnje, a v že videni maniri "sodobnjaki" ne znajo stopiti skupaj in reči bobu bob. Zavod Flota, Plesni Teater Ljubljana, Zavod Exodos, Zavod Federacija so se priključili tiskovni konferenci, ki jo je pred novim letom organiziral Mini teater pod nazivom Novinarska konferenca ob zmanjšanju sredstev Ministrstva za kulturo RS za naslednja štiri leta o tem, kaj takšna kulturna politika pomeni za slovensko družbo in kaj bodo naslednji koraki, ostali pa so se izgubili nekje v konstantnem vmesnem prostoru, "češ nekaj bomo že potuhtali, saj nima smisla, da se borimo".

Komisija za uprizoritvene umetnosti v sestavi Jernej Novak, predsednik ter člani Ira Ratej, Pia Brezavšček, Zala Dobovšek in dr. Krištof Jack Kozak je bila deležna opazk, da je nestrokovna in pavšalna ter strankarsko opredeljena, pa čeprav je nekaj članic prav tistih, ki sodijo med pišoče plesne kritike. Direktor Zavoda Flota Matjaž Farič je na tiskovki povedal, da "bo, če ne dobi sredstev za izvedbo mednarodnega festivala sodobnega plesa Front@, onemogočeno črpanje evropskih sredstev, del jih bodo morali celo vrniti v Bruselj". Zaprosili so za 155.000 evrov, vloga pa jim je bila v celoti zavrnjena. Podali so ugovor na oceno komisije in čakaj na razplet.

Zavrnjena je bila tudi plesalka in koreografinja Snježana Premuš, ki vodi Zavod Federacija. "V novem obdobju 2014–2017 smo zgradili temelje za nov, bistveno razširjen in še bolj povezan program, ki vključuje več kot 20 ustvarjalcev treh generacij, a nismo bili podprti," je povedala za časnik Dnevnik.

Dejstvo, mimo katerega ne more niti slovenski sodobni ples, je, da je vreča z vladnim denarjem prazna. Pri tem pa me vedno znova preseneča poimenovanje vseh teh zavodov, društev, skupin, ki sebe poimenujejo nevladne organizacije, a financira jih izključno država oziroma davkoplačevalci. Malo skregano z logiko, a sodobnjaki gotovo imajo odgovor. Minister za kulturo Uroš Grilc pojasnjuje na MMCju: "Proračun ministrstva za kulturo je v letu 2013 dosegel najnižjo točko in dejstvo je, da nikoli doslej nismo imeli tako malo proračunskih sredstev za področje kulture; sprejeti proračun za leto 2014 predstavlja v tem zadnjem obdobju neko minimalno rast, res pa je, da smo v naslednjem obdobju z vidika razvojnih projektov na področju kulture zelo odvisni od uspešnosti črpanja evropskih sredstev nove finančne perspektive."
         
V oči pade tudi intervju s koreografinjo, plesalko in pedagoginjo Majo Delak za spletni portal veza.sigledal.org, ki ga seveda financira ministrstvo za kulturo, v katerem med drugim razmišlja: "Pogoji so sicer za vse slabši, velikih sistemskih premikov pa ni in jih v tej družbeni in ekonomski klimi verjetno tudi ne bo. Hkrati pa je pričakovati, da bodo ustvarjalci sami uredili stanje sodobnega plesa, popolna iluzija. Pasivnost tistih, ki imajo moč, bo pomenila razpad tega področja. Parcialno reševanje ... dolgoročno ne bo učinkovito. Nujno je potreben celovit pristop."

Na ministrstvu imajo rešitve, saj so kot enega od ciljev resolucije o Nacionalnem programu za kulturo 2014-2017 izpostavili večji obseg vrhunske produkcije na področju sodobnega plesa in večjo prepoznavnost sodobnega plesa. To nameravajo doseči s ciljnim razpisom za dvig obsega in kakovosti produkcije in postprodukcije sodobnega plesa na nacionalni ravni ter s postavitvijo montažnega studia (modularnega Objekta) kot vadbenega in produkcijskega prostora. Ali gre za enak vadbeni prostor, ki je bil že kupljen pri podjetju Trimo še v času Maribor - evropska prestolnica kulture, ni čisto jasno. Za pojasnila kaj se je dogajalo oziroma kaj se dogaja s tem montažnim studiem sem prosila za razlago tako Trimo kot Ministrstvo za kulturo in odgovore bom strnila v enem od prihodnih člankov. Menda Ministrstvo za kulturo skupaj z Mestno občino Ljubljana išče primerno lokacijo zanj.
V okviru razpisa z Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) pa naj bi ministrstvo del sredstev namenilo tudi zaposlitvi mladih plesalcev. Papir prenese vse, kako pa bo v praksi, pa najbolje, da odidete na katero od sodobnih plesnih predstav, ki jih v slovenskem plesnem prostoru kljub krizi mrgoli, in se sami prepričate kaj nastaja na polju sodobnega plesa.

Galerija slik

Sorodne vsebine

Zadnji komentarji

Tatsiana Lahvinovich Galchun

2018-06-11 13:16:57


Samo par podatkov: -Zoran Miranu vec kot Mesec nazaj sporocil da nazalost nemore biti spremlevalec tisti vikend -Nato bil dodelen oficialjni spremlevalec Niko Basaric, in smo vsi bili zelo zadovoljni z tem -Nato 17 maja je bil odgovor: “Pozdravljen. Prvi par ima prednost pri izbiri spremljevalca. Odločil sem se dokončno za Nika Basariča iz razlogov kot sem ti jih navedel in pri tem bo ostalo. Alineje niso navedene po pomembnosti in so vse enakovredne. Strokovno je odločitev ustrezna. Za naslednje tekme se bomo lahko dogovarjali drugače. Če se bo Niko peljal s teboj boš dobil denar za potne stroške od Nikota. Lep dan želim Miran” -Nato po par napadaljnih emailah g. Arko, kjer tudi pise: “Kar zadeva Nika Basariča je pri meni vedno dobrodošel, žal pa za pot v Temišvar ne bom imel prostora v avtu. Glede na to, da sem samo v lanskem letu v letalu preživel 21 dni in sem našel vse načrtovane cilje od sončnega vzhoda do sončnega zahoda in tudi poti nazaj domov, bom našel tudi pot v Temišvar in nazaj, zato jaz spremljevalca ne potrebujem. Spremljevalec se bo zato moral peljati s tistim, ki si ga je izbral.” (g. Niko odlocil da se ne bo vmeseval) - 4 junija g. Miran napisal: “Moje mnenje je po vsem skupaj sledeče. Glede na to, da je g. Arko plesni učitelj, trener plesnega para, svetovni popotnik in nekdanji vrhunski plesalec, kateri pozna plesno dogajanje do obisti menim, da bi lahko ustrezno in odgovorno poskrbel za oba plesna para. Če se starši strinjate, bi na sestanku potrdili g. Arkota za uradnega spremljevalca in se potni stroški za prevoz razdelijo na dva avtomobila s katerima bi se odšlo na pot. To je moj predlog s katerim bi uredili nastalo situacijo in bi bilo najbolj racionalno za vse.” - 5 junija je g. Miran od starsih Jana & Pine dobil odgovor : “Videl sem vašo komunikacijo z g. Arkom. V prvih dveh mailih ste napisali, da se dokončno odločate za g. Basariča z vašimi argumenti, kar smo prejeli tudi na predizpolnjeni nominaciji s strani PZS (spremljevalca so dopisali na PZS). Včeraj se v zadnjem mailu negirate in g. Arka povzdigujete, hvalite in ga predlagate kot dobrega spremljevalca – pa še več – svetovnega popotnika, kar ni ravno ustrezen arguent za dobrega spremljevalca tekmovalcem na tekmi (sam sem po svetu 100dni na leto pa se ne hvalim). Še več – spremljevalca ste tudi že spremenili uradno pri organizatorju mimo naše volje in brez naše vednosti. Ga. Arka ne poznam osebno in si ne dovolim imeti mnenja o njem na podlagi mailov in drugih informacij, tako da osebno proti njemu nimam nič negativnega. Verjemite – po vseh kolobocijah, zatiranju, »napakah« pri vpisovanju točk in nizkih udarcih v zadnjih letih s strani določenih oseb in PZS, kot krovne organizacije na amaterskem nivoju, nimamo ne energije, niti volje se boriti z ljudmi, ki na svoje pozicije in delovna mesta ne sodijo. Neetično in nelogično pa nam je, da popuščate pred pritiski in da bo spremljevalec starš plesalca drugega para, za to bo dobil potne stroške, namestitev in dnevnice, se mi zdi popolnoma narobe in sem prepričan, da se to na PZS še nikoli v zgodovini ni zgodilo in da se tudi ne bi, če bi bil prvo določen par iz pravega kluba s podporo v PZS.” - in NATO ni bilo vec nobenega odgovora in oficialjnim spremlevalcem je sel g. Arko. Lep pozdrav, Tatsiana Lahvinovich Galchun
Daliborka

2018-05-28 16:21:52


To je pa lepo.