Prihaja strastna brazilska skupina Grupo Corpo

Torek, 13. November 2018 ob 07:39

Odpri galerijo

Parada plesa
Barbra Drnač

Brazilska plesna senzacija Grupo Corpo je v Cankarjevem domu nastopila aprila 2013 in navdušila občinstvo. 14. novembra se na oder Gallusove dvorane vračajo s plesnim diptihom Plesna simfonija in Vrtenje. Plesna simfonija je nastala ob 40-letnici delovanja skupine, koreografija Vrtenje pa se ob glasbi skupine Metá Metá podaja na raziskovanje afrobrazilskih kultov. Plesna simfonija traja 42 minut. Umetniški vodja Paulo Pederneiras je Plesno simfonijo zasnoval leta 2015 kot retrospektivni pregled 40-letnega delovanja skupine Grupo Corpo. Marco Antônio Guimarães, avtor antoloških del, kot sta 21 (1992) in Bach (1996), v prvi simfoniji ustvarjeni posebej za Grupo Corpo prefinjeno zgodbo prepleta z izvirnimi, sugestivnimi glasbenimi odlomki iz koreografij ansambla.


				Plesna simfonija<br>
			Plesna simfonija

Z venčkom glasbenih tem, napisanih za 90-članski Filharmonični orkester Minas Gerais in povezanih z interludiji brazilske glasbene skupine Uakti, je Rodrigo Pederneiras, ki se z Grupo Corpo že 34 let predaja raziskovanju plesne forme skupine, poustvaril najboljše koreografije štiridesetletnega repertoarja in ustvaril sintezo koreografskih prvin, ki so postale zaščitni znak skupine. Zgodovinsko ozadje plesnega mozaika izrisuje velikanska kulisa, sestavljena iz dobrih tisoč fotografij iz osebnih arhivov umetnikov, ki so v minulih štiridesetih letih z Grupo Corpo sodelovali ali vplivali na njeno razvojno linijo – od plesalcev in baletnih mojstrov do tehničnega osebja. V nasprotju s sproščenim vsakodnevnim razpoloženjem situacij na fotografijah slavnostno ozračje ustvarjajo vinsko rdeče žametne zavese, ki zastirajo odrsko zakulisje, in plesalčevi trikoji enake barve.


				Vrtenje (foto: Jose Luiz Pederneiras)<br>
			Vrtenje (foto: Jose Luiz Pederneiras)

Vrtenje traja 38 minut, koreografa pa so navdihnili rituali umbanda – ena najbolj razširjenih brazilskih religij s sinkretistično vero v bogove, ki je nastala s stapljanjem na afriških verskih tradicijah osnovanega kulta kandomblé z rimskim katolicizmom in kardecizmom. Poetično podobje enajstih glasbenih tem, partitur brazilske fusion skupine Metá Metá, je navdihnil eksu, najbolj človeško božanstvo oz. duh (oriša) – nujni akter v obredih religij afriškega izvora. Umetniška ekipa Grupo Corpo se je v proučevanju ritmične glasbene teme Metá Metá podala na raziskovanje afrobrazilskih kultov, dediščine plemenskih religij nekdanjih črnskih sužnjev. Vendar Vrtenje ni samo mimetična poustvaritev teh obredov. Koreograf Rodrigo Pederneiras na podlagi lastnih izkušenj ritualov kandomblé in umbanda, še zlasti obredja, med katerim se vzpostavi stik z bogu podobnim bitjem eksu (giras de Exu) re(konstruira) besednjak hipnotičnih kretenj in gibov. Paulo Pederneiras je scenografijo oblikoval kot instalacijo, v kateri telesa plesalcev ovije v enako črno tančico, kot prekriva tri odrske stene. S prosojnimi silhuetami jih preoblikuje v hlapljivi eter in ustvari skrivnostno občutenje brezmejnosti. Freusa Zechmeister je ansamblu zasnovala enake kostume. Tako plesalke kot plesalci nastopajo z golimi prsmi in belimi krili preprostega kroja iz surovega lanu. (sporočajo iz ljubljanskega Cankarjevega doma in vas vabijo, da doživite brazilsko skupino Grupo Corpo v sredo, 14. novembra, ob 19.30 na odru njihove Gallusove dvorane)

Galerija slik

Sorodne vsebine

Teme
zadnje novice Grupo Corpo Cankarjev dom Paulo Pederneiras Marco Antnio Guimares Rodrigo Pederneiras Freusa Zechmeister

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 335

">
publishwall share

|

|

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 502

Komentiranje na objavi onemogočeno