A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(http://uploads.publishwall.si/widgetTop_bar_2/2018/08/16/resized_1534418171_9674162.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error

Filename: top_bar_general/top_bar_general_design24.php

Line Number: 19

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(http://uploads.publishwall.si/widgetTop_bar_2/2018/08/16/resized_1534418171_9674162.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error

Filename: top_bar_general/top_bar_general_design24.php

Line Number: 20

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(http://uploads.publishwall.si/widgetTop_bar_2/small/2018/08/16/resized_1534418171_4627055.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error

Filename: top_bar_general/top_bar_general_design24.php

Line Number: 21

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(http://uploads.publishwall.si/widgetTop_bar_2/small/2018/08/16/resized_1534418171_4627055.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error

Filename: top_bar_general/top_bar_general_design24.php

Line Number: 22

Na špici
Festival Živa z živo energijo po izboru Igorja Sviderskega
Na špici
Minuli vikend je Center kulture Španski borci v Ljubljani pokal od mladih plesnih energij. Tridnevni plesni festival Živa 2018, ki ga je programsko oblikoval Igor Sviderski in je po besedah naše sodelavke Daliborke Podboj "odlično izbral program po izvedbi in kontekstu, vse je 'štimalo', vse konceptualno podkrepljeno, učne in poučne koreografije", se je začel s podelitvijo listin Mete Vidmar, katere prejemnice so Dalanda Diallo, Polona Boruta in Lucija Boruta. Direktor JSKD Marko Repnik, nagrajenka Dalanda Diallo in Nina Meško. Dalanda, ki prav danes postavlja na ogled novo predstavo Duet za tolkala in stopala je povedala: "To priznanje je zame zelo pomembno, tudi zato ker sama izhajam iz šole Mete Vidmar. Je tudi čudovita popotnica za naprej, da bom delovala tako s svojimi učenkami in kot plesalka. Na vprašanje, ali sem bolj plesalka, pedagoginja ali koreografinja, težko odgovorim. Pedagoginja gotovo, navsezadnje sem tudi profesorica matematike, in z učenkami neizmerno uživam. Če veliko daješ, veliko dobivaš nazaj. Vendar se posvečam tudi sebi kot plesalki, saj le tako, da rastem na tem področju, lahko dajem tudi drugim. Od naštetega sem najbrž še najmanj koreografinja." Dalanda je svojo plesno pot začela na oddelku za sodobni ples na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani, ozneje pa se je kalila skozi delo in številna izobraževanja, med drugim v plesnem centru Georges Momboye v Parizu, kjer je študirala afriški ples. Polona Boruta Polona in Lucija Boruta sta sestri, ki sta močno povezani tudi v svojem delu, njuni plesni poti se namreč prepletata že od malega. Skupaj delata in skupaj plešeta, na vprašanje, kako bosta unovčili pravkar prejeto priznanje in kaj štejeta za svoj največji uspeh, pa je Lucija odgovorila: "Največji uspeh? To, da plešem. V osnovni šoli sem bila športnica in si nisem predstavljala, da je možno, da bi se ukvarjala s plesom, in to poklicno. Da sem zmogla to odločitev in jo uresničila, je zame največji uspeh." Podobno razmišlja Polona: "Živeti od plesa in uresničevati poslanstvo, da lahko učiš otroke, to šteje. Kar ni enostavno, otroci so največji kritiki. Pa seveda to, da hkrati še sama plešem. Mislim, da bova obe plesali, dokler se bova lahko gibali po odru." Listina Mete Vidmar, v tem sta si enotni, pa bo iz njiju potegnila še več in še boljše. Lucija Boruta Sestri Boruta prihajata iz Velenja, kjer sta začeli svojo plesno pot, ki sta jo pozneje nadgrajevali na številnih izobraževanjih doma in v tujini. Delujeta na pedagoškem, koreografskem in plesnem področju, nekatere njune učenke uspešno nadaljujejo plesno pot, med drugim pa sta tudi članici študijske skupine za sodobni ples pod organizacijo Zavoda za šolstvo RS. V treh, s plesom nabitih dneh in večerih, se je na odru zvrstilo okoli 300 plesalcev iz vse Slovenije in nekaj gostov iz tujine, poleg plesa so lahko obiskovalci spoznali tudi možnosti študija in profesionalnega ukvarjanja s plesom. Festival se je začel s predstavo Kako gledamo ples, v kateri je Samo Oleami spodbudil gledalce k razmišljanju in zavednemu spremljanju plesa, kot nekakšna navodila, kako naj kot gledalci sodobnega plesa ugotavljamo, kaj je to, kar gledamo. ... Tipkopisi Urše Rupnik ... (foto: Drago Videmšek) Na ogled so bile plesne miniature, s katerimi so mladi plesalci predstavili svojo celoletno plesno ustvarjanje. Prav posebna pa je bila večerna predstava Studia za sodobni ples iz Ljubljane, ki je nastala pod koreografskim vodstvom Urše Rupnik. Dvanajst plesalcev, ki svoj navdih išče v pesniški zbirki Jerneja Kusterleta Tipkopisi, sta na odru z živo avtorsko glasbo spremljala David Nik Lipovac (bobni) in David Kocmur (kitara). ... (foto: Matej Maček) Večer se je zaključil s predstavitvijo dveh uveljavljenih plesnih šol, Plesni Forum Celje je z odra spraševal Ali si z nami?, medtem ko je Plesna Izba Maribor pripravila predstavo Potujoči kamni. ... Lahko nam rečete Giorgio (foto: Paolo Tanze) Zadnji dan je organizator v program uvrstil predstavitev akademskih programov plesa. V Sloveniji imajo plesalci nekaj možnosti študija in pridobitve formalne izobrazbe, dodiplomski študij na primer ponuja Akademija za ples pri Alma Mater Europae, podiplomskega pa Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, obiskovalci so spoznali tudi študij sodobnega plesa na Akademiji dramske umetnosti Zagreb. Gostje iz Hrvaške so tudi zaključili letošnji festival, in sicer z večerno predstavo House. Bolero, v kateri so se ustvarjalci študijsko poglobili v Ravelovo glasbo Bolero in zlasti v njeno plesno interpretacijo izpod koreografskega peresa slovenskega, v Bruslju živečega koreografa Mateja Kejžarja.
preberi več
Svetovno prvenstvo v standardnih plesih prineslo zmago Rusoma, nam pa bolj skromne rezultate.
Na špici
Na Dunaju oziroma v njegovem predmestju Schwechat v dvorani Multiversum se je minuli vikend odvijalo Odprto prvenstvo Avstrije, in to že petindvajsetič. Letos so si organizatorji nadeli moto Dobrodošli v prihodnost. Naša para na dunajskem parketu Od petka do nedelje se je zvrstilo 17 mednarodnih plesnih tekmovanj in eno od njih je bilo tudi svetovno prvenstvo v standardnih plesih za člane. Jure Bergant in Milana Chekanova Uvrstitve naših dveh parov so bile v konkurenci 81 parov bolj skromne. Tretja z državnega prvenstva Jure Bergant in Milana Chekanova sta odplesala eno rundo in si delila  51. do 52. mesto s švicarskim parom. "Organizacija svetovnega prvenstva je bila odlična in tudi urnik do natankosti natančen, kar je zelo pomembno in omembe vredno! S samim nastopom sva zadovoljna. Sedaj naju čaka analiza in že priprave na naslednje tekmovanje! Skupaj z Ano in Iliyo, ter Blažem, mislim, da smo ustvarili dober team, ki je zastopal barve Slovenije na tem svetovnem prvenstvu," je za naš portal komentiral Jure. Iliya Dobrev in Ana Mesec Nekoliko boljša sta bila državna prvaka Iliya Dobrev in Ana Mesec, ki sta priplesala v drugo rundo in si še s tremi pari delila 43. do 46. mesto (lani sta bila 47. do 48. v konkurenci 71 parov). Za naš portal sta komentirala: "Celotna prireditev je bila zelo lepo organizirana in sva bila ne glede na rezultat vesela, da sva bila tudi midva del le-te. Neverjetno je bilo gledati finale in vse najboljše pare ter si z njimi tudi deliti parket. Od tukaj pa gremo naprej."   Iliya Dobrev in Ana Mesec  Tekmovanje je samozavestno komentiral, po molku iz prejšnjega tedna po svetovnem prvenstvu v kombinaciji, tudi uradni spremljevalec obeh parov in njihov trener Blaž Pocajt: "Dvorana je bila zelo lepo urejena kot vedno in vzdušje vrhunsko. Jure in Milana sta končala na 51. mestu (uradno delitev 51. do 52. mesta, op. u.), Iliya in Ana na 43. (uradno delitev 43. do 46. mesta, op. u.). Oba para sta odplesala dobro. Je pa res, da so za to konkurenco naši pari zelo mladi in nas še čaka veliko dela. Razmišljamo naprej in že analiziramo današnje stanje. Imamo pa nedvomno dobro prihodnost, kajti na nastop, ki sta ga pokazala, se lahko kosa z najboljšimi pari na svetu, in delati je treba naprej, da si pridobijo čim več izkušenj, kajti oba para čaka svetla prihodnost, in upam, da kar v vseh treh disciplinah."     Dmitrij Zharkov in Olga Kulikova  Zmagala sta, in to že četrtič po vrsti, Dmitrij Zharkov in Olga Kulikova iz Rusije, ki sta tudi aktualna evropska prvaka. Nastopila pa sta tudi dva Slovenca, ki plešeta za druge države, in njuni uvrstitvi sta bili boljši od naših parov. Tara Bohak je z Davidom Odstrcilom pristala na enajstem mestu in si je priplesala polfinale, lani je bila sedemnajsta. Martin Mestek s soplesalko Anno Stareckovo in trenerjem Raimondsem Pisevsem (foto: osebni arhiv) Martin Mestek pa je s soplesalko Anno Stareckovo zasedel 37. mesto. Oba omenjena para plešeta za Češko. Martin, ki se je na Češko preselil leta 2016 in je drugi na češki rang lestvici, je poslal naslednji komentar: "Prvo svetovno prvenstvo je za nama. Z nastopom sva zadovoljna, čeprav sva potiho želela višjo uvrstitev. Zahvaljujeva se staršem in trenerski ekipi za neskončno podporo." ... (foto: Marko Mesec)    Na tekmi ni bilo slovenskega sodnika, je pa nekaj preostalih tekmovanj sodila edina predstavnica Slovenije, Barbara Nagode Ambrož. Med njimi tudi tekmo, na kateri sta Nal Jakič in Jasna Potočar zasedla petindvajseto mesto med starejšimi mladinci v latinu. Drugo mesto pa sta si v tekmi na kateri se pleše samo dunajski valček priplesala Ivan Jarnec in Ana Ekart. Vladislav Kolesnikov in Naja Dolenc lani na Kitajskem Spomnimo na lanske in predlanske rezultate. Vladislav Kolesnikov in Naja Dolenc sta zasedla 32. mesto; Anin in Iliyev rezultat sem napisala zgoraj. Leta 2016 pa sta edina naša predstavnika, Tine Kranjc in Saša Ul, delila 42. do 44. mesto, leto prej sta tekmo končala na 49. mestu. Tine Kranjc in Saša Ul leta 2016 na svetovnem prvenstvu na Danskem Sicer pa Dunaj ostaja nekaterim plesalcem in seveda vsem nam v lepem spominu. V kombinaciji desetih plesov so namreč naši članski pari osvajali naslove najboljših na svetu. Lahko kar prepišem, kar sem napisala pred tednom dni. Andrej Škufca in Katarina Venturini sta dunajski parket osvojila trikrat, v letih 1996, 1997 in 1998, Miša Cigoj in Anastazija Novožilova dvakrat, in sicer v letih 2004 in 2005, ter Miha Vodičar in Nadija Bičkova, ki sta stala na najvišji stopnički v letih 2014 in 2015. Za komentar, kaj se dogaja z uvrstitvami naših parov v zadnjem letu oziroma dveh, sem prosila Fredija Novaka, ki je obljubil, da ga napiše takoj, ko si ogleda posnetek dunajske tekme. Za fotografije s svetovnega prvenstva v standardu na Dunaju se zahvaljujem Marku Mescu.
preberi več
Moški z nožem/Kompozicija. Diptih ljubljanskega baleta
Na špici
Prva baletna premiera nove gledališke sezone v ljubljanski Operi je stekla v siju 100-letnice prvega poklicnega opernega in baletnega ansambla, ko je po zaslugi Gledališkega konzorcija začel delovati slovenski gledališki oder v Ljubljani skupaj s poklicnim opernim gledališčem in z novoustanovljenim poklicnim baletnim ansamblom. Umetniška vodja ljubljanskega baletnega ansambla Sanja Nešković Peršin je premiero nove sezone oznanila kot sodobni koreografski odsev slovenske baletne umetnosti, ki se je začela pred 100 leti. Zgodovinski klicaj k slavnostni obletnici se je zgodil že letošnjo pomlad s premiero Balet 100, baletnim triptihom zgodovinskih koreografskih umetnin treh znanih slovenskih koreografov, treh zgodovinskih obdobij. Novi baletni premierni dogodek z naslovom Moški z nožem/Kompozicija je bil uprizorjen 8. novembra med drugim v čast visokega jubileja SNG Opera in balet Ljubljana, ko tudi njihov orkester obeležuje 100 let poklicnega delovanja. V goste so nameravali povabiti koreografa, ki se še ni predstavil na ljubljanskem baletnem odru, izbrali pa uveljavljenega sodobnega koreografa ter režiserja Matjaža Fariča, in se je Sanja Neškovič Peršin odločila, da k tokratni jubilejni premieri prispeva svoj novi koreografski navdih, tudi prvenec na velikem ljubljanskem odru. Moški z nožem Baletni večer dveh koreografov, Matjaža Fariča in Sanje Nešković Peršin, z naslovom Moški z nožem/Kompozicija je sočasno nastajal ob originalni glasbi dveh naših sodobnih skladateljev in glasbenikov: Milka Lazarja in Draga Ivanuše. Baletni diptih je tudi novodobni avtorski projekt slovenskih umetnikov, ki so poleg že omenjenih ustvarjalcev nove slovenske glasbe in koreografije prispevali še svojo likovno vizijo k celostni umetniški podobi (scenografka: Metka Grgurević, kostumograf: Uroš Belantič, svetlobno oblikovanje: Borut Bučinel). Predstava z enim odmorom v trajanju okoli petinsedemdeset minut je tekla pod taktirko dirigenta Marka Hribernika in v izvedbi orkestra ljubljanske Opere, ki se je pogumno in pohvalno usmeril k novodobni izvedbi slovenske glasbe ob koncertnem mojstru Igorju Grasselliju.Prvi na vrsti je bil balet Moški z nožem, ki se je porodil v koreografski impresiji Matjaža Fariča, navdihnjen z razstavo slovenskega slikarja Riharda Jakopiča (1869 1943) Beleženja v Narodni galeriji Ljubljana, med razstavljenimi skicami pa tudi Mož z bodalom. Farič ni dosledno sledil Jakopičevi skici, bolj njegovi razgibani impresiji moške podobe v stanju napetosti, tudi zakrčenosti pred določenim dejanjem, ki ga bodalo napoveduje kot možno morijo, medtem ko beseda nož glede na svoj kratek in oster zven še toliko bolj poudarja ostrino rezila. V pogovoru je Farič dejal, da so Jakopičeve skice slikarjeve študijske oblike, torej nedokončana dela, kot taka pa razpirajo možne nove umetniške vpoglede, tudi podčrtavajo vzporednice med umetnikovim in našim časom, ne kažejo pa večjega razkoraka med obstoječimi družbenimi tokovi in  strahovi, ki so pestili in tudi še pestijo vsakdanjega človeka. Skladatelj Milko Lazar je za orkester ustvaril tridelno baletno glasbo Moški z nožem po motivih Riharda Jakopiča. Tako koreograf kot skladatelj sta tesno sodelovala, v svojem ustvarjalnem duetu pa občutno materializirala moško moč, energijo, ki v glasbi mogočno zadoni, se gosti in sprošča, medtem ko v koreografski substanci dramatično artikulira, se zvija in izvija v oglatih postavitvah rok in njih gibalnih ostrin, ko v gneteni telesni tesnobi odseva spekter neštetih ljudskih stanj, ki se kotalijo po podzemlju kriminala, tudi skrivajo ter bežijo pod pritiski nadvlade ter ustrahovanja, izhodi pa praktično nedosegljivi. Farič je odrsko obliko moža z bodalom obogatil še z žensko jin energijo, ki jo kar preseva omenjeni moški jang, ko so tudi ženske lahko soudeleženke v temi množic, so tudi črnoglede svarilke brez večjih možnosti in nič manj  izzivalke moči ali nemoči. Uprizoritev tega dela teče med zidovi debelih sten, ki ob nenavadnem scenskem gabaritu zarežejo v ožino zakotnih ulic, tudi v betonski hlad  stanovanjskih kletk ter izoliranih kleti, v izpostavljeni scenski dinamiki pa so to mejniki različnih stičišč množice in njihovih brezizhodnih situacij. Plesalci so v svojih gestah in notranjih vzgibih odsevali osebnostne različice Jakopičevih poslikav, kar je botrovalo tudi k imenovanju njihovih zaplesanih vlog: Owen Lane/Izgubljen; Mateja Železnik/Ni kot druge; Lukas Zuschlag/Vsiljiv; Rita Pollacchi/Črnogleda; Ana Klašnja/Tista; Tjaša Kmetec/Jeklena; Fillipo Jorio/Obseden; Elli Purkunen/Ostra; Petar Đorčevski/Tisti; Kenta Yamamoto/Skoraj drugačen; Yuki Seki/Klavec; Hugo Mbeng/Divji; Moški: Filip Viljušić, Lorenzo Silingardi, Matteo Moretto, Yujin Muraishi in Tasja Šaler/Padla. Uvodoma se na samem začetku predstavi kratek moški duet ostrih gibalnih sekant ter rezkih vbodnih vzgibov, nato pa se sledi množici solističnih utripov ter duetov med scenskimi bloki, ko se vsak član skupine pretresljivo lepi ob gladke stene, tudi plasti posamične telesne vzgibe, kot jih izkazujejo slikarjeve šrafure na njegovih skicah, predvsem na tisti z bodalom. Predstava se gradi v dramatiki gibalnih inovacij, v koreografski abstrakciji jasnih, kompaktno zasnovanih in zahtevnih plesnih strukturah ob dramaturginji Staši Prah, ko napetosti vzdržijo skoraj do samega konca, tudi se razelektrijo v trenutkih tišine in znajo eksplodirati v glasu posameznika. Dinamika gradnje pa nekoliko upada v skici večkratnega nakladanja teles, čeprav smiselno izpostavi določeno gradnjo. Ko pa temačnost že preveč sili v ospredje, se zgodi osrednji lik, on, Owen Lane/Izgubljen, v rdeči preobleki, ki skuša preseči osebno neopredeljenost, pravzaprav nedorečene konture Jakopičevega moža z bodalom. V okoli petinštiridesetih minutah se nizajo koreografske skladnosti ter kontrapunkti, tudi se vtisne sugestivni trenutek v kotni razpoki dveh sten, ko roke grabijo po razpoki in ženske noge skušajo poleteti v svobodo. Tudi ženski jin zna preizkušati svojo moč ostrine, ta slikoviti trenutek pa zaostri svetlolasa Elli Purkunen v objemu vrtinca moških teles, ki ga zaokroži okoli svojega stasa kot razgibano krinolino in jo zlahka tudi odvrže. Tovrstnih situacij, ki so zaznale posameznika, ujetega v skupinsko atmosfero časa, pa ustvarjalci baleta Moški z nožem, navdihnjeni s slikarjevo impresijo, tudi impresivno zasnujejo v sedanjiku časa, na  koncu še transparentno vtisnejo v ponavljajoči se, kar humorno zasnovan linearni utrip gibke sinusoide, krivulje neizčrpnega ponavljanja padcev ter dvigov, ko se pač vse na novo ponavlja in postavlja.  Vsako obdobje ima tudi svoje specifične (zunanje) oblike, v predstavi je to temna modno zasnovana kostumska eleganca, ki slikovito poudarja telesne silhuete, in je senčna odrska svetloba, ki utripa tako z glasbo kot gibalnimi impulzi v arhitekturni zasnovi scenske konstrukcije. Baletna stvaritev Moški z nožem koreografa Matjaža Fariča in skladatelja Milka Lazarja je dinamično kompleksno zasnovano sodobno umetniško delo, ki razpira ter sugestivno niansira mnoga vprašanja današnje družbe; je tudi nova iztočnica Faričevega koreografskega opusa. Kompozicija Drugi del Baletnega diptiha nosi naslov Kompozicija, gradil pa se na koreografski viziji Sanje Nešković Peršin in izvirni orkestralni kompoziciji skladatelja Draga Ivanuše. Koreografija se v izvirnem navdihu poigra s kostumsko barvitostjo in prefinjenim scenskim okvirjem, likovno obliko 'plešoče' zavese. Ko v razgibanih plesnih segmentih sončne barvitosti lahkotni plavalni plašči vtisnejo barvito figurativno ornamentiko v scenski okvir. In se kulisa dvorne romantike, prosojna zavesa, preliva ter poskakuje po glasbenih motivih, tudi pade na plesalce, ko le ena glava ostane vidna izpod njene varljive teže. Pred tem pa predrami tišino in seka širino odrske scene, ko se iz poležanih kupčkov nakopičene tkanine nenadoma ter sila efektno povzdigne ta lahkotna 'scenska visokost' in zameji prostor .   Plesno-glasbena Kompozicija se začne v dinamiki razigranih tonov in ritmu nervoznega korakanja ter tekanja barvite množice, ki se počasi  razvršča ter samodejno usmerja še v druge prostorske geometrične oblike. In tako kot v prvem delu se tudi v tem drugem delu baletnega večera izpostavlja posameznika, ujetega v družbene sisteme, le da tokrat kar vidno izstopa njegova želja po sestopu. V ospredju je moški solo, ognjevit in ekspresiven Hugo Mbeng, ki se znajde tudi za zaveso, ko se plazi kot veliki prestrašeni pajek v zaznanem skrivališču, ob izhodu izza večplastno zamejene zavesne kulise. Ženski solo zaveje Marin Ino, ki skupaj z japonskimi plesalci v sestavi − Chie Kato, Kenta Yamamoto, Yujin Muraishi, Yuki Seki − snuje Japonsko skico, ki melodično spominja na motive japonskih filmov, ko v njihovih plesnih vzgibih kar zaveje leteči vzhodni veter. Nastopi tudi formacija deklet kot protiutež moški sili, ki se preliva v značilni ženski mehkobi ter svetlobi, ki prihaja iz neposrednega ozadja in senči njihove silhuete; v sceni z naslovom Dekleta so zaplesale: Marin Ino, Chie Kato, Mateja Železnik, Tasja Šaler, Elli Purkunen, Nina Noč, Mariša Nač, Yaman Kelemet. Nizanje raznolikih skupinskih oblik, tudi v pestri mednarodni sestavi ljubljanskih baletnih plesalcev se v koreografiji na svojstven način odslikavajo družbeni okviri ter odnosi, ki si niso ravno vpeti v življenjska soglasja. Koreografinja skupino zameji tudi v efektnih oblikah skupinske manifestacije, ko je gibalni manj več in je tudi jasno berljiv. Balet Kompozicija se izkaže za dokaj realno koreografsko poslikavo stanja naših dni, ki se kljub teži časa prefinjeno zrcali v gibki substanci, tudi spodbuja določeno mero optimizma, ki se iskri v sijoči barvitosti poletnih dni. Hugo Mbeng v Kompoziciji V plesnem ospredju izstopa skica ognjevitega izliva Huga Mbenga, ki jo dopolnjujejo še fantovski plemenski rituali, ko poleg že imenovanih plesalcev moška moč zaživi v vročici sončnega kontinenta, v segmentu moške množice, imenovanem Fantje, skupaj z Lukasom Zuschlagom, Petrom Đorčevskim, Ownom Laneom, Filippom Joriom in Filipom Viljušićem. V dinamičnih linijah in preprijemih dueta se koreografinja še posebej usmerja ter posveča širokemu spektru medsebojnim odnosov, ki sočasno spodbujajo še skupinske utripe, tokrat v  izvedbi Mateje Železnik in Lukasa Zuschlaga/Kenta Yamamoto, Petar Đorčevski, Chie Kato, Marin Ino. Koreografska zasnova baleta Kompozicija jadra po raznolikih plesnih poljanah modernih in sodobnih dni, po svoji gibalni substanci je zahtevna, obenem pa kar lahkotna, ko dovolj povezovalno strukturira barvito realnost vsakdanjika in povezuje posamezne slikovito opredeljene gibalne segmente. Zgodita se tudi dva dramaturška (tehnična) zastoja, in to ob predolgem preoblačenju Marin Ino pred zaveso, ko spuščena zavesa nikakor noče osvoboditi ujete plesalčeve glave, kar nezaželeno podaljšuje časovno noto in niža dramsko zasnovo.Posebna pohvala tega baletnega večera gre usklajeni in dovršeni izvedbi solistov ter ansambla ljubljanskega baleta, ki se danes lahko  povsem enakovredno meri z mednarodno sodobno plesno sceno gledališč in velikih baletnih odrov, k čemur sta pripomogla tudi baletna mojstra Mojca Kalar Simič in Stefan Capraroiu. Sanja Nešković Peršin je pripravila dober plesni večer. (foto: Darja Štravs Tisu) Umetniška vodja Sanja Nešković Peršin je s svojo plansko usmeritvijo k sodobni baletni sceni privabila tudi novo občinstvo, ki je na premieri novodobnega baletnega in glasbenega diptiha povsem zapolnilo avditorij ljubljanske Opere in z navdušujočim aplavzom nagradilo izvajalce ter ustvarjalce tega dvojnega baletnega večera. Baletna znamka Pošte Slovenije oblikovalke Maje Tomažič. Med odmorom baletnega večera je Društvo baletnih umetnikov Slovenije skupaj s Pošto Slovenije organiziralo predstavitev nove poštne znamke, zasnovane ob 100 letih slovenskega baleta ter v sodelovanju obeh naših opernih in baletnih gledališč. Baletna znamka je izšla 9. novembra in je tudi že v rednem obtoku. Baletni večer Moški z nožem/Kompozicija je na novembrskem sporedu SNG Opere in baleta Ljubljana še 20., 21. in 22. 11., vsakič ob 19.30.
preberi več
Katja Dance Company. Projekt X je zdravilna, posebna in močna predstava!
Na špici
Draga Katja, predvidevam, da je tole obdobje, ko tvoje srce utripa nekoliko hitreje, ko se pritisk viša in je piljenje korakov nujno potrebno. Kaj se dogaja v teh dneh oz. tednih pred premiero vašega novega projekta, predstave Projekt X?Ja, res je, enkrat bom sama sebe prehitela (smeh), vaje za predstavo, pravzaprav dve oziroma celo tri – Življenje je vrednota, ki jo uprizarjamo še naprej in gremo naslednji teden v Lendavo, potem Izolo, Kranj, spet Ljubljano … plesna pravljica Na pomoč, ki bo zagledala luč sveta konec novembra in s katero bomo pomagali otrokom iz socialno ogroženih družin, in seveda plesna predstava Project X, ki bo 29. 11. 2018 ob 19. 30 premierno uprizorjena v Španskih borcih, in že nestrpno čakamo, da se zgodi. Predpremierno smo jo sicer že uprizorili za dijake 1. letnikov in profesorje Srednje zdravstvene šole Ljubljana in že dobivamo prve odzive, ki nas navdihujejo, da spet delamo v pravo smer. Zelo inspirativno si se lotila nove predstave, kajne? Kaj je bil tokrat povod, mogoče tudi nekaj tako tragičnega kot izguba tvojega očeta, ki te je potegnila h kreiranju predstave Življenje je vrednota?Že med ustvarjanjem prve sem se spraševala, katere teme bi se še rada lotila, kaj je tisto, kar se me dotakne, kaj me vznemirja, česa me je strah, in na nek način je spet povezano z očetom, ker sva se velikokrat pogovarjala o tem, kaj počnemo ljudje z naravo, poleg tega pa sva se z Albertom Podrekarjem (producentom) pogovarjala, kaj lahko še uprizorimo in s tem opozarjamo ljudi na to, da razmislijo o sebi, svojih dejanjih in o okolju, v katerem živimo. Res me že dolgo žalosti dejstvo, da se ljudje tako brezbrižno obnašamo do okolja, v katerem živimo – mene so učili, da nikoli ne smem vreči papirčka ali olupka ali plastične vrečke na tla in tudi da naj embalažo uporabim vsaj dvakrat, zapiram pipe med umivanjem zob in tuširanjem, ugašam luči, in zdaj to avtomatično počnem, tudi za ljudmi, ki tega ne počnejo. Na morju sva z Albertom snemala dele zgodbe in hkrati naredila iz smeti inštalacijo, ki so jo ljudje na plaži fotografirali, upam pa, da so tudi dojeli, zakaj je tako postavljena.  ... Matej Pritekelj, Tian Čehič in Luka Wernig ... Kdo pa so sokreatorji predstave ali pa kar kreatorji, izvajalci, sodelavci? Spet sem vezno besedilo napisala jaz, videoprojekcija je delo Alberta, in tokrat smo večkrat vključili plesalce in spet različne dežele, okolja in trenutke. V predstavi pleše pet plesalcev, ki so sodelovali tudi v prvi predstavi – Ajda Miklavčič, Maja Adamič, Matej Pritekelj, Luka Wernig, Larisa Husič in jaz, pet pa je 'novih' – Sindi Vogrič, Anja Milekšič, Anja Robida, Staša Usnik in Erika Nagode, ki pa se nam je pridružila tudi v prejšnji predstavi. Koreografsko sem se spet povezala s Tianom Čehičem in ga povabila k sodelovanju, saj ima izjemen smisel za koreografijo, posluh za glasbo in upošteva zgodbo, in sestavil je dve koreografiji – eno skupinsko, ki jo plesalci obožujejo, in moški duet, ki izraža moč, samozavest in boj, in je res močna točka predstave. Tokrat sem zaupala nekaterim plesalcem tudi solo točke, tako lahko vidimo Ajdo Miklavčič v solistični točki, Luko Werniga na začetku predstave v solo točki, in mislim, da sta dokazala, česa sta zmožna. Posebna gostja je tokrat plesalka Eva Pirnat, ki se nam bo pridružila na premieri v zaključni koreografiji. Z nami je tudi Matej Šarf, naš lučkar, ki nam pomaga narediti vzdušje, in njegov odziv na generalki je bil že pri drugi točki “kocine mi gredo pokonci”. Glasba je res močna podlaga vseh naših koreografij in projekcije.   Vprašanje sicer za tvoje kolege, a kljub temu, zakaj meniš, da radi sodelujejo s tabo?Mogoče zato, ker dam vsem priložnost, ker rada sodelujem z drugimi, ker cenim vse plesalce. Sem zaupljiva, rada ustvarjam z drugimi, poskušam tudi dati okolje, da lahko delamo, držim besedo in udejanjim, kar zastavim. Glede na to, da sta me v zadnjem tednu kar dve plesalki prosili, če bi lahko sodelovali v projektih in predstavah, čeprav vedo, da nastopi niso plačani, ker doniramo sredstva, me to pomirja v smislu, da so še plesalci, ki plešejo za dušo, čeprav vem, da je to težko.  Kakšen odnos imaš danes do dobrodelnosti, kako jo ti doživljaš v tem norem času, ko se mi dozdeva, da večina misli samo nase?Dobrodelnost se mi zdi velikokrat izrabljena beseda za nekaj, kar ni dobrodelnost, in potem imamo tisti, ki smo res dobrodelni, težave. Najbolj pa me je razžalostilo dejstvo, da kljub res veliki gori papirjev, dokazil in priporočil nekatere ustanove, društva in zavodi v Sloveniji zahtevajo od nas plačilo za stvari, ki jih uporabljamo v predstavah, čeprav denar doniramo naprej, še bolj pa to, da smo jih prosili eno leto in pol, da nam naj povedo, ali nam bodo kaj zaračunali, zdaj pa smo dobili račune, ki so precej sporni za leto in pol nazaj! Pa še to, ko sva izbirala organizacijo, ki bi ji donirali sredstva od nove predstave, sva bila presenečena, da nekatere organizacije nočejo podarjenih sredstev, ker se jim ne zdi smiselno sodelovati ali prejeti donacije, češ da je to preveč dela!  Meniš, da bo Projekt X imel enako moč kot Življenje je vrednota oziroma bil ponovljen dvaindvajsetkrat?To si srčno želimo, ker smo v novo predstavo vložili veliko dela, praktično počitnice, ves prosti čas, plesali tudi s poškodbami, in zdaj upamo, da jo bodo ljudje sprejeli in razumeli naše sporočilo. Na koncu predstave je zelo močno sporočilo, na predpremieri sem že dobila zapis ene od profesoric, da se jo je predstava dotaknila, jo opomnila, pretresla, seveda pa je težko primerjati dve popolnoma različni tematiki – rak se dotakne tistih, ki ga doživljajo ali so poleg svojih ljubljenih, ki se z njim borijo, okoljevarstvo in begunstvo, izguba doma, prostora, možnosti, iskanje novega okolja in sprejemanja, povezovanje z naravo v prvinskem smislu pa so teme, ki se tičejo nas vseh, problem je v tem, da se tega ne zavedamo, dokler nismo s tem neposredno soočeni. Vse je odvisno od občinstva, dvoran in ljudi, ki sodelujejo v svetu umetnosti – ali nam bodo ponudili roko, razumeli naš namen in nam pomagali, da jo uprizorimo čim večkrat. Predstavo so izjemno lepo sprejeli tudi dijaki, zato verjamem, da je tudi poučna.  Se ti zdi, da si v letu in pol, odkar je na programu tvoja predstava Življenje je vrednota, uspešno razbila tabuje okoli bolezni rak?Mislim, da sem. Ljudje bolj poznajo ustanovo Mali vitez, ki pomaga mladim, ozdravljenim od raka, ljudje, ki so si predstavo ogledali, še vedno govorijo o njej in so že kupili vstopnice tudi za novo predstavo – Project X, predvsem pa se to kaže v določenih premikih, trenutkih – enkrat sem se na primer pridružila skupini vadečih, ki so govorile o sprejemanju, in ena med njimi je bila ves čas tiho, nato je povedala, da se je borila z rakom in da se od takrat ne more sprejeti take, kot je, in to me je tako pretreslo, da sem se oglasila, ji povedala za predstavo – in po ogledu predstave in najinem dolgem pogovoru ter objemu je zdaj drugačna, in upam, da smo s predstavo spremenili odnos do te bolezni, ki ne izbira! In ker so na vseh predstavah ljudje vstali, neutrudno ploskali, jokali in čestitali, verjamem vanjo in si želim, da bi jo še plesali, ker je 'zdravilna', močna in posebna!Projekt X vas torej premierno čaka 29. novembra ob 19.30 v Španskih borcih in kje še? Po premieri jo bomo uprizorili v prihodnjem letu 15. 2. 2019 v Španskih borcih, dogovarjamo pa se z gledališči, v katerih smo plesali Življenje je vrednota.  ... (foto: Albert Podrekar) December je tudi mesec obdarovanj in lahko povabiva bralce in bralke, da kupijo vstopnico za prihodnje predstave Projekta X in so tako tudi dobrodelni, kajne?Res je, izkupiček od prodanih vstopnic tokrat doniramo Zvezi prijateljev mladine Moste-Polje, njihovemu program Veriga dobrih ljudi;  vsaki občini, kjer bomo nastopili, pa bomo tudi podarili drevo, saj si želimo, da bi ljudje spregledali, da če ne bomo vračali naravi tistega, kar ji jemljemo, se bomo zadušili v lastnih smeteh. Z nakupom vstopnice ljudje dobijo lepo umetniško stvaritev, hkrati pa pomagajo tistim, ki pomoč zares potrebujejo! Hvala, Barbra Drnač in Parada plesa, za to, da nam pomagate pri naših projektih!  Hvala tebi za pogovor in srečno z novo predstavo.
preberi več
Na svetovnem v kombinaciji petnjasto mesto za Jureta Berganta in Milano Chekanovo!
Na špici
V Varšavi na Poljskem se je odvijalo letošnje svetovno prvenstvo v kombinaciji desetih plesov. Aktualna državna prvaka Jure Bergant in Milana Chekanova sta zasedla petnajsto mesto v konkurenci osemintridesetih parov. Jure Bergant, Blaž Pocajt in Milana Chekanova Za naš portal sta tekmovanje komentirala takole: "Včeraj sva odplesala svetovno prvenstvo v kombinaciji desetih plesov. Zasedla sva 15. mesto in za malo zgrešila polfinale. Priprave na svetovno prvenstvo so se izšle odlično, saj sva bila pripravljena tako fizično kot psihično. Lahko rečeva, da sva si nabrala ogromno izkušenj za tekme v kombinaciji vseh desetih plesov in že z veseljem pričakujeva nova '10-dance' tekmovanja. Na tekmi naju je spremljal najin glavni trener Blaž Pocajt, ki se mu najlepše zahvaljujeva za njegov čas in podporo! Zahvala gre tudi preostalim trenerjem in celotnemu Feniks teamu, čevljarstvu Peta za čevlje, ki močno vplivajo na videz para, in najinim staršem!" Za izjavo sem prosila tudi že omenjenega Blaža Pocajta, ki je bil uradni spremljevalec para, določen s strani Plesne zveze Slovenije, a je žal nisem dočakala. Konstantin Gorodilov in Dominika Bergmannova (foto: WDSF) Zmagal je estonski par Konstantin Gorodilov in Dominika Bergmannova, ki sta tudi evropska prvaka v tej plesni zvrsti. Na peto mesto pa se je uvrstila Tara Bohak s soplesalcem Davidom Odstrcilom, s katerim pleše za Češko. Evropska podprvaka lani nista tekmovala, predlani pa sta zasedla enako mesto kot letos, torej peto. David Odstrcil in Tara Bohak V sodniški ekipi ni bilo slovenskega sodnika, bil pa je Sergej Milicijakot predstavnik Bosne in Hercegovine, ki pa je stalni trener v PK Feniks. Vladislav Kolesnikov in Naja Dolenc sta bila lani sedma. Pa spomnimo na lepe rezultate prejšnjih let, saj je kombinatorska članska kategorija nekako kar v domeni slovenskih plesalcev. No, je bila. Lani sta Vladislav Kolesnikov in Naja Dolenc zasedla sedmo mesto in za las zgrešila finale. Leta 2016 nismo imeli plesnega para na tekmi, sta pa zato v letih 2015 in 2014 slavila Miha Vodičar in Nadija Bičkova. Slednja sta bila v letih 2013 in 2012 druga, leta 2010 pa četrta. Miha Vodičar in Nadija Bičkova na Kitajskem leta 2015 Vmes sta naše barve leta 2011 zastopala Matej in Špela Kralj, ki sta bila petnajsta. Matej in Špela Kralj sta bila na svetovnem prvenstvu petnajsta. Še malo zgodovine pa kaže naslednje rezultate: Luca Bussoletti in Tjaša Vulič sta bila leta 2009 tretja in 2006. četrta. Obdobje med letoma 2002 in 2008 je bilo rezervirano za Mišo Cigoja.  Miša Cigoj z Aleksandro Malai in... Z Aleksandro Malai, s katero je bil tudi poročen, je leta 2008 posegel po srebru, 2007. po bronu. ... Anastazijo Novožilovo, s katero sta dvakrat stala na najvišji stopnički. Največje uspehe pa je seveda doživel z Anastazijo Novožilovo. V letih 2004 in 2005 sta postala svetovna prvaka, leta 2003 sta bila druga in 2002 tretja.  Andrej Škufca in Katarina Venturini sta trikrat postala svetovna prvaka v kombinaciji. Nesporno največji zvezdi kombinacije pa sta Katarina Venturini in Andrej Škufca, ki sta stala na najvišji stopnički kar trikrat, in sicer v prejšnjem stoletju, v letih 1996, 1997 in 1998. Lepi plesni časi so bili in upam, da se znova vrnejo.     
preberi več
V Maribor prihaja Smrt v Benetkah
Na špici
Petkova premiera bo v rokah koreografinje in režiserke Valentine Turcu, ki je po junijski izvedbi na odru HNK Zagreb postavila balet Smrt v Benetkah. Balet je nastal po noveli Thomasa Manna in na glasbo Gustava Mahlerja, a kot bi dejali tisti, ki so videli zagrebško postavitev, "v Valentininem stilu s poudarkom na kostumografiji in nerazločni vsebini". Predstava pa je nominirana za eno od nagrad po izboru revije Dance Europe. ... Valentino sem sicer v zadnjih nekaj mesecih kar nekajkrat povabila k intervjuju, a se nikakor ni odzvala, zato objavljam njena razmišljanja, objavljena v programskem listu predstave: "Thomas Mann je večkrat dejal, kako umetniki ne moremo slediti poti Lepote brez Erosa, ki biva v naši družbi in se je poimenoval za našega vodiča. Treba je umreti v lastnem življenju, da bi lahko postal popoln Ustvarjalec. Prav te misli so globoko vplivale na mojo odločitev, da Mannovo novelo Smrt v Benetkah interpretiram z lastnim koreografskim rokopisom v kontekstu sodobnega gledališča. Ne glede na to, kar sem do zdaj ustvarjala v svojih baletih, sem začutila, da zavzema to delo prav posebno mesto v mojem umetniškem credu in srcu. Novela me je navdušila, potem ko sem jo nekajkrat prebrala, pa sem sledila lastni intuiciji. Premišljevanje o tem, kaj bi se moralo pravzaprav izreči v neki umetnini, ki je nastala v začetku 20. stoletja, me je spodbudilo k analitičnemu razvijanju teme in k ustvarjanju koreografskega dela v več fazah, od raziskovanja glasbenega in vizualnega koncepta, preko vznika prve ideje in nazadnje do sinteze vseh elementov v celovito baletno delo. ... Pod globokim vtisom umetnikove psihe in človeških odnosov v sodobnem času sem se odločila, da baletno predstavo postavim v kontekst, ki bi reflektiral nas same v sedanjosti. Na podlagi lastnih raziskovanj umetniških doživetij dveh ustvarjalnih genijev, Thomasa Manna in Gustava Mahlerja, sem si zastavila izziv najti ključ, s katerim bi odprla nekatere neobičajne aspekte fizičnega in metafizičnega. V tako senzibilni, esencialni in vseobsegajoči obliki lahko to izrazi zgolj plesna umetnost. Misli, ki razvnemajo Aschenbachovo dušo, in njegova globoko hrepeneča, ranljiva in obenem močna notranja erotika tako izzovejo nepričakovana čustva, iz katerih izhajajo njegovi gibi in atmosfera predstave. Ljubezen je fenomen, ki telesu vdihuje življenje. V življenju – ne glede na to, koliko si to prizadevamo – zares ne moremo nadzorovati Strasti in Smrti – motus continuus animi (brezkončno gibanje duše) je, kot bi rekel Mann, navsezadnje stanje, v katerem je nemogoče ukrotiti ustvarjalno vznemirjenost. S strastjo in potrpežljivostjo sem lastno vizijo preoblikovala v gibanje čudovitih plesalcev, katerih duše utripajo z navdihujočim magnetizmom že od samega začetka ustvarjanja tega neobičajno filmskega baleta. Ob vsem tem občutim blagoslov, da lahko delim to edinstveno izkušnjo, ki jo uteleša generacija karizmatičnih plesalcev Baleta Hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu in Baleta Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru, prav tako pa imam posebni privilegij, da lahko z baletniki ustvarjam polnokrvno Lepoto, ki se zoperstavlja dehumanizirajoči realnosti sodobnega sveta. Umetniki smo tako ustvarjalci, ki s pomočjo lastnih talentov odkrivamo globoko povezanost z univerzumom umetnosti, lepote, inspiracije in humanosti, prav vsak od nas pa v trenutku Ustvarjanja pušča neizbrisljivo sled. ... V predstavi bi moral nastopiti tudi plesalec Miloš Isailović, ki pa se je na vajah poškodoval, zato sestacva ekipe takšna: Takuya Sumitomo/Anton Bogov (je tudi Valentinin asistent), Sytze Jan Luske, Jan Trninič, Jelena Lečić, Catarina de Meneses, Ionut Dinita, Monja Obrul, Hristina Stojčeva, Vanja Vitman, Satomi Netsu, Ema Perič, Ines Uroševič, Branka Popovici, Filip Jurič, Olesja Hartmann Marin, Matjaž Marin, Asami Nakashima, Yuya Omaki, Tanja Baronik, Sergiu Moga, Ines Petek, Alexandru Pilca in Mircea Golescu. Ostala kreativna ekipa pa je enaka kot v Zagrebu. Scenografija Marko Japelj, kostumografija Alan Hranitelj, oblikovanje svetlobe Aleksandar Čavlek, video projekcije Matjaž Mrak, asistentka kostumografa Petra Dančević Pavičić, oblikovanje zvoka Gorazd Vever. Baletna mojstrica pa Alenka Ribič. ... Po premieri bo Smrt v Benetkah v Mariboru na sporedu še 11., 13., 14., 16. in 17. novembra 2018. Januarja pa prihaja v ljubljanski Cankarjev dom.
preberi več
Slovenski plesalci četrti po številu zmag na svetovnem prvenstvu!
Na špici
Prejšnji teden se je pet dni zapored odvijalo svetovno prvenstvo v hip-hopu, electric boogiju in break danceu v Kielcu na Poljskem. Tekmovanja se je udeležilo kar 2600 plesalcev iz 35 držav z vsega sveta. ... Najboljši so bili plesalci iz Velike Britanije in Rusije, ki so zmagali kar osemkrat. Poljaki so zmagali šestkrat, Italijani štirikrat, medtem ko se Slovenci skupaj z Nemci in Slovaki uvrščajo na četrto mesto po številu zmag, vsaka država je dosegla po štiri. Tekmovanje je potekalo v veliki športni dvorani, in to kar na parketu za košarko, rokomet ali odbojko, a po izjavi podpredsednika IDO, Veliborja Srdiča, je organizacija potekala na visoki ravni z izjemno promocijo, saj je bila dvorana vsak dan napolnjena skoraj do zadnjega sedeža. Poleg tega je potekal tudi prenos v živo na svetovnem spletu. V sodniških vrstah sta tokrat poleg uradnih IDO-sodnikov sedela tudi VIP- sodnika, Little Phil in Salvatore Capaso. David Stojanovič svetovni podprvak v hip hopu in electric boogiju, ko je še bil član plesnega kluba Bolero. Slovenci smo se odlično odrezali v vseh starostnih kategorijah. Poleg izjemnih finalnih uvrstitev naj naštejem le tiste plesalce, ki so stopili na stopničke. V kategoriji otrok so bili najboljši David Stojanovič iz Plesnega kluba Bolero, ki je postal tako vice svetovni prvak v hip-hopu kot tudi v electric boogiju; Lara Letnikoska in Tim Andrejek iz Plesnega kluba Urška sta bila bronasta med hip-hop pari, tretje mesto so si prav tako priplesali tekmovalci iz Plesnega kluba Urška, in sicer med hip-hop malimi skupinami pod imenom Youngsters. Bronasta Lia Lačen iz ŠK PRO DC. V mladinski kategoriji smo bili Slovenci še uspešnejši. Lia Lačen iz športnega kluba Pro DC iz Nove Gorice je bila med hip-hop solistkami tretja. Tudi med moškimi solisti v hip-hopu smo bili tretji, bronasto medaljo si je priplesal Žan Zupan iz Športno kulturnega društva Plesni Studio Špela. Najboljša na svetu med hip-hop pari sta Urban Marolt in Ana Zajc iz Plesno športnega društva Artifeks. Urban Marolt in Ana Zajc svetovna prvaka med mladinskimi hip hop pari iz plesno športnega društva Artifeks. Zmagala je tudi hip-hop mala skupina Stamina iz Plesnega društva TBA. Tudi v break danceu so bili mladinci odlično uvrščeni, Jaka Zorn iz Športno kulturnega plesnega kluba V.I.P. je svetovni podprvak med solisti. VIP-ovci so bili srebrni tudi v konkurenci timov z ekipo Go-breakers juniors. Tretje mesto na svetovnem prvenstvu v break danceu si je priplesala solistka Petra Rajh iz Plesnega kluba Zeko. Plesalci iz PK VIP so tudi tokrat dokazali da spadajo v sam vrh med break dance plesalci. Člani so naredili piko na i slovenskemu uspehu, in sicer z naslednjimi uvrstitvami: tretji med hip-hop pari sta bili Lana Apotekar in Sara Jezernik iz Plesnega društva TBA. Med hip-hop formacijami so slavili plesalci Bolera in Artifeksa; slednji so postal svetovni prvaki, medtem ko so bili Bolerovci takoj za njimi, na drugem mestu. Tudi med člani ni bilo pri electric boogiju najvišjih uvrstitev. Bolero svetovni poprvaki med članskimi hip hop formacijami. So pa za to poskrbeli plesalci break dancea, Tim Babnik je med break dance solisti postal svetovni prvak, med break dance timi smo bili Slovenci tako drugi kot tudi tretji − drugo mesto na svetovnem prvenstvu so si priplesali The chosen ones iz Plesnega kluba Zeko, tretji pa so bili Unity Crew iz Športno plesnega kluba Kreart. Tudi med break dance solo članicami smo si Slovenci priplesali najvišjo stopničko, in sicer je postala svetovna prvakinja Indi Mužič iz VIP-a. Indi Mužič svetovna prvakinja med break dance solistkami iz ŠK PK VIP. Tudi tokrat so tekmovali člani 2, ki so si priplesali drugo mesto med hip-hop malimi skupinami, in sicer plesalci iz Plesnega kluba Lukec z malo supino Ray. Matevž Česen je aktiven član IDO družine že mnogo let. (foto: Tia Ažman) Poleg sestankov trenerjev in koreografov ter sestankov med predstavniki IDO in plesalci, ki so že praksa na večjih mednarodnih tekmovanjih, je bil tokrat po prvenstvu organiziran tudi seminar za sodnike in trenerje. Debata vedno teče o plusih in minusih tekme in na splošno o plesni družini IDO. Nazadnje sem dobil besedo tudi sam, kot eden od tistih redkih, ki smo z zvezo IDO rasli vse od kategorije otrok, mladincev do članov ter zdaj do trenerjev in koreografov. Naj le vse besede padejo na plodna tla. (Kot že mnogokrat je po pripovedovanju udeležencev znano dejstvo, da velikokrat pogoji za tekmo niso optimalni; npr. letos na evropskem in svetovnem prvenstvu v šov plesu ni bilo dovolj prostora za rekvizite, pripravo plesalcev na tekmovanje; starši, trenerji, plesalci težko razumejo, da v vseh teh letih zvezi IDO še vedno ni natančno jasno, kaj in kako. Od organizacije do pravilnika, ki si ga v posameznih točkah razlaga vsak po svoje. Menda so v Sloveniji še pokalni turnirji organizirani bolje kot pa kakšna mednarodna tekma, op. u.). Čestitke vsem plesalcem, trenerjem in koreografom. In že hitimo naprej, pred nami so še zadnje mednarodne tekme v tej sezoni, in med njimi že pokalni turnir za novo sezono. 
preberi več
Zadnje objave
Zvezde plešejo. Zadnji ples Aljaža Škorjanca v Blackpoolu!
26. november 2018
Najboljši med najboljšimi. Gala večer svetovnih prvakov v nemški Riesi!
23. november 2018
Festival Živa z živo energijo po izboru Igorja Sviderskega
21. november 2018
Svetovno prvenstvo v standardnih plesih prineslo zmago Rusoma, nam pa bolj skromne rezultate.
19. november 2018
Moški z nožem/Kompozicija. Diptih ljubljanskega baleta
14. november 2018
Najbolj obiskano
Modno. Latinarka Tjaša Novak ter blogerki Eva Ana Kazič in Tereza Poljanič
10. december 2012
Parada plesa: Rok Cerkvenik & Varja Vitorovič ter Patricija & Neli Crnkovič
3. november 2015
Svetovno v latinu. Žan in Ana Stajan na 44. mestu. Pogrešala sva podporo trenerja Vedrana Čelića!
15. oktober 2018
Tina Gorenjak obnorela predsednika Plesne zveze Draga Šuleka
3. marec 2012
Ženski trio. Ema Žurej & Vita Vybihal & Manca Pavli
8. april 2014
Najbolj komentirano

Na špici

Nov 26, 2018
Zvezde plešejo. Zadnji ples Aljaža Škorjanca v ...
Preteklo nedeljo nas je razžalostila novica, da sta v posebni oddaji, ki jo vsako leto posnamejo v znameniti dvorani ...
(0)
Nov 23, 2018
Najboljši med najboljšimi. Gala večer svetovnih ...
V soboto se v sloviti Sachsen Areni v Riesi v Nemčiji zbere smetana enajstih najboljših plesalcev in plesalk, ki ...
(0)
Nov 21, 2018
Festival Živa z živo energijo po izboru Igorja ...
Minuli vikend je Center kulture Španski borci v Ljubljani pokal od mladih plesnih energij. Tridnevni plesni ...
(0)
Nov 19, 2018
Svetovno prvenstvo v standardnih plesih prineslo ...
Na Dunaju oziroma v njegovem predmestju Schwechat v dvorani Multiversum se je minuli vikend odvijalo Odprto prvenstvo ...
(0)
Nov 14, 2018
Moški z nožem/Kompozicija. Diptih ljubljanskega ...
Prva baletna premiera nove gledališke sezone v ljubljanski Operi je stekla v siju 100-letnice prvega poklicnega ...
(0)
Nov 13, 2018
Katja Dance Company. Projekt X je zdravilna, ...
Draga Katja, predvidevam, da je tole obdobje, ko tvoje srce utripa nekoliko hitreje, ko se pritisk viša in je ...
(0)
Nov 11, 2018
Na svetovnem v kombinaciji petnjasto mesto za ...
V Varšavi na Poljskem se je odvijalo letošnje svetovno prvenstvo v kombinaciji desetih plesov. Aktualna ...
(0)
Nov 08, 2018
V Maribor prihaja Smrt v Benetkah
Petkova premiera bo v rokah koreografinje in režiserke Valentine Turcu, ki je po junijski izvedbi na odru HNK ...
(0)
Nov 05, 2018
Slovenski plesalci četrti po številu zmag na ...
Prejšnji teden se je pet dni zapored odvijalo svetovno prvenstvo v hip-hopu, electric boogiju in break danceu v ...
(0)
Nov 04, 2018
Danes v Paradi plesa. David Stojanovič, Iza & ...
Vabljeni k ogledu Parade plesa, še vedno edine oddaje o plesu na slovenskih televizijah. Predstavljam vam ...
(0)
Oct 31, 2018
Zvezde plešejo v znamenju noči čarovnic. Aljaž ...
Do posebne oddaje Strictly Come Dancing za noč čarovnic se je prebilo enajst plesnih parov, med njimi tudi ...
(0)
Oct 29, 2018
Balet ni hobi za kratek čas. To je umetnost za ...
Intervju, ki ste ga dali za siol.net, je bil seveda zelo zanimiv, povzročil nekaj debatiranj na družbenih omrežjih. ...
(0)
prikaži časovnico