Aplavzi za mlade plesalce mariborskega konservatorija za balet
Zaključni koncert KGBM navdušil

Ponedeljek, 28. Maj 2018 ob 08:50

Odpri galerijo

Parada plesa
Barbra Drnač
Konservatorij za glasbo in balet Maribor (KGBM) je letošnjega 23. in 24. aprila pripravil Svečan baletni večer 2017/2018 v Veliki dvorani SNG Maribor. Ravnateljica KGBM je Helena Meško, vodja baletne šole Maribor in njihove podružnice v Lenartu je Helena Valerija Krieger, ki je  organizirala ta prijetno oblikovan ter razvejan baletni večer. Slovesni dogodek se je začel z moderno koreografijo Ritem časa Mojce Ussar (kostumografinja Katarina Škaper). Koreografinja in pedagoginja Mojca Ussar je svojo koreografsko obliko moderna posvetila dijakom 2., 3., in 4. letnika Umetniške gimnazije Maribor, skupini, ki se je v estetiki zahtevne izvedbe osredotočeno usmerjala v različne zamrznitve, tudi vešče repetirala posamezne segmente v odsevu osebnih in skupinskih utripov na scenskih klopeh in med njimi. Tako so Mojčine klopi ob mizi v novi gibalni svežini, v duetih prijateljevanja, spoznavanja ter v skupnih usmeritvah znova docela plesno izčiščeno in dorečeno oživele . 

				...			...
Ko velike plesalke odidejo, priletijo ljubki plesni metulji velikih kril iz plesne pripravnice (PP1) in se izvije še Pesem o metulju. Mali plesalci  PP3, ob njih pa še učenci 3. razreda in v različici vhodov na sceno so zavzeto niansirali svojo plesno Mavrico. Zdi se, da se je ob vseh barvitih vhodih in odhodih otrok pred gledalci razprostiral velik zelen travnik, ko pa so priletele Cvetlice in z njimi zvončki 1. a razreda, je travnik še plesno zadehtel. Plesni travniški navdih je še krasil gibalno domišljen plesni Vrtiljak 3. a in 3. b., ko se je v krogih krožilo ter vrtelo. Na trati se tudi veselo družilo, in so učenci 1. b v dvojicah prihajali na oder, se skladno prestavljali, preprijemali ter prijateljevali z roko v roki. Učenci 2. a in 2. b pa so veselo vetrili prostor v plesni miniaturi Pomladni rijaraj, otroci  PP 3. a  in 3. b so v svoji plesni zgodbi Nekaj je v zraku še zvedavo pogledovali nekam navzgor in po prostoru. Tako so učne generacije KGBM uigrano sledile učnim stopnjam v domišljenem in skladno oblikovanem programu, ob tem zastavili kakšno trditev v posamični koreografski miniaturi in vprašanje: Najin dan ni počesan (1. In 2. r); Kam gredo sanje (2. a); V trenutku so zaplesale pripravnice 1., 2. a in 2. b, za njimi pa PP 2. b veselo zaigrale Zeleno plesišče. V skupnem je to bilo 16 koreografskih izhodov, vsak nastop tega večera je izžareval radost, jasne poglede ter postavitve, kar je dodatno plemenitilo njihove učne dosežke in presežke.
Ko je baza postavljena, potem tudi predstavitve višjih razredov baletne šole dobijo predznak lahkotnosti, ritma in elegance. In sta tako tudi 4. a in 4. b simpatično ter v dobri izvedbi zavela svoj črno-beli ples: Poprček in sladkorček. Tudi učenci zadnjih dveh razredov so se prezentno predstavili v zahtevnejših prostorskih in plesnih izvedbah, v zahtevno oblikovanih koreografijah; Ples (5.razred), Ples iluzij (5. in 6. r.), Umetnik (6. a), Vetrnice (6. b). Ta prvi del programa je nosil naslov: Navdih smo iskali v poeziji, tudi poetično zaživel v pripravah in koreografijah pedagoginj: Monje Obrul, Tjaše Stergulec Repac, Marine Krasnove Surine, Helene Valerije Krieger, Blanke Polič, Martine Kramer in Galine Dmitrieve.

				...			...
Drugi del baletne produkcije KGBM iz klasičnega repertoarja je bil posvečen baletnim variacijam izbranih dijakov  2., 3. in 4. letnika Umetniške gimnazije Maribor (UMG), tistim, ki bi lahko ob rednem izobraževanju ter dodatnih oblikah izven baletnih šolskih programov le imeli možnost poseči v umetniški svet klasičnega repertoarja. Pred uprizoritvijo drugega dela programa ter v izvedbi dvanajstih solističnih variacij so dijaki drugega letnika UMG vedro zaplesali poskočni Ukrajinski ples na ljudsko glasbo v koreografiji in pripravi Vasilija Kuzkina.

				...			...
V prvem izhodu drugega dela naj bi se v variaciji Gusar pas de deux predstavila Nina Bačani in Jan Trninič, oba 3. letnik UMG, žal je zavoljo poškodbe Nina spremljala baletni večer iz dvorane, Jan Trninič pa zaplesal variacijo sužnja iz baleta Gusar v koreografiji M. Petipaja, na  glasbo A. Adama in v pripravi Galine Dimitirieve, ter navdušil s svojo izredno izvedbo.
Dijakinji 1. letnika, Alja Kranjec in Marta Sironič, sta skupaj s Hristino Stoichevo k.g. zaplesali pas de trois Odalisques iz baleta Gusar, v  prefinjeni baletni izvedbi terceta in solističnih izhodih, še posebej Hristine v siju baletne estetike (koreografija M. Petipa, glasba A. Adam in v pripravi Galine Čajke Kuhar).

				...			...
Pet dijakinj drugega letnika je v pripravah Nikolaja Čilnikova pogumno ter uspešno v estetiki klasične izvedbe zaplesalo izbrane variacije dramskih baletov, kar je vsekakor treba pozdraviti.

				...			...
Solistične baletne variacije so zaplesale: Tamara Jojič, ki se je izkazala v variaciji Lize (balet Navihanka, glasba P. Hertel, koreografija A. Gorski); Rozalija Kavčič pa je simpatično zaokrožila svoj kmečki pas de deux variacija iz baleta Giselle (glasba A. Adam, koreografija M. Petipa), v zaplesani variaciji Niriti baleta Talisman (glasba R. Drigo, koreografija M. Petipa) je Kristina Veljković prišla še posebej do izraza s svojo klasično tehniko dobre postavitve in visokih nog.

				...			...
Variacijo Kitri iz 1. dejanja baleta Don Kihot  je odločno, vendar v baletni eleganci zaplesala Maša Kočivnik, ki so ji piruete še posebej blizu; z variacijo Esmeralde iz baleta Esmeralda (glasba C. Pugni, koreografija M. Petipa) je navdušila Gita Šaravanja.

				...			...
Tretji letnik UMG sta zastopali še dve dijakinji, priprave pa vodila Galina Dimitrieva. Variacijo Kitri iz 3. dejanja baleta Don Kihot na glasbo  L. Minkusa in v koregrafiji A. Gorskega je subtilno zaplesala Assija Sultanova, v svoji značilni prezenci sijočega pogleda in čutnega nasmeha. Za izvedbo variacije Guadalquivir na glasbo C. Pugnija in koreografijo M. Patipaja si Tinka Kovačič prav gotovo tudi zasluži en velik 'bravo'.

				...			...
In tako kot se je v drugem delu začelo z variacijo baleta Gusar, se je program tudi končal z variacijo istega baleta, vendar v pas d´esclave na glasbo P. Oldenbourga in v koreografiji M. Petipaja, v duetu pa navdušujoče zaplesala Nina Krambeger (3. letnik UMG) in Filip Jurič k.g., ko  Filip po vzoru baletnega mariborskega prvaka Antona Bogova posega po skokovitih variacijah, svojo mlado baletno partnerico tudi primerno vodi (priprave je vodila Galina Dimitrieva).

				...			...
Dijak Aleš Škaper je nastopil kot edini predstavnik 4. letnika UMG, izkazal se je kot plesalec letečih skokov v zaplesani variaciji Jamesa (balet La Sylphilde v koreografiji A. Bournonvillea, glasba H. Lovenskiold, priprave je vodil Nikolaj Čilnikov). Korepetitorji so bili: Gorazd Dvanajščak, Tanja Ajtnik Miškovič, Otmar Plavčak, Elena Uroševič, Jože Vagner, Jure Vočanec.

				...			...
Na koncu programa ob številčnem poklonu otrok, učencev in dijakov ter njihovih pedagogov in koreografov se je razlil tudi navdušujoč aplavz. 
Vpisi na konservatorij za glasbo in balet tako v Mariboru kot na podružnični šoli v Lenartu že tečejo, končajo pa se 29. maja od 17. do19 ure; v baletno šolo vpisujejo otroke od 9. do 11. leta, v plesne pripravnice pa od 6. do 8. leta.

Galerija slik

Sorodne vsebine

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 335

">
publishwall share

|

|

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 502

Komentiranje na objavi onemogočeno

To je pa lepo.

ZADNJE OBJAVE