Veliki pok državnega prvenstva ali ko se Plesni zvezi fučka za plesalce
Obisk državnega prvenstva v kombinaciji desetih plesov se je spremenil v mantro "kdaj bo že konec"

Četrtek, 26. Junij 2014 ob 12:27

Odpri galerijo

Parada plesa
Barbra Drnač
Napoved letošnjega sklopa državnih prvenstev v modernih tekmovalnih plesih, med katere so pametne glave na Plesni zvezi Slovenije vtaknile še državno v kombinaciji desetih plesov in državno v rokenrolu, se je razvleklo na devet tekmovalnih dni. Štart v soboto, 21. junija, in zaključek v nedeljo, 28. junija, bo prinesel malo morje državnih prvakov. Natančnega števila ne vedo niti organizatorji, lani so jih našteli 143 v modernih tekmovalnih plesih. Letos bo verjetno še kakšen več. Število pove veliko. Predvsem dejstvo, da se je ta panoga razširila na "tisoč in eno podzvrst" in da je v očeh največjih podpornikov državnih prvenstev, to je staršev, kategorija recimo oriental šov formacija člani, v kateri tekmuje samo ena skupina in avtomatično postane državni prvak, popolnoma enakovredna produkciji ali pa hip hop veliki formaciji, v kateri je konkurenca vsaj šest skupin v finalu.

Ampak kaj ko naši otroci tako radi plešejo, je najbolj pogosta razlaga staršev za dneve in ure spremljanja ter navijanja ne samo na treningih, ampak tudi na t. i. "državcih". Da je ples en velik biznis, pa se zavedamo že nekaj časa. In pogled na skoraj 3500 udeležencev državnega prvenstva kaže, da ga kriza še ni dohitela. Ne tistega, ki ga pokrivajo v sekciji za moderne tekmovalne plese. A ta trditev se podre v sekciji za standard in latin. Tam je vsako leto, pa kaj vsako leto, na vsakem državnem prvenstvu število parov manjše. To je bil tudi razlog, da je državno prvenstvo v kombinaciji desetih plesov izgubilo samostojnost.

Pametne glave Plesne zveze Slovenije so ga vrinile med orientalske plese, šov plese in produkcije. Štirideset plesnih parov je tako pristalo na zadnji šolski dan, na delovni dan(običajno so bila državna prvenstva ob sobotah) in dan pred praznikom v telovadnici novogoriške osnovne šole Milojke Štrukelj. O vsebinski primernosti so se že pred torkovim prvenstvom kresala menja, na tekmi pa je bilo ogorčenje in negodovanje še večje. Največ pripomb so imeli starši tako kombinatorcev, ki so bili menja, da tovrstni ples ne sodi v živalski vrt (nekaj produkcij je imelo namreč kostume v živalskih podobah) kot staršev katerih plesalci so tekmovali v omenjenih modernih tekmovalnih plesih. Največ razburjenja pa je bilo glede samega razporeda in zamujanja posameznih kategorij. Če je bilo na urniku napisano, da bo prva tekmovalna skupina mladincev začela s polfinalom v latinskoameriških plesih ob 13.15, se je le-to začelo s polurno zamudo. Do konca tekmovanja se je zamuda še povečevala in finala so se namesto ob 19.00 začela ob 19.50. Konec celotne tekme smo dočakali ob 22.35, nervoza pa je sejala tudi med koreografi oz. pedagogi šov plesa, saj so nekateri plesalci v dvorano prišli že ob deveti uri zjutraj in končali tekmovanje ob pol enajstih zvečer.

Plesna zveza, ki letos praznuje 60. obletnico, in glavna iniciatorka letošnjega sklopa državnih prvenstev Fiona Johnson Kocijančič (ki je na prvenstvu v torek ni bilo) po vseh teh letih še vedno ne znata izračunati, koliko minut šteje ena tekmovalna kategorija. Da je bila torkova tekma kombinatorcev res neposrečen poizkus, sta potiho priznala tudi predsednik Plesne zveze Slovenije Drago Šulek in njegova žena Verena Šulek, ki sta mi izven tekmovalne dvorane dejala, da "je v soboto in nedeljo na hip hop tekmah vse štimalo, da pri Nemcih urniki držijo in v Velenju, kjer sta onadva organizirala pred dvema letoma evropsko prvenstvo profesionalcev, je tudi vse štimalo". In zakaj v Novi Gorici ne more "štimati", saj so organizatorji isti? Čudna so pota Plesne zveze, ki v tem trenutku deluje tudi brez pravne podlage, saj ji je Upravna enota Ljubljana zavrnila vse spremembe statuta, ki sta jih vložila Drago Šulek in Zoran Kljun. Izvedbeno pa gre vsa pohvala Suzani Mlakar, ki je z ekipo prostovoljcev trdno držala organizacijske vajeti v rokah. Poskrbljeno je bilo tako za pijačo in jedačo, pa tudi toaletni prostori so bili spodobni. To omenjam zato, ker smo mnogokrat priča zanemarjenim telovadnicam.

Pa se vrnimo k plesalcem, ki so imeli jeklene živce in so navajeni čakanja na svoje minute performensa. Polfinale sta odplesali samo kategorija mladincev in starejših mladincev. Med mlajši pionirji so plesali trije pari. Zmaga je odšla v Plesno zvezdo. Enej Eržen in Tara Por sta bila zelo vesela, čeprav sta priznala, da sta celo enkrat manjkala na treningu.

Med pionirji je bila konkurenca petih parov, zmaga pa je šla v roke Mara Vranaričića in Sare Fruhauf iz Koroškega plesnega kluba Devžej. "Zelo sva presenečena in nisva pričakovala zmage. Sva srečna in zadovoljna," je bil komentar simpatičnega Mara s čopkom in Sare.

Jan Hafner in Pina Eržen iz PK Urška sta stala na najvišji stopnički med mlajšimi mladinci, plesalo pa je samo pet parov. Vse tri kategorije so tekmovanje končale v popoldanskem delu in tekmovalci se niso udeležili mimohoda plesalcev.

Mladincev je plesalo deset in zmaga je šla v roke hrvaško-slovenske naveze Ivan Jarnec in Ana Ekart iz PK Pingi, ki je bila ena redkih plesalk z novo obleko za standard. "To je četrto osvojeno državno prvenstvo, odkar pleševa skupaj, in tretje v tem letu. Zelo sva zadovoljna," pravita Ivan in Ana, ki trenirata na relaciji Ljubljana-Maribor-Varaždin.

Med desetimi pari v starejšemladinski kategoriji sta na najvišjo stopničko stopila Jure Bergant in Ana Mesec iz PK Urška. "Lep zaključek plesne sezone in zaključek šolskega leta. Privoščila si bova nekaj počitnic, avgusta pa naju čakajo že priprave v klubu in odprto prvenstvo Nemčije pa svetovna prvenstva," sta zaključila Jure in Ana, ki zadnje čase navdušeno peče piškote.

V članski kategoriji, kjer je plesalo šest parov, lani samo štirje, pa sta prepričljivo zmagala Miha Vodičar in Nadija Bičkova iz PK Pingi. "Fajn tekma je bila in med publiko so sedeli drugi starši hehehe. Počitnic za naju ne bo kaj veliko. Mogoče le nekaj dni. Imava priprave s plesalci in tudi midva se pripravljava na svetovno prvenstvo v kombinaciji," sta komentirala dogajanje Nadija in Miha.

Ena in edina Miša Cigoj in Nika Bagon si želita konkurenco med profesionalci. "Upava, da drugo leto res pride še kakšen par, da bo bolj zanimivo, sicer pa bova imela zelo kratke počitnice. Najin klub dela s polno paro in nama večje pavze ne dopušča," sta zatrdila Nika in Miša, ki si bo vseeno vzel nekaj časa, da z ženo Svetlano in sinom odpotuje k ženinim staršem v Ukrajino.

O njihovih uvrstitvah so odločili sodniki, ki so bili v uvodnem nagovoru predstavljeni z nekaj stavki. Tako smo osvežili spomin, da je Niko Basarič sodnik že petindvajset let. No, Niko je sodil tudi kategorijo hoh hop v soboto in nedeljo ter požel ogromno graje, češ da nima pojma o tej plesni zvrsti. Med sodniki je bila tudi štirikratna svetovna prvakinja Katarina Venturini pa direktor reprezentance za latin in standard Branko Bohak. Devetnajst let je sodnica tudi Karmen Intihar, Boris Rebula in Barbara Nagode Ambrož pa vsak že devetindvajset let. Predstavitev Tomaža Vratarja pa je obsegala besedilo, da je velik ljubitelj živali, ki se udeležuje tudi lepotnih pasjih razstav. Marko Vodnik je užival v vlogi glavnega sodnika. Predstavljeni so bili tudi sodniki v modernih tekmovalnih plesih in tudi njihovi življenjepisi so bili precej zanimivi. Priporočilo bi bilo, da se tekmi primerno tudi oblečejo tako kot to znajo njihovi kolegi v standardu in latinu. Sodnik s svojo opravo pokaže odnos do nastopajočih.

Prireditev je dobro povezovala Urška Marinko, ki je bila zadolžena tudi za izbor glasbe, nad katero pa večina ni bila navdušena. Menda je bila precej neprepoznavna in ni dajala "štimunge", je bila pripomba tako plesalcev kot staršev. A za vzdušje so v veliki meri poskrbeli tudi starši, ki so navijali za moderniste.

Mešanje dveh državnih prvenstev je dobro samo z vidika publike. Na tribuni so sedeli starši, ki običajno ne pridejo na standardne in latinskoameriške tekme, in tisti drugi, ki nikoli ne obiščejo tekme modernih tekmovalnih plesov. Tatjana Lahvinovič Galčun, plesna trenerka, je komentirala: "Navdušila me je orientalka Nika Mlakar, res sem jo gledala z odprtimi očmi. Drugače pa ne bi več priporočila, da se naša tekmovanja mešajo z ostalimi plesnimi zvrstmi."

Nika je res s svojim nastopom lepila poglede na svoje telo. Nič manj pa niso bili atraktivni, seveda v popolnoma drugačnem kontekstu, zmagovalci v kategoriji produkcije in sicer skupina Artifex. "Letos smo želeli preizkusiti nekaj drugega in smo se odpovedali nastopu v hih hop formacijah. To, kar ste videli, je bilo štiriintrideset naših najboljših plesalcev. Prvič sva z Alešem Trdinom dela koreografijo s prihodi in odhodi, in mislim, da nam je uspelo. Drugače je bilo fajn videti tele kombinatorce, a mislim, da je devet dni državnih prvenstev naenkrat preveč. Mi imamo raje en cel vikend pa smo gotovi," je povedal šef Artifexov Žiga Mlakar.

Zmage se je veselil tudi Matevž Česen, koreograf in pedagog v Boleru. "Obranili smo naslov najboljše šov mladinske formacije s točko Biljard. Sem zelo zadovoljen, da nam je uspelo, ker sem plesalce sestavil iz različnih skupin. Očitno nam je uspelo in sem res vesel," je dejal Matevž, ki bo 5. julija osvojil še eno privatno zmago. Na Brdu se bo namreč poročil z dolgoletno partnerico Tanjo, s katero imata dva otroka, in po tem datumu bo za nekaj časa pozabil na ples. Matevžu čestitamo že zdaj, na ples pa bomo namesto njega mislili mi. Do konca "državca" je namreč še nekaj dni.

Reportažo s torkovega dogajanja si boste lahko ogledali v torek, 1.7. ob 21.40 na programu TV3 Medias v oddaji Parada plesa. Fotogalerija na www.fotomesec.com

Galerija slik

Sorodne vsebine

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 335

">
publishwall share

|

|

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to access array offset on value of type null

Filename: views/view_likeShare.php

Line Number: 502

Komentiranje na objavi onemogočeno

Neza - samo majhen komentar..Dvorana je bila polna kot se nikoli zaradi ST&LA sekcije. Vem, da ni najlepse slisati da je preferenca tam, vendar se tja vlagajo vidnejse vsote denarja v primerjavi z ostalimi sekcijami. Da se pri nas organizirajo drzavna prvenstva show dance/modern/oriental samo zato ker rabimo prvaka da se ga poslje v tujino je pac tako..od ljudi pricakovati da bodo razumeli te zvrsti je pa tudi rahlo utopicno glede na to da vecina niti ni videla showa, kot je bil v Riesi par let nazaj..upam, da vsaj zunaj najdes cesar doma ni.

Neža, ti sploh nisi članka prebrala ali pa ga razumela. Daj še 1x pa bo bolj jasno. Očitno ste orientalke res bunke, ker je mene glava bolela ko sem vas gledala in, če se predstavljate na svetovnem nivoju s tem kar ste pokazale v Gorici- z izjemo Nike- potem bolje, da ostanete doma. Mal se v špegu poglejte pa se vprašajte ali je to ples ali pornografija/pedofilija. Še posebej v pionirskih kategorijah. Zdaj pa jokat v kot, ker sem te užalila.

Kot tekmovalki v orientalskih plesih, sekcija MTP, se mi zdi članek žaljiv in subjektiven. Očitno avtorica ob govorjenju o pretiranem številu kategorij in razvrednotenju dosežkov ne razume, da nekatere kategorije obstajajo tudi zato, da omogočijo zainteresiranim plesalcem tekmovanje v konkurenci vsaj v tujini, če že doma zvrst ni številčno močno zastopana. Medtem pa je očitno sploh ne moti, da v SL&LA obstaja profesionalna kategorija članov, v kateri je nastopal le en par. Kljub preferenci do ST&LA v tonu članka pa mi ni jasno čemu je potrebno žaliti izbiro kostumov tekmovalcev show dance-a. Glede zamud in organizacije tekmovanja, pa bi rada komentirala sledeče: Zanima me, koliko tekmovalnih izkušenj imajo omenjeni godrnjajoči plesalci, da jim je bilo tu s 30-50 minutno zamudo tako hudo. V vseh letih kar tekmujem ne pomnim, da bi eno tekmovanje teklo točno po urniku. Na omenjeni dan torka sem bila na prvenstvu tudi jaz. Ravno tako kot plesni pari smo morali čakati tudi plesalci MTP, tudi naše kategorije so zamujale. Zato mislim, da je krivično pisati le, kako ubogi so bili plesni pari, ki so morali pol ure čakati na nastop. To je del tekmovanj, ni se zgodilo ne prvič in ne zadnjič in pljuvanje čez organizacijo tu ni na mestu. Letošnje državno tekmovanje je po mojem mnenju organizacijsko na visokem nivoju. Od priprave odra, do garderobnih in sanitarnih prostorov, pa do prehrane za tekmovalce in obiskovalce-vse je delovalo. Pa še to: ni tako zelo pomembno kako so sodniki oblečeni, pomembno je, kako sodijo. Osebno menim, da je združevanje državnih prvenstev odlična ideja, saj je to ena redkih priložnosti za srečanje plesalcev različnih zvrsti. Poleg tega je tako velik dogodek koristen za promocijo plesa in vzgajanje novih generacij plesalcev (ravno nasprotno temu, kar letošnjemu državnemu prvenstvu očita avtorica). Ne pomnim, da bi bila tribuna na državnem prvenstvu kadarkoli prej tako polna. Mislim, da tudi to nekaj pove. Za tovrstne pripombe o telesih in nastopih orientalskih plesalk pa menim, da ne spadajo v strokovno napisan članek. Pravzaprav ne spadajo nikamor.

Nekateri so se odločili, da se bodo borili. Kaj pa mi ? http://www.paradaplesa.si/?Id=ritem_izjav&View=novica&novicaID=2942

Zajedalci prosim zvišajte štartnine, da bodo otroci vsaj dobili pokale kot se gre za DP; itak v plesnih vodah so vsi izgubili stik z realnostjo kar se tiče financ, nimajo občutka kaj je to denar, težko zaslužen, ne pa na črno kasirat za ure, obleke,treninge, da o funkcionarjih niti ne govorimo. Za otroke jim ni mar, zato pa je stanje v sekciji tako klavrno.

za izbrance, medalje pa steklene, ki se v Italiji kupijo na kile, zakaj bi PZS zpravljala za plesalce, bolje, da ostane z kljuna in ostale prisklednike čim več, d abodo pšotovali po svetu na stroške PZS, a ne šulek.....?

Saj so bli pokali, lepi pokali, samo ne za vse.

Ema Kurent, napisala si točno tako kot je v resnici.To smo tudi mi doživljali celi sedem let, dokler nam ni prekipelo in smo nehali plesat

Tekma je bilo eno samo čakanje na nastope. Ubogi plesalci in sram naj bo tiste, ki so to tako slabo organizirali.

Sem bila na tekmi, pa ni bilo tako hudo...vsaj meni ne, ker pač uživam ob gledanju plesnih točk. Žalosti me samo to, da je med vami toliko egocentrikov, brez vsake empatije in srčne kulture..pomanjkanje te pokažete na žalost že s svojim izrazoslovjem. Pri gospe Barbri pa pogrešam malo več pisanja o plesu in malo manj tračev (verjamem pa, da se ti najbolj berejo).

Gosta Ema je dobro izračunala ampak to je samo ena tekma, kje so še ostale. Bilo je še huje kot piše v članku. Otroci se niso dobro počutili med grozno sekcijo orientalskih plesov. Kdaj se bo ta Šulekova gamad zamenjala?

se strinjam z vsemi.PZS itak ni sposobna druzga kot skrbet za svojo korist,sodniki so sodli svoje(Venturini,Bohak)PZS je pokaserala kup gnarja,ampak za pokale je pa zmankal.Pa vseen se ne bodo odpravl na smetišče.

Ples je velik biznis, ja. 3500 tekmovalcev? Vsak je plačal štartnino 15 eur, to je skupaj 52500 evrov, plus registracijo pri PZS kar je 70000 evrov. 70 tisoč evrov. Z vsem tem denarjem revčki od organizatorjev niso mogli plačati tekmovalcem niti stekleničko vode, kaj šele sendvič, za 15-urno čakanje, in kaj šele da bi vsak dobil recimo dve brezplačni vstopnici, za mamico in očita ki jih prideta gledat in sta sfinancirala vse, od treningov do kostumov. Skratka TEKMOVALCI so tisti ki omogočajo ta biznis!!! Brez njih ne bi bilo nič. Prosim povej Barbra če se motim. Sem kaj narobe izračunala? Če nisem, je to SRAMOTEN BIZNIS.

banda zafurana, kdaj boste spakal na smetišče?

Sem bil včeraj. Med sodniki samo trenerji, ki sodijo svoje plesalce. Odlično prvenstvo, odličen stik z realnostjo, ja.

ZADNJE OBJAVE