Članek
Naše ceste in rettungsgasse /osebni avti, kombiji in tovornjaki
Objavljeno Jun 14, 2014

Zadnje čase poslušam zgodbe ob zastojih in težavah reševalcev na cestah. Ne morem razumeti ZABITOST zakonodajalcev. Naj se zapeljejo na državne stroške do Šentilja oz. par metrov naprej na Špilje/Spielfeld in bodo videli znak RETTUNGSGASSE, ki lepo prikazuje, kako se postaviti ob zastoju. Kazen za neupoštevanje je 500 EUR. Jasno?  Meni ja, komu iz državne uprave mogoče ne bo, naj gre na google in si to besedo vpiše v iskalnik, dobi razlago o čemu je beseda in pomen. Toliko o temu, da nebi izumljali tople vode v Sloveniji !!!

Nesreče v tem tednu se dogajajo, mrtvi...včeraj sem se zapeljal z osebnim avtom na obvoznico okoli Ljubljane in opazoval, kaj počnejo soudeleženci. Veselo se telefonari, pišejo SMS, severna obvoznica ima omejitev hitrosti 100 km/h a veliko soudeležencev se požvižga. Imam občutek, da večina ljudi zdravi neke komplekse za volanom. Je pa res, po predrznosti iztopajo enoprostorci, avtomobili višjega cenovnega ranga-kot v posmeh, kaj nam pa morejo, saj imamo cekin...Predlog je, omejitev hitrosti na celotnemu obroču na 80 km/h. Ni druge rešitve. Na Dunaju se tega držijo, tudi SLOVENCI, ki jih tam opazujem.

Poseben problem so dostavna vozila-kombiji. Vozniki so pol-profesionalci, ki drvijo, vozijo tudi po 24 ali pa 36 ur. Človek zdrži veliko. To vrsto prevoza dobro poznam in vem, kaj in kakšne želje so delodajalcev...Problem so predvsem kombiji iz Ukrajine, Romunije.

Tovorna vozila, mnogi dajejo pripombe a o sami problematiki vedo malo, niti kamona znotraj niso videli, na prikolici voziš cca 24 ton blaga, skupno je to 40 ton. Vožnja je omejena na 90 ur v času dveh tednov, počitki, vožnja se meri z tahogrrafom. Kontrole digitalnih tahografov pokažejo tudi uporabo nedovoljenih pripomočkov , kot so magnet, izklop varovalk..kazni so za ta prekršek  cca 3000 EUR. Seveda so neka določila čisto "mimo". Premalo življenjska. V bistvu pa so pogoji na naših avtocestah glede počivališč katastrofalni. Poglejmo Barje (Ljubljana). Najlepše glavno mesto na svetu premore ob AC cca 80 parkirnih mest v obe smeri. Sramota. Recimo, da imaš postanek 36 ur. Kam iti?Kje si nakupiti živila. WC ti zaračunajo, hrana je draga. Ni dostopa do javnega prevoza- Marsikdo bi šel tudi pogledati mesto a nima možnosti iti s parkirišča do izvoza na AC, smrtno nevarno. Lastniki pritiskajo na šoferje, plače padajo, odnosi so slabi. Tudi pri prejemnikih blaga se dogajajo zanimive stvari, kjer mora marsikje šofet poleg priprave vozila za raztovor tudi sam razložiti to blago (Interspar, Lidl, Hofer...v slučaju, da se blago poškoduje je šofer dolžan povrniti škodo). Potem je tu odnos med kamioni in "tamalimi"-osebnimi vozili. Večna borba, npr. zadrga na AC, tu ne gre kot v A in D, kjer velja fair play, eden z leve , eden z desne se vključita v zožen pas, pri nas se pa "nabijejo" tamali in izsiljujejo, kaj naredit, nič, pokazati moč, kdo je večji, ni druge. Potem opažam, da , ko pokažem dobro gesto, spustiš vozilo, mu daš prednost se šofer le tega NE ZNA ZAHVALITI, z drobno gesto, NE, to je prehudo...zakaj že? Vsa čas Madžarom, v 99 % se zahvalijo ob dobronamerni gesti. Poznam situacijo tako osebnega vozila, kombija in kamiona-vlačilca. Mnogo ljudi ne ve, da ima kamion omejeno hitrost, blokado, ta je omejena na 85-90 km/h. Razumljivo zaradi teže skupne teže (vlačilec + prikolica). Če voznik tega vozila naleti na počasnega pred seboj, ga pač prehiti, ker imam pač omejen čas vožnje, blago pa mora dostaviti pravočasno k stranki. Za zamude se obračunavajo penali. Tu igra seveda tudi uvidevnost obeh voznikov kamionov, da to prehitevanje ne traja 5 minut.

Omenil bi situacijo na križiču pri Golovcu, ko se spaja cesta z smeri Barja in iz predora Golovec proti Dolenjski, kjer sem hvala Bogu opazoval kot vedno na vsa ogledala, kaj se dogaja in doživel izsiljevanje vozila VW-Polo, registriran v Nemčiji, da sem ga zadnji trenutek spustil ob zaviranju pred seboj in premikom rahlo v levo, da ni priletel v zid predora, ki sledi po priključevanju vozil z A1 na A2. Če tega nebi bilo, bi bile dve osebe skoraj sigurno prištete med mrtve prejšnjega tedna. 

Potem gledam ob nesrečah, policaji spuščajo naprej "tamale", potem tovorna vozila. A vozniki le teh imajo delovni čas, omejitve, ob zastoju se prikažejo na tahografu kladivca-delo in čas teče dalje. 

Malo višje sem napisal malo o parkiriščih. Mislim, da je sramota za DARS, da še danes ni nič storil za parkirišče na AC, ki gre mimo Maribora, na obeh straneh raste grmovje. Veste kakšen občutek je, da ni ob 19 h več prostega parkinga, si kdo predstavlja psihično in fizično počutje šoferja? Kaj je z Wi-fi na naših parkiriščih? NIČ !  V Avstriji ASFINAG veča parkirišča, urejuje brezplačne zelo lepo urejene sanitarije, avtomati za kavo, WI-FI, pri nas pa džungla. sramota. Je pa res, da je kultura nekaterih šoferjev obupna, pa ne le šoferjev tovornih vozil.

Kaj narediti ob zadnjih nesrečah?  Predvsem imeti strpen odnos do ostalih udeležencev v prometu, malo več strpnosti, iti od doma vsaj 5 minut prej, tistim bogatim bi priporočil , če imate že dober avto, si nabavite tudi napravo za prostoročno telefoniranje, enako tudi ostalim...pisanje SMS je pa lahko tragično. Tudi policija naj bo poštena in naj obravnava vse šoferje enako, saj statistika ustavljenih tujih in domačih vozil pokaže zelo zanimiv podatek, predvsem je lažje "olupiti" domačina, je manj dela.

Vsem skupaj srečno pot in naj vam bo najprej najdražje vaše življenje saj z vašim življenjem lahko dajete drugim.

(skupno prevoženih blizu 6 milijonov km in upam, da bom še kakšnega....)

M

hvala Vencelj,,,bom napisal en dalši blog o šoferaju....bo zanimivo

VI

Pozdravljen Marko, kapo dol pred prevoženimi km. Temu mi je blizu in z zanimanjem sem prebral tvoje pisanje. Zdi se, da nas veliko teh in podobnih "šoferskih" problemov sploh ne pozna.