Članek
Ko uporabniki okusijo mobilno plačevanje, se težko sprijaznijo, da nekje nečesa ne morejo tako plačati
Objavljeno Apr 10, 2018

Začelo se je počasi, z le nekaj večjimi in uglednimi slovenskimi podjetji, ki so omogočila plačevanje položnic prek mobilnika z aplikacijo mBills. Danes pa je na voljo že prek 1000 lokacij, ki podpirajo to najsodobnejšo obliko plačevanja, ki več kot očitno osvaja slovenski trg. Potrošnik ima tako na voljo vse več situacij (ki zahtevajo plačevanje), v katerih se lahko znajde tudi brez denarnice, če le ima pri sebi mobilnik. A čeprav je bilo v zadnjem času razvitih že toliko futurističnih novosti, se nahajamo šele na začetku razcveta mobilnega plačevanja, saj najboljše šele sledi, napovedujejo strokovnjaki iz MBILLS.

 

Rešitev za mobilno plačevanje mBills je vsekakor od samega začetka do danes, ko je dobila tudi strateškega partnerja v podjetju Petrol, močno presegla začrtane okvirje. Iz mobilne aplikacije za plačevanje položnic je postala mobilna denarnica, ki potrošnika podpira na vsakem koraku. Po drugi strani pa se je trgu predstavila celo kot standard, saj je odprta za vsakogar in ni omejena na znamko telefona (na voljo je tako za operacijski sistem iOS kot Android), ki ga uporabnik uporablja, kot tudi ne na banko, pri kateri ima račun ali mobilnega operaterja, kjer ima sklenjeno naročniško razmerje. Poleg vsega omogoča tudi povezavo s karticami zvestobe, ki jih različne trgovine ponujajo.

 

V kratkem pa nas čaka še dodaten, težko pričakovan preobrat v nakupovanju – ko bomo po nakupu in izboru izdelkov, trgovino lahko zapustili brez čakanja v dolgi vrsti na blagajni, napoveduje Matjaž Čadež, strokovnjak za plačilne sisteme v Sloveniji in ustanovitelj MBILLS: »Tehnologija in rešitve to že danes omogočajo, na strani potrošnikov pa je, da jih začnejo uporabljati. Določeni doslej poznani koraki (na primer iskanje drobiža, uporaba fizične kartice zvestobe, vračanje denarja s strani blagajnika in podobno) so v primeru plačila z mBills nepotrebni, kar s seboj prinaša mnoge prednosti – ena od teh, ki je za povprečnega potrošnika zelo zanimiva, je skrajšanje čakalnih vrst na blagajnah.«

 

'Omrežje', sestavljeno iz ponudnikov storitev in izdelkov, ki omogočajo plačevanje z mBills, se vztrajno širi. S tem se izpolnjuje ključna želja uporabnikov mobilne denarnice, da lahko s telefonom plačujejo v vseh situacijah. Po drugi strani tako tudi mBills vztrajno zasleduje svojo vizijo, da je za plačevanje česarkoli dovolj mobilni telefon z mBills. »Kajti ko uporabniki enkrat okusijo mobilno plačevanje, se težko sprijaznijo, da na določeni lokaciji ne morejo plačati na ta način. Opažamo namreč, da so naši dosedanji uporabniki tako zvesti, da pogosto njihovo izbiro – kam bodo šli na pijačo, kosilo ali po drugih nakupih – usmerja dejstvo, ali ta ponudnik podpira mobilno plačevanje. Tako se tudi vse več trgovcev in drugih ponudnikov že zaveda, da to postaja ena ključnih funkcionalnosti, ki jo morajo zagotoviti svojim strankam. Podobno kot je na primer danes brezžična in brezplačna povezava do interneta, ki mora biti na voljo za stranke, saj znajo biti v nasprotnem primeru nejevoljne,« pravi Primož Zupan, direktor MBILLS.

 

Pri vsem tem pa je največja prednost to, dodaja Jerica Urbančič iz podjetja MBILLS, da lahko podjetja to možnost plačila svojim kupcem ponudijo praktično brez napora, dodatnih stroškov ali naprav. Na spletni strani mBills lahko postanejo ponudnik plačevanja z mBills v manj kot minuti in že takoj naslednji trenutek sprejmejo prvo plačilo z mobilno denarnico. To je tudi razlog, da je širitev tako zelo hitra, da se nova podjetja vključujejo praktično vsak dan, dodaja Urbančičeva.

 

Uporabniki danes že lahko z mobilno denarnico mBills plačujejo hrano in živila, kosilo v restavracijah, kavo ali pijačo v gostilnah, na bencinskih servisih, nakupujejo karte preko spleta, plačujejo smučarske karte, plačujejo e-upravo, plačujejo sadje in zelenjavo pri lokalnih kmetih, nakazujejo donacije, kupujejo prek spleta, nakazujejo denar prijateljem, plačujejo položnice. »Plačevanje s telefonom je mogoče v gostinstvu, pri ponudnikih športnih in prostočasnih dejavnosti, namestitev, v zdravstvu, kozmetiki in lepotni dejavnosti, avto-moto podjetjih, trgovinah in bencinskih servisih, na občinah, v knjižnicah in na fakultetah. Uporabniki mobilne denarnice lahko s telefonom poravnajo tudi položnice in e-račune. Trenutno je pri uporabnikih mBills najbolj priljubljeno plačevanje položnic, e-računov in pijače ter jedače v gostinstvu, sledi nakazovanje denarja med uporabniki,« še pove Jerica Urbančič.

 

Zaenkrat v ponudbi mobilnega plačevanja vodijo okolica Ljubljane in ostalih večjih krajev po Sloveniji. So pa točke porazdeljene po celotni državi. Zanimivi so nekateri manjši kraji, ugotavlja Urbančičeva, kot so na primer Kope, ki imajo veliko mest, kjer je omogočeno plačevanje z mBills: »Že večkrat se je zgodilo, da se je mBills izkazal kot odlična plačilna metoda na območjih, kjer je slabo mobilno omrežje in malo bankomatov. Odličen primer je Domača gostilna Psnak v Triglavskem narodnem parku – eden od uporabnikov je prišel tja na kosilo in vprašal lastnika, če lahko plača z mBills. Lastnik se je medtem, ko je osebje postreglo gostu, registriral v mBills in nato uspešno sprejel prvo plačilo.«

 

Z aplikacijo mBills lahko danes potrošniki nakazujejo denar na telefonsko številko (mBills AIR), plačujejo v trgovinah (mBills GO), plačujejo s slikanjem računov (mBills SCAN), plačujejo na spletu (mBills WEB) in v mobilnih aplikacijah (mBills IN-APP), prejemajo in plačujejo položnice v mBills (mBills TOUCH), plačujejo položnice s slikanjem (mBills FLASH), plačujejo s slikanjem QR kode (mBills QR) in plačujejo na avtomatih.