Ko pri znamkah govorimo o njihovem začetnem avtomobilu, si običajno predstavljamo povsem drugačen avtomobil, kot je Boxster za Porsche. To ni kot pri Renaultu Twingo ali kot pri Volkswagnu Up. Boxster je res najcenejši Porsche, a po konstrukcijski plati za preostalimi modeli v ničemer ne zaostaja, kot bi to sklepali po nižji ceni. Zdaj že v tretji generaciji je bil ob svojem rojstvu namenjen poživitvi ponudbe, ki je tedaj pomenila pravzaprav le izbiro ikone – 911. 

Rezultat iskanja novega je bil Boxsterjeva precej sodobnejša zasnova. Seveda motor zadaj kot pri 911, a nameščen pred zadnjo osjo. To omogoča boljše konstrukcijsko izhodišče, sredinski motor pa prinaša same ugodnosti, osnovna je seveda bolj izenačena lega na cesti. Od začetka pred skoraj 20 leti se je zdaj marsikaj spremenilo. Zlasti to velja za ljubiteljsko različico Boxsterja z dodatno oznako Spyder. Zakaj sploh Spyder, saj navsezadnje že Boxster pomeni kabriolet.

smo Boxster s tem dodatkom spoznali že pri prejšnjem rodu, ko so ga konec leta 2009 dodali v ponudbo. Namen je jasen, s poenostavitvijo opreme narediti avtomobil lažji. Tako sta se morali posloviti električna podpora in zahtevna konstrukcija platnene strehe, v sedanji osnovni različici celo radio in klimatska naprava, da bi z zmanjšano maso dobili več pravih užitkov.

Seveda pa dejstvo, da se mora (če se) lastnik odpovedati nekaj udobju, na celoten vtis o avtomobilu vsaj pri drugem rodu ne vpliva. To ne pomeni, da se naokoli vozimo v goli pločevinasti kletki in s šklepetajočimi zaklepi vrat brez pravih kljuk. Boxster Spyder v sedanji izvedenki je prepričljiv športni avtomobil, kar dokazuje tudi najhitrejši čas na Nürburgringu na severni zanki (7:47), seveda če ga tam zapelje izkušen dirkaški maček. Spyder je namreč nekakšen vrhunec vsega, kar ponuja ta že v začetku omenjeni 'osnovni' Boxster. Za to je treba kar pošteno doplačati. Toda rezultat prepriča. V zadku deluje motor, ki smo ga doslej poznali pri 911 Carrera S. Šestvaljni bokser na zadnji kolesi zgolj prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenese kar 375 'konj'. Platneni strešni nadomestek je izjemno lahka konstrukcija, ki zdaj v nasprotju s tisto pri prvi generaciji Boxsterjevega Spyderja omogoča več novosti: ni tako zapletena za spravilo, pa tudi hitro vožnjo z zaprto streho ali celo neoviran obisk avtomatske pralnice. 

Beri dalje...

Porsche Boxster Spyder: Specialka drugače - Porsche Boxster Spyder: Specialka drugače - Avto Magazin

Spyder pri Porscheju pomeni spomin na nekaj najbolj purističnih, lahkih in zmogljivih primerkov iz začetkov njihove zdaj tako uspešne poti. Pomeni večjo...