R18 Ultra je leta 2012, ko je nastopal na dirkah (bil je zadnji Audijev popolnoma dizelski dirkalnik brez hibridnega pogonskega sklopa), predstavljal ne le hitrost, ampak tudi odličnost pri zmanjševanju porabe goriva – ta je na vztrajnostnih dirkah namreč vsaj toliko pomembna kot same zmogljivosti. Kdor mora manjkrat v bokse zaradi dolivanja goriva, več časa vozi po stezi – in je zato hitrejši. Preprosto, kajne? Seveda je bilo že takrat jasno, da si audijevci oznake Ultra za dirkalnik niso izmislil kar tako. Tako kot imajo Audijevi električni in priključnohibridni serijski modeli oznako e-tron, ki gre vštric z oznako hibridnega dirkalnega R18, so njihovi dizelski modeli, ki se ponašajo z majhno porabo goriva, dobili oznako Ultra.

Zato naj vas oznaka Ultra v imenu testnega TT ne zmede: ne gre za še posebno počasno različico TT-ja, gre le za TT, ki zmogljivosti uspešno kombinira z manjšo porabo. Porabo, ki se lahko kosa z najvarčnejšimi družinskimi avtomobilu naše lestvice porab na normnem krogu, čeprav tak TT do sto kilometrov na uro odsprinta v vsega sedmih sekundah in njegov dvolitrski turbodizelski pogonski agregat ob 135 kilovatih oziroma 184 'konjih' zmore še zelo odločnih 380 njutnmetrov navora, ki znajo poskrbeti za tisti značilni turbodizelski občutek brce v zadnjico. Rezultat 4,7 litra porabe na normnem krogu vsekakor popolnoma upraviči napis Ultra na zadku tega TT-ja.

Del razloga je tudi precej majhna masa (prazen tehta le 1,3 tone), ki je posledica široke uporabe aluminija in drugih lahkih materialov. A seveda je to le ena plat zgodbe. Verjetno so res kupci, ki si kupijo TT zato, da bi se vozili naokoli s čim manjšo porabo goriva, a takšni se bodo morali sprijazniti z drugo platjo medalje: dizelsko nezmožnostjo motorja, da se zavrti v visoke vrtljaje, in predvsem dizelskim zvokom. Ko se TDI zjutraj oglasi, je njegov zvok namreč nezgrešljivo in prav nič zadušeno dizelski in tudi napori, ki so jih Audijevi inženirji vložili v to, da bi zvenel bolj uglajeno ali bolj športno, niso obrodili pravih sadov. Motor ni nikoli zares tih.

To je glede na športno kupejevsko naravo avta še sprejemljivo, a kaj, ko je njegovo zvok ob tem ves čas nezgrešljivo dizelski. Tudi preklop na bolj športno nastavitev (Audi Drive Select) tega ne omili. Zvok postane nekoliko glasnejši, malo bolj brundajoč ali celo bobneč, a narave motorja ne more skriti. Ali pa je morda niti noče. Kakorkoli že, tuning zvoka dizelskega agregata pač ne bo mogel nikoli prinesti rezultata, ki bi ga tako početje dalo pri bencinskem motorju. In za TT je dvolitrski TFSI po tej plati brez dvoma boljša izbira. Ker je cilj TT-ja z oznako Ultra tudi manjša poraba goriva, ni presenetljivo, da je na voljo le s prednjim pogonom. Manj notranjih izgub v prenosu moči proti kolesom pač pomeni manjšo porabo goriva. In kljub zelo čvrstemu podvozju (to je bilo pri testnem TT-ju zaradi športnega paketa S Line še nekoliko čvrstejše) ima tak TT kar nekaj težav s prenosom vsega navora na podlago. Če asfalt ni tiste dobre oprijemljive vrste, se bo v nižjih prestavah opozorilna lučka sistema ESP prižigala vse prepogosto, v mokrem pa sploh.

Seveda pomaga, da Audi Drive Select nastavite na Comfort, a čudežev tu pač ni mogoče pričakovati. Poleg tega so bile na TT-ja nameščene Hankookove gume, ki so sicer zelo dobre na bolj grobem asfaltu, kjer se TT izkaže z zelo visoko postavljenimi mejami in zelo nevtralno lego na cesti, a čim je asfalt bolj slovensko gladke sorte, so meje pomaknejo nepričakovano nizko. Če je res spolzko (denimo, da dodamo še dež), je TT (tudi zaradi le prednjega pogona) podkrmarjen, če je gladkost cestišča nekje vmes (predstav­ljajte si kake suhe istrske ceste ali bolj zglajene odseke v naših koncih), lahko precej odločno zdrsne zadek. Vožnja je tako lahko, ko se voznik nauči, da je treba rahlo dodati plin in da grobi odzivi z volanom ob tem niso potrebni, zabavno uživaška, a je TT na takih cestah ves čas dajal občutek, da se s svojimi gumami ne razume najbolje.

Beri dalje...

Test: Audi TT Coupe 2.0 TDI ultra - Avto Magazin

Se še spomnite Audijevih reklam, v katerih je nastopal njihov dirkalnik za vztrajnostne dirke? Tisti z oznako Ultra?